Israel dood Hamas Leider
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 12

    Onderwerp: Israel dood Hamas Leider

    1. #1
      MotherFunker plexus's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      shinjuku
      Berichten
      2.808
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

      Standaard Israel dood Hamas Leider

      GAZA, Gaza Strip (Reuters) - Israel killed Hamas political leader Ismail Abu Shanab in a missile strike Thursday, two days after a suicide bombing in Jerusalem, and Islamic militant groups called off a seven-week-old old cease-fire.

      The collapse of the truce, agreed by militant factions under international pressure, could sink a U.S.-backed "road map" peace plan aimed at defusing a 34-month-old uprising and creating a Palestinian state in the West Bank and Gaza by 2005.

      Ismail Abu Shanab, a senior figure in Hamas's political wing with a high media profile, was killed along with two bodyguards when four missiles fired by helicopter gunships shattered his car as it drove through Gaza City, witnesses and medics said.

      Israel had hours earlier approved tougher military action against the militants following the suicide bombing that killed 20 people on a Jerusalem bus Tuesday, one of the bloodiest attacks in almost three years of conflict.

      Hamas said it carried out the bus attack as retribution for the killing of members of the group, which is sworn to Israel's destruction, in Israeli army raids that have continued despite the truce.

      Hamas swiftly vowed to avenge his death and another senior Hamas spokesman said the missile attack freed the group from its commitment to observing the unilateral truce with Israel.

      "The assassination of Abu Shanab ... means that the Zionist enemy has assassinated the truce and the Hamas movement holds the Zionist enemy fully responsible for the consequences of its crime," Ismail al-Haniyah told reporters in Gaza.


      -> hele artikel reuters.com


      ---


      Nu kunnen de gesprekken weer verder gaan!

      toch best onvoorstelbaar dat Israel hiermee wegkomt als of er niets aan de hand is
      leven is vallen;het heden is een val;hmm lekker chocola

    2. #2
      Very Important Prikker lennart's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      on a road to nowhere
      Berichten
      10.606
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      42

      Standaard

      Hamas beeindigt Hudna.

      Islamic Jihad beeindigt Hudna

      Hamas roept op aan Abbas om af te treden en Palestina te verlaten (er ligt in een aanslag in het verschiet)

      Sheikh Hassin zegt dat Israel alle rode lijnen heeft overschreden met aanslag op Shanab.

      De aanslag in Jerusalem werd gepleegd door Islamic Jihad en Israel slaat toe bij Hamas, het is altijd hetzelfde liedje.

      Er zullen nu snel aanslagen volgen.

      'Wie nooit twijfelt, leert niets'. -Coornhert Klik!

    3. #3
      MotherFunker plexus's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Locatie
      shinjuku
      Berichten
      2.808
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      26

      Standaard

      Geplaatst door lennart
      Hamas beeindigt Hudna.

      Islamic Jihad beeindigt Hudna

      Er zullen nu snel aanslagen volgen.
      ..denk je!
      leven is vallen;het heden is een val;hmm lekker chocola

    4. #4
      Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2002
      Locatie
      Parijs
      Leeftijd
      47
      Berichten
      431
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      22

      Standaard

      denk je!
      Lennart kennende zal het wel een uiting van hoop en blijdschap geweest zijn en geen kijk-eens-hoe-goed-ik-verbanden-kan-leggen boodschap geweest zijn.

    5. #5
      Very Important Prikker lennart's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      on a road to nowhere
      Berichten
      10.606
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      42

      Standaard

      Geplaatst door Onno26
      Lennart kennende zal het wel een uiting van hoop en blijdschap geweest zijn en geen kijk-eens-hoe-goed-ik-verbanden-kan-leggen boodschap geweest zijn.
      Is Onno25 gebanned naar aanleiding van suggestieve opmerkingen?


      ps. Ik voorspelde dit al op het moment dat Hudna begon:

      Mocht de roadmap dreigen te lukken, dan zal Israel een Jihad of Hamas leider uitschakelen, met als gevolg een aanslag.

      Nu kan Sharon mooi doorgaan met zijn plan om de Palestijnen uit te roeien of het land uit te gooien. Dus het was Sharon die superblij was met de aanslag in Jerusalem 2 dagen geleden.

      'Wie nooit twijfelt, leert niets'. -Coornhert Klik!

    6. #6
      Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2002
      Locatie
      Parijs
      Leeftijd
      47
      Berichten
      431
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      22

      Standaard

      Is dat wel zo? Ik begreep dat de "martelaar" eigenlijk tot Hamas behoorde en dat door beide organisaties de verantwoordelijkheid werd geclaimd.
      Dat was waarschijnlijk omdat het de aanslag een dusdanig success was (20 doden + 100 gewonden waaronder 40 kinderen!!!!) dat ieder zichzelf respecterende Palestijnse mensenrechtenorganisatie of rechtvaardig politieke organisatie een graantje wilden meepikken.

      Is Onno25 gebanned naar aanleiding van suggestieve opmerkingen?
      Lennart, niet zulke lange tenen, je lijkt wel een J**D, iemand viel je aan op de ietwat te logische strekking van je verhaal en je schijnbaar te parmantige conclusie. Ik verdedigde je even, om te laten zien dat je geen idioot bent maar uit andere motieven handelde.

    7. #7
      Very Important Prikker lennart's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      on a road to nowhere
      Berichten
      10.606
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      42

      Standaard

      Geplaatst door Brie
      Is dat wel zo? Ik begreep dat de "martelaar" eigenlijk tot Hamas behoorde en dat door beide organisaties de verantwoordelijkheid werd geclaimd.
      Jihad heeft de aanslag geclaimt, betekend voorbereid. Alleen de aanslagpleger was lid van Hamas. Dat wil dus niet zeggen dat Hamas zich heeft bemoeit met de aanslag.

      'Wie nooit twijfelt, leert niets'. -Coornhert Klik!

    8. #8
      Very Important Prikker lennart's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      on a road to nowhere
      Berichten
      10.606
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      42

      Standaard

      Geplaatst door Onno26
      Lennart, niet zulke lange tenen, je lijkt wel een J**D, iemand viel je aan op de ietwat te logische strekking van je verhaal en je schijnbaar te parmantige conclusie. Ik verdedigde je even, om te laten zien dat je geen idioot bent maar uit andere motieven handelde.
      Mijn conclusies zijn altijd dezelfde: Israel wil dat er zelfmoordaanslagen worden gepleegd zodat ze hun oorlog tegen de Palesitjnen kunnen voortzetten en meer land stelen van de Palestijnen.

      Dus het nutteloos om mij te "verdedigen".

      'Wie nooit twijfelt, leert niets'. -Coornhert Klik!

    9. #9
      Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2002
      Locatie
      Parijs
      Leeftijd
      47
      Berichten
      431
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      22

      Standaard

      Mijn conclusies zijn altijd dezelfde: Israel wil dat er zelfmoordaanslagen worden gepleegd zodat ze hun oorlog tegen de Palesitjnen kunnen voortzetten en meer land stelen van de Palestijnen.
      Lennart, als dat echt zo is en het mechanisme ligt zo voor de hand dat jij het inziet zal er dan niemand zijn bij Hamas/Jihad/een deel van de Palestijnen/goedpraters en uitleggers van deze aanslagen, die dat ook begrijpt. En dat Hamas en Jihad dus in principe niets anders zijn dan een verlenging van de snode Israelische regering? Dat arme onderdrukte Palestijnen zichzelf opblazen ter meerdere eer en glorie van Sharon en friends.

      Ik denk niet dat ik iemand ken met meer kapsones dan jij. (niet persoonlijk nog hatelijk bedoelt)

    10. #10
      Very Important Prikker lennart's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Locatie
      on a road to nowhere
      Berichten
      10.606
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      42

      Standaard

      Geplaatst door Brie
      Hamas claimde de aanslag ook. Dat in combinatie met het feit dat de martelaar een videoboodschap insprak met de Hamas-band om zijn hoofd doet het mij waarschijnlijker lijken dat Hamas erachter zat.
      Jihad meldde zich direct na de aanslag op Hezbollah TV. Maargoed. Believe what you must. De Israelische bevolking zal de prijs de betalen voor de bloedcultus van Sharon/Likud. Netals de Palestijnse bevolking zal betalen voor Jihad/HAmas.

      'Wie nooit twijfelt, leert niets'. -Coornhert Klik!

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Hamas leider Meshal: 'Hamas accepts State of Israel is a reality'
      Door Spoetnik in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 28
      Laatste Bericht: 14-01-07, 14:31
    2. Hamas-leider: erkenning Israël uitgesloten
      Door tukkersterror in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 13-10-06, 09:34
    3. Israël pleegt aanslag op Hamas-leider
      Door Orakel in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 1
      Laatste Bericht: 18-08-04, 20:37
    4. Israël pleegt aanslag op Hamas-leider
      Door Winter in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 18-08-04, 01:50
    5. Israël neemt Hamas-leider Yassin te grazen
      Door Waterval in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 06-09-03, 18:30

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •