Ik blijk zijn tweede te zijn!
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Ik blijk zijn tweede te zijn!

Kort samengevat:
    in marokko ontmoette ik een man terwijl ik getrouwd was. Instant liefde, van beide kanten. Hij was getrouwd maar het ging niet goed en koos voor mij. Zonder dat ik hem vroeg te kiezen. Ik heb in alle eerlijkheid naar beide mannen onderzocht wat ik wilde.
    Inmiddels 2,5 jaar later ben ik dus al geruime tijd monogaam met mijn liefje. Verzet vanuit mijn hele omgeving heb ik getrotseerd. Overtuigd dat ik voor deze liefde moest gaan.
    Vorige week ontdekte ik het ergste.
    Hij blijkt inderdaad van zijn vrouw af, maar dit was al zijn tweede vrouw! Met zijn eerste vrouw leeft hij een traditioneel leven. Hij heeft haar eerder gevraagd om een scheiding maar zij weigert en staat achter een tweede relatie. Dus dat ben ik. Blijkt.
    In hun relatie is er wel een band, wederzijds respect en ze hebben seks. Maar, zoals hij zegt, is er geen sprake van liefde of wederkerige romantische seks. Hij beweert me 2,5 jaar te hebben voorgelogen omdat hij bang was me kwijt te raken. Ergens begrijp ik dat. Maar hij heeft mijn worsteling 2,5 jaar gezien: loskomen van de vader van mijn kids, weerstand vanuit mijn omgeving, mensen verliezen. Nu roept hij dat zijn familie het nooit zou accepteren! Lekker makkelijk.
    Anyhow, hij zegt nu steeds dat hij me niet kwijt wil maar dat hij ook gelukkig is met zijn gezin.

Mijn situatie is nu dat ik oprecht hou van deze man (of wie ik dacht dat hij was). Ik kan accepteren dat hij verplichtingen heeft naar zijn kinderen. Maar om te accepteren dat hij met haar slaapt, seks heeft of zelfs woont kan ik niet. Dat wonen had ik zelfs nog kunnen accepteren als hij direct eerlijk was geweest, maar na dit bedrog gaat dat er dus ook niet in.

Nu verschuilt hij zich achter de islam. Ik ben van origine geen moslim, lees er wel veel over en zie er heel veel moois in. Ik heb ook lange tijd met een imam gesproken. Die geeft ook aan dat dit niks met islam te maken heeft.

Ik voel me zo bedrogen. Maar voor mensen roepen ,,dumpen die vent", ik hou echt van hem. Op dit moment staan we pad. Hij wil mij en haar. Ik wil monogamie. Hij heeft in al die jaren altijd gekozen om bij haar te blijven. Dus waarom zou hij nu voor mij kiezen?

Ik hou zoveel van hem dat ik hem zijn geluk gun. Als hij haar wil dan laat ik het. Maar hij heeft al 3x eerder een tweede gehad en dat mislukt steeds. Ik geloof niet dat als iets al 3x niet werkt dat het een vierde keer wel werkt! Hij zegt dat, omdat het tussen ons goed zit, het nu wel kan werken. Hij zegt dat ik hem moet accepteren zoals hij is. Maar hij mij ook! Ik ben monogaam! En ik vraag me af of dit is wie hij is. Waarom in een liefdeloze relatie blijven?

Anyhow, ik heb sterk het gevoel gehad dat we bij elkaar zijn gebracht. Door Allah. Ik wil geen tweede zijn. Vooral niet op basis van leugens. Hij wil misschien in de toekomst scheiden. Ik wil niet aan het lijntje gehouden worden met smoesjes. Maar steeds knaagt het aan me. Wat als ik hem definitief voor de keuze stel, wat als ik dan inga tegen het grotere plan dat er voor ons is.

Toch geen notendop geworden, sorry. Graag oprechte reacties. Ik zie dat ik er ingesluisd ben, maar zit zelf wel met oprechte emoties.

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Re: Ik blijk zijn tweede te zijn!

Wat voor reacties verwachten je nu wel.. je zegt het zelf.. je bent verliefd en wilt hem niet kwijt.
    Dan kan je een ding doen.. ACCEPTEREN!

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Nou volgens mij is het leven genuanceerder dan dat!

Ik heb voor hem gekozen, maar ik ken hem eigenlijk maar deels!

En hem accepteren betekent mezelf niet accepteren... Onmogelijke keuze, zo voelt het...

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Oke.. jij zegt het nu zelf.. je kent hem deels. dan kan je hem best wel los laten en verder gaan met je leven.. zonder hem!
    Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    130761

Ik vind dat jij je verdiende loon krijgt.
    Je hebt een andere man voor hem in de steek gelaten en je hebt veel leed veroorzaakt en nu wil jij bespaart blijven?
    Jij zegt zelf dat je geen moslim bent maar je zegt wel in je tekst dat jullie zijn samen gebracht door Allah, begrijpe wie begrijpen kan.

Ofwel doe je zoals gescheidenman29 heeft gezegd en dat is de situatie accepteren ofwel zet je hem voor een keuze met een goede kans dat jullie romance over is.
    amen en uit.
    Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Dumpen die kerel en hopen dat er iemand op je pad komt die onvoorwaardelijk voor jou gaat. Deze kerel is jou of zijn eigen vrouw niet waard. Het is echt niet zo moeilijk.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Het enige excuus wat die man heeft is dat hij de druk die zijn omgeving of geloof hem oplegt niet kan weerstaan en niet voor jou durft te kiezen. Dat maakt hem erg zwak.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Dank je voor de reacties.

ja mezelf_man, dat mag je vinden. Ik heb alleen nooit tegen iemand gelogen. Heb niks met m'n liefde gedaan zonder de toestemming van mijn toenmalige man. Dat kan je misschien niet begrijpen. Maar dat is dus wat mij het meeste raakt. Liegen terwijl ik de zware weg van de eerlijkheid heb gekozen. Dus ik vind bedrog niet mijn verdiende loon.

Stijlvol en eerlijk, bedankt. Ja ik denk ook dat hij zijn vrouw niet verdient (hij heeft het hebben ve tweede afgedwongen ipv oprecht gevraagd). En ik denk ook dat hij mijn enorme inzet niet verwacht na alles wat ik voor hem heb gedaan. Maar m'n hart is niet in 1x uitgezet...

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146339

Ik ben het met mezelf_man eens. Ik vind dat, uitzonderingen daargelaten, een moeder voor haar kinderen hoort te kiezen en niet voor een nieuwe vlam, hoe overweldigend zo'n liefde soms ook kan zijn.

De meeste Nederlandse vrouwen zijn opgegroeid met een romantisch idee, en kiezen al snel voor de liefde. Niets mis mee, als er nog geen kinderen in het spel zijn, maar zijn die er wel, dan kun je beter rationeel handelen als vrouw.

Het is dan ook niet zo vreemd van de eerste vrouw van je vriend, dat deze niet wil scheiden en hij ook niet. Wat wil je? Dat zijn kinderen in een gebroken gezin opgroeien, net als die van jou, en met hun tandenborsteltje heen en weer moeten pendelen tussen papa en mama?

Sorry voor deze harde woorden, maar ik bedoel het goed. Ik veroordeel je ook niet echt, want ik zie jou eerder als slachtoffer van een Hollywood ideologie (liefde boven alles), de realiteit is echter weerbarstiger.

Ik zou zeggen, als je echt van hem houdt, denk dan ook aan zijn kinderen. Ik ben er niet op tegen dat hij jou als tweede vrouw heeft, maar accepteer voor zijn kinderen, die eerste vrouw, of ga van hem af. Probeer eerst eens van die roze wolk af te dalen en de feiten rationeel op een rijtje te zetten. Hou er rekening mee dat vele mannen sowieso van alles doen en zeggen om een nieuw liefje te krijgen of te behouden, maar dat het hier allang niet meer alleen maar om jou en hem en jullie liefde gaat, maar om gezinnen die uit elkaar worden gerukt. Is dat het waard?
    -------Worship the Creator not the creation-------
    Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 1 Dislikes

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Dank je voor je antwoord. Ik snap je mening. Dat had ik lang geleden ook gevonden nl.

Ik zie mezelf niet als degene die zijn huwelijk verpest. Dat heeft hij zelf gedaan met zijn leugens. Zij wilde nooit n tweede en blijft toch ongelukkig met haar. Ik ben al de derde tweede die hij heeft. Hij heeft mij nooit de keuze gegeven me niet aan hem te binden en buiten hun huwelijk te blijven. Dat had ik gedaan als ik het wist!

over mijn kinderen... Ja, ik vind het vreselijk. We hebben therapie gehad, honderdduizend oplossingen geprobeerd. Tot een paar weken terug woonden we zelfs nog gescheiden samen. Ik vind het vreselijk, maar hun vader en ik doen alles om in harmonie te leven. En dat lukt! Ondanks de vele slechte scheidingen die ik zie.

ik zie het niet als Hollywood. Heb heus wel wat realiteitszin. Maar ik wil dat mijn kinderen ook een voorbeeld van ouders krijgen in het hebben van een goede relatie. Dat hadden mijn ex en ik niet, ondanks vele pogingen. Als ouders sta je ook model. Die taak neem ik serieus.

anyhow, mijn dilemma zit precies daar: ik wil geen goed huwelijk breken. Maar dit huwelijk is allang gebroken. Ik heb hem gezegd dat hij voor z'n gezin moet gaan. Maar wat we onderling hebben is voor hem net zo krachtig als voor mij.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten