haat tegen Moslims
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/4 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: haat tegen Moslims

Would B Prikker crusader girl's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard haat tegen Moslims

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en aangezien er geen topic is (of ik zie het over het hoofd) om je voor te stellen, doe ik het hier maar. Als het verkeerd staat daarvoor mijn excuses.
      Mijn naam is Ivana, 28 jaar en ik ben geboren in Kroatie. In 1994 zijn wij naar Nederland gekomen, en via Belgie zijn wij naar Frankrijk verhuisd.
      Zoals iedereen wel weet hadden wij een oorlog enkele jaren geleden. Dat is ook de reden waarom mijn ouders gevlucht zijn naar Nederland.
      Waarom deze topic, en waarom deze titel? Ik ben opgegroeid met haat tegen de Islam en op school werd geleerd dat alle Moslims onze vijanden waren. Ik ben een Christen. De Moslims zijn ons dorp binnen gevallen en hebben alle mannen meegenomen. Wij hadden toen nog geen leger, en waren ook niet voorbereid op een eventuele oorlog. Wij zijn toen gevlucht naar het westelijke gedeelte, en mijn vader en broers zijn opgeroepen om ons land te verdedigen.
      Mijn oudste broer is gesneuveld op 30 september 1991 in Ravno, mijn andere broer is nooit terug gekomen uit gevangenschap. Hij is dood geschoten omdat hij probeerde te vluchten zeggen ze.
      Dat was een hele moeilijke tijd voor ons. Ieder jaar leggen we bloemen voor hun. Wij moesten onze huis verlaten omdat wij geen recht hadden om als Christen om daar te wonen. Zelfs buren met wie mijn ouders goed omgingen keerden tegen ons. Mijn vader had veel vrienden op de fabriek waar hij werkte, maar toen de oorlog begon werden dit vijanden. Mijn oma heeft toen bij al mijn broers en zussen en kruis op onze arm getatoueerd zodat onze soldaten ons konden herkennen als Christen. Ik begreep niet waarom dat was toen, maar het deed wel pijn. Als je dat niet hebt wordt je doodgeschoten of verkracht door de chetniks zei ze.
      Ik haatte de Moslims zo intens, ik wilde hun met alles bestrijden wat maar in mijn mogelijkheden lag.
      In 1994 kwamen we naar Nederland. Eerst werd mijn vader in gevangenschap genomen, totdat alles uitgezocht was. We kwamen terecht in Amersfoort en ik moest gelijk naar school. Daar kwam ik weer Moslims tegen, Marokkanen en Turken. Ze waren zo anders dan in Kroatie, zo anders dan de Moslims die wij kende vanuit ons dorp. Totaal geen respect. Alles wat Nederlands was deugde niet, en zeker de Christenen niet. Ik kon (kan) dat niet begrijpen; je komt in een ander land waar je een nieuw leven kan beginnen met nieuwe kansen, en dan is het nog niet goed. Alles wordt voor je geregeld, scholing, huisvesting, werk, maar alles was beter in hun land. De Hollanders waren maar domme varkens. Ik begon de Moslims nog meer te haten als daarvoor. Ik zat toen behoorlijk met mezelf in de knoop, wilde mijn broers wreken. Op een gegeven moment wilde ik mezelf het liefst opblazen in een volle moskee.
      We moesten toen weg, en kwamen terecht in Belgie. Daar zijn we even gebleven tot mijn vader werk kreeg in Frankrijk. Toen moesten we weer verhuizen, en nu wonen we in Frankrijk. Weer een nieuwe taal leren!
      Ook hier ben ik Moslims tegen gekomen. Eerst moest ik er niks van hebben, maar ik heb hier andere Moslims leren kennen. Hard werkende eerlijke mensen.
      Niet zoals de jongens op straat in Nederland, maar echt lieve mensen.
      Ik heb nu vrienden uit Noord Africa, we eten samen, vergelijken de Bijbel met de Koran en praten veel over wat er is gebeurd in de oorlog. Ze hebben me over mijn haat geholpen, en nu begrijp ik dat het leven niet draait om haat voor elkaar maar om liefde voor elkaar. Ik dank God dat mijn ogen zijn open gegaan, en dat ik zie dat wij Christenen wel kunnen samenleven met Moslims.
      Als ik aan de einde van de dag een analyse maak, en de situatie van de Marokkaanse jongeren in Nederland inschat, dan ben ik van mening dat ze daar nog een boel te leren hebben. We hebben allemaal bloed verloren, we hebben allemaal een tol moeten betalen. Stap uit de slachtofferrol en werk aan jezelf. Een sameleving zonder haat is echt mogelijk.
      Groet vanuit Frankrijk, Ivana.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Re: haat tegen Moslims

niet gelezen

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      73

terwijl ik het las moest ik denken aan mijn broeders en zusters in somalie, jemen, afghanistan, pakistan, de oeigoeren, irak, tsjetsjenie, kosovo, sudan, algerije, palestina, libanon

en waarom dan altijd die blanke christenen of joden (zelfs na 70 jaar) de kans krijgen om hun verhaal te doen, waar dan ook. terwijl de moeder van gedode kinderen door nederlandse f16s in afghanistan deze kans niet krijgt. en onze zusters die verkracht worden in abu ghraib en andere gevangenissen, omdat ze de zus is van een vrijheidsstrijder.

sorry Ivana. je verhaal doet me niks.

Banned
      Ingeschreven
      Nov 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=xnIOD0UmA5g"]YouTube - Nood kreet van een Sunni Moslim uit Irak tijdens tv uitzending met Sheikh Zughbi[/ame]

Ingeschreven
      Nov 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Jammer dat het je niks doet. Dan heb je draad niet begrepen, ik heb het niet geschreven vanuit religieus of politieke standpunt, maar vanuit het hart.
      Het feit al dat je "blanke christenen" schrijft, (dus gekleurde Christenen zijn wel goed?) laat blijken hoe jij denkt. Altijd weer in die slachtofferrol kruipen.
      Dacht je trouwens dat de VN f16's ons kwamen helpen toen we afgeslacht werden? Nee, die waren er wel voor de moslims in Bosnie. Wij hadden niet eens een leger toen de oorlog begon, wij kregen hulp van vrijwilligers uit het buitenland, die zonder betaling de wapens oppakten.

Prikker
      Ingeschreven
      Jun 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      73

leuk analyse , allemaal mooi gezegd, getypt, wat dan ook. feit is, moslims worden vermoord, afgeslacht, verkracht, ontvoerd, gemarteld, weduwe, weduwnaar, weeskind, kinderloos gemaakt. wanneer ze zich dan verdedigen, komen de agressors huilen. dag ivana

Ingeschreven
      Nov 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

wij waren niet de agressor, van de een op de andere dag besloten de Bosnische moslims dat wij weg moesten. De moslim chetniks hielpen hun bij hun zuiveringen.
      Jullie zijn echt zo blind, jullie denken echt dat jullie nergens iets fout doen, het zijn altijd die gemene christelijke honden die een oorlog beginnen denken jullie. "De splinter in het oog van een ander zien, maar niet de balk in eigen oog" zeggen ze in Nederland toch? Wat ben jij blind zeg, ik heb medelijden met je dat je zo door het leven moet.
      Als het echt zo erg is met jouw broedres en zusters, dan is het toch ook jouw verplichting om jouw bloed te geven? Waarom zit je dan achter je computer, terwijl je aan het front moet staan?

Lovesick crackhead Couscousje's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      155

Oh, please.

'Wij zijn niet begonnen, ZIJ begonnen.'[/kutkleuter]

Donder toch op.

Cc
      "The trouble with quotes on the internet is that you can never tell if they are genuine." - Abraham Lincoln

Kaaskop Khadija.K's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2010
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      21607

Crusader girl,met alle respect....maar heb jij die massa graven van de moslims niet gezien op TV,de huilende vrouwen die gezien hebben dat hun zonen afgeslacht werden,dochters verkracht en daarna keel afgesneden,baby's uit buiken gesneden etc.en tegen muren aan gegooid werden?Ik begrijp dat je ellende hebt mee gemaakt,maar de moslims ook.Dit is denk ik niet de juiste plaats om je verhaal te doen.Ik hoop dat je je trauma's verwerken kan en je haat los kan laten.Jongeren die op straat dingen zeggen over de Nederlanders,praten zo uit frustratie....niet zoals het het hoort,maar wel begrijpelijk aan de ene kant.Maar hoezo dankbaar zijn omdat ze hier mogen leven en wonen?Ze zijn hier geboren,ook dit land is van hen.Je moet altijd dankbaar zijn en dat is voor je gezondheid en die van je familie,maar niet omdat je hier"mag"wonen.Je zal veel negatieve reacties krijgen hier.Wees daar op voor bereid.Dat zou een moslim jongere ook krijgen als deze met een gelijk soort verhaal komt op een christen forum....
      NO HAY NADA IMPOSIBLE,PORQUE LOS SUENOS DE AYER SON LAS ESPERANZAS DE HOY!
      Y PUEDEN CONVERTIRSE EN REALIDAD MANANA.
      AMEN

Could B Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Crusader,
      wat verwacht je? redelijke reacties? Natuurlijk niet want moslims zijn superieur en moslims zijn altijd onschuldig (althans dat denken ze hier). Ga je zoals voorgesteld naar een Christelijk forum, krijg je gegarandeerd andere reacties.
      Hier niet.
      Succes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten