relatie moslim en niet moslim
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    Kaaskop Nederlandertje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    846410

Standaard relatie moslim en niet moslim

Vinden jullie een relatie kunnen tussen en moslim en niet moslim of absoluut niet kunnen. En waarom niet of wel?
    Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 13 Dislikes

Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

ik vind van dat kan wel maar dan moet die niet moslim/moslima tot de islam bekeeren tog ???

Ingeschreven
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    846410

Standaard

Ik ben zelf niet gelovig. Laat ikdat even als eerste erbij zeggen. Waarom moet de niet moslim/moslima bekeren tot de islam en waarom de moslim/moslima niet bekeren tot bijvoorbeld het christendom of jodendom?

Deze vraag heeft trouwens niets te maken dat ik een afkeer heb tegen de islam ofzo. Ik zie mensen gewoon als gelijke van elkaar ongeacht gelof of huidskleur.

Sportfreakje Karin.N's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    2473537

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miss-alhoeceima Bekijk Berichten
    ik vind van dat kan wel maar dan moet die niet moslim/moslima tot de islam bekeeren tog ???
    Waarom? Mijn neef is met een Marokkaanse getrouwd en hij heeft zich niet bekeerd tot islam. Hij gelooft helemaal niet in God. Dat er in islaam regeltjes voor zijn, betekent nog niet dat alle moslims deze opvolgen. Je ziet daarnaast dat moslims ook alleen die regels eruit halen die zij belangrijk vinden. Geloof niet dat er in Nederland weel moslims wonen die zich aan alle regels van hun godsdienst houden.

Dus laat mensen vrij in hun eigen keuzes. Uiteindelijk zal godsdienst een steeds mindere plaats innenen. Je ziet dit duidelijk in het straatbeeld en het geldt voor alle godsdiensten.

Banned
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
    Waarom? Mijn neef is met een Marokkaanse getrouwd en hij heeft zich niet bekeerd tot islam. Hij gelooft helemaal niet in God. Dat er in islaam regeltjes voor zijn, betekent nog niet dat alle moslims deze opvolgen. Je ziet daarnaast dat moslims ook alleen die regels eruit halen die zij belangrijk vinden. Geloof niet dat er in Nederland weel moslims wonen die zich aan alle regels van hun godsdienst houden.

Dus laat mensen vrij in hun eigen keuzes. Uiteindelijk zal godsdienst een steeds mindere plaats innenen. Je ziet dit duidelijk in het straatbeeld en het geldt voor alle godsdiensten.
    Dat komt omdat het hier in Nederland is en niet in een land waar de Islam heerst, dan was het heel anders afgelopen namelijk.

Islamitische mannen mogen wel van de islam met Christenen of Joodse vrouwen trouwen en onderwerpen aan de Islam, maar islamitische vrouwen mogen niet met Christelijke of Joodse mannen trouwen, tenzij de man bekeerd tot de islam.

Ingeschreven
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    846410

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingdom34 Bekijk Berichten
    Dat komt omdat het hier in Nederland is en niet in een land waar de Islam heerst, dan was het heel anders afgelopen namelijk.

Islamitische mannen mogen wel van de islam met Christenen of Joodse vrouwen trouwen en onderwerpen aan de Islam, maar islamitische vrouwen mogen niet met Christelijke of Joodse mannen trouwen, tenzij de man bekeerd tot de islam.

Ja maar zoals Karin al zei. Je nhoeft ook niet alle regeltjes te volgen.
    Moslimvrouwen mogen officieel ook niet hun schoonheid tonen in het openbaar maar je zitten duizenden in korte rokjes, strakke topjes en zonder hoofddoek. Dus ja het is maar hoe je de regels gebruikt.

Banned
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
    Ja maar zoals Karin al zei. Je nhoeft ook niet alle regeltjes te volgen.
    Moslimvrouwen mogen officieel ook niet hun schoonheid tonen in het openbaar maar je zitten duizenden in korte rokjes, strakke topjes en zonder hoofddoek. Dus ja het is maar hoe je de regels gebruikt.
    Dit zijn wel het belangrijkste regels van de islam, die overtreed je niet zo snel namelijk en zeker niet een Moslim of een Moslima.

Heb zelf ook ooit eens een relatie gehad met een Moslima, geloof me je krijgt alleen maar zeik meer niet, waarom haar familie en heel de Moskee waar ze heen gaat om te bidden over je heen krijgt met grove beledigen en dreigende taal naar de vrouw. Maar geloof me, Karin denkt heel makkelijk dat te omzeilen als ze met een Moslimman gaat, het is een kwestie van tijd dat hij haar in gaat zeggen wat ze moet doen. Dat is een manier van geestelijk inspelen, daar zijn die mensen heel erg goed.

Dus Karin, als je dit leest........................kijk uit!!!!!!
    Hier lees dit maar eens http://www.islamreview.com/articles/...limswife.shtml

Gewoon zelf even laten informeren met mensen die hebben ervaren.
    Laatst gewijzigd door kingdom34; 04-06-11 om 01:16.

Sportfreakje Karin.N's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2004
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    2473537

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingdom34 Bekijk Berichten
    Dit zijn wel het belangrijkste regels van de islam, die overtreed je niet zo snel namelijk en zeker niet een Moslim of een Moslima.

Heb zelf ook ooit eens een relatie gehad met een Moslima, geloof me je krijgt alleen maar zeik meer niet, waarom haar familie en heel de Moskee waar ze heen gaat om te bidden over je heen krijgt met grove beledigen en dreigende taal naar de vrouw. Maar geloof me, Karin denkt heel makkelijk dat te omzeilen als ze met een Moslimman gaat, het is een kwestie van tijd dat hij haar in gaat zeggen wat ze moet doen. Dat is een manier van geestelijk inspelen, daar zijn die mensen heel erg goed.

Dus Karin, als je dit leest........................kijk uit!!!!!!
    Hier lees dit maar eens Islam Review - Presented by The Pen vs. the Sword Featured Articles . . . Islam: the Facade, the Facts The rosy picture some Muslims are painting about their religion, and the truth they try to hide.

Gewoon zelf even laten informeren met mensen die hebben ervaren.
    btw ben al 25 jaar getrouwd met een rasechte hollander! Ik geloof niet dat ik snel een relatie was aangegeaan met een gelovig iemand. Hdeb het niet zo op godsdiensten in mijn persoonlijke leven!

Het voorbeeld wat ik gaf was trouwens een hollandse man met een marokkaanse vrouw.

Banned
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

moslima mogen hun benen niet laten zien,wie zegt dat en waar staat het dan?
    o natuurlijk in dat boek natuurlijk die koran eikels,dat hebben mensen geschreven,die mohammed neukte zich rot en ook nog jonge meisjes!laat jetoch niet in de maling nemen,dat alles is gescreven door jaloerse mannen in die tijd.
    Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 9 Dislikes

Would B Prikker iliyasss's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Leeftijd
    29
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door true-an Bekijk Berichten
    moslima mogen hun benen niet laten zien,wie zegt dat en waar staat het dan?
    o natuurlijk in dat boek natuurlijk die koran eikels,dat hebben mensen geschreven,die mohammed neukte zich rot en ook nog jonge meisjes!laat jetoch niet in de maling nemen,dat alles is gescreven door jaloerse mannen in die tijd.
    Heb eve je berichten gekeken die je massaal over deze site hebt verstrooit en wat ik me nu afvraag ik wat is je doel hier dat jij als nederlander niet moslim hier komt zoeken op een site die heet maroc .nl het enigste wat ik tot nu toe heb gehoord van jou is het zwart maken van de quran en het uitmaken van onze profeet mohammed tot een pedo. Ik hoop zo snel mogelijk een antwoordt van jou te krijgen.
    En zelfs tegen zo een lihoudia zoals jou zeg ik asalem ailekom
    Gepost via http://m.maroc.nl

Gelijkaardige Onderwerpen

1. relatie niet gelovige met moslim!!
    Door Yasmin81 in forum Islam & Seksualiteit
    Reacties: 65
    Laatste Bericht: 08-03-14, 18:14
  2. Broer trapt zus gebroken rug wegens relatie met niet-moslim
    Door Leopold in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 81
    Laatste Bericht: 12-09-13, 07:11
  3. Relatie met een niet-moslim