ontsnapping van een ziel
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: ontsnapping van een ziel

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Post ontsnapping van een ziel

Ik voelde mijn hart kloppen in mijn keel, en hoorde bij elke pomp een zachte drum in mijn hoofd. Drum drum....drum drum....drum drum.....
      Donker was het al, de zon was al een uur geleden ondergegaan. Ik dacht eraan hoe het zou zijn als ik het tegenkwam. Meestal voelde ik het wel, de aanwezigheid ervan. Ik weet niet hoe ik dat voelde, ik heb altijd gedacht dat het een soort zesde zintuig was. Ik kan me nog elke keer herinneren dat ik het zag, het voelde, hoe het dichterbij kwam en tenslotte soms letterlijk door me heen ging. Wat je dan voelt is onbeschrijfelijk, geestelijk. Maar hoe je lichaam erop reageert, dat kan ik wel uitleggen. Maar die lichamelijke reactie komt pas als het zo dichtbij is dat het door je heen gaat of heel vlak bij je staat. Al je haren, over je hele lichaam gaan overeind staan, een rilling voel je door je heen gaan en het lijkt net of iemand in je nek aan het blazen is.

Wacht, ik voel het weer. Ik kijk achterom, maar zie niemand achter me lopen. Mijn hartslag stijgt en het lijkt wel of mijn lichaamstemperatuur stijgt met elke stap die ik neem. Kijk nogmaals achterom, zie niemand. Op dit soort momenten ben ik bang voor de donker, loop letterlijk van lantaarn naar lantaarn. Vreemd dat er op dit tijdstip niemand op straat is, vooral hier, in het centrum nota bene. Ik voel het weer! Ik voel hoe het me aankijkt en mijn angst waarneemt. Het feit dat ik het eerder heb ontmoet verzacht de angst niet. Ik weet niet wat voor vorm het heeft en ook niet met wat voor bedoelingen het me al jaren achtervolgt. Onwetendheid veroorzaakt de grootste angst bij de mens, dat is een ding wat zeker is.

Eindelijk, ik ben om de hoek. Nog twee straten verder en ik ben thuis. Dan ben ik weer veilig. Nog steeds niemand tegengekomen op straat. Vreemd, zelfs al kijk door de ramen in de huizen waar ik langs loop zie ik niemand. Het lijkt wel of de hele wereld is uitgestorven. Geen geluid, geen beweging, niet in de verste verte, geen fietsers, geen auto's niets! O God, het beweegt zich nu vlak achter me. Ik durf niet om te kijken, maar doe het toch. Op dat moment stokt mijn zware ademhaling en ik voel dat het lucht weigert mijn longen te vullen. Mijn benen weigeren verder te lopen. Mijn geest weigert rationeel te denken en met volle overgave voel ik het weer. Mijn lichaam reageert als de keren ervoor, maar dit keer is het heftiger. IK lijk vastgenageld aan de grond en mijn geest schreeuwt om lucht, om een seconde zonder de vermoordende angst die het voelt. Ik voel hoe het om me heen beweegt, in cirkels en me voelt, me waarneemt. Ik voel dat het elk moment kan komen, datgene waar ik al jaren voor heb gevreesd, sinds ik het voor het eerst heb gevoeld, ontmoet.

Alsof mijn benen opeens een eigen verstand hebben beginnen ze te rennen, zo hard, nooit zo hard heb ik tevoren kunnen rennen. Waarnaartoe blijkt al na een paar honderd meter. Naar huis! Mijn benen rennen me naar huis. Als een schaduw achtervolgt het mij, het raakr niet verder achter, maar volgt me haast zou je zeggen. Ik kom bij de deur, doe die open, op een wonderbaarlijke manier krijg ik met mijn trillende handen en als een gek pompende hart de deur open en gooi die zo hard mogelijk dicht. Ik draai me om, om naar binnen te lopen, op dat moment wordt de deur opengedaan. "Niemand anders dan ik heeft de sleutel!", vliegt er door mijn hoofd. Ik besef dat het geen zin meer heeft om weg te rennen. Ik blijf staan. Kijk naar de deur die zich langzaam maar zeker opent. De nacht komt mijn huis binnen. Ik voel de wind door me haren waaien en de kou op mijn huid. Ik voel HET ook. Het heeft zich vermengd met de nacht en is gereed om mijn op te slokken. Zonder verbazing en angst, zonder woede of verdriet, enkel en alleen met een opluchting geef ik me over aan het. Ik voel het dichterbij komen en in mij gaan. Het dringt tot mijn binnenste en neemt die op in zich. Hoe dichterbij het bij mijn ziel komt, des te lichter en warmer wordt het. Ik voel het bij mijn ziel komt en uiteindelijk dat ook neemt...op dat mement komt de zon op...

Samen met de nacht verdwijnt een ziel.
      Een realist komt niet tot het geloof door het wonder, maar hij komt tot het wonder door het geloof.

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2003
      Leeftijd
      37
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

KANONNEN !!!!!!!!!!!!!
      Anders maak je het nog effe wat spannender !!!!!!
      Weeooooooh, ik dacht effe dat mijn adem werd afgepakt.

thalla,
      fatima....

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

hoi,

ben fatima en ik woon in amsterdam.

ik schrijf je, omdat ik wil weten wat je bedoelt met je verhaal.
      ik heb het namelijk net gelezen en ik vat het niet.
      zou je me even uitleg willen geven.

groetjes fatima

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. mijn ontsnapping
      Door Moumin in forum Girlsbord
      Reacties: 29
      Laatste Bericht: 26-02-05, 18:03
    2. De ontsnapping van Ben Laden en Moulah Omar
      Door house in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 01-05-04, 15:05