Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith. - Pagina 6
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 6/6 EersteEerste ... 56
Resultaten 51 tot 55 van de 55
    Would B Prikker
    Ingeschreven
    Apr 2009
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Standaard Re: Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aicha19 Bekijk Berichten
    Salaam aleikoem wa rahmatullah wa barakatuhu

This is all i have to say right now:

«( En al wie zich verzet tegen de boodschapper en hem tegenspreekt nadat het recht pad duidelijk aan hem is getoond, en een andere weg volgt dan die van de gelovigen, zullen Wij op het pad houden dat hij heeft gekozen, en hem in de Hel branden - wat een afschuwelijke bestemming )»
    (Soerah An-Nisa; Ayah 115)

[GLOW=blue]Amin Amin Amin!!!

Ya Allah laat alle moslims de goede weg op gaan en de goed leiding volgen insha Allah...Amin![/GLOW]
    Amin weet wel dat de rechte pad al tweehonderd jaar duidelijk was totdat bukhari geboren was en begon met het schrijven van de ahadiths .
    De profeet had het verboden om iets op te schrijven behalve de koran .
    De vier khaliefs abu bakr , omar ibn al khattab , uthman bnu al 3afan , en ali ibn abu talib radi an 3anhoem , hebben deze verbod van de profeet in ere gehouden .
    tot het kalifaat een politieke strijd begon te worden om macht toen verzwaktten de verboden van de profeet saws af .
    en vergeet niet toen de aya kwam" al youma kamaltoekoum dienakoum " .
    hoe kan het dan dat de meeste moslims tweehonderd jaar na dood van de profeet saws bukhari volgen en van het pad afwijken .
    het pad van ALLAH die aan de boodschapper is geopenbaard .wie aan de touw van god vasthoudt zal niet dwalen , wie aan de touw van bukhari tirmidi muslim of welk schepsel dan ook vasthoudt is zeker verdwaalt .

ALLAH zegt ook fa bi aya hadith ba3dou allah wa ayatihi youminoun .
    ALLAH 3AZA WAJAL wist dat er mensen hadiths gingen fabriceren en dat de overgrote deel hierin zal gaan geloven .
    Al islam dien yusr . Waarom zou god ons het zo moeilijk maken met ahadiths die voor 98 % niet waar zijn 1% twijfelachtig zijn en 1% voor waar wordt bestempeld omdat de kettingen (overleveraars ) als waarachtige personen worden bestempeld .
    dus niet de inhoud wordt geverifieerd maar de personen die het van generatie tot generatie hebben doorverteld .
    hierdoor heb je de meest belachelijke hadiths , die sahih worden bestempeld. Zoals de eerste en laatste keer dat de mensen de profeet saws naakt hebben gezien tijdens het sjouwen van stenen nadat abu bakr ra de profeet saws adviseerde om zn kleed op zn schouders te zetten en zn private parts naakt te laten .
    Hoe kun je zoiets schandaligs zeggen over de profeet saws .
    de sahih ahadiths staan vol met zulke denigrerende verhalen , of dat de profeet saws een 9 jarig meisje heeft gehuwd .
    terwijl je uit rekenkundig bewijs (tijdlijn ) kunt constateren dat ze rond de 18 a 19 was .
    waarom dan deze leugen over onze geliefde profeet saws . Of dat de profeet saws enkele mannen hun ogen uit hun oogkas heeft gehaald en ze kruislings voeten en handen heeft afgehakt nadat ze de achillespees van een vrouwtjeskameel hebben doorgesneden .
    De beste mens ooit geschapen ?? Hoe kan die zoiets onmenselijks doen ??
    Weet dat als je zoiets doorverteld aan een ander en iedere keer dat dit doorverteld wordt aan een ander op de dag des oordeels word gestraft hiervoor .

Waarom dwalen terwijl gods weg geen twijfel aan bestaat ?? Volg het woord van god dat door de profeet saws is verkondigd.

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Begrijpelijk, de Hadiths zijn geschreven 200 jaar na de dood van de profeet dus, door iemand die hem helemaal nooit gekend heeft en totaal niets van zijn persoonlijke leven wist dan van horen zeggen. Juiste keuze hassa046

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Yoghurta, Niets anders dan een diepe buiging, jij snapt het

Important Prikker
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Hadiths zijn gewoon vertellingen/eigen interpretaties van bepaalde "trekjes", zoals moedig/dapper, gastvrijheid en oprechtheid... God's Woord is in de Koran, maar hoe Onze Profeet(saws) met zijn "roeping" is omgegaan, bijv. strijden en leven, dat staat in de Hadiths... Zoals ze zeggen, het ene sluit het andere niet uit en ik begrijp niet wat het probleem is van vertellingen, die algemeen geaccepteerd zijn... Het moeten geen zelfverzonnen teksten zijn, maar dat merk je gelijk wel en dat zegt alleen maar meer over de verteller, dan over wie of wat wordt verteld... In de Koran staat ook dat mensen de geinterpreteerde verzen het meest geloven, omdat dat zo makkelijk is, maar dat Allah ook duidelijke verzen en geboden heeft gegeven in de Koran, maar dat de mensen wier een ziekte in de hart hebben toch liever die verzen geloven die vrij voor interpretatie zijn... Zo zijn er nog steeds broeders en zusters die stelen en liegen en bedriegen, terwijl heel duidelijk is dat dat dus verboden is, maar dat je dus een eigen interpretatie geeft aan een vers, dat is dus erger dan je houden aan de duidelijke Leiding en Geboden van Allah(swt)?... Ik vind dit raar en eerlijk gezegd eng, dat je gewoon voor gedachten gepakt kan worden, terwijl je misschien oprecht bent in jouw interesse en leer, dus dat je maar alles voor je moet houden, omdat je dan Shirk zou plegen ofzo?... Dat is erg en het gaat nog altijd om de intentie in de Islam, maar Allah(swt) Weet alles van wat er in onze harten speelt en Hij leidt wie Hij wil... Het is ook verboden om een Woord van God voor je te houden en niet te delen met jouw broeders en zusters, dus je moet altijd waarschuwen en de waarheid vertellen, ook al is dat niet leuk om te horen. .. (Broeder's Hoeder)

Would B Prikker
    Ingeschreven
    Feb 2019
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    0

Red face Re: Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith.

saik heb je bericht opgemerkt omdat ik op zoek ben naar mensen die ook deze ideeen delen.ben zelf van turks afkomst en doe een beetje onderzoek naar de bron van islam en ook wat er allemaal tussen is gekomen of is ingeslopen. ik krijg ook veel tegenspraak vanuit mijn achtergrond die komen met " ontken je onze profeet" "onken je de ayat ivm de profeet"en dergelijke uitspraken. door de eeuwen heen zijn de overleveringen volgens bepaalde geleerden besmet met hadith die recht tegenover de koran zijn. ik zou graag dit onderwerp met andere mensen willen delen,want na 45 jaar te leven met deze invulling van islam heb alles moeten weggooien. nu heb ik niet veel meer over dan mijn iman die ik opnieuw wil opbouwen. maar dan zonder de hadith die ik niet meer kan vertrouwen. deze metamorphose is me echt zwaar gevallen. daarom deze verzoek om deling ervaringen van andere broeders.gr hasret

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 08-10-06, 16:46
  2. Niet alleen geloof bepaalt identiteit
    Door deleted user in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 17-12-04, 17:47
  3. geloof hoort niet alleen in je hart te zitten
    Door yasmin(i) in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 07-12-03, 15:21
  4. voor de dwazen die niet weten wat koran en hadith zijn.
    Door sadeeQ in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 30-01-03, 17:18
  5. Volgens de hadith is de koran corrupt en niet compleet!!
    Door Alireza in forum Islam en meer
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-12-01, 02:42

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten