Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith.
+ Plaats Nieuw Onderwerp
Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55
    Prikker hassa046's Avatar
    Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith.

Hoi luitjes.

Ik heb de laatste tijd enorm veel research gedaan naar de Islam en om meer kennis op te doen hoop ik door de stelling hieronder gemotiveerder reacties te krijgen van de lezers.

"Ik geloof in God, en in zijn boek, de Koran alleen. Ik geloof ook in datgene wat erin staat. Ik ben van mening dat de deradatie van de Islam tot een voeteveeg zoals deze door veel mensen in deze tijd gezien wordt het resultaat is van de Hadiths die er in omloop zijn. Tot nu toe hebben alle hadiths voor mij enkel een historische waarde gehad.
    Voor mijn bron van kennis en informatie beperk ik me tot de Koran alleen en met mijn gezonde logica."

Hopelijk wek ik hiermee een discussie op die tot beidens tevredenheid gevoerd kan worden.

Groetjezzz
    This is our world now...the world of the electron and the switch, the beauty of the baud.We make use of a service already existing without paying for what could be dirt cheep if it wasn't run by profiteering gluttons, and you call us criminals. We explore...and you call us criminals. We exist without skin color, without nationality, without religious bias...and you call us criminals. You build atomic bombs, wage wars, murder, cheat, and lie to us and try to make us believe it is for our own good, yet we're the criminals. Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity. My crime is that of judging people by what they say and think, not what they look like. My crime is that of outsmarting you, something that you will never forgive me for. This is my manifesto.You may stop me, but you can't stop us all...after all, we're all alike.

Important Prikker Hamza-T's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2002
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    21

Standaard

Hallo

Ik heb je topic eens gelezen,en ten eerste vroeg ik me af hoe je erbij komt dat de hadieth niet bij de islam hoort,en welke zogenaamde bewijsvoering je hiervoor wil gebruiken.
    Immers als je muslimah bent accepteer je Muhammed (saw) als profeet,dus accepteer je het ook dat hij niet uit zichzelf spreekt,maar boodschapper van Allah (swt) is.
    En aangezien zijn uitspraken en handelingen(soennah) in de hadieth staan beschreven,vraag ik me af hou je erbij komt dat je hier niet in gelooft.
    Ik besef dat er gradaties in hadieth bestaan zoals dat er bestaan die net als qoran 100% zeker zijn,anderen weer zijn 'zwak' wat niet inhoud dat ze niet waar zijn maar dat je ernaar kan handelen,maar dat ze niet zo zeker als de qoran zijn (aqeedah-basis van het geloof,in qoran geloven hoort bij aqeedah,doet men dit niet dan is dit kufr)
    En zo zijn er nog meer verschillende benamingen voor hadieth.
    Maar de hadieths die 'zwak' zijn ook wel ahaadth genoemd,mag men niet verwerpen.
    Ik zal binnenkort (insha Allah) eens wat ayaats voor je plaatsen waarin Allah (swt) zelf zegt dat je de profeet (saw) moet volgen en dat de hadieth (soennah) dus absoluut geldig is.

En wat is hierop je antwoord?

Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Salaam broeder.

Ik heb je topic eens gelezen,en ten eerste vroeg ik me af hoe je erbij komt dat de hadieth niet bij de islam hoort,en welke zogenaamde bewijsvoering je hiervoor wil gebruiken.
    Over welke hadith hebben we het?
    God heeft in de Koran duidelijk gesproken over de Hadith.

Accepteer geen andere hadith dan deze. (Hij spreekt hier namelijk over de Koran zelf.) Ook waarschuwd hij ons voor gefabriceerde hadiths (dus door de mens geschreven)

Immers als je muslimah bent accepteer je Muhammed (saw) als profeet,dus accepteer je het ook dat hij niet uit zichzelf spreekt,maar boodschapper van Allah (swt) is.
    Wat is de definitie van profeet? Boodschapper van het woord van God.
    Daarbij heeft Mohammed (SAW) ons niet de hadith gegeven, maar de Koran. Na zijn dood zijn pas de hadiths verschenen. Hij had dit zelf verboden. Dus het woord wat hij verkondigde is het woord van god. En niet interpretaties van wannabee-geleerden.

En aangezien zijn uitspraken en handelingen(soennah) in de hadieth staan beschreven,vraag ik me af hou je erbij komt dat je hier niet in gelooft.
    Heeft god jou niet verplicht om nergen over te getuigen tenzij je er zelf bij bent geweest? Hoe weet jij dat Mohammed (SAW) dit daadwerkelijk zou hebben gezegd? Zou er dan ook niet op zijn minst maar 1 hadith bestaan in plaats van duizenden. Ik geloof in de soenna, die van God zoals Mohammed(SAW) die ook beleide. Hij heeft absoluut niet zelf een soenna bedacht.

Ik besef dat er gradaties in hadieth bestaan zoals dat er bestaan die net als qoran 100% zeker zijn,anderen weer zijn 'zwak' wat niet inhoud dat ze niet waar zijn maar dat je ernaar kan handelen,maar dat ze niet zo zeker als de qoran zijn (aqeedah-basis van het geloof,in qoran geloven hoort bij aqeedah,doet men dit niet dan is dit kufr)
    Maar de hadieths die 'zwak' zijn ook wel ahaadth genoemd,mag men niet verwerpen.
    Dat is m nu juist waar de schoen wringt. We zijn het allemaal met elkaar eens dat God de enigste is die onfeilbaar is. Wij mensen niet.
    Dus om ipv God woord, wat volledig en totaal gedetaillerd is naast ons te leggen lijkt mij meer een getuigenis van disrespect aan God.
    En omdat hadiths feilbaar kunnen zijn, neem ik niet dat risico. Dat hoeft toch niet te betekenen dat ik Kafir ben?

Ik zal binnenkort (insha Allah) eens wat ayaats voor je plaatsen waarin Allah (swt) zelf zegt dat je de profeet (saw) moet volgen en dat de hadieth (soennah) dus absoluut geldig is.
    Is goed met Gods wil. Ik zal ze met plezier willen lezen.

Met vriendelijke groet
    Salaam

Ismail Hassani
    This is our world now...the world of the electron and the switch, the beauty of the baud.We make use of a service already existing without paying for what could be dirt cheep if it wasn't run by profiteering gluttons, and you call us criminals. We explore...and you call us criminals. We exist without skin color, without nationality, without religious bias...and you call us criminals. You build atomic bombs, wage wars, murder, cheat, and lie to us and try to make us believe it is for our own good, yet we're the criminals. Yes, I am a criminal. My crime is that of curiosity. My crime is that of judging people by what they say and think, not what they look like. My crime is that of outsmarting you, something that you will never forgive me for. This is my manifesto.You may stop me, but you can't stop us all...after all, we're all alike.

Prikker Jawad2003's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    44
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    17

Standaard

Hallo

En wat is hierop je antwoord?
    Salam oulaikum
    Sommige sahaba zeiden ook dat de koraan genoeg voor hun was, maar dat is niet waar.
    Koran is een leideraad en niet gedetailleerd, er staat niet hoe je moet bidden en hoe je zakat moet geven..enz. Je hebt iets nodig naast Koran
    Er is een hadith die door alle moslims als sahih beschouwd wordt waarin de profeet zegt:” Ik laat twee belangrijke dingen tussen jullie, als jullie eraan houden zullen jullie nooit van het goed pad gaan en dat zijn kitabo allah(Koran) en mijn famillie( ahlo albayt)”
    Verdere moet je Ahadith vergelijken met Koran( koran is 100% sahih), wanneer er tegenstrijdigheid ontstaat dan moet je die ahadith simpel verwerpen en ze niet markeren als Sahih.
    wasalaam

Wasalaam

Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Sommige sahaba zeiden ook dat de koraan genoeg voor hun was, maar dat is niet waar.
    Ik ben het volledig met ze eens.

Koran is een leideraad en niet gedetailleerd
    Dit is jouw woord tegen die van God. In de koran zegt hij dat deze volledig en gedetailleerd is. Hoe kom je hierbij?

er staat niet hoe je moet bidden
    Dit klopt niet helemaal, maar ik wil het ook niet al te technisch voor je maken. We bidden voor god al vanaf Adam en Eva. Die manier van bidden is overgedragen van religie tot religie. Zelfs een beperkte groep Joden, bidden precies zoals wij. Ik kom even niet op de naam ervan. Hou je me nog tegoed. natuurlijk is het gebed verbasterd na verloop van tijd, maar in principe is dit overgegaan van generatie op generatie.

Daarbij deel ik ook de mening, persoonlijk, dat er eigenlijk geen leidraad voor het gebed kan zijn. Zolang men gewoon eerbiedig en nederig God aanbid zou het in mijn ogen al voldoende moeten zijn. Maar dat vind ik persoonlijk.

en hoe je zakat moet geven..enz.
    Staat er wel in, namelijk 2% van al je inkomsten.

Je hebt iets nodig naast Koran
    Iets in vergelijking stellen naast het woord van God of God hemzelf, valt onder shirk.

Er is een hadith die door alle moslims als sahih beschouwd wordt waarin de profeet zegt:” Ik laat twee belangrijke dingen tussen jullie, als jullie eraan houden zullen jullie nooit van het goed pad gaan en dat zijn kitabo allah(Koran) en mijn famillie( ahlo albayt)”
    Verdere moet je Ahadith vergelijken met Koran( koran is 100% sahih), wanneer er tegenstrijdigheid ontstaat dan moet je die ahadith simpel verwerpen en ze niet markeren als Sahih.
    wasalaam
    Ik zie geen enkele vergelijking met de koran, die hem onomstotelijk als sahih bestempeld.
    Daarbij, ben ik geen getuige van het moment dat mohammed(SAW) zoiets gezegd zou hebben om dit überhaupt als sahih te accepteren.

Met vriendelijke groet

Ismail Hassani

Very Important Prikker
    Ingeschreven
    Oct 2001
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    22

Standaard

quote:

Ik ben het volledig met ze eens.

Ik ook aangezien de Koran verwijst naar ahadieth;

33:21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt.

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

etc........Aangezien wij geen Profeten zijn hebben wij het voorbeeld nodig van de Profeet asws die ons de boodschap bracht en uitverkoren is......en belangrijk ons onderwijst. Want:

2:129. Heer, doe onder hen een boodschapper opstaan, die hun Uw tekenen zal verkondigen en hun het Boek en de Wijsheid zal verklaren en hen zal louteren. Voorzeker, Gij zijt de Almachtige, de Alwijze.

Het verzoek werd beantwoord door Mohammed asws te sturen....

Verder onderwees Mohammed asws in de Koran en wijsheid:

3:164. Voorwaar, Allah heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden .

en:

16:125. Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn.

Is het niet belangrijk erachter te komen hoe de profeet asws de geboden uit de Koran interpreteerde, ze uitvoerde en de gelovigen ( sa7aba r.a ).

4:115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming

Hier zie je de oneindige wijsheid van Allah swt, Hij swt noemt
    de leiding van de Boodschapper asws en de " weg" van de gelovigen....Wie zijn die gelovigen ? Juist de sa7aba r.a !!!!!

Gelovigen die onderwezen zijn....getuigen waren van openbaringen etc. Ben jij dat ook, door de profeet asws ? Nee, niemand daarom moeten we daar naar terug gaan.

En als we van Allah swt houden:

3:31. Zeg: "Indien gij Allah liefhebt, volgt mij, Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. Allah is Vergevensgezind, Genadig."

32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de boodschapper", maar als zij zich afwenden, dan heeft Allah de ongelovigen niet lief.

Wij proberen de Profeet asws in alles te volgen omdat we van Allah swt houden, hij asws ons onderwezen heeft in het Boek en de Wijsheid en hij asws een perfect voorbeeld is.

quote:

Koran is een leideraad en niet gedetailleerd

Dit is jouw woord tegen die van God. In de koran zegt hij dat deze volledig en gedetailleerd is. Hoe kom je hierbij?

Koran is gedetaileerd, hoe volg je het voorbeeld van Mohammed ? Ben jij onderwezen in de wijsheid ? Bij geschillen hoe regel jij dat ?Elke keer terug naar die verzen. Als jij die weglaat dan doe je Allah swt en Zijn perfecte Boek tekort, aangezien dat opgedragen wordt.

quote:

er staat niet hoe je moet bidden

Dit klopt niet helemaal,

Zeker niet er staan zeker ayas in maar de volgorden, verplichte onderdelen, hoe vaak etc. leren wij van het voorbeeld van Mohammed die ons het Boek en Wijsheid onderwees.

maar ik wil het ook niet al te technisch voor je maken.

Dat is wel belangrijk aangezien je toch ons wilt overtuigen.

We bidden voor god al vanaf Adam en Eva. Die manier van bidden is overgedragen van religie tot religie.

Nee, nee van Boodschapper tot Boodschapper. Het verschilt per religie......Ik zal ayas geven:

Zelfs een beperkte groep Joden, bidden precies zoals wij.

Dat is onjuist: ik kom hier zo op. Joden baden op hun manier goed maar Allah swt zegt: 5:

47. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders .

48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.

49. En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet en wees op uw hoede dat zij u niet afleiden van hetgeen Allah u heeft geopenbaard. Maar indien zij zich afwenden, weet dan, dat Allah hen voor sommige hunner zonden wenst te treffen. En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.

50. Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?

Ik kom even niet op de naam ervan. Hou je me nog tegoed. natuurlijk is het gebed verbasterd na verloop van tijd, maar in principe is dit overgegaan van generatie op generatie.

Allereerst de taal waarin gebeden wordt:

41.44 Indien Wij deze Koran in een vreemde taal hadden gegeven, zouden zij zeker hebben gezegd: "Waarom zijn zijn verzen niet duidelijk gemaakt? Is Arabisch en niet-Arabisch gelijk?" Zeg: "Het is een leiding en een genezing voor de gelovigen." Maar de ongelovigen hebben doofheid in hun oren en het is duister voor hen. Zij worden aangeroepen vanaf een verre plaats.

42.7 Zo hebben Wij u de Koran in het Arabisch geopenbaard, opdat gij de Moeder der steden (Makka) en al het omringende moogt waarschuwen; dus waarschuwt (hen) voor de Dag der Verzameling waaromtrent geen twijfel is. Een deel zal in het paradijs zijn, en een ander deel in het laaiend Vuur.

De islam is de ware Godsdienst bij Allah:

3:19. Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen.

Mohammed asws heeft de Godsdienst vervolmaakt met het Lof van Allah swt.

5:3. ...... Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen. ........

M.a.w de Godsdienst is pas vanaf de periode in medina vervolmaakt........Dus moeten wij degene volgen die deze Godsdienst onderwezen heeft en zijn asws voorbeeld.

Daarbij deel ik ook de mening, persoonlijk, dat er eigenlijk geen leidraad voor het gebed kan zijn. Zolang men gewoon eerbiedig en nederig God aanbid zou het in mijn ogen al voldoende moeten zijn. Maar dat vind ik persoonlijk.

Dat is jouw mening, ik ben het ermee oneens, we laten dan voor niets het perfecte voorbeeld buiten beschouwing:

33:21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van Allah een prachtig voorbeeld voor ieder die Allah en de laatste Dag vreest, en die Allah vaak herdenkt.

Mohammed asws praktiseerde de bepalingen uit de Koran natuurlijk ook zelf, dus kunnen we beter hem volgen....

quote: en hoe je zakat moet geven..enz.

Staat er wel in, namelijk 2% van al je inkomsten.

Dit is onjuist, 2,5 % of 1/40. Kun je anders het vers neerzetten.
    Bij voorbaat dank.

quote: Je hebt iets nodig naast Koran

Iets in vergelijking stellen naast het woord van God of God hemzelf, valt onder shirk.

Niet het perfecte voorbeeld, of degene die het Boek en de Wijsheid onderwees etc. Aangezien Hij asws daarvoor uitverkoren was.

quote:

wasalaam

Ik zie geen enkele vergelijking met de koran, die hem onomstotelijk als sahih bestempeld.
    Daarbij, ben ik geen getuige van het moment dat mohammed(SAW) zoiets gezegd zou hebben om dit überhaupt als sahih te accepteren.

Ook niet van Openbaringen van de Koran. Ik heb je aantal ayas gegeven, er zijn er nog veel meer in die context.

Met vriendelijke groet

Ismail Hassani

Vriendelijke groet Ridouan
    "Als iemand de Boodschapper tegengaat, zelfs nadat de leiding duidelijk aan hem is overgebracht en een ander pad volgt dan dat van de gelovigen, Wij zullen hem laten op het pad dat hij heeft gekozen en hem in de Hel doen belanden. Wat een slechte bestemming ( koran 4:115 )

Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Hoi Ed,

Ik hoop dat je goed in engels bent. Ik heb hier een quote uit de website van submission.org

hopelijk begrijp je mijn standpunt nu.

The advocates of hadith are fond of saying that the hadith explains the Quran
    without which, they say the Quran cannot be understood. In other words
    without hadith they will have to reject the Quran or at least ignore it.
    The scholars also say that the hadith they call "Sahih Bukhary" is the best
    hadith.

It can be easily proved that the hadith does not in any way explain the Quran
    and that the "Sahih Bukhari" is not worth the papers it is printed on.

For evidence please refer to, and check all references of "Sahih Al-Bukhary"
    by Dr. Muhammed Muhsin Khan, Islamic University, Medina Al-Munawwara.
    Publisher "Kitab Bhavan, New Delhi, which is the Nine volume encyclopedia.
    Vol. 6 of "Sahih Al-Bukhary" is devoted to the explanation of the Quran
    (Tafsir). The other eight volumes prescribe things like drinking camels urine
    to cure fevers (vol 7, hadith no 590), burning people first and then their
    houses if they do not go the mosque on time, (vol.1, hadith no.626), dreaming
    of undressing women (vol 9, hadith no.139 and 140), using shoes to garland
    camels (Vol 2, hadith no 763), and other such non-sense.

But let us focus on vol. 6: the explanation of the Quran by Imam Bukhary.
    Although the Quran has 114 suras or chapters, Bukhari does not explain all
    the verses in all the suras. Sura 2, Al Baqarah has 286 verses, but Bukhari
    only provides hadith for about 50 verses. This is slightly over 20% of Al
    Baqarah. Bukhari has left the Ulamma groping the dark over the remaining 80%.

Sura AL Kauther (Sura 108) is the shortest sura in the Quran, only 3 verses.
    However Bukhari "attempts" to explain the meaning of just one word "Kauther"
    as sufficient to explain this whole Sura. Bukhari says; "Kauther" is a river
    in heaven.

But simply, "Kauther" means "good in abundance". (Translation by President of
    Islamic research, IFAT, Saudi Arabia). This also suggests that Imam Bukhari
    did not know Arabic. It is a fact that Bukhari was a Persian from Bukhara and
    his mother tongue was Farsi. The scholars have no records to show when
    Bukhari learned Arabic. More about this later.

The greatest surprise of all is that 28 suras of the Quran are NOT
    "explained" at all. The sura numbers are as follows; 23, 27, 29, 35, 51, 57,
    58, 64, 67, 69, 70, 73, 76, 81, 82, 86, 88, 89, 90, 94, 100, 101, 103, 104,
    105, 106, 107, and 109. Bukhari explains this away as follows "no hadith were
    mentioned here."

According to the scholars only the Prophet is supposed to be the source of
    the hadith. The hadith is supposed to explain the Quran. The BIG question is,
    "Who went on un authorized holiday for 28 WHOLE SURAS of the Quran ?!!!

The scholars insist that the hadith explains the Quran. Hence the scholars
    have to do away with 28 SURAS of the Quran because Bukhari did not explain
    these 28 SURAS..

Therefore the boast by the scholars that those who uphold the QURAN ALONE and
    do NOT depend on the hadith at all, cannot understand the Quran, falls FLAT
    on its face. The scholars are in a far worse situation. 28 Suras are missing
    and none of the other suras are explained in full by Bukhari.

To revert to the earlier point that the Persian Bukhari may not have known
    Arabic, this is suggested by the way Bukhari has changed the names of certain
    SURAS. By itself this is a strange phenomenon. The scholars themselves do NOT
    know why Bukhary did this.

Non-Arabs sometimes refer to a Sura by its first verse. This is because they
    may not have known the Arabic name for the SURA because they are not scholars
    of the Quran or simply because they are not Arabs. Bukhari displays the same
    characteristics.

Sura Al Naba (Sura 68) is labelled as Sura "Amma yatasa'alun", this is
    actually part of the first verse of the sura.. Sura Al Baiyina (Sura 98) is
    labelled as Sura "Lam Yakun". Again the beginning verses. Sura Al Takwir
    (Sura 81) is labelled Sura "Idhash Shamsu Kuwirat". This is the start of
    the first verse again. Sura Al Maarij (sura 70) is labelled Sura "Sa'ala
    Sa'ilun".

Some SURAS have been given two names. Sura Al Insan (Sura 76) is labelled
    Sura "Hal-Ata-insani" or Sura "Dahr".

But this is a revealing point because such labelling is more akin to reciters
    who are not Arabs, who do not know the Arabic language. Apart from the fact
    that Bukhari was Persian from Bukhara many scholars believe that he was also
    blind. The next question is "WHO WROTE the Sahih Bukhari?!" It will also be
    pertinent to see how Bukhari handles some of the explanations of the
    verses-if and when he cares to explain them.

For example some explanations end with a blank space.:
    Vol 6, Hadith number 50 seeks to explain Sura 2:223. After some narration it
    continues like this;
    Nafi' added regarding the verse: "So go to your tilth when or how you will.
    Ibn Umar said; " It means one should approach his wife in........" The
    explanation ends with a blank space. But not to worry. A footnote completes
    the picture. The footnote says "Al Bukhary left a blank space here because he
    was not sure of what Ibn Umar had said !." And yet this called "Sahih Al
    Bukhary" Perhaps this is why some scholars have much problems in this
    department.

There is also one of the most foolish and incredible explanation by Bukhari
    for Sura 11:5. The beautiful meaning of the verse is actually :11:4 "To God
    is your return and He has power over all things."

11:5 "Behold ! They fold up their hearts, that they may be hid from him. Ah!
    Even when they cover themselves with their garments. He knows what they
    conceal, and what they reveal. For He knows well the (innermost secrets) of
    the hearts." 11:6 There is no moving creature on earth but its substance
    depends on God; He knows its resting place and its temporary deposit. All is
    in a clear Record." Translation by Presidency of Islamic Research, IFTA,
    Saudi Arabia..

This meaning is crystal clear. We all answer to God. There is nothing we can
    conceal from God. Every single thing that we do is in a clear Record.
    "Kitaab-un Maubeen". So do not think you can hide anything from God.

NOW, Here is Bukhari's ridiculous explanation of the same verse in 11:5. Vol.
    6 Hadith no. 203: Narrated Muhammed bin Abbad bin Jaafar that he heard Ibn
    Abbas reciting: " No doubt! they fold up their breasts." 11:5 and asked him
    about the explanation. He said, "Some people used to hide themselves while
    answering the call of nature in an open space lest they be exposed to the
    sky, so the above revelation was sent down regarding them.

According to Bukhari, the whole purpose of this narration was to tell the
    Sahaba that God could see them defecating and sleeping in the desert!.
    According to Bukhari's logic then, after this verse was revealed, the Sahaba
    who travelled with their wives in the desert lost all their inhibitions,
    since God could see them anyway. No need to hide anything.

Similarly Bukhari twists sura 5:87. To explain "5:87" Bukhari first quotes it
    partially only, not in full, as follows : "O you who believe DO NOT make
    unlawful the good things which God has made for you" 5:87

The explanation by Bukhari (Vol.6 Hadith no. 139) is as follows : Narrated
    Abdullah "We used to participate in holy wars conducted by the prophet and we
    had no women with us. So, we said (to the prophet) "Shall we castrate
    ourselves "? But the prophet forbade us to do that and therefore he allowed
    us to marry a woman temporarily) by giving her even a garment, and then the
    prophet recited. "O you who believe ! Do not make unlawful for you...."
    There is a footnote "Temporary marriage (Mut'a) was allowed in the early days
    of Islam., but later, at the time of the Khaibar Battle, it was prohibited
    (God knows it better)."

The uncertainty in the footnote lends support to the fact that this is an
    evil lie against God and the prophet by Bukhari.

Sura 5:87 is actually as follows : "O ye who believe, make not unlawful for
    you, but commit no excess. For God loveth not those given to excess."

Is prostitution an excess ? Worse than that it is an evil. Which Muslim
    scholar will allow his daughter to receive "even a garment" as a payment for
    temporarily servicing the lusts of some Sahaba ? Note how the Bukhari has
    the sahaba coolly suggesting "Shall we castrate ourselves ?" as though it is
    done every morning after breakfast.

In Sura 24:33 God and the messenger told us: "Let those who find not the
    means for marriage keep themselves chaste, until God gives them means out of
    His grace. And if any of your slaves ask for a deed in writing, (for freedom)
    give them something yourselves out of the means which God has given you. But
    force NOT your girls into prostitution when they desire chastity, in order
    that you make a gain in the goods of this life. If anyone compels them, (on
    them) God is forgiving, Merciful."

In other words, do not look for sex outside marriage. If you cannot marry, it
    is better to keep chaste. Control your lust. The messenger said do not force
    anyone into prostitution, but instead Bukhari says the messenger set the
    price for hanky panky at merely a piece of garment. This is Bukhari's
    malicious lie against the Messenger. In truth the messenger told his men to
    control their lusts : Sura 24:30 "Say to the believing men that they should
    lower their gaze and guard their modesty, that will be better purity for
    them, and God knows all that they do."

If anyone insisted on following their lusts, the Messenger would have told
    them " God doth wish to turn to you, but the wish of those who follow their
    lusts is that you should turn away from them, far away " Sura 4:27 (All
    translation from Presidency of Islamic Research, IFTA- Saudi Arabia).

The Quran is crystal clear. But Bukhari says you can but a woman for a price
    of cloth. Perhaps the scholars are gleeful at this suggestion also.

Here is another hadith that has neither head nor tail, It is started under
    "The book of the Virtues of the Quran". May God saves us. Vol 6, hadith No
    503. Narrated Valium Utham. "I was informed that Gabriel came to the prophet
    while Um Salma was with him. Gabriel started talking (to the prophet). Then
    the prophet asked Um Salma, "Who is this ? " She replied "He is Dihya (Al
    Kalbi). When Gabriel had left Um Salma said; "By God, I did not take him for
    anybody other than him ( i.e. Dihya) till I heard the sermon of the prophet
    wherein he informed about the news of Gabriel." The subnarrator asked Utham :
    From whom have you heard that ? Utham said "From Usama Binzaid".
    God sent Gabriel with the revelations to be delivered to Muhammed. Therefore
    Gabriel delivered the revelations to Muhammed. But here Bukhari says the
    prophet did not know Gabriel had come to him. Instead he asks his wife !!.
    Was the prophet's wife a Messenger also, such that she could hear Gabriel ?
    And she calls him strange names like Dihya and Al Kalbi.

There is some confusion. Is God that inefficient that His angel Gabriel is
    called Dihya and Kalbi, all in the course of duty of delivering revelations
    to His messenger Muhammed ?

Let us see 2:97-98: "Say, who is an enemy to Gabriel for he brings the
    revelation to thy heart by God's will, a confirmation of what went before.
    And Guidance and glad tidings for those who believe. Who ever is an enemy to
    God and His angels and prophets, to Gabriel and Michael, Lo..! God is an
    enemy to those who reject faith. "

Gabriel brings the revelation straight into the prophet's heart (alaiqa
    Qalbika bi idhnillah) with God's permission. But Bukhary says Gabriel just
    started talking and the Prophet did not know who it was. He had to ask his
    wife...!

"Verily this is a revelation from the Lord of the worlds. With it came the
    truthful spirit (Ruhil Kudus) to thy heart that thou mayest admonish, in the
    perspicuous Arabic tongue" 26:192-195

Gabriel brought the revelation straight to the Prophet's heart . But Bukhari
    says the prophet had to ask his wife of Gabriel : "WHO IS THIS ?"

It is easy to refute the Christian argument by referring to his own Bible. In
    a similar way the "muslim" scholar who insists on giving eminence to
    fabricated hadith can be countered by referring to his own books written by
    the hands of their leaders like Imam Bukhari, without God's permission.

In Sura Al Baqarah, God says : Therefore woe to those who distort the
    scripture with their own hands then say; "This is from God" Seeking a cheap
    gain. Woe to them for distorting the scripture, and woe to them for their
    illicit earnings."

As stated earlier the hadith of Bukhari is not worth the paper it is printed
    on. By following such ludicrous hadith which clearly taint the good name of
    the Prophet Muhammed, the Muslims have been lost for over 1000 years now.
    They can only recall the glorious days of the Prophet. Little do they realize
    that during the glorious days there was no hadith. There was only the Quran.

God is Great.

Ingeschreven
    May 2002
    Leeftijd
    43
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    18

Standaard

Geplaatst door Ridouan
    [B][B]quote:

Ik ook aangezien de Koran verwijst naar ahadieth;

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.
    Is het niet zo dat god spreekt over een en dezelfde hadith. namelijk de koran zelf?

etc........Aangezien wij geen Profeten zijn hebben wij het voorbeeld nodig van de Profeet asws die ons de boodschap bracht en uitverkoren is......en belangrijk ons onderwijst. Want:

Het verzoek werd beantwoord door Mohammed asws te sturen....

Verder onderwees Mohammed asws in de Koran en wijsheid:

Is het niet belangrijk erachter te komen hoe de profeet asws de geboden uit de Koran interpreteerde, ze uitvoerde en de gelovigen ( sa7aba r.a ).
    Natuurlijk wel. Tenslotte zal Mohammed altijd geprobeerd hebben om de onderwerping aan God (islam) zo goed mogelijk gevolgd hebben.
    Het dillema is juist dat we een andere bron gebruiken die voortvloeid uit horen zeggen. Dat is het punt wat mij steekt.
    Mohammed leeft zelf niet meer. Hij kan dus ons niet meer vertellen of datgene wat in de hadith staat hij ook daadwerkelijk gezegd of gedaan heeft.
    Naar mijn mening krijg je dan ook maar 1 hadith. Omdat ik niet KAN en WIL getuigen dat Mohammed datgene wel of niet gedaan heeft, beroep ik me liever op de essentiele bron zelf. De Koran.

[qoute]
    Hier zie je de oneindige wijsheid van Allah swt, Hij swt noemt
    de leiding van de Boodschapper asws en de " weg" van de gelovigen....Wie zijn die gelovigen ? Juist de sa7aba r.a !!!!!

Gelovigen die onderwezen zijn....getuigen waren van openbaringen etc. Ben jij dat ook, door de profeet asws ? Nee, niemand daarom moeten we daar naar terug gaan.

En als we van Allah swt houden:
    [/quote]

Logisch hij was een boodschapper. Maar vergeet niet: hij was niet onfeilbaar. Hij was ook alleen maar een mens. God alleen is onfeilbaar.

Koran is gedetaileerd, hoe volg je het voorbeeld van Mohammed ? Ben jij onderwezen in de wijsheid ? Bij geschillen hoe regel jij dat ?Elke keer terug naar die verzen. Als jij die weglaat dan doe je Allah swt en Zijn perfecte Boek tekort, aangezien dat opgedragen wordt.
    Is dat niet de essentie van ons verstand wat we van onze lieve Heer hebben gekregen? Om zelf te kunnen beslissen in goed en kwaad?

Zeker niet er staan zeker ayas in maar de volgorden, verplichte onderdelen, hoe vaak etc. leren wij van het voorbeeld van Mohammed die ons het Boek en Wijsheid onderwees.
    Dat is ook niet waar, want het gebed bestaat al veel en veel langer.
    Hetzelfde is het feit dat Mohammed niet de grondlegger is van de Islam.
    Met de gebruiken en alle bijkomende aspecten is dat Ibrahim geweest. Sindsdien is er qua gebed niet veel veranderd.

Dat is wel belangrijk aangezien je toch ons wilt overtuigen.
    Ik wil niemand overtuigen. Alleen leren en begrijpen hoe andere mensen erover denken.

Dit is onjuist, 2,5 % of 1/40. Kun je anders het vers neerzetten.
    Bij voorbaat dank.
    Hier heb je gelijk in. Ik heb het opgezocht en je hebt gelijk. Mijn excuses.
    Weer het bewijs van niet onfeilbaar van een mens.

Met vriendelijke groet.

Ismail Hassani

Prikker Jawad2003's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Leeftijd
    44
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    17

Standaard

Logisch hij was een boodschapper. Maar vergeet niet: hij was niet onfeilbaar. Hij was ook alleen maar een mens. God alleen is onfeilbaar.
    Op een of andere manier kom je niet als moslim over, maar ik kan me wel vergissen, ik ben ook maar een mens.
    Ik zeg dit omdat de meeste moslims in het onfeilbaarheid van de profeet geloven anders dan de Christenen die dezelfde mening als jij hebben, ze geloven dat alleen maar Jezus(lees God) onfeilbaar is, alle andere profeten zijn feilbaar.
    Stel dat wat je zegt waar is, wie geeft je de zekerheid dat koran 100% correct is?
    En hoe weet je zo zeker dat de koran het godswoord is? De profeet is volgens jou feilbaar, hij kon stukken van de koran vergeten zijn of misschien koran verkeerd geïnterpreteerd hebben.
    Ik citeer je:
    Voor mijn bron van kennis en informatie beperk ik me tot de Koran alleenmet mijn gezonde logica.
    Wat is verschil tussen Koran en hadith( die je verwerpt) als je vanuit gaat dat de profeet feilbaar is?

Was je ook getuige toen De koran geopenbaard was aan de profeet?

Important Prikker De Rode Roos's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2002
    Post Thanks / Like
    Reputatie Macht
    19

Standaard Re: Ik geloof alleen maar in de Koran en niet de Hadith.

Geplaatst door hassa046
    Hoi luitjes.

Ik heb de laatste tijd enorm veel research gedaan naar de Islam en om meer kennis op te doen hoop ik door de stelling hieronder gemotiveerder reacties te krijgen van de lezers.

"Ik geloof in God, en in zijn boek, de Koran alleen. Ik geloof ook in datgene wat erin staat. Ik ben van mening dat de deradatie van de Islam tot een voeteveeg zoals deze door veel mensen in deze tijd gezien wordt het resultaat is van de Hadiths die er in omloop zijn. Tot nu toe hebben alle hadiths voor mij enkel een historische waarde gehad.
    Voor mijn bron van kennis en informatie beperk ik me tot de Koran alleen en met mijn gezonde logica."

Hopelijk wek ik hiermee een discussie op die tot beidens tevredenheid gevoerd kan worden.

Groetjezzz
    Ik ben het eens met je stelling. Hadiths hebben ook een historische waarde. De tijd gaat door, de wereld verandert, de ontwikkelingen gaan door...en het geloof hoort mee te gaan. Progressieve Moslims zullen vooral deze stelling onarmen. Ultra-conservatieve Moslims die willen dat alles in regeltjes is vastgelegd en zich volledig willen onderwerpen aan die regels, missen de essentie van het geloof. Zij bereiken geen spirituele vrijheid, maar sluiten hun ogen voor de Islam. De rede is wat God aan de mensen heeft gegeven om te gebruiken.

Dit is dus een volledig theologisch verdedigbare stelling en een manier om je te onderwerpen aan Allah. Spirituele zingeving, en niet je ogen sluiten voor alles en de regeltjes die door andere gelovigen zijn bedacht, kritiekloos volgen. Begrijp de wereld, opdat je het geloof beter kan begrijpen. Ook de Islam heeft een Renaissance nodig. Dan verwijs ik naar het Kalifaat van de Omajjaren omstreeks 700 bijvoorbeeld. Ook kun je werken van christenen, die een soortgelijke proces hebben meegemaakt, bestuderen. Dan denk ik aan bijvoorbeeld Thomas van Aquino.
    If I don't remember yesterday or today, who am I tomorrow?

De Rode Roos

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 08-10-06, 16:46
  2. Niet alleen geloof bepaalt identiteit
    Door deleted user in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 17-12-04, 17:47
  3. geloof hoort niet alleen in je hart te zitten
    Door yasmin(i) in forum Wie schrijft die blijft
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 07-12-03, 15:21
  4. voor de dwazen die niet weten wat koran en hadith zijn.
    Door sadeeQ in forum Het nieuws van de dag
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 30-01-03, 17:18
  5. Volgens de hadith is de koran corrupt en niet compleet!!
    Door Alireza in forum Islam en meer
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-12-01, 02:42

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten