Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith. - Pagina 2
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 2/6 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55
    Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2002
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Weet je dat ik dit echt niet leuk vindt? Als moslim doet het mij pijn om te zien dat sommige "moslims" niet geloven als moslim. Ik bedoel, elke moslim weeeeeeeeeeeeeeeeeeet dat je moet geloven in de Koran én DE AHADITH en ik lees steeds meer dat mensen dat niet gaan doen. Ik vind dit door en door triest, het is voorspeld dat de Islam veeel zijtakken (stromingen) zal gaan krijgen, en ik zie het steeds meer gebeuren. En dan heb je ook nog mensen die smoesjes gaan verzinnen ter excuus dat je zogenaamd níet in de ahadith moet geloven...astagfirullah......

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2003
    Leeftijd
    57
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

dag allemaal,

mag ik even meebemoeien met de descussie over al-Hadiht.
    eerst wil zeggen dat ik niks nieuws in deze descussie zie. het is eeuwenoude descussie. Ik kan zelf ook niet nieuws hier aan toe toevoegen.
    wat ik bij de voorstaanders van de Koraan alleen is dat ze bang zijn dat ze moeten geloven in dingen die in hun ogen niet logisch zijn. dus weg met de Hadith. ze gaan ook vanuit dat ze logisch denken en dat ze objectief zijn. wij weten nu gelukkig dat logisch denken niet altijd logsich is en dat elke wetenschap haar eigen logica heeft. zoals hier wordt gedescusseerd, lijkt me te simplistisch. bewijzen zoals: ik was er niet bij toen de profeet sprak!! dus ik hoef de ahadith (mw) niet te geloven. als iedereen op deze manier gaat redeneren dan moeten 99% van kennis wegschrappen omdat we niet bij waren.
    Ik denk dat Al-Hadith een zeer gedegen wetenschap is die alleen te vinden is bij de Moslims. deze wetenschap is ontstaan uit hetzelfde behoefte en bezwaren die hierboven zijn vermeld, namelijk het verzuiveren van de uitspraken van de profeet van de rest. Ik denk dat de Moslims gelukt is om deze onderscheid tot een zekere hoogte te bereiken. drie principes moeten onze omgaan met de Sunna (hadith) leiden.
    1- eerst uitzoeken of de hadith voldoet aan de eisen van een authentieke hadith zoals deze vast gesteld zijn door de Hadith geleerden;
    2- het verstaan van de hadith volgens de regels van de Arabische taal en in de context van de uitspraken van de profeet en de leidraad van de Koraan en de algemeen doelen van de Islam.
    3- de hadith mag niet strijdig zijn met een andere Hadith die authentieker is of met een oordeel van de Koraan.
    als we deze regels voorzichtig toepassen in het onderzoeken van de Ahadith dan zal het allemaal meevallen.

ik hoop dat mijn verhaal te behappen is.

groeten,

AA

Prikker hassa046's Avatar
    Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Geplaatst door Jawad2003
    Op een of andere manier kom je niet als moslim over, maar ik kan me wel vergissen, ik ben ook maar een mens.
    Ik zeg dit omdat de meeste moslims in het onfeilbaarheid van de profeet geloven anders dan de Christenen die dezelfde mening als jij hebben, ze geloven dat alleen maar Jezus(lees God) onfeilbaar is, alle andere profeten zijn feilbaar.
    Ik ben het hier niet mee eens, vooral in de Koran, God zeker 2 keer Mohammed VZMH een reprimande heeft gegeven. Dus Mohammed heeft ook fouten gemaakt. Alleen God liet hem dat inzien voordat hij daadwerkelijk die fout gemaakt heeft. Een bewijs dat Mohammed VZMH niet onfeilbaar was.
    Een profeet, of het nu Mohammed, Jezus of Mozes is zijn mensen dien door God uitverkoren waren om de boodschap te brengen aan de mensen. Ze zijn alle in geen enkele zin te vergelijken met God.

Stel dat wat je zegt waar is, wie geeft je de zekerheid dat koran 100% correct is?
    En hoe weet je zo zeker dat de koran het godswoord is?
    De Koran is een wonder op zich, die op de eerste plek nooit door een mens geschreven kan zijn. Deze is opgesteld met behulp van een ingenieuze wiskundige formule die alleen maar met een computer te berekenen is. Het resultaat ervan (het getal 19) vinden we verder in alle natuurkundige, scheikundige en zelfs biologische formules.
    Als men wil kan men zich in deze wetenschappen gaan verdiepen en de resultaten vergelijken.

Toevallige is de afgelopen week de ouderdom van deze melkweg door NASA zogenaamd berekend. Het mooie is dat dit nauwkeurig in de Koran staat gerelateerd aan het getal 19.

Als alles in de Heilige Koran en ons eigen leven door zo'n getal in stand wordt gehouden is dit voor mij voldoende bewijs (wetenschappelijk) dat de Koran niet anders dan authentiek kan zijn. Een goede bron hiervoor, mits kritisch bekeken is de website http://www.submission.org.

De profeet is volgens jou feilbaar, hij kon stukken van de koran vergeten zijn of misschien koran verkeerd geïnterpreteerd hebben.
    Ik citeer je:

Wat is verschil tussen Koran en hadith( die je verwerpt) als je vanuit gaat dat de profeet feilbaar is?

Was je ook getuige toen De koran geopenbaard was aan de profeet?
    Onze lieve God is altijd consequent geweest. Als iets mag dan mag dat, zo niet dan zegt hij dat ook.
    Dit is het probleem juist van de hadiths. Er worden dingen gezegd die Mohammed VZMH gedaan zou hebben of toegestaan zou hebben die in strijd zijn met de islam.
    Bijvooorbeeld het verkrachten van vrouwelijke krijgsgevangenen, zou zogenaamd volgens een hadith toegestaan zijn door Mohammed zolang er voor het zingen de kerk uit word gegaan.
    Lijkt jou dat volgens de islamitische normen en waarden die God ons heeft gegeven correct.

Daarbi vraag je je af of ik ook een echte moslim ben.
    Wees maar gerust. Ik kan dit beamen. Ik geloof in 1 God, en in dag der wederopstanding, ik bid 5 keer per dag, vast tijdens de ramadan en geef mijn zakat zoals aangegeven door de Koran.

Of jij mij anders ziet, is jouw mening en die respecteer ik.

Met vriendelijke groet

Ismail Hassani
    This is our world now...the world of the electron and the switch, the beauty of the baud.We make use of a service already existing without paying for what could be dirt cheep if it wasn't run by profiteering gluttons, and you call us criminals. We explore...and you call us criminals. We exist without skin color, without nationality, without religious bias...and you call us criminals. You build atomic bombs, wage wars, murder, cheat, and lie to us and try to make us believe it is for our own good, yet we're the criminals. Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity. My crime is that of judging people by what they say and think, not what they look like. My crime is that of outsmarting you, something that you will never forgive me for. This is my manifesto.You may stop me, but you can't stop us all...after all, we're all alike.

Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Geplaatst door Aicha19
    Weet je dat ik dit echt niet leuk vindt? Als moslim doet het mij pijn om te zien dat sommige "moslims" niet geloven als moslim.
    Beste Aicha, definieer eerst Moslim en vervolgens waar je dat vandaan hebt.

Ik bedoel, elke moslim weeeeeeeeeeeeeeeeeeet dat je moet geloven in de Koran én DE AHADITH
    Nee, dat wordt verondersteld om dat te doen. En wellke hadith zou ik moeten volgen in jouw ogen? en waarom juist die?

en ik lees steeds meer dat mensen dat niet gaan doen. Ik vind dit door en door triest, het is voorspeld dat de Islam veeel zijtakken (stromingen) zal gaan krijgen, en ik zie het steeds meer gebeuren.
    de enigste aanwijsbare reden in mijn ogen voor de zovele stromingen is juist de vele ahadiths.

En dan heb je ook nog mensen die smoesjes gaan verzinnen ter excuus dat je zogenaamd níet in de ahadith moet geloven...astagfirullah......
    Een goed beargumenteerde redevoering is geen excuus maar op zijn minst een mening die gerespecteerd moet worden.
    Het enigste argument dat ik man belijders van de ahadith hoor komt rechtstreeks vanuit de ahadith.

Met vriendelijke groet,
    Je MOSLIM BROEDER...
    Ismail Hassani.

p.s. Die grote en schreewende letters zou ik vermijden. Wekt de indruk van agressie jegens mij op. Tenslotte is dit een discussie forum om kennis uit te delen en en geen graffiti-muur.
    This is our world now...the world of the electron and the switch, the beauty of the baud.We make use of a service already existing without paying for what could be dirt cheep if it wasn't run by profiteering gluttons, and you call us criminals. We explore...and you call us criminals. We exist without skin color, without nationality, without religious bias...and you call us criminals. You build atomic bombs, wage wars, murder, cheat, and lie to us and try to make us believe it is for our own good, yet we're the criminals. Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity. My crime is that of judging people by what they say and think, not what they look like. My crime is that of outsmarting you, something that you will never forgive me for. This is my manifesto.You may stop me, but you can't stop us all...after all, we're all alike.

Prikker Jawad2003's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    44
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    17

Standaard

Ik ben het hier niet mee eens, vooral in de Koran, God zeker 2 keer Mohammed VZMH een reprimande heeft gegeven.
    Dat is je goed recht en dat respecteer ik. Ik zou het op prijs stellen als jij die koranverzen hier post waarin de profeet(saw) zogenaamde “ fouten” heeft gemaakt.

Dus Mohammed heeft ook fouten gemaakt. Alleen God liet hem dat inzien voordat hij daadwerkelijk die fout gemaakt heeft.
    Ik heb deze twee zinnen meerdere malen gelezen nog steeds kan ik het niet volgen, misschien heeft het te maken met mijn droevige Nederlands. In eerste zin zeg je dat de profeet fouten heeft gemaakt. In tweede zin zeg je
    Dat God die fouten aan de profeet(saw) liet inzien voordat hij die fouten werkelijk begaan heeft.
    Mijn vraag aan jou, heeft de profeet toch fouten gemaakt nadat God hem die fouten liet inzien?
    Wanneer je antwoord Nee is dan klopt je eerste zin niet, dan heeft profeet (saw) geen fouten gemaakt, wanneer je antwoord Ja is, dat is het een hele grove beschuldiging jegens de profeet die je lief hebt..

Een bewijs dat Mohammed VZMH niet onfeilbaar was.
    Geen bevredigend bewijs, eerdere een contradictie
    Omdat je alleen in koran gelooft geeft ik je een bewijs dat de profeet onfeilbaar is door God:

1. I swear by the star when it goes down.
    2. Your companion does not err, nor does he go astray;
    3. Nor does he speak out of desire. (53:1-3)

Een profeet, of het nu Mohammed, Jezus of Mozes is zijn mensen dien door God uitverkoren waren om de boodschap te brengen aan de mensen.
    Waarom zou God een uitverkoren iemand die feilbaar is aan ons sturen vervolgens ons verplichten om deze te volgen, het klinkt toch niet logisch.

Ze zijn alle in geen enkele zin te vergelijken met God.
    Wie vergelijkt profeten met God? Wie dat wel doe heeft shirk gepleegd. God alleen heeft ons profeet(saw) onfeilbaar gemaakt zoals God alleen engelen onfeilbaar gemaakt heeft tenzij je gelooft dat engelen feilbaar zijn?

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2002
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Geplaatst door abouayoub
    dag allemaal,

mag ik even meebemoeien met de descussie over al-Hadiht.
    eerst wil zeggen dat ik niks nieuws in deze descussie zie. het is eeuwenoude descussie. Ik kan zelf ook niet nieuws hier aan toe toevoegen.
    wat ik bij de voorstaanders van de Koraan alleen is dat ze bang zijn dat ze moeten geloven in dingen die in hun ogen niet logisch zijn. dus weg met de Hadith. ze gaan ook vanuit dat ze logisch denken en dat ze objectief zijn. wij weten nu gelukkig dat logisch denken niet altijd logsich is en dat elke wetenschap haar eigen logica heeft. zoals hier wordt gedescusseerd, lijkt me te simplistisch. bewijzen zoals: ik was er niet bij toen de profeet sprak!! dus ik hoef de ahadith (mw) niet te geloven. als iedereen op deze manier gaat redeneren dan moeten 99% van kennis wegschrappen omdat we niet bij waren.
    Ik denk dat Al-Hadith een zeer gedegen wetenschap is die alleen te vinden is bij de Moslims. deze wetenschap is ontstaan uit hetzelfde behoefte en bezwaren die hierboven zijn vermeld, namelijk het verzuiveren van de uitspraken van de profeet van de rest. Ik denk dat de Moslims gelukt is om deze onderscheid tot een zekere hoogte te bereiken. drie principes moeten onze omgaan met de Sunna (hadith) leiden.
    1- eerst uitzoeken of de hadith voldoet aan de eisen van een authentieke hadith zoals deze vast gesteld zijn door de Hadith geleerden;
    2- het verstaan van de hadith volgens de regels van de Arabische taal en in de context van de uitspraken van de profeet en de leidraad van de Koraan en de algemeen doelen van de Islam.
    3- de hadith mag niet strijdig zijn met een andere Hadith die authentieker is of met een oordeel van de Koraan.
    als we deze regels voorzichtig toepassen in het onderzoeken van de Ahadith dan zal het allemaal meevallen.

ik hoop dat mijn verhaal te behappen is.

groeten,

AA
    Assalaam

Ik wil alleen zeggen dat datgen wat abouayoub schreef praktisch volledig overeenkomt met wat ik denk. Ik denk dat het inderdaad absoluut goed is dat je goed controleert of de ahadieth autentiek zijn. Ik vind ook dat je daarbij bijvoorbeeld Bougari niet als foutloos moet beschouwen. Het moet mogelijk zijn ahadieth niet als Sahih te aanvaarden terwijl Bougari dat voor de betreffende ahadieth dat wel deed. Voor mij is Bougarie EEN geleerde maar ook niet meer dan dat. Anders kom je in een situatie waarbij je de "nieuwe" geleerden op voorhand al uitsluit als die iets zeggen wat niet in overeenstemming is met wat de "oude" geleerden beweerden.
    Langs de andere kant vind ik niet dat je alle ahadieth moet verwerpen omdat er enkele tussen zouden zitten die niet autentiek zijn. Dat is zoiets als het "kind met het badwater weggooien." Ridouaan heeft volgens mij overtuigend duidelijk gemaakt dat de sounna wel degelijk een deel uitmaakt van de Islam.
    Conclusie :Sounna jazeker maar met een portie gezond verstand.

groet

Prikker Jawad2003's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    44
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    17

Standaard

Deze is opgesteld met behulp van een ingenieuze wiskundige formule die alleen maar met een computer te berekenen is. Het resultaat ervan (het getal 19) vinden we verder in alle natuurkundige, scheikundige en zelfs biologische formules.
    Hoe zat het dan 3 of 4 honderd jaar geleden toen nog heel weinig bekend was over natuurkunde en scheikunde? Hoe wisten ze toen dat koran godswoord was?
    Trouwens waar komt het getal 19 in natuurkunde en scheikunde voor?

Als alles in de Heilige Koran en ons eigen leven door zo'n getal in stand wordt gehouden is dit voor mij voldoende bewijs (wetenschappelijk) dat de Koran niet anders dan authentiek kan zijn. Een goede bron hiervoor, mits kritisch bekeken is de website http://www.submission.org.
    in getal 19 vind je een voldoende bewijs voor het authentiek zijn van de koran , maar in het onfeilbaarheid van de profeet niet vind je geen bewijs. Heel merkwaardig

Onze lieve God is altijd consequent geweest.
    Het sturen van feilbare profeten is minder consequent vind ik
    Dit is het probleem juist van de hadiths. Er worden dingen gezegd die Mohammed VZMH gedaan zou hebben of toegestaan zou hebben die in strijd zijn met de islam.
    Bijvooorbeeld het verkrachten van vrouwelijke krijgsgevangenen, zou zogenaamd volgens een hadith toegestaan zijn door Mohammed zolang er voor het zingen de kerk uit word gegaan.
    Lijkt jou dat volgens de islamitische normen en waarden die God ons heeft gegeven correct.
    Ahadith die tegen de koran ingaan moet je verwerpen. Er bestaat geen Sahih bukhari, een bukhari is een verzameling van ahadith, die zeker ook sahih en niet sahih bevatten.

Daarbi vraag je je af of ik ook een echte moslim ben.

Wees maar gerust. Ik kan dit beamen.
    Alhamdo lillah
    ik bid 5 keer per dag,
    hmm, waarom 5, waarom niet 9, waar staat het in de koran dat je 5 keer moet bidden?

geef mijn zakat zoals aangegeven door de Koran.
    jazaka allho kheir, er zijn weinig die nog zakat geven.

Prikker Malcolm_X's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2002
    Leeftijd
    36
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Eerst moet men de betekenis kennen voor het begrip Ma'soom, oftwel onfeilbaarheid.....het wil niet zeggen dat je geen fouten maakt. Maar het wil zeggen dat hij geen zondes pleegt.
    "There is nothing in our book, the Qur'an, that teaches us to suffer peacefully. Our religion teaches us to be intelligent. Be peaceful, be courteous, obey the law, respect everyone; but if someone lays a hand on you, send him to the cemetery." - Malcolm X

Could B Prikker
    Ingeschreven
    Jan 2003
    Leeftijd
    57
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard

Ahadith die tegen de koran ingaan moet je verwerpen. Er bestaat geen Sahih bukhari, een bukhari is een verzameling van ahadith, die zeker ook sahih en niet sahih bevatten.

dag allemaal,

naar mij bekend is, is sahih al-Boukari de meeste authentieke en gezaghebbend boek in de (Al-Hadith). hij is eeuwenlang onderworpen aan kritiek door de hadith geleeden. Er wordt gezegd dat er zes (6) ahadith in Boukhari die niet Sahih zijn. het accepteren van een hadith of verwerpen ervan is niet een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Echter, het is een wetenschap die gebaseerd is op een methode. In die methode worden ook rationele overwegingen gemaakt.
    Boukhari is ook niet uitputtend. hij heeft een methode toegepast waarbij hij strenge eisen stelde aan de personen die de ahadith hebben overgeleverd. Boukahri zei over zijn boek: Ik heb geen hadith in mijn boek opgenomen voor dat ik de hulp van Allah vroeg en ervan overtuigt was dat het authentiek (sahih) is".

zijn leerling Muslim was minder streng omdat hij heeft gemerkt dat zijn meester te streng in de leer was. zo heeft Muslim ook de criteria wat aangepast .

de geleeden zeggen : het oordeel over de authenticiteit van de Sahihain (de boeken van Boukhari en Muslim) is dat de ahadith van beide boeken authentiek zijn als het gaat om de (ahadith) die overgeleverd zijn in een aaneengesloten ketting (سند) van personen die worden geleverd in de termen van haddathana(ÍÏËäÇ) ( aan ons is verteld door + naam van verteller) of agbarana ( ÃÎÈÑäÇ)( wij hebben het bericht gehoord van + naam van de verteller)
    de gebroken ketting van de ahadith (ãÚáÞ) zonder benoeming van de vertellers die worden appart besproken.
    de ahadith in boukhari die niet sahih zouden zijn, zijn de ahadith die niet als hoofd thema zijn bedoeld, maar echter als ondersteuning voor de hoofd thema's.

dit is een kleine voorbeeld van de zorgvuldigheid waarmee de geleerden met de hadith omgingen. wie serieus wil weten hoe deze wetenschap tot stand is gekomen moet hij zich gaan verdiepen in de materie.
    Allah waarschuwt mensen die zeggen wat ze niet weten, want iedereen wordt straks ter verantwoording geroepen.

let op: de vertaling is op mijn eigen titel. Ik weet niet of het het juist is, maar ik hoop dat de essentie overkomt.

groeten,

AA

Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Geplaatst door Jawad2003
    [B]Dat is je goed recht en dat respecteer ik. Ik zou het op prijs stellen als jij die koranverzen hier post waarin de profeet(saw) zogenaamde “ fouten” heeft gemaakt.

Ik heb deze twee zinnen meerdere malen gelezen nog steeds kan ik het niet volgen, misschien heeft het te maken met mijn droevige Nederlands. In eerste zin zeg je dat de profeet fouten heeft gemaakt. In tweede zin zeg je
    Dat God die fouten aan de profeet(saw) liet inzien voordat hij die fouten werkelijk begaan heeft.
    Mijn vraag aan jou, heeft de profeet toch fouten gemaakt nadat God hem die fouten liet inzien?
    Wanneer je antwoord Nee is dan klopt je eerste zin niet, dan heeft profeet (saw) geen fouten gemaakt, wanneer je antwoord Ja is, dat is het een hele grove beschuldiging jegens de profeet die je lief hebt..
    De bewijzen dat Mohammed wel degelijk fouten maakte.
    Ik begijp dat mijn antwoord wat vreemd lijkt, maar een fout maken op zich is niet erg. Erg menselijk. Maar men moet die fout niet nog eens maken. God heeft Mohammed een reprimande gegeven, zodat hij de fout meteen kon corrigeren.
    Muhammed without the message is just a regular human being, he frowned
    and turned away when the blind poor man came to him, (See 80:1-11), he feared the
    people when he was supposed to fear only God, (See 33:37), and he prohibited what he
    should not prohibit, (See 66:1)
    Waarom zou God een uitverkoren iemand die feilbaar is aan ons sturen vervolgens ons verplichten om deze te volgen, het klinkt toch niet logisch.
    Hij heeft hem niet gestuurd om hem te volgen maar om zijn boodschap te volgen.

Only true believers know that everything in God's world is deliberate, nothing is a co-incidence.
    Let us find out what God is teaching us about Muhammed.

"Say, (O Muhammed) "I am no more than a human being like you...." 18:110

God Almighty knowing that the Prophet Muhammed is a human being like
    us, will live his life and run his business like any human being would. He would make
    mistakes, get angry, have fears, ...etc. Muhammed the human being was the
    messenger only because of the message given to him, the QURAN.

Muhammed without the Quran is just another human being like us. God wants it to be very
    clear to obey the person that has the message, the Quran, for what he has not
    for who he is.

Obey the messenger is conditional on having the message, the Quran.
    Obey the messenger because of the message he has, the QURAN.
    Obey the messenger means to follow his message that is given to him, the QURAN.

Muhammed without the message is just a regular human being, he frowned
    and turned away when the blind poor man came to him, (See 80:1-11), he feared the
    people when he was supposed to fear only God, (See 33:37), and he prohibited what he
    should not prohibit, (See 66:1)

That is why there has never been a single order in the Quran from God,the Most
    Cognizant to "Obey Muhammed." If we were to obey Muhammed the human
    being,(not the messenger), we were to frown at the poor, fear the people instead
    of God and prohibit what God did not. We are required to obey the messenger,
    because it is the message (QURAN) that made the obedience a requirement, not the
    person, Muhammed, that made it a requirement.

Those who know Arabic well know that the word (Rasool) in Arabic means both
    the messenger and the message. So, when God says , obey the (Rasool) , He
    means both the messenger and the message (QURAN). Both are inseparable. When the
    messenger, the human being is dead, the true messenger among us
    becomes the message itself, in this case, the QURAN. God Almighty has called the
    Quran (Rasool) on many occasions, e.g., 5:15, 11:1-3, 14:1, 27:2, 32:3, 34:6, 42:52, &
    65:11.

One great example of the distinction between obeying the messenger (For what he has)
    (the Quran) and obeying the human being, is what God told Muhammed's wives; in Sura 33,

"O wives of the prophet, if any of you commits gross sin, the
    retribution will be doubled for her. This is easy for God to do.
    Any one of you who obeys GOD and His MESSENGER, and
    leads a righteous life, we will grant her double the recompense,
    and we have prepared for her a generous provision." 33:30-31

Notice the order here for the prophet's wives to obey the Messenger, not their husband
    or Muhammed. If God would have said to them to obey their husband, the unconditional
    obedience of the wife to her husband would have been decreed.

If God would have said, obey Muhammed, it would have made the unconditional
    obedience of Muhammed a decree. God wants them and wants us to obey the messenger
    (for the message he has, the QURAN).

Muhammed the human being was given the great honor of being chosen the final prophet
    of God to deliver the final message, the QURAN, and was described as "blessed with a great
    moral character" in 68:4.

We, however have to remember not to make any distinction between him and the rest of
    God's messengers, See 2:285. We are to make the distinction between obeying him by
    following his message and obeying him by following allegation of what he did as a human
    being in his own personal life.

YES, we should obey the messenger. Those who accept the Quran accept the order from
    God to "obey the messenger" by following his message, the Quran ALONE. When the prophet
    Muhammed died, he left for us ONLY one book, the Quran.

When God told Muhammed in the Quran, "Today I completed your religion for you",
    Muhammed had only one book at that time, the Quran. Muhammed gave us one kind of
    Islam, that we can find in the book of God, the Quran. He did not leave for us the other
    sects of Sunni, Shiite, Ahmaddya, Ismailis…etc. These sects were created when the Muslims
    looked for the books of hadiths and sunna to supplement the book
    of God. In doing so, they willingly or unwillingly declared that they do not trust God in His
    own book. The book that God described as complete, perfect, fully detailed and having
    details of everything. See 12:111By doing so, all these sects left God’s kingdom and joined
    the same groups who previously corrupted the other religions of God, Judaism and Christianity.

It is very interesting to know that God gave us this prophecy in the Quran and told us the messe
    nger will complain to Him on the Last Day that "My people have deserted this Quran." 25:30

"...this is not a fabricated Hadith, this (QURAN) confirms all previous scriptures,
    provides the details of everything, and is a beacon and mercy for those
    who believe." 12:111

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 08-10-06, 16:46
  2. Niet alleen geloof bepaalt identiteit
    Door deleted user in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 17-12-04, 17:47
  3. geloof hoort niet alleen in je hart te zitten
    Door yasmin(i) in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 07-12-03, 15:21
  4. voor de dwazen die niet weten wat koran en hadith zijn.
    Door sadeeQ in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 30-01-03, 17:18
  5. Volgens de hadith is de koran corrupt en niet compleet!!
    Door Alireza in forum Islam en meer
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-12-01, 02:42

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten