super rappers kamal en youssef geven interview
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: super rappers kamal en youssef geven interview

Very Important Prikker Mfeles's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2005
      Leeftijd
      58
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard super rappers kamal en youssef geven interview

Politicus Geert Wilders is boos, deze keer op het mysterieuze duo Youssef & Kamal. Aanleiding voor de toorn Geerts is een 'dis' die de rappers op internet hebben gezet. Teksten als "Kankervent, je bent echt goor met je pruik / Ik scheer 'm eraf / Nee wacht, ik zaag 'm eraf" vindt Wilders niet grappig en daarom besloot het Tweede-Kamerlid een aanklacht in te dienen tegen de makers van het nummer. Maar ja, waar de dagvaarding naartoe te sturen? Wie zijn Youssef & Kamal?

Op internetfora wordt, sinds het NOS-Journaal en De Telegraaf aandacht besteedden aan de kwestie, druk gespeculeerd over de heer of heren. Ook State Magazine werd nieuwsgierig en een speurtocht bleef niet onbeloond. Zodoende lees je hier, en alleen hier, een interview met Youssef & Kamal. Zijn het twee Marokkaanse rappers? Of is het één persoon, van Nederlandse afkomst zelfs? Zijn ze onderdeel van "Westside beweging" LVO of zijn het vier rappers uit het Bourgondische Brabant? "Youssef & Kamal zijn Youssef & Kamal. Daar is niks anoniems aan, simpel als dat," aldus Kamal. En daarmee is voor hem de kous af.

De Geert Wilders dis werkte, in tegenstelling tot de smakeloze Ayaan Hirsi Ali-dis van DHC, behoorlijk op de lachspieren van menige hiphop-head. Niet dat Youssef & Kamal zulke smaakvolle nummers maken, maar het lijkt duidelijk om een gimmick te gaan. De bewust krakkemikkige opnamekwaliteit in combinatie met het aangedikte, gebrekkige Nederlands en de belachelijke teksten geven niet de impressie van een serieuze doodsbedreiging. Youssef & Kamal gaan totaal over de top. Toen de rappers met Sorry Geert Wilders hun excuses maakten, was er amper nog ruimte voor twijfel; dit is een parodie van de bovenste plank. Over hoe grappig de nummers zijn, zullen de meningen verschillen maar een rechtzaak lijkt wat overdreven.

Wa's met jou? / Was je kapper overleden? / Of wa's met jou? / Je hebt niets te bieden / Gevallen met je kankerkop in de waterstofperoxide

Niet alleen het excentrieke kapsel van Wilders was voor het duo een bron van inspiratie. Het politieke gedachtegoed van de eenmansfractie heeft wel degelijk ook een rol gespeeld, zo laat 'Kamal' in een exclusief interview weten. Youssef & Kamal zijn alter ego's van mensen die hun echte identiteit niet prijs wensen te geven. In het interview laten ze daarom de alter ego's aan het woord. Het contact kwam niet zonder slag of stoot op gang. De dag dat de rappers het nieuws haalden, rinkelde mijn telefoon. "Damn man, we zitten nu echt in de problemen," vertelde een kennis. "Niet ik, maar maten van me." Wat volgde was een monoloog waarin de Youssef & Kamal-zaak uit de doeken werd gedaan. De kennis wilde mij in contact brengen met de geheimzinnige heren en er werd een interview geregeld dat ook weer werd afgeblazen omdat de rappers toch anoniem wensten te blijven. Uiteindelijk kon ik e-mailen met Kamal. In het interview blijft hij in zijn rol van dissende rapper. Kamal strooit, net als in de nummers die hij met Youssef rapt, kwistig met woorden als kanker en zemel (flikker). Zonder opgefokte beat en South Park-achtige stemmetjes leest dat ineens een stuk minder grappig.

Alle aandacht heeft ze een beetje overvallen. Nietsvermoedend dropten de rappers hun track op internet - en toen begon de telefoon te rinkelen. Kamal: "Een kameraad belde mij om negen uur 's ochtends, om me te zeggen dat we op het nieuws waren. Eerst dacht ik dat het een kankergrap was maar toen keek ik Teletekst en de nieuws met mijn ontbijt op schoot, en toen dacht ik wajooooo. We waren verrast, sahbi. We dachten nooit dat die flikker die liedje zou horen." De telefoons van Youssef & Kamal stonden volgens eigen zeggen de hele dag roodgloeiend. "Ewa, ik werd de hele dag gebeld. Mijn telefoon was bijna naar de kanker, ha ha. Mensen allemaal van ewa, je was op de nieuws, wollah, ik zag je met die dis, respect, respect."

Waarom de rappers hun pijlen op Geert Wilders richtten, is voor de heren zo klaar als een klontje: "Ewa, hij is een kanker-racist. Simpel als dat. Hij beledigt de Marokkaanse gemeenschap continu. Geen respect. Hij is zeker opgevoed door apen." Dat Wilders zich bedreigd voelt, snappen de mannen. "Wij zijn gatar, maar dat hierom een aanklacht wordt ingediend zegt wel wat over de staat waarin Nederland momenteel verkeert. Hollanders zijn broekepoeperts geworden." Na de terroristische aanslagen in onder anderen de Verenigde Staten, Madrid en onlangs in Londen en na de rituele slachting van Theo van Gogh vorig jaar, is de sfeer in Nederland inderdaad niet optimaal. De spanning tussen Nederlanders enerzijds en allochtonen anderzijds liep de afgelopen jaren behoorlijk op. Op sommige plaatsen had dat tot gevolg dat moskeeën en een islamitische basisschool in brand werden gestoken. In Limburg gingen autochtonen met Marokkaanse Nederlanders op de vuist.

Met name de Marokkaanse gemeenschap krijgt veel kritiek te verduren. Is het, in dat kader, wel verstandig van Youssef & Kamal om juist nu met een pseudo-Marokkaanse dis te komen? "Domme mensen hebben toch al een hekel aan ons, of er nou zo'n liedje gemaakt wordt of niet. Tazz, al doen we iets voor het goede doel, zoals Ali B, dan nog haten ze ons. Maar ja, dat zijn altijd van die dorpsmensen. Die zien in hun dorp nooit een allochtoon maar door de media zien ze ons alleen negatief." Als reactie op de aanklacht wegens doodsbedreiging die Wilders indiende, klommen Youssef & Kamal meteen in de pen om een nieuw nummer te maken. Het resultaat daarvan is Sorry Geert Wilders, gerapt op de beat van Eminems Cleaning Out My Closet:

Sorry, Geert Wilders / Ik wilde je geen pijn doen / Sluit me alsjeblieft niet op want ik vind je kapseltje best mooi / Ik zou nooit uw kapseltje eraf zagen / Wollah, ik heb niet eens een zaag / En van de kelder was ook maar een grapje / U past er niet eens in, er staat al een keukentrapje

Wat heeft Youssef en Kamal doen besluiten om een excuus-rap te maken? "Mijn vader sloopt me als er weer kankerwouten aan de deur staan," antwoordt Kamal kort maar krachtig. "En we liegen niet. Geert past echt niet in onze kelder, die staat al helemaal vol, kameraad." Vinden de heren 'het kapseltje' dus ook echt "best mooi"? "Ha ha, zema, zema. Ja, ik dacht dat wil hij wel horen. Zijn kapsel is zijn leven voor hem. Ik zag al voor me hoe hij bij die liedje zijn kapseltje ging strelen." Excuses of niet, voorlopig is het laatste nieuws dat de aanklacht tegen Youssef en Kamal nog steeds loopt. Hoe gaat het met de heren, nu ze door de advocaten van Wilders gezocht worden? Kamal: "Alleen ik word gezocht, want Youssef deed niet mee aan die liedje, dat was Azzedin. Youssef is ook een broekepoepert. Ewa, Youssef, als je dit leest, domme nerd, zo krijg je nooit wijven, ha ha."

Op de vraag of hij al een dagvaarding heeft ontvangen en hoe, in dat geval, de exacte aanklacht luidt, wil Kamal geen antwoord geven. Het enige wat hij met betrekking tot een eventuele rechtzaak te zeggen heeft, is dit: "De zaak komt voor wanneer ik daar tijd voor heb." Eerder dit jaar moesten de Haagse rappers van DHC voor de rechter verschijnen, naar aanleiding van hun dis naar Hirsi Ali. De DHC'ers, samen met 2Pac ("Je weet, Thug Life baby") een "inspiratiebron" voor Youssef & Kamal, kwamen er met taakstraffen vanaf. Als Kamal ook een werkstraf boven het hoofd hangt, heeft hij wel vast een suggestie voor de rechter. "Ik zou door de reclassering het liefst in de Uitwijk in Eindhoven geplaatst worden. Kunnen we daar relaxed muziek opnemen."

Het duo gaat er niet vanuit dat hun nummers op vinyl uitgebracht worden. "Inshallah, maar Kees zeema elmalik (bedoeld wordt Top Notch-labelbaas Kees de Koning - red.) is toch te bang voor ons. Hij werkt liever met brave Hollanders, zoals Watsekeburt?!, tfoe. We gaan eerst maar eens op vakantie naar Marokko, juist boy. Daar zijn we wel aan toe. Ik ben deze jaar van school getrapt en Youssef werkt fulltime bij een apotheek. Alleen als 50 Cents in ons voorprogramma wil staan, gaan we touren. Tegen onze fans willen we zeggen: alle bienskes, jullie zijn altijd welkom. Maar geen kleine tietjes, je weet. En koop die Free Youssef & Kamal-t-shirts! De opbrengst is voor mijn rechtsbijstand en wie weet ga ik die nog hard nodig hebben, ha ha."

En je zoons zijn allemaal zemel / Ze geven kontjes weg, net als jou / Je doet goochelen, maar alles is nep / Wollah, krijg koorts, want ik rap / Goocheltruc is niks waard / Konijn uit de hoed is echt gaar / Echt een vieze Hollander met je hondjes / Echte kaas, je haalt die slijm van die bek / Ik lach je uit en je wilt niet met me vechten / want als ik met je klaar ben moeten ze hechten

Voor zover bekend hebben Hans Kazan en Martin Gaus, de laatste slachtoffers van Youssef & Kamal, nog geen aanklacht ingediend

Very Important Prikker Mfeles's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2005
      Leeftijd
      58
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      34

Standaard

Geplaatst door appieman
      Hoe kom je aan dit artikel?

De leeeeeeeven gaat doooooor