afscheid van een leven
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: afscheid van een leven

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Post afscheid van een leven

Er zijn zo veel nachten dat ik wakker lig en maar niet kan slapen. Vannacht is er zo eentje. Je hebt slaap, je bent moe, maar de gedachten willen je hoofd maar niet verlaten. Ze spoken door je hoofd, alsof ze niets beters te doen hebben.
      Ik denk dan: Ik ga maar even iets geniaals op papier zetten, maar juist op de momenten dat ik dat denk komt er niets uit. Dit is zo'n moment. Na elke punt die ik zet achter elke zin zit ik na te denken welke zin nu weer neer te zetten. Waarom doe je dit dan nog, zou je zeggen. Weet ik ook niet. Ik heb niet echt iets veel beters te doen, al het nuttige is vandaag al gedaan, al het nutteloze ook, mijn taak zit erop voor vandaag, maar vertel dat maar aan mijn hersentjes, die me niet vredig willen willen laten slapen. Ok dan, ga ik toch proberen wat op papier te zetten...

Die dag, toen ik mijn ogen opende, besefte ik dat het vanaf die dag nooit meer hetzelfde zou worden. Ik dacht aan wat er allemaal was gebeurd die dag ervoor. Het was bijna niet te vatten dat alles zo was gelopen. God had weer zoiets van: Ha, die ga ik eens goed pakken vandaag! Ik dacht aan hoe mijn leven er voortaan uit zal zien, met die verandering erbij, die aanvulling zou je kunnen zeggen. Ik keek ernaar, het lag namelijk naast mij. Het zag er best vredig uit, haast mooi zou je kunnen zeggen. Je moet er de schoonheid van kunnen zien, kan niet anders. Zo is het bedoeld.

Hoe ga ik dat nu doen? Zal ik het aankunnen? Heb ik het in me? Op al die vragen kon ik nog geen antwoord geven. Zo lag ik dan, voor mijn gevoel uren, in werkelijkheid waren het maar een aantal minuten. Opstaan dan maar, douchen en proberen wat door mijn keel te duwen, bittere ontbijt. Toen ik eenmaal echt wakker was en klaar was om te doen wat ik al heel lang van plan was kreeg ik opeens een gevoel diep van binnen, een gevoel die ik tot op de dag van vandaag niet kan beschrijven. Het neemt je over, als een leger, bewapend met emoties en adrenaline. Waarom gebeurt dit nou altijd op momenten waarop ik het absoluut niet kan gebruiken??? Maar ja, ok, op de tanden bijten en het zal vanzelf wel overgaan ( als ik mijn pilletjes tenminste neem voor het echt uit de hand loopt ). Na een half uur bijgekomen te zijn stap ik rustig terug naar mijn bed en kijk het een kwartier lang aan. Het ligt daar nog steeds. Het is een zij, haar ogen zijn dicht en ze snurkt af en toe. Ze ligt op haar buik, met haar benen een stukje van elkaar. Haar armen hoog bij haar hoofd. Door haar haren heen zie ik het topje van haar neus. Ze ademt licht en daarmee blaast ze steeds een plukje van haar haar heen en weer. Zo mooi als ze slaapt, maar dat is best verraderlijk, want als ze wakker is is het een ander verhaal.
      Langzaam loop ik op haar af en strek mijn rechterarm zachtjes naar haar uit. Met mijn vingertoppen streel ik haar haren, zo zacht mogelijk, ik wil haar niet wekken. Ik trek mijn arm terug en kniel naast het bed om te kijken of ik misschien iets van haar ogen kan zien, maar dit gebeurt niet, want ze draait haar hoofd de andere kant op, naar de kant van het raam. Hierdoor valt het plukje voor haar ogen anders en geeft haar linkeroog bloot. Die is gesloten. Strelen wil ik haar, aanraken, voelen, tegen haar praten en zeggen wat ik voor haar voel, maar dit alles zonder haar wakker te maken. Als ze wakker wordt verpest ze alles!

Op het briefje wat ik haar achterlaat staat niet zoveel, een paar slordig geschreven regels. Het geeft wel duidelijk weer wat ik haar wil zeggen. Dat het niet echt positief is zal ze wel begrijpen. Ooit zal ze haar fout inzien, dat is wat ik hoop. Ze weet op dit moment nog niet dat ik wegga, maar daar zal ze snel genoeg achterkomen. Ik trek de deur achter me dicht en kijk nog eenmaal om naar het huis, terwijl ik voor de laatste keer deze straat afloop. Veel herinneringen heb ik aan dat huis. Het begin van mijn tweede leven is daar begonnen, mijn leven met haar. Een gevoel van spijt overvalt me, nee geen spijt, het is wat anders, het is meer een gevoel van medelijden, medelijden met niemand anders dan ikzelf. Als een foto flitst het door mijn hoofd, die beelden herinneren mij eraan waarom ik dit doe, waarom ik het moet doen. Die beelden zijn gruwelijk en zullen nooit en te nimmer verdwijnen uit mijn diep gekwetste geheugen. Als ik aan die beelden denk is vergeven geen optie meer, denk ik bij mezelf en loop de straat uit.

Zodra ik de straat uit ben voel ik me bevrijd. Het lijkt of mijn ademhaling makkelijker en soepeler gaat, mijn benen lopen vaster en mijn verstand is vastberaden om mijn gevoel nooit meer de voorrang te verlenen waar het altijd zo naar hunkert. Verraden voel ik me aan de ene kant, maar aan de andere kant voel ik dat ik er weer een stukje leven bij heb. Een stukje leven dat van mij is, alleen van mij en van niemand anders. Deze zal ik meer op prijs stellen en ik zal er zuiniger mee zijn dan de vorige, dat is een ding wat zeker is. Er is een zin waar ik aan moet denken, het is een zin wat precies weergeeft wat ik op dat moment voel, denkend aan mijn trieste verleden, vooral met haar. Deze zin blijft in mijn hoofd steken, als een platenspeler die is blijven haken op het mooiste stukje van de plaat. Deze zin geeft mij weer een beetje moed en kracht om vooruit te kijken en het verleden te laten rusten. Laat haar maar bij hem zijn, als ze dat zo graag wilt!! Deze zin is mooi en ik besluit dat het voortaan mijn motto zal zijn. Deze zin luidt:
      "Met elk leven dat eindigt, begint er een nieuwe."
      Een realist komt niet tot het geloof door het wonder, maar hij komt tot het wonder door het geloof.

Would B Prikker SamiaWonderGirl's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Leeftijd
      34
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

SORRY IK BEGRIJP HET NIET???
      WELKE FOUT ZAL ZE OOIT INZIEN???
      IS DIT OOK WAARGEBEURT???
      LIEFS SAMIA

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Post hmm

SORRY IK BEGRIJP HET NIET???
      WELKE FOUT ZAL ZE OOIT INZIEN???
      IS DIT OOK WAARGEBEURT???
      LIEFS SAMIA

Ik heb al meerdere malen verteld dat alles wat ik hier neerzet niks met mijn leven te maken heeft, dus niet waargebeurd!!

Het feit dat jij het niet begrijpt ligt niet aan mijn verhaaltje, maar waarschijnlijk aan een iq-tekort van jouw kant.

We out!
      It's the question that drive's you...

Would B Prikker SamiaWonderGirl's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Leeftijd
      34
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

ten eerste ken ik jou niet! en ik heb ook nog leven, dan uitzoeken wat jij hier allemaal op maroc.nl zet! en ten tweede heb ik gezegt dat het met jou leven te maken heeft???? (NOT)
      en het feit dat ik het niet begrijp? kan mischien ook aan jou onduidelijke verhaal liggen!!!! of ligt het altijd aan anderen als het op jou verhaaltjes aankomt.... of ben jij soms te goed, om fouten te maken...

iq-tekort is toch niks mis mee??? is toch menselijk???
      of ben jij weer te goed met zulke mensen te commeniseren!!!!

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Red face hmm

Geplaatst door SamiaWonderGirl
      ten eerste ken ik jou niet! en ik heb ook nog leven, dan uitzoeken wat jij hier allemaal op maroc.nl zet! en ten tweede heb ik gezegt dat het met jou leven te maken heeft???? (NOT)
      en het feit dat ik het niet begrijp? kan mischien ook aan jou onduidelijke verhaal liggen!!!! of ligt het altijd aan anderen als het op jou verhaaltjes aankomt.... of ben jij soms te goed, om fouten te maken...

iq-tekort is toch niks mis mee??? is toch menselijk???
      of ben jij weer te goed met zulke mensen te commeniseren!!!!
      Ik ken jou ook niet. Ik heb ook een leven, heb nooit gezegd dat je geen leven hebt: ben je een beetje depressief ofzo? Als je er over wilt praten, ga je gang.
      Op de vraag of het met mijn leven te maken heeft heb ik al een antwoord gegeven, als je dat niet hebt begrepen zal ik het in nog makkelijker nederlands neerzetten: Nee, verhaaltje niet gaan over leven mijn.
      Het is de bedoeling dat het verhaal onduidelijk is, zodat mensen zoals jij zich gaan afvragen waar ik het over heb. Jij bevestigt mijn lage verwachtingen van sommige mensen zoals jij, dank je wel.
      Ik commeniseer niet met mensen, ik communiceer met ze.

Dank je wel voor het bewijzen dat je iq-loos bent. Dat lucht op nu je het eruit hebt, of niet??
      Een realist komt niet tot het geloof door het wonder, maar hij komt tot het wonder door het geloof.

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Lightbulb

ik heb het zelfde probleem. het is net of i9k s nacht moet overleven want het lijkt net of ik heel moeilijk kan adem halen en dat maakt me bang. soms blijfdrie uurtjes wakker en soms huil ik omdat ik bang ben.
      maar ik wil me ouders s nacht niet lastig vallen. en als ik wakker word dan sta ik er niet bij stil lijkt net of ik normaal alles kan doen. ik ben een vrouw maar ik sta verkeerd geregistreed

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Wink hey

Geplaatst door bosra
      ik heb het zelfde probleem. het is net of i9k s nacht moet overleven want het lijkt net of ik heel moeilijk kan adem halen en dat maakt me bang. soms blijfdrie uurtjes wakker en soms huil ik omdat ik bang ben.
      maar ik wil me ouders s nacht niet lastig vallen. en als ik wakker word dan sta ik er niet bij stil lijkt net of ik normaal alles kan doen. ik ben een vrouw maar ik sta verkeerd geregistreed
      Ga naar je huisarts, aan het ademprobleem kan wat gedaan worden, ligt aan je neus.
      Voor het overige, zoek een therapeut.

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2003
      Leeftijd
      34
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Question het is toch een mooi verhaal??????

waar doen jullie zo moeilijk over. Ik vind het wel een mooi verhaal keob nepo ga maar gewoon verder met je verhaal knap dat je dit zomaar heb verzonnen

ooit gedacht om schrijver te worden ofzo?????

afz: amel

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Leeftijd
      41
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: het is toch een mooi verhaal??????

Geplaatst door my_amel
      waar doen jullie zo moeilijk over. Ik vind het wel een mooi verhaal keob nepo ga maar gewoon verder met je verhaal knap dat je dit zomaar heb verzonnen

ooit gedacht om schrijver te worden ofzo?????

afz: amel
      Dank je wel voor je compliment. Ik heb er aan gedacht om schrijver te worden. Sterker nog, ik heb al een paar 'boekjes' op papier gezet, maar heb er geen plannen mee ofzo. Maar in ieder geval, bedankt voor je compliment.

We out.

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Leeftijd
      43
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

Nogmaals mijne complimenten voor zijne schrijven vanuit der harten.

Wanneer sommige bezoekers uw schonerlijke schrijven niet juist tot zich nemen (absorberen), maar juist lezen wat men op dat moment te te lezen krijgt, is een kwestie van gebrek aan gevoel en denkend lezen.

Deze groep mensen leven van dag tot dag en weten niet wat gisteren hen heeft verwijt en morgen hen zal brengen. meegaand met illusies zonder er een gevoel te ontmantelen.

Wij weten beter, daarom dit nieuwe leven, wankelend over de straten denkend aan het nieuwe leven:

Leven

Ga heen zonder afscheid
      Waaiend door de wind zonder gedag
      Zwaaiend zonder een blik
      Ga heen zonder een traan
      Huppeld en dragend een gevoel van een bonkend hart
      Zingend zonder enig vrees
      Denkend ik ben weer vrij
      Ga heen zonder afscheid en zonder traan
      Komt gij met een nieuw gevoel
      Het leven heeft weer een doel

MVG,