A bentie enna zjiet mesch ngatbek nwieldi Samir.(mijn dochter ik ben gekomen om je hand te vragen voor mijn zoon samir). Enna 3arfa enti mket 3arfousch, bel7hak houwa el weld mezjen ou driejef.(ik weet dat je hem niet kent, maar hij is een goede jongen en aardig). Ik keek haar aan en zei; "a geltie enna besa7h ma ken 3hrafoushi, bel7ak enna mabarjesh nzouwez. Enna jallah kemmelt be kraitie ou debba barja ngdem.( hé tante(uit beleefdheid), je hebt gelijk, ik ken 'm niet maar ik wil helmaal niet trouwen. Ik ben pas klaar met school en ik wil nu gaan werken.) Ze lachte en zei; nou dat is dan toch mooi we kunnen wel een jaartje wachten hoor. Ik kneep selwa heel voorzichtig in haar arm, want ik zag dat ze begon te grinnekken dat trutje heeft hier lol in. Nee, tante zoals ik al zei wil ik niet trouwen en al zou ik ooit gaan trouwen dan weet ik ook niet of ik met samir zou willen trouwen dus het heeft ook geen zin om te wachten, begrijp je? De vrouw keek mij een beetje scheef en vragend aan en zei; maar je bent toch al 22 jaar? "Ja en dan?"zei ik een met een fake-glimlach. Nou dan is het toch tijd om te trouwen en niet om te werken, zei het vrouwtje. Niet te geloven hoe brutaal dat mens is, ik ken haar net 5 minuten en ze denkt mij nu al de les te kunnen lezen. Ik keek m'n moeder aan die in de gaten kreeg dat ik mijn geduld aan het verliezen was. Nou ik vind 22 nog heel jong en ik blijf erbij dat ik niet wil trouwen, zei ik met een grote glimlach tegen het vrouwtje. Voordat ik dingen zou zeggen waarvan ik later spijt zou krijgen stond ik op en zei; sorry ik heb hele erge hoofdpijn ik ga ff liggen en liep weg. Ik ging op mijn bed liggen...toen ik hoorde dat ik een sms-berichtje kreeg. Ik pakte mijn telefoon en keek van wie die was......hij was van anwar, er stond; lieve iman, ik; de man van je dromen; wil voorstellen om morgen samen met z'n 4en naar het strand te gaan. En je weet het hè, als je nee zegt dan moet ik weer mijn charmes gebruiken :-)) Ik glimlachte en keek naar het berichtje, maar ik had niet in de gaten dat selwa naar mij stond te kijken. En.....wat staat er vroeg selwa. OOoh eeeuuuh zei ik een beetje geschrokken, anwar en fouad willen samen met ons naar het strand zei ik. En....wat doen we vroeg selwa. Ik weet niet zei ik, wat vind jij? Ja zei selwa, waarom niet dan worden we tenminste niet lastig gevallen door al die rare gasten. Ja dat is wel een goede reden, lachte ik. Mijn telefoon ging af.....ik zag dat het anwar was.....hallo met mij zei ik,.....hé iman alles goed? Ja hoor...op een paar vervelende gasten na is alles oké. Wat is er dan, waren ze niet aardig tegen de liefde van m'n leven, vroeg anwar. Ik slikte even en zei; aachhh je weet sommige mensen denken te weten wat hoe ik mijn leven moet leiden, zei ik een beetje serieus. Oh zei anwar wat denken ze dan? Ach nix is niet belangrijk zei ik. Jawel anders zou het je niet irriteren, zei anwar. Nou, het bezoekje was er om mijn hand te komen vragen, zei ik. Anwar werd even stil, ennnuhhh wat heb je gezegd vroeg hij. Ja dat ik natuurlijk niet wil trouwen en helemaal niet met iemand die ik niet ken, zei ik. Maar toen kwam zijn moeder ook nog eens met de opmerking dat ik min of meer moest trouwen omdat ik de leeftijd ervoor heb, kun je dat geloven? Na een halfuur aan de telefoon zei ik; 'anwar ik ga ophangen, want ik heb slaap'. Ja zei anwar maar niet voordat je toestemt om morgen samen naar het strand te gaan. Is wel goed, zei ik. Oké dan zie ik je bij malabata om 13.00 goed, vroeg anwar. Oké dan zie ik je morgen, beslama. Droom zacht en veel over mij zei anwar. Ja zei ik lachend...had je gedacht en ik hing snel op. 's Morgens was ik pas rond uur 11 uur wakker, ik stond op nam een handdoek en ging naar de badkamer, ik nam een snelle douche om goed wakker te worden. Shit denk ik, ben ik vergeten om m'n kleren mee te nemen naar de badkamer. Ach dacht ik mijn ouders zijn toch niet thuis en redouan slaapt vast nog, dus ik wikkelede mijn handdoek over mijn lichaam en maakte 'm vast en liep naar mijn kamer, boem.........ik botst tegen iemand op....ik kijk op en zie omar staan in zijn korte broek. Hij had mij vastgepakt, keek mij aan en zei; ooh sorry gaat het......euuhh ja...ja hoor...toen dacht ooo shit ik sta hier alleen met een handdoek om mijn lichaam heen gewikkeld, en liep snel door naar mijn kamer, awilie 3la blunder.........
Toen we gingen ontbijten(ik, selwa, redouan en omar) voelde ik me een beetje ongemakkelijk, want die jongen had me gewoon bijna helemaal naakt gezien. Gaan de dames nog ergens naartoe of blijven jullie thuis vroeg redouan mij. Ik denk dat we naar het strand gaan, hè selwa? Ja leuk, zei selwa enthausiast. Vinden jullie het erg als we met jullie meegaan, vroeg redouan. Huh?? Waarom dan zei ik, strax denken al die mooie vrouwen dat jullie bezet zijn door ons en dan lopen jullie misschien kansen mis, zei ik sarcastisch. Accchhh wat lief dat je aan me denkt zei redouan, maar ik wil gewoon een keer gezellig met m'n zusje naar het strand, leuk toch? Ik kon moeilijk zeggen dat ik ze niet mee wou hebben omdat we met anwar en fouad hadden afgesproken, dus ik stemde maar toe. Oké zei redouan, gaan jullie je vast aankleden dan wachten wij wel beneden in de auto. euhhhh ja is goed, kom selwa zei ik en we liepen naar mijn kamer om ons om te kleden."En nu?" vroeg selwa, hoe gaan we dit nu aanpakken met anwar en fouad? Ik peinsde ff en zei; "ik zeg gewoon de waarheid dat mijn broer meegaat en dus dat onze afspraak met hun niet door kan gaan, simpel toch? Ik trok mijn zwemkleding( een bordeaux-rode kort broekje met bijbehorende topje) daarover trok ik een beige linnen broek aan en een zwart shirtje, pakte mijn zwarte sandaaltjes, mijn strandtas en niet te vergeten min zonnebril. Jallah kom zei ik tegen selwa, ben je al klaar? Ik keek om en hoorde ineens bij de trap; ik ben allang klaar en sta beneden iman! Ooh ik holde snel naar beneden en deed de deur dicht en ik zag iedereen al in de auto zitten. So is lella el3arousa eindelijk klaar zei redouan. Ja ja zei ik, rij nou maar aan. We kwamen aan op het strand wij stapten uit en de jongens gingen de auto parkeren. Dit was m'n kans om snel anwar te bellen en zeggen dat onze afspraak niet door zou gaan. De telefoon ging over maar er werd niet opgenomen, ik kreeg z'n voicemal. Ewa 3la mossiba zei ik tegen selwa, ik kan 'm niet bereiken hij heeft z'n telefoon uit staan. Probeer gewoon strax nog eens zei selwa. Wat moet ze strax nog 's proberen vroeg redouan. Nix ik heb gewoon een vervelende broer die de hele tijd vragen stelt en die wil ik dadelijk proberen te verdrinken , zei ik lachend. Oooooh maar ik hou ook van jou hoor, zei redouan glimlachend. We zaten te zonnen en ik kreeg het behoorlijk warm dus ik wou ff gaan zwemmen en probeerde selwa of redouan mee te slepen, maar ze wilden niet....toen zei omar; "kom laat ze maar ik ga wel ff mee. Ik keek hem aan en hij lachte en zei:"ik bijt niet hoor". Ik zei nee dat is je geraden ook, maar goed laten we gaan zei ik. Ik stond tot m'n knieën in het water en ik vond het water koud, en omar zei kom op snel erin duiken dan valt het wel mee. Ik was nog aan het twijfelen, toen omar me ineens optilde en voordat ik nog mijn gil nog kon afmaken gooide hij me in het water.....SpLaSh!
Ik kwam boven water en klom op zijn rug en probeerde hem met al mijn kracht onder water te krijgen, het lukte me niet echt. Hij draaide zich naar me toe en pakte met z'n handen m'n middel vast en zei; wacha oké ik geef me over, jij hebt gewonnen saffi? Ik keek hem aan en zei:' gewonnen hoe kan ik nou gewonnen hebben, jij hebt mij in het water gegooid en laten schrikken en wat heb ik gedaan? Hij kwam langzaam met z'n gezicht naar me toe en raakte net met zijn gezicht mijn wang aan en fluisterde in mijn oor; 'jij hebt mijn hart gewonnen". Bij deze woorden verstijfde ik, wat heb ik me nu weer op mijn hals gehaald, dacht ik. Ik keek 'm aan en hij keek mij dit keer heel serieus aan......ikke....ikke....heb 't koud ik ga het water uit zei ik en zwom weg uit z'n armen en ging naar onze plek waar ik selwa zag zitten."Hé lekker gezwommen?" vroeg ze. Eeeuuuh ja, zei ik en ik droogde me af, hé waar is redouan? Oh hij was zijn geld en mobieltje vergeten in de auto, hij komt zo terug zei selwa. Hé iman ik ga ff een ijsje halen, ga je mee? Nee ik blijf hier wel op onze spullen letten. Selwa ging weg en ik ging lekker in de zon zitten.....mmmmm...heerlijk.....ineens hoor ik mijn mobiel afgaan. Ik pak 'm uit m'n tas en kijk naar het schermpje en zie dat het anwar is.....hé anwar....hoi iman, hoe is het met je? Ja elhemdoelilah, ik heb je geprobeerd te bellen maar je had 'm uit staan. Ja ik zag 't zei anwar, je zegt ons afspraak toch niet af hè? Ja daar belde ik eigenlijk voor anwar, want mijn broer en zijn vriend hebben besloten om ons vandaag gezelschap te houden dus je begrijpt wel dat ik dan niet kan afspreken, toch? Nee iman je hebt gelijk, kun je anders vanavond naar de stad komen? Ik zag dan omar uit het water, deze kant opgelopen kwam, anwar is het goed als ik je daarover terugbel, want de vriend van mijn broer komt eraan....ik moet ophangen...ja is goed iman, ik hoor je later beslama. Ik hing op en omar kwam me naar me toe en pakte een handdoek, droogde zich af en ging naast me zitten. Hij pakte het flesje zonnebrand-crème en zei; kun je me even insmeren? Ik keek even naar het flesje en naar zijn lichaam en dacht "awilie moet ik met mijn handen over zijn rug gaan wrijven?". Iman.....hallo.....ik keek naar omar en realiseerde ik me dat hij natuurlijk een reactie van me verwachtte
.
Salaam 3aleikoem,
ik hoop dat jullie het een leuk vervolg vonden, ik zal z.s.m. weer een stukje proberen te plaatsen. Bedankt voor jullie reacties en tja ik probeer het een beetje spannend te houden, zodat het makkelijk leest. Tot laters lieve mensen![]()
Bladwijzers