Die haat tegen het moslimbroederschap - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/17 EersteEerste 12312 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 167

Onderwerp: Die haat tegen het moslimbroederschap

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Standaard Re: Die haat tegen het moslimbroederschap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .

Ja, die vraag rees ook bij mij. Maar van de kant van de westerse wereld is vrij gemakkelijk te verklaren, dus daar zal Soulsister4u wel niet naar vragen.
      Ik ben benieuwd naar jouw verklaring van de haat van de westerse wereld voor het Moslimbroederschap.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Ik ben benieuwd naar jouw verklaring van de haat van de westerse wereld voor het Moslimbroederschap.
      En ik naar de situatie in Egypte.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .

En ik naar de situatie in Egypte.
      Ik wil heel graag jouw verklaring weten. Uit je antwoord weet ik niet of je het wel of niet wilt beantwoorden. In dat kader wil ik je er graag aan herinneren dat je de desbetreffende verklaring als gemakkelijk kwalificeerde.

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614780

Het verbaast me wel hoe Moslims die tot in hun knieën in de dagelijks zonden van dit leven staan het gevaar zien in een Moslimbroeder die Islam serieus neemt en zijn plichten consequent verricht. Zwakke Moslims willen liever verder met rotzooien gaan en hun slechte geweten omkopen met : we zijn nu eenmaal zwak en we hebben niets in de melk te brokken.
      Het ergste wat je kan doen is retoriek en redenatie van het westen overnemen en toepassen over zaken die niets te maken hebben met de realiteit van wat echt gaande is( zeker achter de schermen). Losers mentaliteit moet je leren vermijden.
      Vroeger onder dictatuur waren mensen veilig en nu voelen ze zich onveilig door terroristen? dit hoor je van de gewone man op straat. Hun antenne is zwaar beschadigd en mensen zijn getraumatiseerd en aan waardigheid en helder denken kun je niet meer verwachten van velen.
      Met en geoliede propaganda machine en een goed georganiseerde bende gesteund van buitenaf kun je tegenwoordig een land destabiliseren en naar je hand zetten.
      Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Olive, ik wil nog steeds heel graag weten wat je verklaring is waarom de westerse wereld de moslimbroederschap haat.

Very Important Prikker Soulsister4u's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248729

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Zoals Olive zei... Ben ik benieuwd naar de oorzaak van de blinde haat van Egyptenaren.. Vooral omdat die man een jaar geleden door een ruime meerderheid is gekozen. Inmiddels begrijp ik dat er veel achter de schermen heeft plaatsgevonden aan politieke machtspelletjes.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulsister4u Bekijk Berichten
      Zoals Olive zei... Ben ik benieuwd naar de oorzaak van de blinde haat van Egyptenaren.. Vooral omdat die man een jaar geleden door een ruime meerderheid is gekozen. Inmiddels begrijp ik dat er veel achter de schermen heeft plaatsgevonden aan politieke machtspelletjes.

Allereerst is dit een mediashow. Zoveel mensen waren het niet. De westerse media speelde natuurlijk de show mee. er werd beweerd dat 32 miljoen Egyptenaren de straat waren opgegaan. Dat was een leugen. Op het plein en de naburige straten kunnen in de meest gunstige situatie onmogelijk meer dan 800.000 bij elkaar komen.

De westerse landen hebben samen met een koptische en andere corrupte Egyptische miljardairs die vervolgd dreigden te worden de coup meteen na de verkiezingen voorbereid, georganiseerd en gefinancierd. De leiders van de tamarodbeweging werkten in het geheim samen met het leger. De meerderheid van de protesteerders wist dat niet.

Een groep van die tegenstanders van Morsi komt direct vanuit de staat vandaan of zijn afhankelijk van hun inkomen door hun netwerk met staatsmensen. Die zagen de bui al hangen dat er schoon schip gemaakt zou worden met de corruptie.

Op het moment dat Morsi aan de macht komt is hij nog steeds afhankelijk van de ambtenaren, zakenlui, politie en andere groepen en organisaties van het land. Dat waren natuurlijk grotendeels tegenstanders van Morsi. Zij hebben dan ook van begin af aan de boel gesaboteerd waardoor de staat niet efficiënter kon optreden.

De Saoedi ‘s en andere rijke Arabische landen hebben ook van begin af aan Morsi tegengewerkt door de miljarden steun die Egypte ontving opgeschort waardoor de economie verder in het slop raakte. Veel arme mensen hebben dat gemerkt en gevoeld waardoor ze vatbaarder werden voor protest tegen Morsi. Zo is er vanuit die groep ook haat gekomen tegen Morsi.

De sjeiks uit Saoedi-Arabië en de emiraten (uitgezonderd Qatar) willen aan de macht blijven. Daarom verspreiden zij en financieren zij een geloofsmening die het verbiedt om in opstand te komen tegen de leider. Het moslimbroederschap hangt de leer aan dat je corrupte leiders mag en moet afzetten om een eerlijkere samenleving te creëren. Egypte mag niet als voorbeeld dienen voor andere moslimlanden.

Dan heb je nog een grote groep geseculeerden die vaak uit de gegoede klasse komen bang zijn dat hun westerse leventje in gevaar komt. Zij profiteerden ook heel veel van de corrupte boel in Egypte.

Egypte is een land van meer dan 80 miljoen mensen, en als je ervoor zorgt dat je 1 miljoen mensen op de been kunt krijgen dan lijkt het alsof heel Egypte in brand staat. Dan even een mediacircus opzetten die de westerse landen perfect uitkomt dus kritiekloos aan ons wordt doorgeven. Wij moeten dan denken dat de meerderheid van de Egyptenaren heel boos is op de Moslimbroederschap en dat het afzetten terecht en noodzakelijk is.

Bij bijna alle Zuid- en Midden- Amerikaanse landen is de zelfde show gespeeld en zijn er miljoenen slachtoffers gevallen.

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072963

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulsister4u Bekijk Berichten
      Die meerderheid was niet ruim, maar zeer krap, 52%, en aangevochten. En kwam vnl. doordat het alternatief, Ahmed Shafik, uit de Moebarakkliek / het leger kwam. Zo hebben veel mensen op 'de minste van twee kwaden' gestemd. Het hele verkiezingsproces was sowieso een bende, lees dit maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Egyptia...election,_2012. Oorspronkelijk wilde de MB niet eens meedoen aan de presidentsverkiezingen, en oorspronkelijk hadden ze een andere kandidaat dan Morsi, maar die werd afgekeurd door de kiescommissie.

Resultaten parlementsverkiezingen: Over 30 million people voted (over 60 percent of the eligible voters) in the elections. Over a third of these people voted for the Freedom and Justice Party put forward by the Muslim Brotherhood. The party won 127 seats through the party list and 108 individual seats for a total of 235 seats. The parliament consists of 498 elected members, 10 appointed, for a total of 508 seats.[53]

40% van de kiesgerechtigden heeft dus niet eens gestemd; en om de een of andere reden waren de stemmen voor de MB verdeeld over de partij die ze hadden opgericht, de Partij voor de Vrijheid en Gerechtigheid Freedom and Justice Party (Egypt) - Wikipedia, the free encyclopedia, en onafhankelijke kandidaten die wel aan de MB verbonden waren.
      De MB heeft dus zelfs nooit een meerderheid van de stemmen gekregen, maar 47%.

Hoe kom je bij 'blinde haat'? Ik denk dat veel mensen die op Morsi hebben gestemd stomweg teleurgesteld waren dat hij in het jaar dat hij aan de macht was niets deed / kon doen aan de levensomstandigheden. Voorzover mij bekend had Morsi het vooral heel druk met het consolideren van zijn macht: het vervangen van alle mogelijke functionarissen door zijn eigen mensen, het uitvaardigen van decreten, zoals dat zijn besluiten door niemand konden worden aangevochten bij een rechtbank, etc. etc., in plaats van dat ie zich om de economie bekommerde.

Ik heb überhaupt nooit enige 'speler' in het verhaal ook maar ooit horen praten over de echte problemen van Egypte: de economie, de economie, en de economie. Het gaat alleen maar over macht.

Verder is er niet één MB, het is een vage club met alle mogelijke stromingen en facties. Er wordt heel weinig geschreven over de interne strubbelingen, maar die zijn er wel degelijk. Een minderheid is gewelddadig. Ik neem aan dat je niet denkt dat het leger of de politie tientallen kerken, christelijke bibliotheken, christelijke wijkcentra, kinderdagverblijven, scholen, politiebureaus en brandweerkazernes heeft aangevallen.

Er zijn ook vooraanstaande leden van de MB die hebben opgeroepen meisjesbesnijdenis weer in te voeren, wat net in 2006 verboden was, nadat de al-Azhar zich eindelijk ondubbelzinnig tegen FGM had uitgesproken. http://www.alarabiya.net/articles/20...15/214245.html

Het is chaos in Egypte en er zijn geen good guys.
      viejo pendejo se extravia

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Als een vollediger beeld te krijgen moet je het ook op macroniveau bekijken.

Egypte is onderdeel van een groter spel. Onderstaande documentaire geeft een goed beeld hoe het op macroniveau werkt. Uit deze documentaire blijkt hoe het westen een soort standaardprocedure van moord en corruptie hanteert in de derde wereldlanden om die te kunnen koloniseren of te gebruiken voor hun belangen. Hetzelfde gebeurt nu in Egypte. Kijk aub deze documentaire.

Laatst gewijzigd door Revisor; 23-08-13 om 02:49.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Hoe dezelfde truc in Venezuela mislukte. Deze documentaire geeft een schitterend inzicht hoe het westen een coup organiseert, hoe smerig mediaspelletjes worden gespeeld en de coup laten slagen. maar dan gebeurt er iets moois, het volk zorgt meteen voor een tegencoup. Dit is maar een paar jaar geleden gebeurd zonder dat iemand er notie van heeft genomen. De coup in Egypte lijkt in grote lijnen op deze coup.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Geestelijke Moslimbroederschap wil heilige oorlog tegen Israël
      Door FANTACHAT in forum Het nieuws van de dag
      Reacties: 6
      Laatste Bericht: 23-11-12, 11:23
    2. haat tegen Moslims
      Door crusader girl in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 33
      Laatste Bericht: 14-11-10, 13:35
    3. Tegen racisme en haat
      Door Tafrougt in forum Wie schrijft die blijft