Ik blijk zijn tweede te zijn! - Pagina 2
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    4

Standaard Re: Ik blijk zijn tweede te zijn!

Run Forrest run

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146339

Hoyam,

Het is het klassieke verhaal, de getrouwde man hangt verhaaltjes op bij zijn minnares dat hij ongelukkig is met zijn vrouw en als het moet houdt hij zijn minnares zelfs voor dat hij gaat scheiden, zo houdt hij haar aan het lijntje. Dat laatste gaat (bijna) nooit gebeuren. Ik zou zeggen wordt wakker.
    -------Worship the Creator not the creation-------

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ja ik weet het! Het klinkt hard wat je zegt. Maar ik snap je wel. Ik wil het gewoon niet horen! Vandaar dat ik het hier postte. Soms is de mening v iemand op afstand, lekker neutraal, even wat je wakker moet schudden...

als stabiele, hoogopgeleide, zelfstandige vrouw kan ik mezelf nog niet vereenzelvigen met het beeld van een vrouwtje dat daar intrapt!! Maar het lijkt er toch op! Voelt zo dom en zwak.

Mijn gevoelens zijn oprecht en daar lijkt ie keurig op in te spelen.

Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoyam NLse Bekijk Berichten
    Maar wat we onderling hebben is voor hem net zo krachtig als voor mij.
    Sorry maar daar geloof ik niets van. En hij windt er ook geen doekjes om.

Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146339

Ja ik weet het! Het klinkt hard wat je zegt. Maar ik snap je wel. Ik wil het gewoon niet horen! Vandaar dat ik het hier postte. Soms is de mening v iemand op afstand, lekker neutraal, even wat je wakker moet schudden...

als stabiele, hoogopgeleide, zelfstandige vrouw kan ik mezelf nog niet vereenzelvigen met het beeld van een vrouwtje dat daar intrapt!! Maar het lijkt er toch op! Voelt zo dom en zwak.

Mijn gevoelens zijn oprecht en daar lijkt ie keurig op in te spelen.
    Misschien zijn zijn gevoelens ook wel echt hoor, maar voor mij gaat het daar niet om. De nadruk zou niet moeten liggen op 'gevoelens' maar op 'verantwoordelijkheden' als er kinderen in het spel zijn, in dit geval van beide kanten.

Zie het rationeel. Wat zou bijvoorbeeld de situatie zijn als jij zwanger wordt? Je kind is een halfbroer/zus van de kinderen van je vriend, je kind is een halfbroer/zus van je andere kinderen. De kinderen van je vriend zijn weer stiefkinderen van jouw kinderen van je ex-man etc. De ene papa komt aan de deur, en dan weer de andere mama. Hoe gecompliceerd wil je het hebben?

Bedenk dan ook dat jouw vriend nooit zoveel van de kinderen van je ex kan houden als van zijn eigen kinderen. En zou jij de kinderen van je man willen opvoeden? Of ieder weekend over de vloer?

Die kinderen kunnen jullie ook volledig gaan uitspelen. Als ze gaan puberen en ze krijgen hun zin niet, oh ik wil liever bij mama/papa wonen. Oh jij ben mijn echte moeder/vader niet slechts mijn stiefmoeder/vader etc.

Ik weet het niet Hoyam, ik vind het nul keer niks. Kap er gewoon mee. Samengestelde gezinnen kunnen soms lukken, maar het is meer iets voor partners die daadwerkelijk gescheiden zijn. Je man is nog steeds getrouwd. Houden van hem is houden van zijn kinderen, dus maak hun gezin niet kapot.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ja klopt. Van een afstand lijkt het of ik geen verantwoordelijkheden neem. Maar dat is niet waar. Mijn kinderen staan op nummer 1. En ik vind dat die van hem, voor hem op nummer 1 moeten staan.
    Ik vind het gezinsleven het belangrijkst. Maar, ik vind dat ik dat nog steeds goed doe. Wij eten iedere dag als gezin. Wij gaan samen naar feesten, familie bezoekjes en steunen elkaar in de opvoeding. Ik respecteer hun vader enorm. Ik respecteer hun vader zo erg dat ik het niet verdraag om hem pijn te doen door naast hem te liggen en van een ander te dromen. We hebben hier heel lang gezocht naar een manier om hiermee om te gaan en deze pijnlijke oplossing leek de beste. Mijn moederschap staat wat mij betreft niet ter discussie. Wij zijn een beter ouder-team dan veel getrouwde stellen.

of ik in een ander huwelijk wil wroeten, nee. Of ik de kids hun vader wil ontnemen? Nee.
    Of ik dat doe? Vind ik ook niet. Hij heeft al meerdere relaties naast haar gehad wat hun vreselijk pijn deed. Dat was al gaande voor ik hem kende. Hij heeft mij nooit de kans gegeven om dit te voorkomen door 2,5 jaar te liegen. Dus ik vind dat 100% zijn verantwoordelijkheid. Wat ik nu doe is zijn én mijn verantwoordelijkheid. Dat ben ik met je eens. Wat hij zal doen nadat ik eventueel wijs ben en wegga? Precies hetzelfde. Daarmee red ik hun huwelijk niet.

Ik gun mijn exman (vader v mijn kids) een lieve nieuwe vrouw en zal haar verwelkomen als n nieuwe belangrijke rol in het leven van mijn kids.
    Ik heb geen kinderwens in deze situatie.
    Complex zou het zijn, maar ik ken ook mijn eigen veerkracht en oplossend vermogen. Rationeel denken, mee eens, maar ik ben een type 'voor ieder probleem een oplossing'.

Nogmaals, hun huwelijk is een schijnvertoning. Een gearrangeerd iets waarbij hij al zijn huwelijk lang niet tevreden over is. Tevreden genoeg om te blijven, ontevreden genoeg om onrustig te blijven en er iets naast te willen.
    Als hij bij haar wil zijn, hartstikke veel geluk gewenst. Met een tweede, wat hij wil maar niet mij. Als hij mij wil vind ik dat ik eerlijk naar mezelf moet blijven. Ik ben geen tweede. Ik ben een volwaardige partner, een goed mens en geen vrouw om de saus over z'n leven te zijn. Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn keuzes of zijn familie. Ik zal zijn band met zijn familie nooit dwars zitten. Maar ik mag mezelf als mens ook niet verloochenen. Ik ben monogaam en eerlijk. Ik vind dat ik dat terug mag verwachten. Twee dingen die hij beiden helaas niet heeft gegeven.

Daar ligt voor mij dus ook de nadruk in dit geheel. Hoe ga ik hier als mens mee om. Ik heb me opengesteld voor iemand die mij heeft gekwetst, zich verschuilend achter zijn religie en cultuur. Ik denk dat dit nl maar een klein stuk met zijn cultuur te maken heeft en nog minder met islam. Dit is aan alle kanten haram. En ik snap alle ratio, maar ik ben gebroken van verdriet.

Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146339

Ja klopt. Van een afstand lijkt het of ik geen verantwoordelijkheden neem. Maar dat is niet waar. Mijn kinderen staan op nummer 1. En ik vind dat die van hem, voor hem op nummer 1 moeten staan.
    Ik vind het gezinsleven het belangrijkst. Maar, ik vind dat ik dat nog steeds goed doe. Wij eten iedere dag als gezin. Wij gaan samen naar feesten, familie bezoekjes en steunen elkaar in de opvoeding.
    Ja, maar hoe zie je dat voor je als jij gaat samenwonen met je nieuwe vlam? Moeten je kinderen dan heen en weer pendelen met hun tandenborstel? Ik snap ook niet goed hoe die Marokkaanse vriend dit allemaal accepteert, dat jij nog iedere dag bij je ex bent. Dat geeft mij ook te denken (denkende vanuit zijn cultuur).

Ik respecteer hun vader enorm. Ik respecteer hun vader zo erg dat ik het niet verdraag om hem pijn te doen door naast hem te liggen en van een ander te dromen. We hebben hier heel lang gezocht naar een manier om hiermee om te gaan en deze pijnlijke oplossing leek de beste. Mijn moederschap staat wat mij betreft niet ter discussie. Wij zijn een beter ouder-team dan veel getrouwde stellen.

of ik in een ander huwelijk wil wroeten, nee. Of ik de kids hun vader wil ontnemen? Nee.
    Of ik dat doe? Vind ik ook niet. Hij heeft al meerdere relaties naast haar gehad wat hun vreselijk pijn deed. Dat was al gaande voor ik hem kende. Hij heeft mij nooit de kans gegeven om dit te voorkomen door 2,5 jaar te liegen. Dus ik vind dat 100% zijn verantwoordelijkheid. Wat ik nu doe is zijn én mijn verantwoordelijkheid. Dat ben ik met je eens. Wat hij zal doen nadat ik eventueel wijs ben en wegga? Precies hetzelfde. Daarmee red ik hun huwelijk niet.
    Ik beweer ook niet dat die man schone handen heeft, ik vind alleen dat jij rationeel moet denken. Verliefdheid of dromen van, gaat vanzelf over als je iemand een tijd niet ziet: uit het oog uit het hart, zeggen ze. Dat mannen vaak hun kansen grijpen, wil niet zeggen dat ze van hun vrouw af willen.

Ik gun mijn exman (vader v mijn kids) een lieve nieuwe vrouw en zal haar verwelkomen als n nieuwe belangrijke rol in het leven van mijn kids.
    Ik heb geen kinderwens in deze situatie.
    Complex zou het zijn, maar ik ken ook mijn eigen veerkracht en oplossend vermogen. Rationeel denken, mee eens, maar ik ben een type 'voor ieder probleem een oplossing'.
    Het gaat niet om jouw veerkracht, maar om die van je kinderen.

Nogmaals, hun huwelijk is een schijnvertoning. Een gearrangeerd iets waarbij hij al zijn huwelijk lang niet tevreden over is. Tevreden genoeg om te blijven, ontevreden genoeg om onrustig te blijven en er iets naast te willen.
    Dat zeggen ze allemaal die getrouwde mannen, same old story, waar ze ook vandaan komen, alleen de manier verschilt. Dit is de Marokkaanse versie daarvan: ik zit gevangen in een gearrangeerd huwelijk, maar op jou ben ik echt verliefd. Oh ja? En hij was niet mans genoeg om nee te zeggen tegen zijn moeder of tante die het geregeld heeft? Allemaal praatjes om de minnares aan het lijntje te houden.

Als hij bij haar wil zijn, hartstikke veel geluk gewenst. Met een tweede, wat hij wil maar niet mij. Als hij mij wil vind ik dat ik eerlijk naar mezelf moet blijven. Ik ben geen tweede. Ik ben een volwaardige partner, een goed mens en geen vrouw om de saus over z'n leven te zijn. Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn keuzes of zijn familie. Ik zal zijn band met zijn familie nooit dwars zitten. Maar ik mag mezelf als mens ook niet verloochenen. Ik ben monogaam en eerlijk. Ik vind dat ik dat terug mag verwachten. Twee dingen die hij beiden helaas niet heeft gegeven.
    Als jij 100% zeker weet dat je uitsluitend een monogame relatie wil, dan lijkt me duidelijk wat je te doen staat. Hij wil zijn vrouw niet verlaten, dus dan houdt het op. Vergeet hem door hem simpelweg te vermijden. Breek definitief alle banden met hem.

Daar ligt voor mij dus ook de nadruk in dit geheel. Hoe ga ik hier als mens mee om. Ik heb me opengesteld voor iemand die mij heeft gekwetst, zich verschuilend achter zijn religie en cultuur. Ik denk dat dit nl maar een klein stuk met zijn cultuur te maken heeft en nog minder met islam. Dit is aan alle kanten haram. En ik snap alle ratio, maar ik ben gebroken van verdriet.
    Ja hij heeft jou gekwetst, maar jij laat je kwetsen. Laat je gewoon niet meer met hem in.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Op een gegeven kan je niet meer jezelf aan het lijntje houden schuif de emoties aan de kant en maak gewoon een keus eerlijk zijn naar je zelf is het belangrijkst

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Hij wil meerdere vrouwen punt. Jij bent monogaam hij niet. Hij wil meerdere vrouwen het liefst met jouw toestemming.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Nov 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Dit is een cultuur waar in jullie westelingen de weg totaal niet kennen!! te naïef zijn jullie voor dit scherp geslepen sluwe volk..!
    geloof je nou echt in liefde tussen jullie,dat jij echt zijn zogenaamde 2e vrouwtje bent??! bullshit!!,die vent heeft zijn vrouwtje en gezinnetje waar hij hartstikke trots op is..
    en jij bent lekker voor erbij..!

Verandering van spijs doet eten..! 💏

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten