Al twaalf uur op rij zat hij achter het stuur zijn kleding plakte aan de hete leren bekleding van de auto vast, terwijl die zich moeizaam over de woestijn weg tussen beja en Tunis.
Hij moest zo snel mogenlijk Tunesie uit zijn ouders wisten niet dat hij weg was en al helemaal niet waarheen. Hij had de eer van de familie beschadigt door zijn stommen fouten en zodra ze daar achter kwamen zaten zijn broers achter hem aan. Maar hij had mistens 200 km voorsprong en de auto van een vriend van zijn vader een goede snelle westerse auto de oude vriend van zijn vader woonde in duitsland en had een goede baan. De auto bracht hij later ooit nog wel terug. Hij maakte zich meer zorgen over die avond hij moerst tanken en een plaats vinden om te slapen. Hij wou Morgen Tunis berijken en dan proberen werk te krijgen op een boot naar port Sudan in sudan vanaf daar was het nog maar 3 uur met de boot naar mekka, mekka was binnen handberijk hij ging doen wat elke goede moslim moest doen.

Vanavond zou hij stoppen in Mateur dat was vlak bij de kust morgen zou hij egypte proberen te berijken. Toen hij aan de horizon de eerste huizen zag opdoemen werd hij rustiger vanavond zouden ze hem niet meer pakken in de open woestijn was hij erg makkenlijk te vinden maar in een stad zou hij zich goed kunnen verbergen
Toen hij eenmaal in de stad was begon hij te piekeren hoe hij een slaapplaats ging regelen hij had bijna geen geld meer en hij zag maar een hotel. Toen hij binnen kwam zag hij tot zijn schrik dat dit geen gewoon hotel was maar een bordeel zijn neef die in amsterdam woonde had hem vertelt dat dit daar gewoon mocht en dat heel veel jonge moslim mannen in de verleiding werden gebracht om op deze o zo makkenliojke manier ontrouw te zijn. Maar hij had nooit geweten dat dit soort dingen ook in Tunesie konden hij liep naar de bijna legen bar waar hij de vrouw die duidelijk de baas van deze tent was vroeg of zij nog een kamer had ze lachte en zij:" Ben jij niet nog wat te jong om met mijn dames om te gaan of hier stiekem te komen drinken" Onze jongen held riep:" Ik ga niet tegen de wil van allah in ik wil aleen een kamer en verder niets".
"zozo wat een reactie weetje wat rook eerst met ons een waterpip en dan gaan we daarna kijken of we je aan een kamer kunnen helpen" Onze jongen ploft neer op een van de grote rode pluche banken die overal versprijd staan en de uitbaatster kwam bij hem zitten en vroeg aan hem:"zo vertel eenswat doe je hier zo in je eentje"
"dat is een lang verhaal ik heb mijn famillie beledigt en ik ben op de vlucht voor mijn broers morgen ga ik door naar Tunis en daar wil ik werken op een schip richting portr Sudan ik wil naar mekka"De uitbaatster kijkt opgewekt en vluistert hem toe:" een goede klant van mij is zee kaptien hij komt over een paar dagen langs met hem kun je meevaren maar dn moet je wel een paar dagen hier blijven je kunt helpen in de keuken dan heb ik een akmer voor je als je de meisjes maar niet in de weg loopt."

Als hij de volgende morgen wakker word schrikt hij zich rot Hij ziet de ogen van een heel mooi meisje Hij springt snel op naast hem in het andere bed dat in de kamer staat ligt een beeldschoon meisje ze kijkt in zijn ogen en zegt "he jij bent ook nieuw hier toch?". "Ja ik werk in de keuken tot ik verder kan. Wat doe jij hier?"vraagt onze jonge vriend.
Alles wat allah mij verboden heeft. zegt het meisjes. "waarom?" vraagt hij haar."omdat mijn ouders dood zijn en ik ben weggerend bij mijn oom"zegt ze bedroeft "je zou niet moeten weglopen je moet je familie niet beschamen" "Ik moest wel weg mijn oom gebruikte mijn lichaam iedere keer dat hij dronken was" zegt ze terwijl ze opstaat en zich begint aan te kleden "maar waarom kom je dan hierheen?" "omdat ik toch niets meer te verliezen had." zegt het meisje "trouwens waar moet ik anders heen? Als jij een beter idee hebt moet je het zeggen dan ga ik mee. Hoe heet je eigenlijk?" "Ik heet Mohammed" zegt onze jongen "en jij?"
"Ghadisha" Zegt het meisje "nou Ghadisha ga dan met mij mee ik ga naar mekka ik kan mijn auto verkopen en dan gaan we met sde boot naat port sudan dan is het nog maar 4 uur naar mekka. We maken de reis die iedere moslim wil maken." "allah wil mij helemaal niet meer in de heilige stad kijk naar me ik ben 20 en nu al een gezelschaps damen." "als je niet gaat bidden en om vergifenis smeekt zal allah je zeker niet vergeven wat heb je te verliezen dit leven waarin je zondigt en mannen aanzet tot zonden?" " Mannen aanzetten tot zonden! laat me niet laggen ze kiezen er zelf voor om hier te komen. Maar je hebt wel gelijk ik kan het net zo goed proberen weetje wat ik ga mee. Maar hou het wel stil want ze zien me hier niet graag gaan". Ze spreken af om de volgende ochtend vroeg ervandoor te gaan ze zou zich na haar werk snel douchen en hij zou als hij klaar was in de keuken al hun spullen stilletje in de auto laden. De volgende ochtend reden ze om 6 uur s'ochtends de stad uit richting Tunis.Terwijl de motor goedkeurend brult en zij over de zandweggentjes scheuren. Zitten ze mee te blerend op een oud rock bandje wat zijn oom in de auto had laten liggen ze reden naar de zon toe naar de vrijheid en hun hereniging met allah....

wordt vervolgt......

michel