"Ik neem het gospel van Barnabus zeker niet als authentiek. De reden dat ik het toch neerzette is om te laten zien dat de de Christenen van toen er een spelletje van maken:"
Ten eerste, dit 'gospel' zoals ik al zei is in het jaar 1500 gemaakt. De bijbel is ongeveer 1300 jaar ervoor gecannoniseerd. Christenen doen aan solar scripture. dat houd in dat ze alleen de bijbel als authentiek beschouwen. Geen enkele christen volgt een geschrift buiten de bijbel, waaronder dus ook het gospel van Barnabus dat 1300 jaar na de canonisatie van de bijbel kwam.
"de mensen hebben zichzelf misleid door Jezus, profeet van God, te doden.`
Hebben de mensen zichzelf misleid? Zijn het de mensen geweest die het hebben laten lijken dat Jezus aan het kruis is gestorven en 600 jaar later pas kwam vertellen dat dit niet zo was? Allah heeft de mensen misleidt door ze te laten denken dat Jezus aan het kruis is gestorven.
"Klopt, maar ik heb ook nooit gezegd dat Jezus nog leefde ? Ik heb alleen gezegd dat Jezus nooit gekruisigd was. Vlak voor de kruisiging had God het leven van Jezus zelf beëindigd."
Je qouteert 3:55 maar je hebt een verkeerde vertaling, lees het in het arabisch. nergens staat er dat het leven van Jezus is beeindigd. Dus als er staat in (3:144) dat ALLE profeten dood zijn gegaan die VOOR Muhammad leefde en Jezus leeft tot op de dag van vandaag, klopt de koran niet.
Ik wacht nog altijd op een profeet die ons jan overtuigen. Of gebeurde dit soort dingen alleen in tijden dat men nog dacht dat de aarde plat was. Als je erover nadenkt is het toch raar dat er in deze tijd geen enkele profeet is. Maar goed we blijven geloven in sprookjes sommige dan lol.
Don't get it twisted..
De Islam was er al vanaf profeet Adam, Profeet Mohammed (vzmh) leefde niet in dezelfde tijd. De joden stopte als eerst met het geloven in de toen der tijd volgende profeetschap. Joden claimen Profeet Isa te hebben gekruisigd. Om profeet Isa op die manier buitenspel te zetten. Zo hebben Joden afstand genomen en is Jodendom ontstaan. Zie het als verzuiling. Christenen vonden het wel goed zo na Profeet Isa. Zo is Christendom onstaan. Enkel Moslims bleven geloven in de profeetschap. Zo zijn de 3 hemelse religie's ontstaan. Islam is de complete serie, Christendom heeft 2/3 gezien & Jodendom 1/3 van de "serie".
Alsof Allah zou getuigen op de moord van een profeet. Onmogelijk. Zoals in de bijbel staat tot stof bent gij herrijzen & tot stof zult u wederkeren. Vandaar dat wij ook geloven dat profeet Isa nog zal wederkeren om te sterven op aarde zoals iedereen. Hij zal vechten tegen Dajjal (voor jullie beter bekend als Anti-christ)
Je mist een hoop kennis & dan nog zo denigrerend over de Islam spreken..
Je zou je moeten schamen!
Om te beginnen, de mensen van deze tijd zijn veel intelligenter dan in de tijd van de wonderen. Wij hebben van Allah (swt) een goed stel hersens gekregen om te onderzoeken/ontplooien. Mensen toen der tijd waren vaker analfabeet dus het zou bij voorbaat al oneerlijk zijn als wij getuigen zouden zijn van de wonderen en dat hun t uit een geschrift moeten ontcijferen. Er gaat nog van alles gebeuren qua beproevingen & profeetschap op aarde. Lees je eerst in voordat je een religie wegcijfert waar de wetenschap veel uit heeft kunnen halen.
Mocht je anti Islam zijn lees de bijbel en verrijk je kennis.
Wij hebben inderdaad een stel hersenen gekregen en we zijn ook over het algemeen intelligenter dan vroeger, lees de nadruk op het woord "algemeen". Hierbij impliceer ik niet dat iedereen vroeger dom was. Intelligentie heeft ook te maken met kennis, lezen uit boeken en internet. De tegenwoordige maatschappij is veel ruimdenkerder dan vroeger.Wat onwaar is van Jacks is dat mensen vroeger analfabeet waren, want dat is niet zo. Nog voor Christus (dikke 1000 jaar of als het niet meer is) konden mensen schrijven en lezen. Kijk maar naar het Sanskriet. Dat is een geschrift. De oude Grieken schreven ook. Het getal 0 is al voor Jezus al bekend. En mensen konden toen ook rekenen. De wetenschap die bijvoorbeeld in de Bijbel en Koran staat genoemd is al voor die tijd al bekend, namelijk in India. De Vedas staan er vol van. Een heel simpel voorbeeld waar iedereen zo dol op is: de proces van een embryo. Dit is al voor Jezus Christus geboren was al bekend. Vergaar je kennis en zoek het op.Om heel eerlijk te zijn; de Hadiths zijn mensenwerk en heeft niets met God te maken. Dit is cultuur. Ik vind het belachelijk dat je bijvoorbeeld oneven dadels mag eten. Waarom? Omdat de profeet Mohammed (ik vind vrede zij met hem overbodig, want hij was toch een goede man? Dan heeft ie al vrede) dat deed. Hier aanbidden mensen indirect Mohammed. Nu over de Kor'an. Als je echt heel openminded wil zijn, wat onder moslims erg moeilijk is (voor mij gelukkig niet ook al ben ik een moslim), waarom de naam van profeet Mohammed een paar keer wordt genoemd in de Kor'an. Als Djibriel met openbaringen kwam, dan is het toch zeer vreemd dat hij Mohammed's naam een paar keer in noemt. Ook worden in veel verzen een vraag gesteld. Dat is onlogisch. Als het een openbaring is dan horen er geen vragen gesteld te worden maar er wordt een boodschap doorgegeven. Dat klopt al niet. Veel verzen worden herhaald alleen dan in een net iets andere context of letterlijk. Voorbeeld: 2:173 en 16:115.Ik bad 5x op een dag en ik doe het niet meer omdat ik er geen gevoel meer bij heb. Ik lees zaken in de Kor'an waar ik niet achter sta, vooral wat betreft over de ongelovigen, christenen en joden. Er wordt duidelijk korte metten met deze groep gemaakt. Eerst wordt er gezegd dat de christenen en joden geaccepteerd zijn omdat ze ook geloven en later wordt er tegen ze gesproken. Wat ik heel erg merk is als iemand die moslim is of juist niet de vraag wordt gesteld: bid jij? Als het antwoord nee is dan kijkt men een beetje raar maar zegt wel tegen jou; Probeer te bidden is goed voor je.Er is een zachte dwang in de islam ook al zegt men van niet. Het is wel zo. Ik heb het meegemaakt. Het is taboe als je over deze onderwerpen praat of de Islam wilt verlaten. Hier op internet zit iedereen in een comfortzone en dan mag men zeggen wat men wilt, alhoewel bij de meeste toch heel ingedoktrineerd is dat Islam de ware geloof is. Ik sprak laatst ook een Moslim aan die zijn geloof belijd, allemaal prima. Maar toen ik vragen stelde waarom wordt er zo afkeer tegen christenen, joden en ongelovigen gedaan in de Kor'an dan was het antwoord: Ik ben geen imam, ik ga daar niet over. Dit betekent dat die persoon niet eens mag denken of vragen zelf mag hebben er over. Er wordt dan gezegd; je doet Shirkh. Dat is heel kortzichtig allemaal. Wie zijn geloof belijd, welke dan ook; prima. Voor veel mensen is het een houvast, want anders zou men heel losbandig worden of nog losbandiger. Wisten jullie dit? Christenen geloven in de drie eenheid. Vader, Zoon en Heilige Geest. In het hindoeisme heb je de Trimutri; Brahma, Vishnu en Shiva, ook de drie eenheid. De Islam gelooft in vier heilige boeken; Thora, Psalmen, Evangelie en Kor'an. Het hindoeisme heeft ook vier heilige boeken; Rigveda, Samaveda, Yajoerveda en Atharvaveda. Copy paste of toeval ?
Bladwijzers