Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/7 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 69

    Onderwerp: Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking

    1. #1
      Would B Prikker Tamarkand's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Berichten
      27
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking

      Frank Vanhecke vraagt CGKR(*) onderzoek te openen naar uitspraken Abou Jahjah
      Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking


      Frank Vanhecke heeft vandaag via een Vlaamse krant geschokt kennis genomen van de uitlatingen van Abou Jahjah in het Nederlandse magazine ‘Society Quarterly’. In dat magazine stelt Jahjah: “De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele realiteit. Dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar emigreren. Wie het hier niet bevalt, moet maar weggaan.” Einde citaat.

      Dit is botweg de wereld op zijn kop. Volgens Jahjah moet de bevolking zich aanpassen aan de vreemdelingen en mensen van allochtone afkomst en niet omgekeerd. Meer nog, hij vindt dat mensen die met die “aanpassing” problemen hebben het land dan maar moeten verlaten.

      Dit is op zijn minst een zeer merkwaardige stelling en de vraag stelt zich of een en ander niet in overtreding is met de anti-racisme-wet van 1981. In het ganse verhaal lijkt er, volgens Frank Vanhecke, een grote systematiek te zitten in wat een specifiek deel van de allochtone gemeenschap van plan is in de wijken van onze grote steden waar ze een groot deel van de bevolking uitmaken, nl. het doorvoeren van een etnische zuivering.

      “Zo worden er autochtone kinderen gepest en afgedreigd tot de ouders besluiten om uit de stad te verhuizen. Winkeliers worden gepest en afgedreigd tot ze hun winkel sluiten en uit de stad of de wijk wegtrekken. De autochtone bevolking in het algemeen wordt gepest en afgedreigd tot dat ze verhuist. Het lijkt er dus op dat de systematiek die achter dit alles zit er een is van een etnische zuivering van de autochtone bevolking door een specifieke groep allochtonen in die betrokken wijken,” aldus Frank Vanhecke in een brief aan het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

      Frank Vanhecke vraagt ter zake aan het Centrum dat deze zaak en de uitspraken van de heer Jahjah van naderbij worden bekeken en dat er een onderzoek wordt geopend om na te gaan of een en ander niet is strijd is met de anti-racismewetgeving van 1981.


      Wim Wienen
      Persverantwoordelijke Vlaams Blok


      (*)CGKR = Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding
      Truth, in matters of religion, is simply the opinion that has survived.
      -- The Critic as Artist (1891) by Oscar Wilde

    2. #2
      Very Important Prikker Simon's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Locatie
      Amsterdam
      Berichten
      9.130
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      40

      Standaard

      Weinig gevoel voor humor bij het Vlaams Blok die nog recent als racistische partij door de rechter is beoordeeld. En juist die partij wil een beroep doen op de anti-racisme wet?
      "Uiteindelijk is alles wat we ondernemen een vluchtige, vergeefse ontsnappingspoging aan het niets" - Woody Allen -

    3. #3
      Very Important Prikker freya's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2003
      Berichten
      10.812
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      41

      Standaard Re: Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking

      Geplaatst door Tamarkand
      Frank Vanhecke vraagt CGKR(*) onderzoek te openen naar uitspraken Abou Jahjah
      Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking


      Frank Vanhecke heeft vandaag via een Vlaamse krant geschokt kennis genomen van de uitlatingen van Abou Jahjah in het Nederlandse magazine ‘Society Quarterly’. In dat magazine stelt Jahjah: “De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele realiteit. Dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar emigreren. Wie het hier niet bevalt, moet maar weggaan.” Einde citaat.

      Dit is botweg de wereld op zijn kop. Volgens Jahjah moet de bevolking zich aanpassen aan de vreemdelingen en mensen van allochtone afkomst en niet omgekeerd. Meer nog, hij vindt dat mensen die met die “aanpassing” problemen hebben het land dan maar moeten verlaten.

      Dit is op zijn minst een zeer merkwaardige stelling en de vraag stelt zich of een en ander niet in overtreding is met de anti-racisme-wet van 1981. In het ganse verhaal lijkt er, volgens Frank Vanhecke, een grote systematiek te zitten in wat een specifiek deel van de allochtone gemeenschap van plan is in de wijken van onze grote steden waar ze een groot deel van de bevolking uitmaken, nl. het doorvoeren van een etnische zuivering.

      “Zo worden er autochtone kinderen gepest en afgedreigd tot de ouders besluiten om uit de stad te verhuizen. Winkeliers worden gepest en afgedreigd tot ze hun winkel sluiten en uit de stad of de wijk wegtrekken. De autochtone bevolking in het algemeen wordt gepest en afgedreigd tot dat ze verhuist. Het lijkt er dus op dat de systematiek die achter dit alles zit er een is van een etnische zuivering van de autochtone bevolking door een specifieke groep allochtonen in die betrokken wijken,” aldus Frank Vanhecke in een brief aan het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

      Frank Vanhecke vraagt ter zake aan het Centrum dat deze zaak en de uitspraken van de heer Jahjah van naderbij worden bekeken en dat er een onderzoek wordt geopend om na te gaan of een en ander niet is strijd is met de anti-racismewetgeving van 1981.


      Wim Wienen
      Persverantwoordelijke Vlaams Blok


      (*)CGKR = Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding
      DAJJ fans moeten dat blad zeker kopen. Geweldige foto's!

      DAJJ als fotomodel, ik lag in een deuk


      En het Vlaams blok heeft gewoon teveel boter op het hoofd, om deze uitspraak te kunnen beoordelen

    4. #4
      Would B Prikker Tamarkand's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Berichten
      27
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Als de anti-racisme wet geldt voor het Vlaams Blok, moet die uiteraard ook gelden voor alle anderen.

      Vermits de slogan "aanpassen of opkrassen" als racistisch werd gebrandmerkt door de rechter, kan men dat gebruiken om gelijkaardige uitlatingen eveneens als racistisch te laten bestraffen.

      - dat de in de voorgestelde collectieve uitwijzing passende stelling “assimileren of terugkeren”, waarbij met “assimileren” dient te worden verstaan een zich volledig aanpassen “aan onze manier van leven, aan onze waarden en normen, aan onze taal en cultuur”, overigens op zich een ongeoorloofd voorstel tot differentiatie inhoudt ten aanzien van de geviseerde bevolkingsgroepen, waardoor de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid door deze bevolkingsgroepen van de fundamentele rechten vervat in het artikel 8 van het EVRM, welk artikel de culturele rechten van de minderheden waarborgt, wordt tenietgedaan, aangetast of beperkt, hetgeen door de enkele wil een Vlaams Vlaanderen te bewerkstelligen niet redelijk te verantwoorden is;
      Jahjah zal dus eveneens zijn taalgebruik moeten in het oog houden.
      Truth, in matters of religion, is simply the opinion that has survived.
      -- The Critic as Artist (1891) by Oscar Wilde

    5. #5
      Ego
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Berichten
      6.952
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      88

      Standaard Re: Re: Uitspraken Abou Jahjah wijzen op etnische zuivering van de autochtone bevolking

      Geplaatst door freya
      DAJJ fans moeten dat blad zeker kopen. Geweldige foto's!

      DAJJ als fotomodel, ik lag in een deuk


      En het Vlaams blok heeft gewoon teveel boter op het hoofd, om deze uitspraak te kunnen beoordelen

      Dat het Vlaams Blok boter op zijn hoofd heeft, neemt niet weg dat dit hele nare uitspraken zijn, die niet bijdragen aan een betere onderlinge verstandhouding.
      Ik verscheurde je foto`s, heb je brieven verbrand, in mijn hart moet ik huilen maar ik doe nonchalant - Koos Alberts

    6. #6
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      maroc.nl
      Leeftijd
      39
      Berichten
      9.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39

      Standaard

      Vlaamblok, verbieden dat stelletje racisten. En wat mij betreft, wordt de AEL dan ook gelijk verboden. Ik vind die uitspraken ook niet echt kunnen.

    7. #7
      Very Important Prikker ZbaqZbaq's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2003
      Berichten
      3.010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      27

      Standaard

      Vlaams blok zegt "aanpassen aan ons of anders moet je maar oprotten"

      AEL zegt "laat iedereen vrij zijn of anders moet je maar oprotten"


      daar zit toch wel even een groot verschil in
      You need people like me. You need people like me so you can point your fucking fingers, and say "that's the bad guy." So, what dat make you? Good? You're not good; you just know how to hide. Howda lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth--

      even when I lie.

    8. #8
      Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Locatie
      maroc.nl
      Leeftijd
      39
      Berichten
      9.684
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39

      Standaard

      Geplaatst door ZbaqZbaq
      Vlaams blok zegt "aanpassen aan ons of anders moet je maar oprotten"

      AEL zegt "laat iedereen vrij zijn of anders moet je maar oprotten"


      daar zit toch wel even een groot verschil in
      De autochtonen kunnen zich niet aanpassen aan de multiculturele realiteit. Dat is wat er aan de hand is. Dan moeten ze maar emigreren
      ik vind die uitspraak net zo extreem hoor. daarnaast is de Belische cultuur nog steeds de dominante cultuur, dus mag je aan buitenlanders best wel aanpassing vragen in plaats van andersom.

      Als ik in Marokko ga wonen, zal ik me ook (moeten) aanpassen aan de dominante Marokkaanse cultuur.

    9. #9
      Very Important Prikker ZbaqZbaq's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2003
      Berichten
      3.010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      27

      Standaard

      dominante cultuur ??? hahahahah...praat jij maar lekker jan marijnissen na


      moeten we jou principe over 10 jaar ook in de grote steden hanteren ?


      een zien welke cultuur daar dan dominant zal zijn

      ik erken geen dominante cultuur....er is 1 norm waar we ons aan moeten houden en zonodig aanpassen ...en dat is de wet.
      You need people like me. You need people like me so you can point your fucking fingers, and say "that's the bad guy." So, what dat make you? Good? You're not good; you just know how to hide. Howda lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth--

      even when I lie.

    10. #10
      Would B Prikker Tamarkand's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2004
      Berichten
      27
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

      Standaard

      Geplaatst door ZbaqZbaq
      dominante cultuur ??? hahahahah...praat jij maar lekker jan marijnissen na


      moeten we jou principe over 10 jaar ook in de grote steden hanteren ?


      een zien welke cultuur daar dan dominant zal zijn

      ik erken geen dominante cultuur....er is 1 norm waar we ons aan moeten houden en zonodig aanpassen ...en dat is de wet.
      tja.. en die wet zegt nou net dat Jahjah het niet mag zeggen
      Truth, in matters of religion, is simply the opinion that has survived.
      -- The Critic as Artist (1891) by Oscar Wilde

    + Plaats Nieuw Onderwerp

    Gelijkaardige Onderwerpen

    1. Proces van etnische zuivering
      Door Amchaque in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 19-01-08, 11:34
    2. Etnische zuivering
      Door Bofko in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 17
      Laatste Bericht: 06-09-04, 17:36
    3. Dreigende etnische zuivering in Palestina.
      Door Hoerriya in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 05-11-03, 13:06
    4. Abou Jahjah nu op ned 3
      Door adam_style in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 18
      Laatste Bericht: 02-03-03, 16:05
    5. Abou Jahjah
      Door SirAdrian in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 9
      Laatste Bericht: 06-12-02, 17:43

    Bladwijzers

    Bladwijzers

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •