Ye hoer - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/19 EersteEerste 12312 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 185

Onderwerp: Ye hoer

Alif Laam Miem AARDIG's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2004
      Leeftijd
      81
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      684

Standaard

Geplaatst door Tamza_N_Rif
      Ja, volgens art. 137 c t/m e van het Wetboek van Strafrecht is zij strafbaar.
      Ik ga morgen even langs het politiebureau. Moet daar toch zijn. Dien ik de klacht aan. Krijgt ze een boete?
      "And who is more unjust than he who prevents men from the mosques of Allāh that His name should be remembered therein and strives to ruin them" (2:114)

Ingeschreven
      Oct 2004
      Leeftijd
      81
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      684

Standaard

Ze is zo dom dat ze met naam en toenaam haar artikel in de krant heeft laten pleuren. De reacties op haar artikel kun je hooguit melden bij het MDI, want die zijn veelal van anonieme kneusjes.

Ben zwaar teleurgesteld in het NRC Handelsblad. De enige krant die verschoont was van riooljournalistiek. En dan geven ze deze bokkehoofd ruimte in de krant voor haar diarree.

Wist je dit niet? Er zit daar nog een slijmmarokkaan. Wat zij allemaal over de Islam en de Arabieren verteld. Ze zit ze3mek op een elitaire shool en ze vond het cool dat je daar niet met hidjaab mag binnenkomen. Ik zal het even opzoeken.
      "And who is more unjust than he who prevents men from the mosques of Allāh that His name should be remembered therein and strives to ruin them" (2:114)

Very Important Prikker Tamza_N_Rif's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      28

Standaard

Geplaatst door AARDIG
      Ik ga morgen even langs het politiebureau. Moet daar toch zijn. Dien ik de klacht aan. Krijgt ze een boete?
      Ja, maximaal een jaar gevangenisstraf of een geldboete.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Mar 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      28

Standaard

Geplaatst door AARDIG
      Wist je dit niet? Er zit daar nog een slijmmarokkaan. Wat zij allemaal over de Islam en de Arabieren verteld. Ze zit ze3mek op een elitaire shool en ze vond het cool dat je daar niet met hidjaab mag binnenkomen. Ik zal het even opzoeken.

Welke school is dat nou weer?

Ik wacht met smart op de eerste Marokkaan die de wereld van het geschreven woord zal betreden zonder plagiaat te plegen (Benzakour) en zonder daar mede-Marokkanen de grond voor in te hoeven stampen (vrijwel geheel schrijvend Nederlands Marokko).

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      28

Standaard

Check reactie van Criminar hahahahahaaa

Ingeschreven
      Oct 2004
      Leeftijd
      81
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      684

Standaard

Marokko: Sexy?

door Yasmine Zerktouni
      stuur artikel door -- 27 reacties

We zijn op pad in het oude volkse centrum van de stad. Vroeger, toen de Fransen hier nog de baas waren, heette het hier ‘petit Paris’, maar van die glorie is weinig meer over. Het is geen pretje om hier te winkelen, door de drukte kom je niet vooruit, de uitlaatgassen zorgen dat je stikt en het eindeloze getoeter van auto’s maakt je doof. Het is om knettergek van te worden.

We passeren het enige warenhuis dat Casablanca telt. Ondanks de recente facelift om het stoffige en ouderwetse winkelcentrum een beetje op te frissen, maakt het nog steeds een suffe indruk, in niets te vergelijken met onze eigen Bijenkorf. Een gigantische Spiderman kruipt langs de façade omlaag: zeker een reclamestunt voor speelgoed. Dan, in één van de étalages van het warenhuis valt ons een levensgrote reclameposter van een bekend lingeriemerk op. Ik moet even slikken want wat ik nu zie is ronduit schokkend.

Is dit de nieuwste marketingstrategie met als doel zoveel mogelijk aandacht trekken? Of is dit een pesterijtje van de barbusbarbaren, de lange baarden in jurken? Niet het fotomodel in kwestie, noch het artikel dat zij promoot trekken de aandacht, maar een rode lap stof die over de foto gedrapeerd is. Dat die baardjurken hun eigen vrouwen dwingen of overhalen zich extreem te bedekken, is nog tot daar aan toe, maar een foto sluieren is waanzin. Het blijkt dat de directie na anonieme dreigtelefoontjes tot deze ‘schaamtelap’ heeft besloten. In een land dat zich moeizaam stapje voor stapje probeert te emanciperen en te moderniseren zijn dit soort Talibaanpraktijken alarmerend.

Ongerust gaan we het warenhuis in om binnen een kijkje te nemen. Gelukkig, de invloed van de baardmannen reikt niet verder dan de buitenkant want op de afdeling lingerie is alles normaal: halfblote modellen in lingerie lachen ons nog steeds ondeugend toe. Ik hoop dat het gesluierde reclameaffiche niet meer dan een incidentele faux-pas is.

Ondanks de enorme opkomst van het islamisme, is er de laatste jaren juist een opmerkelijke ontwikkeling naar meer openheid aan de gang. Je ziet het in tijdschriften die artikelen durven te publiceren over taboeonderwerpen als seksualiteit, prostitutie, homo’s, (on)zin van maagdelijkheid, overspel. Ook de reclamefoto’s in de magazines zijn gewaagder met diepere décolletés en transparante blouses. Langs de nieuwe luxe winkelboulevards merk je de moderniteit vooral aan de razendsnelle opkomst van internationale modemerken, restaurants, trendy cafés en ijssalons waar - in tegenstelling tot de traditionele cafés met een exclusief masculiene cliëntèle – veel jonge vrouwen op het terras zitten.

Twee trends die op het eerste gezicht tegenstrijdig lijken zijn mij in het bijzonder opgevallen. Ten eerste: het verrassend aantal luxe lingeriezaken waar de zelfverzekerde Marokkaanse vrouw als aanvulling op de vele uurtjes die ze bij de kapper en de manicure doorbrengt ook nog eens supervrouwelijke dure lingerie kan kopen. Ten tweede: naast deze lingerieshops vind je recente hoofddoekspeciaalzaken met het allernieuwste op het gebied van hoofddoekmode. De moslimvrouw heeft hier de keuze uit honderden verschillende maten, kleuren en dessins zodat ze bij al haar outfits het bijpassende hoofddoekje kan vinden.

Sexy ondergoed en vrome sluiers. Het lijkt een raar contrast maar sommige vrouwen combineren creatief. De meest bizarre combinatie kwam ik tegen in een hammam (badhuis): vrouwen van alle leeftijden lopen ongegeneerd rond in minuscule slipjes die niets verbergen. Zichtbaar op hun gemak schrobben ze zich schoon terwijl ze ons nieuwsgierig in de gaten houden en lachen om onze preutsheid. Eigenlijk heb ik een gloedhekel aan die benauwende vochtige ruimte met al die blote lijven. Na de uitgebreide wasbeurt besluiten we buiten op het terras ons ook inwendig te verfrissen. Aan het tafeltje naast ons gaat een ‘ninja’ zitten, van top tot teen gehuld in een zwarte chador. Haar gezicht is nog wel gedeeltelijk zichtbaar.

Ninja knikt ons vriendelijk toe met een blik van herkenning. Moet ik deze vrouw kennen? Snel screen ik mijn kennissenkring af, maar ik ken werkelijk niemand die zo’n zwarte tent draagt. Dan, ineens, schiet het me te binnen! Deze zwaar ingepakte vrouw zat een half uur geleden nog in tanga naast me zichzelf schoon te boenen! Ik vraag me af of ze nog meer verrassends onder haar sluier verbergt… Het is typisch Marokko: alles mag zolang je het aan de buitenkant maar niet ziet!

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      28

Standaard

Dat kind is 15 jaar en nu al een misplaatste minachting voor streng gelovigen ontwikkeld. Zeker ook zo'n kutkind dat uit een gezin met een minderwaardigheidscomplex komt. Zo'n gezin dat thuis onderling alleen Frans praat omdat dat elitair is. Allahi yen3ar haar manicure. Als mijn zusje van 15 zo'n bek zou opzetten over zaken die haar geen fuck aangaan en waar haar kennis ontoereikend voor is, dan ros ik haar in elkaar.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      28

Standaard

Soe3adje, strakke reactie.

Ingeschreven
      Oct 2004
      Leeftijd
      81
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      684

Standaard

Dat kind is 15 jaar en nu al een misplaatste minachting voor streng gelovigen ontwikkeld. Zeker ook zo'n kutkind dat uit een gezin met een minderwaardigheidscomplex komt. Zo'n gezin dat thuis onderling alleen Frans praat omdat dat elitair is. Allahi yen3ar haar manicure. Als mijn zusje van 15 zo'n bek zou opzetten over zaken die haar geen fuck aangaan en waar haar kennis ontoereikend voor is, dan ros ik haar in elkaar.
      http://www.spunk.nl/articles/view_ar...=1116320982496

Ze weet wel veel van verschillende "klassen" af.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Mar 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      28

Standaard

http://www.spunk.nl/articles/view_ar...=1118310030234

Het is tegenwoordig inmiddels bijna te moeilijk om je volledig aan je geloof te onderwerpen omdat er te weinig goede voorlichting is over hoe je dat moet doen. Bij de islam zijn culturele tradities zo erg vermengd geraakt met de islamitische wetgeving dat alles op een hoop wordt gegooid. De van oorsprong cultuurgebonden vrouwenbesnijdenis heeft nu een label met 'islam' opgeplakt gekregen. Nog ver voordat het Christendom in zicht was, was er al sprake van eerwraak. Dat het met de islam te maken heeft is dus kant en klare onzin. Dat islamitische mannen zo dominant kunnen zijn komt doordat de islam opgezet is in een patriarchische samenleving. Het geloof heeft de man dus meer rechten gegeven omdat dat toen gebruikelijk was.

En maar strooien met antropologische termen, terwijl een wetenschappelijke benadering binnen de antropologie altijd gepaard dient te gaan met cultuurrelativisme. Van dat laatste zie je geen reet terug in haar Amazigh-column. De bewijzen dat we te maken hebben met een intellectueel minder bedeelde stapelen zich op. Ik zou haar graag eens in real life willen spreken.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Oh, wat een hoer!
      Door Reina in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 2
      Laatste Bericht: 22-03-06, 20:08
    2. Pb hoer
      Door Ragazza in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 14
      Laatste Bericht: 16-02-06, 23:00
    3. Hoer
      Door Tamza_Tirelli in forum Wie schrijft die blijft