God, familie en liefde met een ongelovige - Pagina 3
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 3/3 EersteEerste ... 23
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    Would B Prikker Fayha95's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Re: God, familie en liefde met een ongelovige

Verlicht me dan, want je maakt een statement die nergens op slaat. Alleen maar een aanval op mijn kennis.
    Grappig dat ik dit weer zie ook, altijd het argument van gelovigen: ze heeft zus of zo niet begrepen dus al haar argumenten kunnen we van tafel schuiven...

Wil je me nu gaan vertellen dat Islaam niet monotheïstisch is? oké, ik luister en waarom dan wel niet? Dan is dit is voor het eerst dat ik hoor dat Allah niet de enige god is in Islaam...
    Of wil je juist zeggen dat Islaam de enige monotheïstische religie is? verklaar jezelf aub.

Of wellicht snap je de term monotheïsme niet? Mono=één Theos=God

Ik weet ook wel dat in de Islaam het Christendom niet beschouwd wordt als een monotheïstisch geloof vanwege dat Jezus niet gezien wordt als de zoon van god. Maar dat is de interpretatie van de Islam op het Christendom, niet hoe het woord monotheïsme over het algemeen gebruikt wordt. En ja het christendom wordt beschouwd door iedereen buiten Islaam als een monotheïstisch geloof. Ben je het daar niet mee eens dan stel ik voor dat je wellicht beter een discussie met een Christene daarover kunt voeren.

Onderbouw je argumenten aub.

Would B Prikker Fayha95's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2016
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Bedankt voor je antwoord, en meedenken.
    Natuurlijk wil ik acceptatie van mijn ouders, zou jij dat ook niet willen dan?

Het punt is dat religie de acceptatie van mijn ouders, en een eventuele middenweg onmogelijk maakt.
    Nee, ik denk niet dat mijn ouders op een geweldadige manier mij zullen vervolgen of wat dan ook, maar dat betekent ook niet dat acceptatie vanuit hun mogelijk is.
    Ik heb ook tegen hen gezegd dat mijn deur altijd open staat voor hun, en ik probeer mijn ouders ook niet te overtuigen van mijn denken over hun geloof. Ik accepteer ondertussen mijn eigen visie, en ik hoop met alles in mijn hart dat mijn ouders op een gegeven moment ook bijdraaien... niet qua geloof perse, maar meer qua accepteren...

fingers crossed

peace!

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1

Je bent nog jon Fayha95.Dat je intelligent bent, is al duidelijk, maar wijsheid komt met de jaren.Ben eens even intelligent en onderschat wijsheid niet.Ik ben 31 en dacht precies als jij, maar niet meer en dus, denk ik dat je weleens, een overhaaste beslissing aan het nemen kunt zijn.Je zegt dat je nooit gelovig bent bent geweest, maar je doet wel moeite om je in te lezen.Dit ruikt naar nieuwschierigheid.Ben je misschien toch , stiekem, misschien zelfs, onbewust, een spiritueel iemand, zoekende naar antwoorden?Wat als je nu door gaat met je ''grote liefde'' hem jullie kinderen schenkt, om vervolgens toch te blijven denken, het kan toch niet zo zijn dat dit het was? leven om te sterven, that`s it?Er zijn mensen op deze wereld, die zichzelf uitvinders noemen.Hier ben ik het mee oneens.Alles dat men ''uitgevonden'' heeft, bestonden de materialen al voor.Mensen connecten slechts verschillende materialen, we vinden niets uit.De vraag is, hoe zijn de grondstoffen ontstaan? hoe is de aarde ontstaan? hoe is the big bang ontstaan?Met name mijn laatste vraag, betreft de big bang, weet niemand het antwoord op.Explosies ontstaan niet zomaar fayha95, daar gaat ook een proces aan vooraf.En het allermooiste hiervan, is dat explosies, zoals wij ze kennen, vernietigen. Toch heeft deze explosie, ons gemaakt? alles gebouwd?Mensen waar de shaytaan aan vasthangt, laten zich vooral leiden door hun ego beste Fayha95.Mensen die snappen wat ik snap, weten dat er iemand veel wijzer en machtiger is dan zij, waardoor je je plek leert kennen en je nooit te vullen ego, tot rust komt.Insha allah komt het goed met je.

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    1

Ik weet niet waarom, maar de laatste tijd als ik iets post, komt het heel anders terecht dan ik het typte.Het was ordelijk getypt en wel, sloeg alinea`s over etc, maar t komt gewoon naast elkaar zodra ik plaats snelle reactie klik.

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    8146329

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GentleMan86 Bekijk Berichten
    Ik weet niet waarom, maar de laatste tijd als ik iets post, komt het heel anders terecht dan ik het typte.Het was ordelijk getypt en wel, sloeg alinea`s over etc, maar t komt gewoon naast elkaar zodra ik plaats snelle reactie klik.
    Iedereen heeft er last van, we kunnen geen alinea's maken, er is iets met de opmaak.
    -------Worship the Creator not the creation-------

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ik lees jullie verhalen me turkse vriendin had ook met een geweldige nederlandse jongen maar ze heb het idd uit gemaakt vanwege de ouders... zal dit ooit veranderen dat het toch gaat veranderen in Tunesië is het wel nou toegestaan om met een niet moslim te gaan.. zal het hier ook worden? Ik zie toch dat het geloof ja wel minder is geweest honden waren haram maar zie toch nu wel moslims met honden en met blanken gaan

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Ik heb alle berichten gelezen en reageer graag hierop.Ten eerste vind ik de Grand Wazoo en Persephassa idioot. Ik snap Fayha95 heel goed en dit lijkt mij geen verzonnen verhaal. Mensen die niet tegen kunnen dat er vragen, kritiek of twijfels bij het geloof zijn (welke dan ook) gaan gelijk de aanval in en dat is triest. De Koran heeft degelijk tegenstrijdige ayeti, ook al beweren de geleerden van niet. Die verwijzen dan naar de hadith, maar hadith is simpelweg MENSENWERK. Als je zo daar in stellig gelooft dat het ook het woord van God is dan geloof je ook in Sinterklaas. Ik geef een boodschap aan Fayha95 en dat is luister naar je hart. Wil je een toekomst met die jongen en wil hij dat ook met jou? Ga er dan voor. Ik denk niet dat jouw ouders je gaan verstoten omdat je niets met het geloof doet. Als dat zo is, dan houden zij niet van je. Klinkt misschien heel hard maar het is zo. In de marokkaanse gemeenschap is het gewoon eigenlijk taboe dat er, indien er vragen zijn, onduidelijkheden met geen logisch antwoord en toch op door blijven gaan. Het is zo vanaf de geboorte al ingedoktrineerd dat mensen niet beter weten en dan zeggen dat Islam de ware geloof is. Ik ga een paar vragen stellen en daag mensen uit om een normaal antwoord hierop te geven.1) waarom worden christenen en (voornamelijk) joden aangevallen in de Koran, terwijl in 1 ayet staat het geloof van de Christenen en Joden en Sabiers ook goed is?2) Elke moslim moet de thora, evangelie en psalmen respecteren. Waarom zegt men keihard Islam is het ware geloof?3) Waarom wordt er meerdere keren gezegd in de Koran dat ongelovigen naar de hel gaan?4) Waarom mag je als moslim geen vrienden zijn met Joden en Christenen?.Even terzijde. Als iemand die zijn heleleven lang niets met geloof heeft gedaan maar die als goed mens heeft geleefd op deze aarde vervolgens hoort op Dag des Oordeels: jij bent slecht geweest. Dan vind ik de Schepper niet barmhartig..Ook leuk om na te denken: Wij als moslims hebben 4 heilige boeken; Thora, Psalmen, Evangelie en Kor'an.In het hindoeisme (duizenden jaren eerder dan profeet Jezus werd geboren), hebben ook vier heilige boeken. Grappig he; de Veda's.Christenen geloven in de drie eenheid: Vader, Zoon en Heilige Geest.Hindoeisme hebben ook de drie eenheid: Brahma, Vishnu en Shiva.Nou kan mij dat geen toeval lijken.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten