Allah bestaat waarschijnlijk niet
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/4 12 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34
    Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Allah bestaat waarschijnlijk niet

allereerst het scheppings verhaal, allah en of god (geloof ik ook niet in) zou de aarde in 7 dagen hebben geschapen, er is nu wetenschappelijk bewijs gevonden waarin wordt aangetoond dat dat nooit het geval geweest kan zijn,
    de aarde is heel langzaam onstaan en was eerst een grote bol gloeiend pasma, wat is opgedroogd als de aarde zoals we die nu kennen, dan de eerste mensen zouden door god zijn geschapen, als dat zo is hoe kan heet dan dat er al miljoenen jaren voor dat de mens bestond er al dinosauriers op de aarde rond liepen??.

Stephen hawking s'werelds( slimste natuurkundige) meent dat we helemaal geen welwillende schepper nodig hadden om onze wereld vorm te geven. Het zou allemaal met toeval te maken hebben, zoals zijn M-theorie naar voren brengt. Volgens deze theorie is ons heelal niet het enige heelal, maar er zijn talrijke heelallen; 10^500 (een 10 met 500 nullen) om precies te zijn. En met zoveel heelallen is het helemaal niet zo verwonderlijk dat er in ieder geval één planeet is met exact de juiste omstandigheden voor de mens.

Het boek raakte een gevoelige snaar in de religieuze wereld. Hawking werd ervan beschuldigd een 'elementaire logische denkfout' te maken. De natuurkundige verklaarde dat er een duidelijk onderscheid bestaat tussen God als metafoor en het geloof in een alwetende schepper die de kosmos bestiert.

In juni van vorig jaar sprak Hawking zich op de Britse televisie ook al uit over het goddelijke. "De vraag is: Is de manier waarop het universum begon, om redenen die wij niet kennen, bepaald door God? Of werd het bepaald door de wet van de wetenschap? Ik geloof het tweede. Als je wilt, kun je de wetten van de wetenschap 'God' noemen, maar dan is het geen persoonlijke God die je kunt ontmoeten en vragen kunt stellen.

graag uw reactie

Nummer 6 Ready?'s Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    130146

Standaard Re: Allah bestaat waarschijnlijk niet

God is zo machtig dat gaat onze pet te boven....wat een argument hierboven me...
    Laatst gewijzigd door Ready?; 08-05-12 om 12:12.
    "Uh sh*t, low and behold, RZA & Meth got another ninja scroll"

Would B Prikker
    Ingeschreven
    May 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

inderdaad wat een argument hierboven??!! , het is overigens "het gaat ons de pet TE boven" maar dat terzijde.
    je reageert op geen enkel van de argumenten die ik aandraag, je noemt enkel een aantal passages uit de bijbel en/of koran wederom op niets gebasseerd, just "hear saying" daar komt dan nog bij dat voor dat mensen in staat waren de verhalen op te schrijven, deze jaren lang van mens tot mens werden doorgegeven voordat ze werden vastgelegd. weet je niet meer wat er vroeger gebeurde als je in kring op school zat en er werd een verhaaltje in gefluisterd, dat vervolgens moest worden doorgefluisterd tot het bij de laatse in de kring was, vaak bleef er dan niets van het oorspronkelijke verhaal over, ik begrijp niet dat er geen enkele ruimte voor twijfel is bij gelovigen in allah.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ik zie vandaag voor het eerst jouw bericht. Dit is weliswaar een late reactie maar het is tenminste een reactie.

Ten eerste maak je al een fout in het begin door te zeggen dat Allah de aarde in 7 dagen heeft geschapen, dit is in 6 dagen. Als we nog eens verder gaan dan bedoelt de koran niet dagen maar periodes. Dit kan je zelf nachecken bij authentieke bronnen. Dus in 6 dagen, periodes is de aarde geschapen. Hoe groot deze periodes zijn weet ik niet. Het is daarom niet tegen de wetenschappelijke theorieën.

Dat er Dinosauriërs bestonden voor de mens heeft geen invloed op iemands geloof. Er zijn honderdduizenden soorten die hebben geleefd en leven die hoeven niet allemaal te worden vermeld in de koran. En Adam is de eerste menselijke schepsel op aarde. Dino's zijn geen mensen nog hé.

Als die zogenaamde s'werelds slimste natuurkundige mij kan uitleggen hoe iets kan komen vanuit niets dan verdient hij mijn stempel. Ik heb het natuurlijk over de energiemassa die later uitbreidde(big bang). Aangezien dit tegen de wetenschap gaat en zowaar onmogelijk is, kan ik net zo goed mijn inkt opbergen. Dít is de snaar die de atheïsten-agnosten wereld raakt. Toeval is jullie succes en jullie eigen tegen gesproken theorieën is jullie lijdraad. Succes daarmee. Want Allah heeft in de koran wetenschappelijke feiten geregistreerd die Mr Hawkins recentelijk met zijn dure speelgoed heeft kunnen ontdekken.

Graag uw reactie.

Important Prikker Iznogoodh's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    64
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    192911

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yslam Bekijk Berichten
    Als die zogenaamde s'werelds slimste natuurkundige mij kan uitleggen hoe iets kan komen vanuit niets dan verdient hij mijn stempel.
    Om de discussie goed te kunnen voeren moet je de begrippen 'iets' en 'niets' eerst een goed definieren. Anders praat je al gauw langs elkaar heen. Wat is volgens jou het 'niets' precies?

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Iets= de energiemassa
    Niets= NIKS, nada, gewoon helemaal niks, geen molecuul noch atoom. NIKS. Oftewel, waar kwam dat 'iets' vandaan?

Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    64
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    192911

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yslam Bekijk Berichten
    Iets= de energiemassa
    Niets= NIKS, nada, gewoon helemaal niks, geen molecuul noch atoom. NIKS. Oftewel, waar kwam dat 'iets' vandaan?
    Bevat het niets zoiets als tijd?

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ik denk dat ik al weet waar je naar toe wilt. Sinds het begin van de uitbreiding van de massa begon de tijd. Dus daarvoor bestond er geen tijd nee. Het is ook logisch dat op dat moment een tijdzone begint.

Ingeschreven
    Dec 2006
    Leeftijd
    64
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    192911

Dus het heelal is er altijd geweest. Het bevat immers alle tijd. Het hoefde niet te ontstaan.
    De vraag is dus niet hoe 'iets' uit niets kon 'ontstaan' maar waarom 'iets' er überhaupt is.

Wat de wetenschappelijke feiten van de Koran betreft: laat er eens een zien. Het moet:
    1. overduidelijk op dat feit slaan
    2. niet eerder zijn beschreven destijds
    3. niet gemeengoed zijn geweest destijds
    4. niet waarneembaar zijn.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Het heelal is er altijd geweest? Wat versta jij onder het heelal? En er vanuit gegaan dat jij niet geloof in God is het moeilijk voor jou om de vraag 'waarom' te beantwoorden. Er bestaat natuurlijk geen macht volgens de evolutionisten achter de big bang. En wat voor criteria heb jij zelf opgesteld? Het is namelijk heel simpel: lezen en begrijpen, een teken voor het volk met verstand.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 1
    Laatste Bericht: 09-10-10, 14:39
  2. Vriendshap bestaat maar het bestaan ervan bestaat niet.
    Door Bokitoo in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 26-12-07, 11:14
  3. Reacties: 114
    Laatste Bericht: 12-04-04, 15:29
  4. Allah bestaat.
    Door ReTiCeNtt in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 13-11-03, 15:26
  5. Allah bestaat niet
    Door M0h4mm3d in forum Islam en meer
    Reacties: 20