Waarom de naam Salafee gebruiken? Nieuwe sekte?
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Prikker The_Reporter's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2001
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    22

Standaard Waarom de naam Salafee gebruiken? Nieuwe sekte?

gewist
    Allah has created You and what You make. [37:96]

mukhtasar.wordpress.com

Very Important Prikker Ins's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2003
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    24

Standaard

Kijk, je kan die vertalingen en interpretaties rond de naam en terminologie rond salafi erbij halen...Niemand zal je daarin tegenspreken, maar daarmee praat je het fundamenteel extremisme van Salafis niet goed:

"There is a growing dislike of the Salafis throughout most mainstream Islam, owing to their excessive intolerance. According to the Salafis, difference of opinion in minhadj is not permissible."

(http://en.wikipedia.org/wiki/Salafi)

Ingeschreven
    Oct 2003
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    24

Standaard

Geplaatst door The_Reporter
    Ach, wikipedia is wel het laatste die een genuanceerd beeld zal geven over degenen die de Islaam op dezelfde manier wensen te beleiden als de profeet, vrede en zegeningen zij met hem. Maar het is verder wel correct dat een ander bewijs dan de Qor-aan en de Soennah volgens het begrip van de eerste moslims en de uitleg van de profeet, verworpen wordt. Als zij dat niet zouden doen, dan zou dat het begin van het einde van de Islaam zijn.

Zie wat de religieuze belichaming (een salafi), de Moeftie van SA te vertellen heeft over extremisme:

Shaikh Abdulaziz Al-Ashaikh, Saudi Arabia’s Grand Mufti and Chairman of the Council of Senior Religious Scholars, reaffirmed that Islam does not tolerate bloodshed and absolutely prohibits acts of terrorism against Muslims and non-Muslims.

During a lecture in Makkah, Shaikh Al-Ashaikh warned his listeners of the destabilizing effect that terrorism can have on society. Acknowledging that terrorism results from deviant ideas, Shaikh Al-Ashaikh emphasized the importance of educating and protecting the younger generation from such misguided thoughts. He remarked that terrorism is an aberration in a country like the Kingdom of Saudi Arabia, because the country lives under Islamic law which forbids violence and terrorism. Shaikh Al-Ashaikh added: “The terror acts which earlier took place in Makkah, Madinah and Riyadh run counter to the teachings of Islam.”

Shaikh Al-Ashaikh has always taken a strong stand against extremism, warning Muslims that extremism and fanaticism lead only to violence and the death of innocent people. “Islam is not a religion of violence. It is a religion of mercy for everyone," stated Shaikh Al-Ashaikh.

Bron: http://www.saudiembassy.net/2004News...asp?cIndex=183

Waarom niet? Wikipedia is toch veel neutraler dan jij...Jij bent zelf een Salafi, dus dat is op zich al een gevaarlijk uitgangspunt voor objectivisme in deze zaak.

Ingeschreven
    Oct 2003
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    24

Standaard

Geplaatst door The_Reporter
    Omdat de godsdienst haar wortels heeft geschoten in een regio waarvan men liever een afbraak ziet dan een opbouw. Ook wel bekend als SA. (bestaat ±75 jaar)

Maar goed, als Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, nu had geleefd. Dan ga jij dus liever naar de paus om jezelf over hem in te lichten? Want dat is wat je nu indirect beweert.

Heb je er welleens ooit bij stilgestaan dat wij hier bijna alleen slechte nieuws te horen krijgen over SA en als het echt niet anders kan ook welleens goed nieuws?
    Wel, Reporter, eigenlijk beweer ik niets. Ik vraag mij gewoon af waarom Salafis gewoon zo lelijk bekeken worden...We moeten niet kijken naar geschriften, dat was ook niet mijn vraag, de vraag is: Waardoor wordt het extremistisch gedachtengoed van een Salafi goedgesproken, buiten semantiek, probeer eens pragmatiek ofzo...Of vergis ik jullie voor Wahhabis?

Wat betreft de paus...Zou er niets op tegen gehad hebben hem te ontmoeten, een man die bereid is zijn "mislukte" moordenaar te bezoeken en vergeven kom je ook niet elke dag tegen. Ok, hij was geen moslim...Er zijn veel niet-moslims waar ik niets op tegen heb, daardoor kom ik meestal ook conflictvrij door mijn dagen hier in Europa.

Het slechte nieuws dat we krijgen uit SA ligt niet aan het land zelf, de islam of de profeet v...Zoiets beweren zou godslastering zijn. Het ligt aan de heersers en hun decadente beleid waar zij zelf steeds van gevrijwaard worden...presidentiële immuniteit of hoe heet dat...Doodstraf voor iedereen, behalve voor mezelf, en zo moet het nou ook weer niet.

Abu Muhamad khattabi_bilal's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    5

Standaard Re: Waarom de naam Salafee gebruiken? Nieuwe sekte?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ins Bekijk Berichten
    Ik vraag mij gewoon af waarom Salafis gewoon zo lelijk bekeken worden...
    onbekend maakt onbemint

zelfs voor de massa moslims die het niet zo nauw nemen met de islam, wat wel zou moeten...

Gelijkaardige Onderwerpen

1. waarom gebruiken jongens meisjes zoooo
    Door Norita in forum Gevraagd
    Reacties: 52
    Laatste Bericht: 03-02-04, 10:09
  2. nieuwe TV zender van de nieuwe AEL-partij met de naam AMADA
    Door MO_NL in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 03-04-03, 15:22
  3. Dutchtone: nieuwe naam en nieuwe producten
    Door Waterval in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 29-03-03, 20:09
  4. Waarom gebruiken Pb'ers meerdere nicknamen?
    Door Abdel26 in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 31-10-02, 17:20
  5. Zijn de Qoranieten een nieuwe sekte van de islam?
    Door Jonathan in forum Islam en meer
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 22-09-02, 13:12

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten