+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/7 12 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 65
    Would B Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard mijn broertje is homo!

mensen,

ik heb jullie hulp nodig.

ik ben er achter gekomen dat mijn broertje van 18 jaar homo is. ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik hier mee om moet gaan en hoe ik tegen hem moet doen!!

ook heb ik veel gelezen op internet en lees heel veel verschillende dingen zoals dat het aangeboren is. maar ook dat het te maken kan hebben met een djinn, dat je eigenlijk bezeten bent. dat het in je hoofd zit. verder heb ik ook gelezen en weet ik eigenlijk dat dit niet acceptabel is volgens ons geloof.

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? wat kan ik het beste doen? hoe kan ik hem helpen en me zelf?

graag alleen serieuze reacties.

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16460

Standaard Re: mijn broertje is homo!

het is wetenschapppelijk bewezen dat het aangeboren is.En zeker geen ziekte.Het geloof en dat weet je is daar niet blij mee,maar er zijn in nederland 1 miljoen moslims en 6 % is van de zelfde sexe.Dus ruim 100.000 moslims zijn gay lesbi of bi.Tuurlijk word dit tegen gesproken door de gemiddelde moslim,maar soms is de waarheid hard.Ik wens je broertje alle wijsheid toe en ik hoop dat hij voor zijn geluk kiest en niet voor het geloof,want dan ga je een dubbelleven krijgen en dat is niet prettig je kan heel goed moslim zijn en tevens homosexueel.PS ik ben ook gay en heb voor me zelf gekozen en ben heel blij

Prikker meisje1992's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1566

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bett Bekijk Berichten
    mensen,

ik heb jullie hulp nodig.

ik ben er achter gekomen dat mijn broertje van 18 jaar homo is. ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik hier mee om moet gaan en hoe ik tegen hem moet doen!!

ook heb ik veel gelezen op internet en lees heel veel verschillende dingen zoals dat het aangeboren is. maar ook dat het te maken kan hebben met een djinn, dat je eigenlijk bezeten bent. dat het in je hoofd zit. verder heb ik ook gelezen en weet ik eigenlijk dat dit niet acceptabel is volgens ons geloof.

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? wat kan ik het beste doen? hoe kan ik hem helpen en me zelf?

graag alleen serieuze reacties.

Lastig is dat, tegenwoordig is dat doodnormaal een marokkaanse homo. In amsterdam heb je er duizende ik kende eentje van vroeger die ook homo is. Zijn ouders zijn er ook achter gekomen en hij is gewoon het huis uitgezett. Er valt niks te doen meid je kan niet tegen hem zeggen dat ie op meisjes moet vallen. Het is zijn gevoel, daar kan hij niks aan doen. Al zou hij zelf daar verandering in willen brengen het zal hem niet lukken.
    No love, No problem.
    Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16460

heel verstandig antwoord meisje 1992.een voorbeeld voor velen

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

De Islaam loopt voorop de wetenschap en elke keer ontdekt de wetenschap weer wat eeuwenlang al in de Quran staat.

Dus vanuit dit punt zien we dat het niet aangeboren is.

"We also sent Lut : He said to his people : "Do ye commit lewdness such as no people in creation (ever) committed before you? For ye practice your lusts on men in preference to women: ye are indeed a people transgressing beyond bounds." Qur'an 7:80-81

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vََoor u pleegde?"
    81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

Maar ik ga hier geen discussie voeren wel of niet met ongelovigen.

Bett als hij weet dat jij het dus weet... dan is het misschien alvast goed dat hij begint met praktiseren en de gevoelens onderdrukt.

Gevoelens hebben in de Islam is geen zonde. Wel de daad ervan... Dus ik voel of heb drang voor zina maar bega dit niet. Ik strijd tegen mijn lusten en zo dient hij het ook te doen.

Wel is het belangrijk dat hij erkend dat dit niet de natuurlijke aanleg is Al-fitra..

Indien hij het erkend en ook beseft dat het fout is en hij begint te praktiseren dan zal het hopelijk stukken beter gaan.

Niet dat hij dan nog eventueel met mannen nog chat/date/belt en tegelijk praktiseert..'t zelfde geldt overigens ook voor hetero's.

Je kan niet dagelijks tussen vrouwen zitten in de kroeg en dan maar ervan uitgaan dat je geen zina begaat toch?

En over dat bezetenheid heb ik eerder ook gehoord.. Dat een vrouwelijke djinn een man kan bezetten en zodoende heeft de vrouwelijke djinn behoefte aan een man en dat botst dan..

Een geleerde raadplegen is denk ik het beste. Laat hem veel quran reciteren veel bidden en jij/jullie hem erbij steunen.

Ik heb persoonlijk iemand gekend die nu getrouwd is wie gay gevoelens had maar nu totaal afstand ervan heeft genomen...

Succes ermee.

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16460

ik wist dat deze reatie ging komeN,maar het het proces van het 'anders' zijn begint in de baarmoeder,het heeft heel simpel met testeron te maken wat de moeder aanmaakt tijden de zwangerschap En ik als homo heb ik te weing testestron gekregen tijdens de zwangerschap van nijn Moeder,waardoor ik homo ben..Dus nogmaals het is aan geboren en geen ziekte.EN het feit dat ik een aantal gay homos ken die met familie ,geloof en zichzelf zelf worstelen.Ze moeten onderduiken voor hun familie alleen op het feit wie ze zijn.
    IK begrijp niet dat het onderkent word als ik Casablanca of marrakesch beN,dan merk ik geen homohaat,waarom hier wel..
    Ik wil zeggen dat noslim en gay goed samen kan gaan.Tenslotte zijn we allemmaal een kind van god,
    Wie of wat je ook bent,het blijft wel je kind of je broer

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ik denk niet dat t de juiste plek is om te gaan discussiëren over wel of niet aangeboren.

Ik begrijp dat een ongelovige de wetenschap als maatstaf neemt en dat is goed je recht.
    Een moslim dient dat te doen met de Quran/Sunnah die voorop op de wetenschap loopt..

http://www.scienceislam.com/

En homo haat heeft vaak te maken met cultuur en weinig met religie.
    In mijn cultuur word een heroïne dealer wel geaccepteerd terwijl hij mede verantwoordelijk is voor misschien wel duizenden moorden en of verslavingen .

Indien men dus homo's zou verafschuwen omwille van Allah omwille van de Islam dan zouden ze dat met elk soort daad horen te doen.

Maar dat is een geheel ander topic.. bett vroeg hulp..ik heb mijn best gedaan..jij ook toch?
    Ik twijfel niet aan je goede intenties.

Ik zal verder ook niet meer proberen te reageren op welles aangeboren niettus aangeboren.

Prikker meisje1992's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1566

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ton s Bekijk Berichten
    heel verstandig antwoord meisje 1992.een voorbeeld voor velen
    dankjewell.
    No love, No problem.

Prikker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    16460

kan jij me uitleggen wat het verschil is tussen cultuur en religie ?

Maar ik heb ook begrepen dat de islam staat voor liefde en saamhorigheid.
    Ik zie dit niet op deze manier,maar ook niet hoe de islam/koran zich in de wereld
    laat zien.

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    903

Een moslim hoort niemand te veroordelen, dat is aan Allah.. Dus laat hem niet vallen in deze, voor hem waarschijnlijk ook, erg moeilijke situatie.
    Wat ik zou doen indien hij zich met het geloof bezig houdt..geef hem de nodige informatie. Maar wat hij ook beslist, laat hem niet vallen, het is je bloedeigen broer, wees er voor hem. Dit hoeft niet te zeggen dat je zijn beslissingen goed hoeft te keuren.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Mijn broertje is homo
    Door _Maryam in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 26-04-14, 02:30
  2. Mijn broertje
    Door Dehya in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 02-02-12, 18:42
  3. Mijn homo radar zegt: dat urbANUS een homo is
    Door Bokitoo in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 01-01-08, 14:43
  4. Mijn broertje heeft mijn auto gejat!!!!!
    Door Reborn in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 30-11-04, 10:59
  5. Mijn moeder vraagt aan mijn broertje wil je dt betalen
    Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 13-09-04, 12:27

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten