Wat Jackie Chan kan…. Kan ik ook!
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Wat Jackie Chan kan…. Kan ik ook!

Would B Prikker athena's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2002
      Athene (op de akropolis staat mijn tempel/het parthenon)
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Talking Wat Jackie Chan kan…. Kan ik ook!

Wie kent deze stuntman nou niet?
      Een man die schittert in al zijn reeks films. Films met spannende confrontaties, een felle strijd die uiteindelijk de beslissing moet geven. Een strijd tussen leven en dood!
      De kassuccessen die je alsmaar achter de buis weten te houden.
      Gedurende de film blijf je achter de buis gekluisterd wetende dat er maar één overwinnaar zal zijn, ondertussen verslinden de gevoelens je van binnen door de spannende hoogtepunten. De vraag zal jackie Chan het overleven blijft tot het einde onbekend!

Jackie Chan onderscheid zich op vele manieren van alle andere martial arts talenten, één daarvan is door zijn stunten zelf uit te voeren.
      Hij is niet bereid zijn stunts af te staan aan een ingehuurde amateur, op dit punt duld hij niets! Hij is koppig en eigenwijs.
      Hoe vaak heeft hij door zijn koppigheid al zijn botten gebroken?
      Hoe vaak is hij door zijn eigenwijze karakter onderworpen aan de dood? Hij is duidelijk een man naar mijn hart. Een blik achter de schermen zorgde ervoor dat ik heb ambieerde. De set waar de opnames plaatsvonden zijn opzicht al een oscar bekroonde film waard, een bloederige scène en een dramatisch eind heeft een simpele opname tot gevolg.

Na al zijn films duizend keer bekeken en zorgvuldig bestudeerd te hebben, was het voor mij duidelijk. Ik had mijn roeping gevonden, mijn lot stond vast. Mijn vrouwelijke intuïtie gaf ook duidelijke signalen af. Mijn leermeester was Jackie Chan en ik was die ene student die boven alle anderen uitsteekt. Ik voelde me streng verbonden met meester Chan. Het teken was er en mijn speurtocht naar de missie kon beginnen.
      Jaren heeft het me gekost voordat mijn missie duidelijk werd, maar het was het wachten meer dan waard. Ik moest een streng verboden test doorstaan. Verboden omdat het te gevaarlijk is om te leren, maar ik was niet te weerhouden. Ik ben ondeugend en besloot de vakkundigheid van de stijl der stunten te leren. Vele dappere leerlingen hebben het uiteraard geprobeerd en faalden, maar ik was vastbesloten niet te falen. Mijn taak was om voor het nageslacht te zorgen voor Meester Chan, en niets anders!

Mijn missie begon met een reis, een rondreis door Marokko. Tijdens mijn reis bracht mijn missie me verscheidene mogelijkheden op mijn weg. Velen heb ik niet gegrepen slechts één van de kanzen kwam in aanmerking voor de stunt des doods. Ik zag deze stunt als enige kans om een onderscheiding te krijgen.

Ik en mijn broer reden op een willekeurige warme dag door de riff (bergen in Marokko). De hitte was niet te verdragen en de omgeving was verlaten. Zo nu en dan zag je een uitgedroogd gewas, maar voor de rest was er weinig leven te bekennen. Niet alleen de struikgewassen waren uitgedroogd maar ook ik beschikte over weinig vocht.
      Ik greep naar mijn flesje Sidi Harazem en nam daar een flinke slok uit, het water was erg warm. Om toch nog enigszins verkoeling te krijgen zette ik mijn raampje open en liet mijn hoofd levenloos uit het raam hangen.
      Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik naar moest kijken. Als ik voor me uit keek dan zag ik de lucht van hitte golvende bewegingen maken. Als je lang naar die bewegingen bleef staren dan verkeerde je al gauw in een soort trance. Het effect was nog beter dan Houdini verkregen zou hebben. Mijn broer was duidelijk het slachtoffer geworden van de hypnose. Keek ik om mij heen dan zag ik alleen maar dal. Als je net zoals ik last hebt van hoogtevrees is ook dit niet raadzaam. Dus ik besloot mijn ogen te richten op voorbijgangers en die te turven. Op de weg raasde zo nu en dan een voorbijganger langs ons heen, dus turven had ook al weinig zin. De wegen zelf zaten vol valkuilen en rotsen. Een dood dier aan de kant van de weg ontbrak er aan dit plaatje ook niet aan. Bij nader inzien kon ik toch beter de dode dieren en de rotsen op de wegen tellen.
      Ik verkeerde onder de perfecte omstandigheden om mijn ware aard te tonen. Het duurde ook niet lang voordat er wat sensationeels gebeurde. We hoorden plots een slissend geluid. In eerste instantie dacht ik aan iets aards, een klapband bijvoorbeeld. Ik nam het zekere voor het onzekere en keek uit het raam, ik zag dat de band niets mankeerde. Toen werd het geluid ineens heftiger en heftiger…en alweer negeerde ik mijn gevoel en bleef vastberaden denken dat het een klapband was. Het vreemde was wel dat de auto niet slingerde, dus al gauw werd duidelijk dat dit een situatie was waar je verder moest kijken dan je neus lang was. Alweer dacht ik op een aardse wijze, het was voor mij overduidelijk de motor.
      In één gil schudde ik mijn broer wakker uit zijn trance… 1,2,3,
      “HET IS DE AMOTOUA” (ik sprak ineens twee talen)
      Van zijn schrik moest hier een stuurcorrectie van wel 30 graden aan te pas komen. Ik zag mijn leven in één keer voorbijflitsen, ik zag het licht . Tot mijn grootste verbazing zag ik ook meester Chan. Wat een timing dacht ik nog bij mezelf. Hij had een boodschap voor me en die luidde als volgt: Athena San niet denken maar doen!
      Daar had ik mijn bevestiging, ik was THE ONE. Het is alleen jammer dat ik er toen pas achter moest komen anders had ik zeker gesolliciteerd naar de functie van jet-li.
      Na mijn boodschap ging ik me volledig richten op mijn broer, ik gaf hem aanwijzingen en legde hem bevelen op.
      “Badr, het is de motor!” (duidelijk een aanwijzing) “Badr stoppen NU”( dit was overduidelijk een bevel). Mijn broer nam gas terug en trachtte een poging te wagen om te stoppen. Zo ongeduldig als ik was hield ik het niet meer uit. Mijn hoofd tintelde en ik besloot mezelf te ontmaskeren. Ik zat overigens in een situatie waar ik een afweging tussen leven en dood moest maken. Ik besloot dat mijn leven me lief was en ging voor het leven. De liefhebbers voor harde actie en verassende technieken komen bij mijn stunt ruimschoots aan hun trekken.
      Ik deed mijn gordel uit, ontgrendelde de deur en waagde de sprong van mijn leven. Ik sprong uit een rijdende auto en belandde op de rotsachtige grond. Omdat de auto nog best hard reed rolde ik nog een aantal meters na. Deze flinke smakkerd heeft me doen realiseren dat ik heldhaftige kunsten bezat en dat ik in het stunten volledig in mijn element zat.
      Enigszins aangeslagen maar vooral trots op mezelf rende ik wankelend naar mijn broer toe, die zeker wel 500 meter na mij gestopt was. Ik keek hem aan en zag zijn geschrokken blik in zijn ogen.
      Mijn broer wist al vanaf mijn geboorte dat ik over een flinke dosis talent beschikte maar is er nooit echt vooruitgekomen. Mijn ongewone stunt actie heeft hem doen verraden en hij gaf toe.
      Ik gunde mezelf niet de tijd om te genieten van het bijzondere moment, nog steeds in mijn achterhoofd denkend dat de motor zou ontploffen dook ik op de grond. Wederom keek mijn broer me vreemd aan en zei tegen me: “doe niet zo mal het was gewoon de autoband”. Hij verwisselde de autoband en we keerden terug naar huis.

Autoband of geen autoband mijn missie had ik duidelijk volbracht. Ik heb mijn vuurproef met glans doorstaan.
      Het lukte me die dag de stijlmeester te worden in het stunten. Ik heb me tegenover mezelf en anderen bewezen.
      Ik ben een leerlinge die niet getraind hoefde te worden door Miyagi (zoals karate Kid). Ik heb geleerd van de meester zelve, ik heb geleerd van Jackie Chan!
      Het geweven kleed staat symbool voor de wereldorde.
      Plaatje niet gevonden

Would B Prikker Atiya's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Een eGte Junkia!

U g0 girlie!
      [GLOW=deeppink]Soubhana'Allah, Alhamdoelilah, Allah oe Akbar[/GLOW]

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Red face

rbatiya 4 ever

Very Important Prikker KuntaKinti's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      23

Standaard

Whahahahahaha jij bent echt gek!!!

als dit waar is tenminste!

Prikker Jomny's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      20

Standaard

whahahahahaha

Te gek verhaal zeg. Leuk geschreven.

Maarre ik zal je moeten waarschuwen. Zeg geen kwaad woord over The Karate Kid. Dat is in mijn ogen heilig.

Tnx en laterzz

Jomny,,,,,wie anders ?
      Inmiddels heeft Mac de kans gekregen om zich als rechter te bewijzen. Dit to ongenoegen van Rabb. Admiral heeft nog steeds moeite met de drang naar gevaar van zijn vriendin. Bud mag gedeeltelijk terugkeren aan het werk totdat hij wordt goedgekeurd. Volgende week weer een spannende aflevering van JAG !

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Leeftijd
      37
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

tAZZZZZ ik dacht er komen Explosies, KArateKid akties, weet ik veel....
      Alles voor nix zitten lezen,

GEEN EENS ACTIE.. wat is dit

GReetZZZ

Would B Prikker athena's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2002
      Athene (op de akropolis staat mijn tempel/het parthenon)
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Geplaatst door Atiya
      Een eGte Junkia!

U g0 girlie!
      Yapzzzz Junkia is my middle name!

Geplaatst door rbatiya
      Euuhm wat moet ik hiervan opmaken??

Geplaatst door KuntaKinti
      Whahahahahaha jij bent echt gek!!!

als dit waar is tenminste!
      Dit verhaal is 100% waar....

Geplaatst door Jomny
      whahahahahaha

Te gek verhaal zeg. Leuk geschreven.

Maarre ik zal je moeten waarschuwen. Zeg geen kwaad woord over The Karate Kid. Dat is in mijn ogen heilig.

Tnx en laterzz

Jomny,,,,,wie anders ?
      Ik zal nooit en te nimmer kwaad spreken over The karate KID....maar ik zeg er wel meteen bij dat hij altijd in de schaduw zal moeten lopen van The one and only Jackie Chan

Geplaatst door PiPo_de_CLoWN
      tAZZZZZ ik dacht er komen Explosies, KArateKid akties, weet ik veel....
      Alles voor nix zitten lezen,

GEEN EENS ACTIE.. wat is dit

GReetZZZ
      Precies ja!!! maar je hebt het verhaal wel helemaal uitgelezen

Maar ik wil jullie allen nog bedanken voor het lezen van mijn verhaal, ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Nu ik weet dat er mensen zijn die de moeite nemen mijn verhalen door te lezen zal ik er binnenkort meer plaatsen.
      Ik bedank jullie allemaal voor het lezen en voor de prettige reacties!!!!
      Het geweven kleed staat symbool voor de wereldorde.
      Plaatje niet gevonden

Prikker Jomny's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      20

Standaard

Kom maar op met die verhaaltjes maar jackie chan zal nooit in mijn ogen Daniel San van zijn troon verkrijgen.

Jomny,,,,,wie anders ?
      Inmiddels heeft Mac de kans gekregen om zich als rechter te bewijzen. Dit to ongenoegen van Rabb. Admiral heeft nog steeds moeite met de drang naar gevaar van zijn vriendin. Bud mag gedeeltelijk terugkeren aan het werk totdat hij wordt goedgekeurd. Volgende week weer een spannende aflevering van JAG !

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Ewa PROFICIAT e

Beslama Karima

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Jackie Chan en Jet Li in 1 film!