ik vraag me af of je wel als bufferstaat wenst te staan tussen twee mogendheden met expansiedrift. gaat denk ik dan een mijnenveld worden.
ik vraag me af of je wel als bufferstaat wenst te staan tussen twee mogendheden met expansiedrift. gaat denk ik dan een mijnenveld worden.
Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.
Het westen of de westerse levenswijze heeft helemaal geen expansiedrift. Het gaat vanzelf. Zelfs tegen de zin van vele westerlingen in. Die zien angstig 'hun welvaard' verdwijnen naar China of India. Of langer gelden naar Japan en Korea. Nu verdwijnt het zoveel richtingen op dat je er als rechtgeaard nationalist moedeloos van wordt.
De feiten wijzen juist uit dat de welvaart niet verhuist maar groeit. Magoed, dat zijn slechts feiten. Die interesseert nagenoeg niemand. Zeker niet de salon filosofen. Wesst-Duitsland heeft zich als bufferstaat, op een paar extremisten na, nooit echt tussen twee expansiemachten gevoeld.
de welvaart groeit naar het oosten en slinkt in het westen ja. het verplaatst zich enkel. das gewoon een vorm van politieke welvaart. oftewel expansiedrift. een intimidatieproces. straatarme staten die bij europa zijn gaan horen, krijgen wat kruimels toegeworpen. europa wil oekraïne er niet eens bij hebben. ze zien ze als niet europees ras. west-duitsland hoefde zich ook niets te vrezen. het was maar een kwestie van tijd voordat de muur en het communisme naar het oosten zou verdwijnen. en het is ook appels met peren vergelijken. andere tijd, andere dreiging, andere politiek. oost-duitsers wilden ook massaal naar het westen vluchten. oekraïne is een heel ander soort wespennest/omstandigheden.
Zou kunnen, dat kan ik niet voorspellen. Van de verkiezingen in islamitische landen heeft het westen vrijwel elke keer ingegrepen. Denk aan Algerije, Palestina, Turkije, Egypte.
Niets nieuws onder de zon, het Westen accepteert ook geen uitslag van verkiezingen in andere landen als die ze niet bevallen.
'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
Bladwijzers