In de war. Help?
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: In de war. Help?

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard In de war. Help?

Beste mensen waarom geloven wij in God? geloven wij omdat het ons is aangeleerd of uit angst of om innerlijke rust te krijgen?

Hoe is geloof ontstaan? er zijn zoveel religies welke is nou de juiste?

mijn mening: Elk religie kan je als een groep beschouwen. Het begint bij een individu die zijn gedachte rond verspreid en vervolgens sluiten andere erbij aan. tegenwoordig is bijna alles te verklaren door middel van wetenschap. Vroeger was de wereld niet zo ver en mensen konden het onverklaarde niet verklaren, dus beschouwden zij het heel makkelijk als een wonder van God. door wetenschap kijken wij vandaag heel anders op in leven.

Daarnaast hoe weten wij of naar hemel of hel gaan? wie heeft dat gezien en hoe weten wij nou of dat bestaat??

Mijn mening: Waar was jij voordat jij nog leefde? je was nergens, dus dan denk ik dat je na je dood ook nergens bent.

Ik geloof wel in Allah, maar heb ook mijn twijfels! ben zo in de war!!!!

kan iemand mij vertellen hoe het nou werkelijk zit??? Ik ben opzoek naar mijn ware identiteit en zal die gene voor eeuwig dankbaar zijn als die mij het juiste pad kan wijzen.
    Laatst gewijzigd door In de war; 22-03-13 om 11:50. Reden: .....

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Re: In de war. Help?

heel triest dit! en jullie noemen je zelf moslims...een moslim hoort een ander het goede weg te wijzen. triest heel triest!! ik vind jullie niet beter dan mij! ik vraag om hulp en niemand durft of wilt mij helpen jullie moeten schamen!!

Important Prikker Strenghtt's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    43879

Standaard

Check je pm

Would B Prikker Juwayriyah's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Wend je naar Allaah Soebhanahoe wa ta'alaa, deze al waswaas is afkomstig van de Sheytaan die jou wilt afdwalen.

Ik zal In'sha Allaah wat artikelen voor je opzoeken en hier plaatsen.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Wonderen van de koran die pas veel later zijn ontdekt door de wetenschappers

Prikker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    130762

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door In de war Bekijk Berichten
    Beste mensen waarom geloven wij in God? geloven wij omdat het ons is aangeleerd of uit angst of om innerlijke rust te krijgen?

Hoe is geloof ontstaan? er zijn zoveel religies welke is nou de juiste?

mijn mening: Elk religie kan je als een groep beschouwen. Het begint bij een individu die zijn gedachte rond verspreid en vervolgens sluiten andere erbij aan. tegenwoordig is bijna alles te verklaren door middel van wetenschap. Vroeger was de wereld niet zo ver en mensen konden het onverklaarde niet verklaren, dus beschouwden zij het heel makkelijk als een wonder van God. door wetenschap kijken wij vandaag heel anders op in leven.

Daarnaast hoe weten wij of naar hemel of hel gaan? wie heeft dat gezien en hoe weten wij nou of dat bestaat??

Mijn mening: Waar was jij voordat jij nog leefde? je was nergens, dus dan denk ik dat je na je dood ook nergens bent.

Ik geloof wel in Allah, maar heb ook mijn twijfels! ben zo in de war!!!!

kan iemand mij vertellen hoe het nou werkelijk zit??? Ik ben opzoek naar mijn ware identiteit en zal die gene voor eeuwig dankbaar zijn als die mij het juiste pad kan wijzen.
    salam aleykoum
    InshaAllah gaat het goed met jou.
    wat je ervaart is ergens wel normaal ik ken dat gevoel dat je hebt en er zijn veel mensen die met zichzelf worstelen en veel twijfels hebben.
    Er zijn vandaag de dag veel religieuze stromingen en veel filosofische overtuigingen en dat maakt het er niet makkelijker op vandaar ook je twijfels vermoed ik.
    dat de wetenschap alles kan verklaren is niet waar, er zullen vele anderen zijn die gaan zeggen dat het wel zo is maar uit eigen ondervinding weet ik dat het niet zo is, wat me wel is opgevallen is dat iedereen zo wel religieuze mensen als wetenschappers alles uitleggen alsof het de enige waarheid is maar zelfs in de wetenschappelijke wereld zijn er veel discussies en onenigheden.
    wat ik je aanraad is kalm te blijven en goed na te denken, ga op zoek, op internet is er veel info te vinden over zowat alles, geloof niet alles zomaar maar denk erover na.
    en als je ergens voor kiest kies er dan bewust voor en ga er dan ook voor.
    ik zelf ben ooit van mijn geloof gebracht omdat ik ook dacht dat de wetenschap alles kon verklaren en dat er geen Goddelijkheid kon bestaan, ik was een atheist, maar uiteindelijk ben ik toch terug bij de Islam uitgekomen gair inshaAllah.
    Ik heb toen mijn tijd genomen en wilde graag de waarheid kennen wat de waarheid ook is en Allah swt heeft me geleid ik kan het ni anders verklaren, voor mij was het een heel leerrijke periode en ervaring en ben wel erg blij dat ik die heb meegemaakt want nu kan niemand me van mijn geloof brengen ik durf te zeggen als ik die ervaring niet had meegemaakt dat ik dan nu wel van mijn geloof zou gebracht zijn en zou ik nu een dwalende persoon zijn zo zie je maar elke ervaring die negatief lijkt kan meer positiefs in zich hebben dan je zou denken.
    Moge Allah swt alle mensen leiden die willen geleid worden.
    Ik wens je veel succes.

Surra 28,aya56. Waarlijk, gij zult hen die gij wilt niet kunnen leiden, maar Allah leidt wie Hij wil; en Hij kent hen het beste die geleid willen worden.

Would B Prikker ImranCelik's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

....................

Would B Prikker ImranCelik's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

................................................

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    556379

Naar mijn bescheiden, tamelijk atheitische mening, zou je je moeten afvragen wat de essentie van je geloof is. Volgens mijn alweer zeer bescheiden mening ligt die niet in het al dan niet bestaan van een hel of hemel, of in het verklaren van natuurlijke fenomenen, en (mssichien) zelfs niet in het al dan niet bestaan van God. Het gaat m.i. om zingeving. Hebben de rituelen en regels zin voor jou als persoon. Denk je dat je door het uitvoeren van die rituelen en het navolgen van de regels een zinvoller leven leidt. Indien dat het geval is dan moet je dat vooral blijven geloven. Uiteindelijk kan niemand jou een bevredigend antwoord geven. Overigens is dit een heel normale ervaring voor de meeste gelovigen. Binnen de christelijke theologie zijn er boeken vol over geschreven en is over het algemeen de conclusie dat het onvermijdelijk is dat je als 'onvolledig', 'feilbaar' wezen twijfelt aan alles wat je niet kunt overzien; een God is bij uitstek een concept wat door eindige wezens niet valt te bevatten en geeft daarom alle aanleiding tot twijfel.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten