Zij was mijn bloem
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Zij was mijn bloem

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2003
      Leeftijd
      36
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Zij was mijn bloem

Salaam, Ik d8 laat ik een verhaal schrijven. Het is mijn eerste verhaal...stel geen hoge kwaliteitsnormen. Als het goed aankomt..misgien vervolg. Lees ff door en geef reactie.

Een film werd het, laat in de avond. Een romantische drama film las ik op teletekst. Had er geen zin, maar moest wel. Slapen kon ik niet…voorlopig. Mijn vader net uit de kamer vertrekkend…nadat hij zijn marathon El Jazeera kijken heeft uitgelopen. Hellemaal alleen. Op de achtergrond kon ik de klok horen tikken…steeds langzamer…het getik bleef op zich wachten…seconden werden minuten. Ik staarde voor me uit…kon nog net mijn vader half snurkend horen schreeuwen…de deur niet vergeten opsloot te doen. Ik had het koud…kippenvel, snel rennend maar boven,trok ik mijn vertrouwde coltrui aan…onderweg naar de woonkamer…toverde ik ook nog wat te drinken uit de koelkast. Ik ging ervoor…volvertrouwen in de hoop snel naar bed te kunnen.
      Daar zat ik dan…in mijn eentje op een zondagavond. De film was al halverwege...zonder dat ik het wist deed die film mij aan het denken zetten. Wat ik zag…was voor mijn onbegrijpelijk. Een meisje en jongen…vurig verlangend naar elkaar. Samen zijn konden ze niet…ondanks bleef die jongen van haar houden met de dag steeds meer.Het meisje die bleef hem trouw. De zon was hij…die na elke regenbui steeds feller scheen. Zij de maan met haar licht vallend op een waterlelie, temidden van een heldere goddelijke beek …waar alle dieren vol jaloezie kijken naar haar schoonheid. Waar de zon opkwam ging de maan ten onder…en omgekeerd. Nooit kreeg hij de kans om haar in zijn armen te kunnen nemen… haar magische woorden toefluisteren. Over kool door vuren moesten ze lopen. Maar uiteindelijk… hadden ze elkaar gevonden. Liefde overwint alles zegt men…of ik dat moest geloven.
      Niet lang gelede kwam ik haar tegen…ze verscheen uit niets. Stond voor mij…met haar glimlach betoverde ze me. Zij was voor mij de zon en maan. Ze spraak mij niet aan. Maar haar lichaamstaal zei genoeg. Ik wist het gelijk…zij was het. Het was de trein waar ik haar tegenkwam.
      Die dag zou normaal worden…in vroegte van de morgen ging ik met een beladen tas naar school…zoals van mij verwacht werd. Ik pakte de trein, naam plaats aan het raam. Pakte de spits te voorschijnen…wat moet ik anders in dat halfuurtje. Nietsvermoedend kwamen er twee dames tegenover zitten. Op zich twee doodnormale meiden…maar voor mij niet. Vooral die ene…die trok mij aan. Zo af en toe ving ik woorden op uit hun gesprek…haar stem drong diep tot me door…net als muziek in de oren. Tijdens het lezen door probeerde ik nog heel onopvallend vanuit mijn ooghoeken...een glimp te kunnen opvangen van haar schoonheid.
      Het duurde niet lang…die reis. Voordat ik het wist waren we aangekomen. Ik wist het bij het uitstappen zouden onze wegen scheiden. Nooit zal ik haar weer tegenkomen. Ze liep voor me…de roltrap af…ik de hopend bij elke voetstap dat ze zou omkijken. Vanuit het niets…spraak iets mij aan. Ga…spreek haar aan zei hij. Maar ik had er de lef niet voor…ik liet haar gaan. Zo verdween zij…als een punt in de horizon.
      Wekenlang niets van haar vernomen. Maar nog steeds bij me in gedachte. Ergens diep binnen…wachtend op een wonder. Toen kwam die dag…voor de tweede keer kruiste ze me. Gaan liet ik haar niet…stevig hield ik haar vast. Maar langzamerhand gleed zij weg…met mijn laatste krachten hield ik haar vast…nu nog alleen het topje van haar vinger.
      Die keer…ik wist het al…ik wou het niet geloven…vertel ze me waar ik bang voor was. Ik bleef haar trouw. Ik gaaf haar zelfs een plekje aan de hemel.
      Zoveel sterren aan de hemel, Allemaal even prachtig zei een vrouw die naast me kwam zitten…ik op een bankje in een park onder maanlicht, starend naar de hemel, aan het water…zwanen die een prachtige dans uitvoerden…in de verte een prachtige boom zich buigen over het water. De lucht helder zwart…sterren sierlijk de hemel verlichtend. Zij die daar aan de hemel, zij is het mooiste…zij toen ze naast me kwam zitten…zij toen ze me kuste…zij toen ze zei dat ze me haatte. Ik twijfelde geen enkele moment…zij is mooier dan al die anderen. En elke avond weer als ik haar voor mijn ogen haal...dan schijnt die ster feller dan ooit. Zo kan zij zien…elke avond weer…dat ik aan haar denk.
      Zij was mijn bloem… een bloem uitklappend voor de zon. Haar geur en kleur maakte me verliefd…ik een bij…die maar niet kon afblijven van die bloem. Ik plukte haar…heel voorzicht naam ik haar me…legde haar in een vaas. Midden op tafel…waar ik elke moment van haar kon genieten…elke moment aan haar kon ruiken. Al snel verloor die bloem zijn pracht. Eerst zijn geur…die mij heel licht deed zweven. Zij die mijn leven deed opfrissen. Toen zijn kleur…die roze geur, net haar lippen.
      Het is al laat…de film ergens aan het eind. Met gedachte drijf ik ergens rond…midden op zee, de anderen thuis diep weggezonken. Waar hij me naar toebrengt…Breng me naar haar vroeg ik hem…laat mij haar vertellen wat ik voel.
      Daar stond ze…een engel net van hemel afgedwaald. Opeens spraak ik tot haar onbedoeld…woorden kwamen uit mijn mond…woorden zuiver. Een lijn wat ik zei…
      een lijn getekend in een boog.Opeens schoot die lijn weer omhoog. Op dat moment kwam jij in mijn leven, net voordat ik al mijn hoop had opgegeven…jij maakte mijn leven zo mooi als het maar kon zijn geweest…het leven tot een boek dat je in een ruk uitleest…maar opeens liep die lijn schever…schever dan in begin. Weg was jij die ik zo bemin. Het werd een boek waar je niet meer naar keek….omdat de titel je erg saai leek…
      Stil was het toen…voor heel even…voor mij eeuwig. Naderend naar mijn toe keek ik haar aan… verblind werd ik door haar schoonheid. Net voor mij stopte ze. Haar armen vallen over mij heen…ik voelde haar warmte diep tot me dringen. Ze gaaf me een kus…nee niet zomaar een kus…een kus uit miljoenen. Een kus niet te vergelijken. De kus die bij je blijft voor de rest van je leven. Ze spraak mij toe met een stem die wordt bezongen in het mooiste lied…heel zachtjes fluisterend:………………………

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2003
      Leeftijd
      44
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

WAAR BLIJFT HET VERVOLG???????????????????
      JE HEBT MIJ NIEUWSCHIERIG GEMAAKT

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2003
      Leeftijd
      32
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard

je hebt een mooi verhaal geschreven maar wanneer komt ht vervolg?je hebt me niewsgierig gemaakt!!!!!!!!!
      beslamma hanan
      KeEp SmIlInG wHaT tHe F*Ck HaPpEn!!EeN dAg NiEt GeLaChE iS eEn Dag NiEt GeLeEfD!!!!!!

Prikker Miss_Rwina's Avatar
      Ingeschreven
      May 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      18

Standaard

Dit verhaal was op en top, zeg maar dat ik het gezegt heb Maar ik w8 wel op het vervolg............ dikke SMAKKERS ikram TOEDELOE

Prikker Miss_Rwina's Avatar
      Ingeschreven
      May 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      18

Standaard

Dit verhaal was op en top, zeg maar dat ik het gezegt heb Maar ik w8 wel op het vervolg............ dikke SMAKKERS ikram TOEDELOE

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. De vergeten bloem uit Marokko
      Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 22-02-06, 11:14
    2. bloem voor...
      Door Goodnight in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 3
      Laatste Bericht: 29-10-05, 14:02
    3. Mijn Trots ..Mijn Ziel...Mijn Leven Mijn Ataturk van Marokko
      Door SportFreak in forum Wie schrijft die blijft