The JourneY 2 Morocco
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: The JourneY 2 Morocco

Prikker Safia's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Talking The JourneY 2 Morocco

De reis naar El Maghrib/Maruecos/Marokko/Maroc/Morocco.........

Sinds 2 jaar ben ik degene die de hele rit mag rijden...en om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal niet zo erg....
      Mn vader heeft namelijk de neiging om relaxed aan te doen, en daar hou ik niet zo van.....

Locatie:Plaatsje(nouja plaatsje, Tis de hoofdstad) in Zuid Gelderland

Tijdstip: In ieder geval 's nachts

Tis dus meestal 's nachts vertrekken, en dan de hele nacht doorrijden...ondertussen zijn mn zusjes in slaap gevallen en als ik na een tijdje helemaal geen gepraat hoor, hebben ook mn pa en ma het gevecht tegen de slaap verloren......
      Daar zit ik dan achter het stuur, op de snelweg ergens in Luxemburg bij de grens met Frankrijk...
      Tegen de ochtend hele rode ogen, deels van de slaap en deels door het autorijden...
      Ondertussen begint het alweer lawaaieriger te worden wat dus betekent dat mn zusjes wakker zijn geworden
      We zitten dan ergens in midden Frankrijk op weg Naar Lyon........
      8 uur in de ochtend even een geschikt plekje vinden om met zn allen te ontbijten en voor mij om hele sterke, zwarte koffie te drinken. Daarna hoppakeeY weer met zn allen in de auto............ weer een heel eind doorkarren....als we dan geluk hebben komen we niet in de file terecht bij Lyon (das ongeveer een zelfde soort file als bij Parijs, waar we dus niet langsgaan)........
      Tegen de namiddag, is het tijd voor een stop (om te tanken, eten en bidden)....daarna even een tijdje relaxen, waar ik ook nog eens een schoudermassage krijg van mn ma..
      Daarna HoppaKeeY weer op weg......als het dan ongeveer een uur of 12 is('s nachts, dus we zijn dan ongeveer 24 uur onderweg).....zijn we al een tijdje de Spaanse grens gepasseerd....Dan is het tijd om een goed plekje te vinden om daar te rusten en even wat slaap te pakken....
      Terwijl ik het mezelf dan comfortabel maak in de auto om even te slapen, maken mn zusjes het buiten bijna onmogelijk voor mij om te rusten omdat ze daaro de hele tijd verhalen en andere gein aan het vertellen zijn..
      Dan tegen een uur of 4, is het weer tijd om te vertrekken....
      Direccion Valencia-Alicante-Murcia-Granada-Malaga-Algeciras......
      Het landschap is inmiddels zodanig veranderd dat er dus heel veel bergen zijn, en ik dus regelmatig moet terugschakelen.....
      Kheb er een hekel aan en ik ben daarom blij dat er hier in Hollanda geen bergen zijn...
      Tegen een uur of 8 word ik bij wijze van spreke bijna gedwongen door mn vader om te stoppen zodat we kunnen ontbijten......
      Nadat iedereen heeft ontbeten en de tank weer vol is...gaan we weer op weg, om dan als het aan mij ligt niet meer te stoppen totdat de tank bijna leeg is....
      Ondertussen maken mn zusjes en ik het een beetje gezellig in de auto door keihard mee te zingen met van alles en nog wat....daarnaast ook nog onze eigen rijmpjes maken à la Galti mennanna.......
      Tegen de avond komt Algeciras in zicht.........Iedereen dus Happy dat Marokko nu wel errug dichtbij is..
      Aangezien we de boottickets allang hadden, hoeven we dus niet eerst daar ergens tickets te kopen.....
      HopplaKeeY een geel blaadje achter de ruitenwisser met de naam: Ceuta.
      Nu nog even de boot in, spiegeltjes inklappen, en Hop naar boven......
      Daar even genieten van de zeelucht, maar vooral van de spaanstalige tv met de genasichroniseerde comedieseries, terwijl mn zusjes helemaal zeeziek heel rustig op hun plaats zitten...(wat een rust )

In een keer:

*Ping*
      'Señores e Señoritas......blablablablablaab
      Een Spaans accent klinkt door de intercom, wat er precies wordt gezegd (Zelfs het engels en Frans worden met een spaans accent gesproken) is niet duidelijk....wat wel duidelijk is, is dat we er zijn........Ceuta in zicht!!!

De mensen zitten ondertussen allemaal in hun auto's klaar om de boot uit te rijden....(Ik zou durven zweren dat het een Rwiena zou zijn als niet die 'parkeerwachten' aan zouden geven welke rij er eerst mag, en zo dus gedirigeerd de auto's uit de boot te leiden.. ) Het getoeter maakt me ondertussen bijna doof...maar dat maakt niet uit, want we zijn bij de 'deur' van Afrika...
      Auto's eruit en HoppakeeY het bordje volgen met 'Marruecos' om richting de Douane te gaan......

De douane...........redelijk snel zijn we klaar met alles, dus Hoppla slagboom omhoog en de blauwe Taxi's zijn allemaal in zicht....

Marueccos...le:
      Na de Douane, richting Tetouan/Martil, waarbij mn ouders dan als een soort reisleiders optreden en langs de route alles uitleggen (terwijl we dat al 1000000X hebben gehoord, maar het blijft leuk).......Van mn Pa krijg ik nog wel de tip om hier wat rustiger te rijden omdat er onverwachte gaten in de grond zitten......(En dat heb ik geweten )

Iets later is ons huis al in zicht........
      Eindelijk.......na ruim 36 uur eindelijk in Marrueccos.....

Wat betreft de reis naar Marokko:
      Ma kajnshie bhal tonobil lie tsafer biha...
      Oftewel:
      Met de auto naar Marokko blijft toch het leukste..

Prikker BennyBlanco's Avatar
      Ingeschreven
      May 2002
      Who sent you?!Who sent you?!........The HATERS,THE HAAAATERS!!!!
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      19

Standaard

hee echt een leuk verhaaltje

Remember me BennyBlanco from the Bronx!

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Journey of men
      Door Z.S.A.D in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 27-05-07, 21:24
    2. Donell Jones - Journey of a gemini
      Door neith in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 17-06-06, 22:37
    3. Journey of a Gemini...
      Door VeGeTo in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 8
      Laatste Bericht: 04-01-06, 14:55
    4. My journey to the dark side is almost completed!
      Door Oeroeboeroe in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 09-12-05, 09:02
    5. Journey to the centre of Earth
      Door Seif in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 04-06-05, 11:51

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten