relatie niet gelovige met moslim!!
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/7 12 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 66
    Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard relatie niet gelovige met moslim!!

Ik heb een relatie met een marokkaanse/islamitische jongen en bij ons hebben de eerste serieuze gesprekken mbt onze toekomst al regelmatig plaatsgevonden.
    Zelf ben ik zonder enkele religie grootgebracht en heb ook nooit de behoefte gehad om mijzelf te bekeren tot welke religie dan ook. Ik heb respect voor iedereen die gelooft en ik hoop dat mensen die wel geloven de niet gelovigen ook respecteren voor hun keuze.
    Zelf sta ik open voor de Islam. Mijn vriend is islamitisch en ik wil om oa om deze reden meer dingen weten over zijn geloof. Het speelt een belangrijke rol in zijn leven en hij in die van mij dus vandaar. TEvens heb ik de islam altijd al interessant gevonden. Maar ik heb nogmaals zelf niet de behoefte om mezelf te bekeren. Helaas heeft hij wel de hoop dat die behoefte bij mij wel gaat onstaan. Het is voor hem belangrijk dat ik islamitisch wordt. Zelf vind ik het geloof iets persoonlijks en iets wat je uit eigen overweging en behoefte moet doen. Dus niet voor iemand anders. Ik zelf zou dat hypocriet vinden en het is tegen mijn principes. Voorgaande heb ik geprobeerd duidelijk te maken, maar toch merk ik dat er nog steeds die hoop is.
    Ik hoop dat er mensen zijn met dezelfde ervaring of mensen met tips. Wij bevinden ons in een moeilijke situatie omdat alles verder echt goed gaat tussen ons en we elkaar ook niet kwijt willen. Met zijn familie klik ik goed en hij met die van mij. Alles is perfect....."is het dan toch allemaal te mooi om waar te zijn"????

Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Unhappy niet moslim met moslim

ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik ben zelf half spaans/nederlands en ben katholiek opgevoed ook al doe ik daar nu niets meer mee. Nu sta je dan ook ineens voor de vraag ga je maar in het geloof verdiepen, de Islam dan wel te verstaan, anders is het na een paar jaar ineens over. Dat is best wel frustrerend omdat je gek bent op elkaar en dat staat nu ineens in de weg als het echt serieus wordt na 2 jaar. Ik vind de Islam ook heel interessant en wil er veel over weten maar niet om mezelf ertoe te bekeren. Als ik me zou gaan bezig houden met een geloof is het denk ik waar ik mee ben opgevoed. Het ligt volgens mij niet echt aan zo'n jongen zelf maar door zijn familie. Ik zou ook niet verstoten willen worden. Binnenkort ga ik met hem naar Marokko en daarna zal ik het eens duidelijk moeten zeggen wat ik nu wil want hem hoop geven is ook schijnheilig. Dat zou jij misschien ook moeten doen zodat je verder kan. Het is namelijk wel zo dat als je vriend (net als die van mij) iets van jou eist en anders is het over, dat hij niet voor jou door het vuur gaat en blijkbaar zijn sociale omgeving belangrijker vindt. Ik zou heel veel vragen wat er in praktijk voor jou te wachten staat en als jij daarmee kan leven en echt gek op hem bent zou je het kunnen proberen. Je kan er altijd later nog mee stoppen als het echt niet lukt. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Thanks voor je reactie!!! Ik ben me er idd al aardig in aan het verdiepen en vind het ook leuk om me ermee bezig te houden, maar bekeren tot is een heel ander verhaal. Ik heb ook een paar Marokkaanse vriendinnen die me veel kunnen vertellen. Volgens hun hoeft er in principe niet gigantisch veel te veranderen op het moment dat je moslim bent. Het is hoe je er zelf mee omgaat en hoe serieus je bent met je geloof. En daar ligt voor mij ook een beetje de issue. Mij bekeren tot zal nooit uit eigen behoefte zijn en ik zal in mijn ogen dus ook nooit een volwaardig moslim zijn. Ik vind bepaalde waarden van de Koran erg mooi, maar er zijn ook zo veel dingen waar ik niks mee heb. Waar ik ook niks mee wil hebben!! Zeg nooit nooit, maar zo kijk ik er op dit moment tegenaan.
    Valse hoop heb ik hem tot op heden niet gegeven. Ik ben juist heeld duidelijk geweest en heb dus gezegd dat ik mij op dit moment niet wil bekeren. Hij schrok hier wel van, maar volgens mij heeft hij nog steeds stiekem de hoop dat ik verander van gedachte.
    Ik vind de eis van mijn vriend en die van jou ook eigenlijk niet kunnen. Ik heb heel veel voor hem over maar bepaalde dingen kan je niet vragen. En idd ivm zijn omgeving, maar ik vraag me af of hij rekening houdt met de reactie in mijn omgeving!!??

Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Ja precies. Jij had t over je omgeving nou dat wordt helemaal genegeerd, zo van ach bij jou vinden ze t toch wel goed en voor mijn omgeving is t moeilijker. Dat is helemaal niet het geval, kijk ze vinden het wel goed omdat ze je t liefst gelukkig zien maar eigenlijk zouden ze ook wel een ,niet perse nederlandse jongen, maar gewoon geen islamiet zien. Zelfs als ik een hoofddoek zou dragen vind mn moeder t nog ok! daarom is t eigenlijk niet eerlijk hoe die ouders erop reageren. wel slim eigenlijk, want zo komen de jongens altijd met een Islamitisch meisje thuis en anders is t "ik wil je niet meer zien" of zoiets. t klopt ook als je zegt dat als je het voor hem zou worden dat je dan nooit echt helemaal zo'n gelovige bent zoals hij en op ten duur breekt dat je echt op. Want hoe ga je dat met kinderen doen dan? Tegen je dochter allemaal dingen zeggen wat ze niet mag terwijl dat voor jou normaal is en de zonen mogen alles natuurlijk, daar krijg je dan echt problemen mee denk ik. Kijk als t alleen geen alcohol was en geen varkensvlees was ok dat maakt niet echt uit maar andere dingen die jij normaal vindt mogen ook niet meer. Hele kleine dingen als zwemmen waar zijn vrienden zwemmen in de zomer een jongen (al is t maar de ex van je zus) geen drie kussen meer geven en zo snel mogelijk langslopen..kijk t zijn maar kleine voorbeelden en ik weet niet of dat bij jou ook zo is maar ik denk niet dat je t daar mee eens kan zijn terwijl je dat van kleins af aan normaal vindt. Ik had hier op deze site gezien zo'n verhaal dat een moslim wel met een christene of joodse kan trouwen blabla nou laat hem daar ns wat over lezen dan. Alsof zij nu alles zo goed willen doen, zij gaan ook met ons terwijl ze niet getrouwd zijn!!

Banned gh.wille's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Re: niet moslim met moslim

Geplaatst door ninfa
    ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik ben zelf half spaans/nederlands en ben katholiek opgevoed ook al doe ik daar nu niets meer mee. Nu sta je dan ook ineens voor de vraag ga je maar in het geloof verdiepen, de Islam dan wel te verstaan, anders is het na een paar jaar ineens over. Dat is best wel frustrerend omdat je gek bent op elkaar en dat staat nu ineens in de weg als het echt serieus wordt na 2 jaar. Ik vind de Islam ook heel interessant en wil er veel over weten maar niet om mezelf ertoe te bekeren. Als ik me zou gaan bezig houden met een geloof is het denk ik waar ik mee ben opgevoed. Het ligt volgens mij niet echt aan zo'n jongen zelf maar door zijn familie. Ik zou ook niet verstoten willen worden. Binnenkort ga ik met hem naar Marokko en daarna zal ik het eens duidelijk moeten zeggen wat ik nu wil want hem hoop geven is ook schijnheilig. Dat zou jij misschien ook moeten doen zodat je verder kan. Het is namelijk wel zo dat als je vriend (net als die van mij) iets van jou eist en anders is het over, dat hij niet voor jou door het vuur gaat en blijkbaar zijn sociale omgeving belangrijker vindt. Ik zou heel veel vragen wat er in praktijk voor jou te wachten staat en als jij daarmee kan leven en echt gek op hem bent zou je het kunnen proberen. Je kan er altijd later nog mee stoppen als het echt niet lukt. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
    Erg goed ! ik denk er net zo over ,heb al eerder verteld dat ik net als jij R.K ben groot gebracht ! (zie mijn deelname aan topic,s)
    Mijn vader is destijds voor de zelfde reden R.K GEWORDEN dus voor mijn moeder, en tot zijn dood toe ging hij naar de kerk , m,n moeder ging toen allang niet meer ,en heeft mijn vader nog vele jaren overleefd!
    Ik sta het zelfde als jij t/o de ISLAM , het is ook een van de redenen waarom ik hier opdeze side zit ,n.l om de mensen te leren kennen, en
    dat zou iedereen moeten doen ,want aan vooroordelen heb je niets en zeker niet als je geen belangstelling toont voor je Allochtone landgenoten ongeacht waar ze vandaan komen en geloof ze hebben!
    Trouwens , heb je al eens een in het nederlands vertaalde KORAN gelezen ? een absolute aanrader waaruit je veel kunt leren !
    maar ik neem aan dat jij er al een hebt.
    Ik gun jullie dan ook een,
    V.G.G = Vrede Geluk en Gezondheid !

v.g.g. = vr gr george

Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Het is en blijft een moeilijke situatie. Er zullen altijd issues zijn omdat je beide een totaal andere visie hebt op bepaalde zaken. Stel hij respecteert mijn keuze voor het niet geloven in een god, maar hoe zit het dan met de kids!!?? Hij wilt zijn kinderen natuurlijk een islamitische opvoeding geven. Opzich niks mis mee, maar ik heb best een vrije opvoeding gehad en ik ben goed terecht gekomen!!
    Veel dingen die voor ons normaal zijn, zijn voor mannen met een islamitische achtergrond totaal vreemd. Ik heb regelmatig discussies over dingen die in mijn ogen heel normaal zijn, maar voor hem echt een probleem zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je jezelf niet uit het oog verliest. Als je verliefd bent ben je bereid om heel veel op te geven voor die persoon. Maar ik denk dat het vooral in een situatie als deze erg belangrijk is dat je jezelf blijft en duidelijk aangeeft wat wel en niet acceptabel is.

Would B Prikker Stephanie89's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Ik heb zelf ook een relatie met een Moslimse jongen soms vraag ik mezelf af of hij ook wel met een Cristen meisje mag hebben ik heb ook zelf zijn familie niet ontmoet. Ik probeer zelf ook meer over de Islam te weten en m`n vriend verteld er ook best veel over. Wat ik dus altijd denk is liefde overwint alles! Als je echt veel om elkaar geeft dan komt alles uiteindelijk wel goed en bespreek eens met elkaar wat jullie nou echt willen en hoe jullie over bepaalde dingen denken.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2005
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Geplaatst door Stephanie89
    Ik heb zelf ook een relatie met een Moslimse jongen soms vraag ik mezelf af of hij ook wel met een Cristen meisje mag hebben ik heb ook zelf zijn familie niet ontmoet. Ik probeer zelf ook meer over de Islam te weten en m`n vriend verteld er ook best veel over. Wat ik dus altijd denk is liefde overwint alles! Als je echt veel om elkaar geeft dan komt alles uiteindelijk wel goed en bespreek eens met elkaar wat jullie nou echt willen en hoe jullie over bepaalde dingen denken.
    Volgens de koran mag een moslim met een christen, joods of moslim (uiteraard) meisje trouwen. Dus het is niet in strijd met zijn religie, maar of het werkt is de vraag.

Ik hoop inderdaad dat je gelijk hebt en dat liefde alles overwint. Het zou anders zo ontzettend zonde zijn...

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Ik snap heel goed wat jullie allemaal bedoelen.
    Ik ga zelf namelijk ook met een marokaanse jongen.
    Wij hebben het ook vaak over onze toekomst enzo, we zouden graag bij elkaar willen blijfen.
    Ik ben zelf zonder geloof opgevoeg maar, geloof wel dat er iets is (een god).
    Ik sta ook open voor de islam, ik vind het allemaal heel erg interasant en wil er alles over weten.
    Ik en mijn vriend hebben het er ook hel vaak over en praten we erover alleen hij weet ook niet altijd alles dus ja.
    Ik weet niet of ik mij ooit zal bekeren en daar denk ik ook niet aan, eerst wil ik mij er goed in verdiepen.
    Ik ga nu ander half jaar met hem, en het gaat echt goed tussen ons, en het geloof is juist helemaal GEEN probleem voor ons alleen zijn familie.
    Die accepteren mij helemaal niet ik ben daar voor de rest nooit thuis gekomen of aan zijn ouders voorgesteld wat ik wel heel graag zou willen ik vind het namelijk echt heel erg dat zij mij niet accepteren terwijl zij mij niet eens kennen.
    En niet dat ik last heb van zijn ouders maar wel van zijn zussen die doen er alles aan om mij en hem uit elkaar te krijgen en spreken de vreselijkste dingen uit naar mij.
    B.v dat zijn familie mij toch NOOIT zal accepteren. en nog veel meer.
    Het is echt niet leuk en zit er ook heel erg mee maar kan er niks aan doen.
    Wie kan mij advies geven want ik hou heel van mijn vriend en hij van mij en willen elkaar echt niet kwijt maar dit zit wel telkens tussen ons in

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    10

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Issabella Bekijk Berichten
    Ik snap heel goed wat jullie allemaal bedoelen.
    Ik ga zelf namelijk ook met een marokaanse jongen.
    Wij hebben het ook vaak over onze toekomst enzo, we zouden graag bij elkaar willen blijfen.
    Ik ben zelf zonder geloof opgevoeg maar, geloof wel dat er iets is (een god).
    Ik sta ook open voor de islam, ik vind het allemaal heel erg interasant en wil er alles over weten.
    Ik en mijn vriend hebben het er ook hel vaak over en praten we erover alleen hij weet ook niet altijd alles dus ja.
    Ik weet niet of ik mij ooit zal bekeren en daar denk ik ook niet aan, eerst wil ik mij er goed in verdiepen.
    Ik ga nu ander half jaar met hem, en het gaat echt goed tussen ons, en het geloof is juist helemaal GEEN probleem voor ons alleen zijn familie.
    Die accepteren mij helemaal niet ik ben daar voor de rest nooit thuis gekomen of aan zijn ouders voorgesteld wat ik wel heel graag zou willen ik vind het namelijk echt heel erg dat zij mij niet accepteren terwijl zij mij niet eens kennen.
    En niet dat ik last heb van zijn ouders maar wel van zijn zussen die doen er alles aan om mij en hem uit elkaar te krijgen en spreken de vreselijkste dingen uit naar mij.
    B.v dat zijn familie mij toch NOOIT zal accepteren. en nog veel meer.
    Het is echt niet leuk en zit er ook heel erg mee maar kan er niks aan doen.
    Wie kan mij advies geven want ik hou heel van mijn vriend en hij van mij en willen elkaar echt niet kwijt maar dit zit wel telkens tussen ons in
    Moslima worden en meteen trouwen, dan ben je meteen van dat hele gezeur af.
    Aan alles komt een eind....

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Broer trapt zus gebroken rug wegens relatie met niet-moslim
    Door Leopold in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 81
    Laatste Bericht: 12-09-13, 07:11
  2. Relatie met niet-moslim?
    Door Blackbird. in forum Girlsbord
    Reacties: 294
    Laatste Bericht: 30-07-08, 22:52
  3. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 24-02-05, 23:07
  4. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 04-06-04, 14:47
  5. Erven van 'n niet-gelovige, mag dat??
    Door silena77 in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 02-03-03, 21:48

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten