Russen zijn kwaad op het westen - Pagina 53
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 53/78 EersteEerste ... 34352535463 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 521 tot 530 van de 772

Onderwerp: Russen zijn kwaad op het westen

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402416

Standaard Re: Russen zijn kwaad op het westen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Hoe sneller hoe beter. Anders begint die maffe Rus ook daar te rotzooien.
      direct aanvallen lijkt mij niet erg waarschijnlijk, met hun leger in Oekraiene en tevens veiligheidsgaranties van de US en UK
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110983

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      direct aanvallen lijkt mij niet erg waarschijnlijk, met hun leger in Oekraiene en tevens veiligheidsgaranties van de US en UK
      Dat zal wel zijn, maar het kan toch wel even duren voordat Finland echt lid zal zijn. Maar blijkbaar staan alle lidstaten er welwillend tegenover.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      PUNT 3

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat de Amerikanen vele dingen fout hebben gedaan, weten we allemaal. Maar er waren in de landen in het midden-oosten waar zij (en wij) ingrepen dictators bezig om hun eigen bevolking af te slachten. Sadam al vergeten zeker?
      VS was goede vriendjes met Sadam Hussein en vond het best dat hij dictator was.

VS bewapende Irak in de oorlog tegen Iran, met het doel om Iran te verzwakken – net zoals VS nu Oekraïne bewapent om Rusland te verzwakken, zoals zwart-op-wit staat in Rand Corporation – Extending Russia, hoofdstuk 4 maatregel 1, hier gepost in post #84.

VS loog over massavernietigingswapens in Irak.

VS creëerde een machtsvacuum in Irak, met funeste gevolgen. (Vervolgens creëerde VS ook machtsvacua in Syrië en Libye met funeste gevolgen).

Polen deed mee aan de oorlogsmisdaad om erbij te horen en voor olie, zoals minister Cimoszewicz verklaarde:

BBC – Poland seeks Iraqi oil stake (3 juli 2003)

Nederland deed mee als schoothond. Jan Balkenende collaboreerde met de oorlogsmisdadigers – Nederland heeft een collaborateur met oorlogsmisdadigers als minister-president gehad.

Collaborateur Balkenende is blij met het rapport van de Commissie Davids

Slotsom

Oorlogsmisdadigers. Verachtelijk.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

.
      NAVO en EU hebben gekozen voor oorlog ipv vrede

Toen Rusland vroeg om aansluiting bij de NAVO en de EU en dit verzoek zou zijn ingewilligd, zou die hele oorlog in Oekraine niet hebben plaatsgevonden. Dat had behalve veel mensenlevens ook enorm veel vernietiging van kapitaal gescheeld. Voor die optie hebben de EU en NAVO bewust niet gekozen. Men heeft Rusland bij voorbaat uitgesloten en als vijand behandeld. Er is een sfeer van wantrouwen en vijandschap gekweekt toen Poetin vroeg om aansluiting. En gelijkertijd zijn de EU en de NAVO toen fors naar het oosten opgeschoven. Dat alles was geen daad van vrede sluiten, maar een poging om de koude oorlog voort te zetten. En nu zitten we in de situatie dat de Europese leiders er voor hebben gekozen het Russische en Europese volk economisch te straffen voor de gevolgen van vijandig Europees beleid. De hoofdrolspelers van dit drama zijn o.a. George W. Bush en Jaap de Hoop Scheffer. En natuurlijk Vladimir Poetin die na jaren te zijn behandeld als een paria en vijand gekozen heeft voor een geweldadig conflict als reactie. Wat mij betreft NEXIT en nooit meer terug. Ook uit de NAVO. Vóór samenwerking met andere Europese landen zonder schuiven met geld en zonder inleveren van autonomie.

.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110983

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .Toen Rusland vroeg om aansluiting bij de NAVO en de EU en dit verzoek zou zijn ingewilligd, zou die hele oorlog in Oekraine niet hebben plaatsgevonden.
      Volstrekt bezijden de waarheid. Vanaf 1997 werd er tussen de NATO en Rusland diverse besprekingen gehouden over nauwere samenwerking. Dat is dan ook op gebeurd.

Maar nadat in 1999 de NATO ingreep in het conflict in Kosovo, wilde Rusland met die besprekingen niet meer verdergaan en is daarmee gestopt.

Dat is dus heel wat anders dan het lidmaatschap van de NATO vragen - en het weigeren daarvan door de NATO.

Bovendien lijkt mij het louter fantasie om te veronderstellen dat Rusland door een lidmaatschap van de NATO zich ook maar de geringste autoriteit over hun leger zou willen inleveren. Je reinste onzin.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

Toen Rusland vroeg om aansluiting bij de NAVO en de EU en dit verzoek zou zijn ingewilligd, zou die hele oorlog in Oekraine niet hebben plaatsgevonden. Dat had behalve veel mensenlevens ook enorm veel vernietiging van kapitaal gescheeld. Voor die optie hebben de EU en NAVO bewust niet gekozen. Men heeft Rusland bij voorbaat uitgesloten en als vijand behandeld. Er is een sfeer van wantrouwen en vijandschap gekweekt toen Poetin vroeg om aansluiting. En gelijkertijd zijn de EU en de NAVO toen fors naar het oosten opgeschoven. Dat alles was geen daad van vrede sluiten, maar een poging om de koude oorlog voort te zetten. En nu zitten we in de situatie dat de Europese leiders er voor hebben gekozen het Russische en Europese volk economisch te straffen voor de gevolgen van vijandig Europees beleid. De hoofdrolspelers van dit drama zijn o.a. George W. Bush en Jaap de Hoop Scheffer. En natuurlijk Vladimir Poetin die na jaren te zijn behandeld als een paria en vijand gekozen heeft voor een geweldadig conflict als reactie. Wat mij betreft NEXIT en nooit meer terug. Ook uit de NAVO. Vóór samenwerking met andere Europese landen zonder schuiven met geld en zonder inleveren van autonomie.
      Mee eens.

In twee fases:

1) de voorgeschiedenis
      De VS heeft aangestuurd op deze oorlog. De EU doet laf en vals mee.

2) nu de oorlog is uitgebroken
      De VS houdt een wapenstilstand tegen. Europa’s politici doen wezenloos en kwaadaardig mee.

Dat alles was geen daad van vrede sluiten, maar een poging om de koude oorlog voort te zetten.
      Een volgende koude oorlog van de VS tegen Rusland heeft zich ontwikkeld, onder presidenten Clinton, Bush, Obama, Trump en Biden, met jarenlange daden van geopolitieke agressie.

Rob, je bent toch libertarist? Een directeur van het Libertarian Institute in de VS, en tevens van antiwar.com, gaf een lezing. Libertaristen zijn vaak anti-oorlog.

Scott Horton – The history behind the Russia-Ukraine war

Antiwar.com 3 maart 2022

op papier 25 bladzijden – te lang om te posten. Dit is een top verhaal.

a) Het volgt de lijn die zich in onze topics aftekent.
      Met name: de VS is de veroorzaker van de oorlog. De VS zijn de agressor.

b) Het geeft veel onderbouwende informatie.

Wat mij betreft NEXIT en nooit meer terug. Ook uit de NAVO. Vóór samenwerking met andere Europese landen zonder schuiven met geld en zonder inleveren van autonomie.
      De VS is de grootste bedreiger van vrede, en door de dreiging van een atoomoorlog, de bedreiger van leven op aarde.

Europa’s politici lopen als geestelijk verlamd mee. Nuttige idioten.

Het is een kwestie van leven of dood om de amerikaanse misdadige krankzinnigen te stoppen.

Dus inderdaad uit de NAVO.

Maar wel eendracht in Europa – mét Rusland. In die zin wél een Europese unie.

De VS veroorzaakt opzettelijk verdeeldheid en strijd binnen het europese continent … en onze politici slaapwandelen mee.

Dit alles tegen de achtergrond van de noodtoestanden van het milieu.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      On Ukraine, the World Majority sides with Russia over US

John V. Walsh / Antiwar.com 28 april 2022

NY Times shifts pro-war narrative, documents failure of US in Ukraine

Suggests the US end its the Proxy War on Russia

John V. Walsh, Antiwar.com 13 mei 2022

Deze twee artikelen laten zien dat de Wereld in beweging komt tegen de psychopatische criminelen en criminele psychopaten van de amerikaanskapitalistische corporatiestaat. Laten we hopen dat het doorgaat.

N. B. Ik maak dus onderscheid tussen 'de VS', een land waar veel normale mensen als jij en ik wonen. toffe mensen, die hun leven willen leiden, een land dat goeds voortbrengt, en de machthebbers van dat land, de 'corporatiestaat'.

Libertaristen zijn vaak anti-oorlog
      Oorlog is een ultieme vrijheidsbeperking:

de machthebbers in een land bepalen dat jij je leven moet geven in een oorlog die zij voeren.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

.
      Even dit tussendoor, daarna je overige commentaar...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Rob, je bent toch libertarist? Een directeur van het Libertarian Institute in de VS, en tevens van antiwar.com, gaf een lezing. Libertaristen zijn vaak anti-oorlog.

.

Dat is een heel goede vraag. Het klopt dat ik mij wel in die richting had begeven, maar dat kwam eigenlijk omdat ik zag dat er in NL en de EU niet zorgvuldig met gemeenschapsgeld wordt omgegaan. De overheid eist van burgers absolute en totale transparantie als het gaat over inkomsten daar waar de overheid zelf uitermate troebel en fraudulent is met het besteden en uitgeven van gemeenschapsgeld. Het geld komt vaak niet terecht daar waarvoor het geheven wordt, zoals milieu en infrastruktuur. Met graaien is de overheid als monopolist zeer bedreven. De overheid kent al sinds jaren geen verzorgingsstaat meer, maar als compensatie zijn de lasten niet verlaagd. Met andere woorden de overheid neemt meer dan ze geeft. De NL overheid is niet vriendelijk meer voor burgers, zie o.a. de toeslagenaffaire. Het gebrek aan democratie, de EU, allemaal redenen voor mij om liberatarisme te omarmen.
      Daar ben ik echter geheel van teruggekomen. Ik ben niet tegen heffen van belasting, maar er moeten wel hervormingen komen. De overheid is een organisatie van en voor burgers en moet weer dienstbaar worden. De belastingsdienst en banken bedienen zich wat mij betreft van criminele praktijken. Ze hebben een monopolie en ongekende macht. Zo worden burgers financieel platgewalst. Nu zou ik stemmen op de SP. Dat is een partij die nog het dichtst bij mijn ideeën staat. Ze hebben in tegenstelling tot de VVD en PvdA goede ideeën over het klimaat, milieu, sociale voorzieningen, gezondheidszorg, onderwijs, LHBTI etc. Met de rechtse stroming als VVD, PVV en FVD heb ik niets meer. Met Wilders ben ik het wat betreft de EU wel eens, maar dat is ook wel in lijn met de SP. Wilders echter is geen loyale en betrouwbare steun gebleken voor LHBTI rechten. Ze stemden bij PVV én FVD tégen de wijziging van de grondwet ten gunste van LHBTI. Dat was een enorme teleurstelling. Immers Wilders en Baudet stellen altijd kamervragen bij geweld tegen homo's. Maar dat gebeurde altijd wanneer daar allochtonen bij betrokken waren. De PVV én FVD gebruiken het geweld tegen homo's slechts om de macht te behouden. Beiden partijen stemden tegen de grondwet die discriminatie van LHBTI verbiedt. Daarom is wat mij betreft de rechtse stroming helemaal out. Ook al omdat de FVD én de PVV het klimaat als een fabeltje beschouwen. Als ik nog in Nederland zou wonen zou ik nu op de SP stemmen.

In Chili lijkt het allemaal tegenovergesteld aan Nederland. De staat geeft enorm veel en vraagt te weinig. Hier betaal ik als kleine ondernemer zonder probleem belasting. Al mijn transacties zijn gekoppeld via een app van de belastingsdienst. Dus niks fraude. Je krijgt hier zo enorm veel steun van de overheid, terwijl er zoveel gefraudeerd wordt. Jammer is dat. Mensen frauderen door geen btw te heffen, geen belasting te betalen, fraude met subsidie etc. Ik heb hier niets dan lof voor de overheid en de belastingsdienst, die heel klantvriendelijk is. De nieuwe regering die sinds twee maanden benoemd is, vind ik wel uitermate slap. Dat is voor het eerst in de 18 jaar dat ik hier woon dat ik mij erger aan de regering. Met Piñera ging het hier prima. Maar de nieuwe regering Boric heeft zich openlijk afgezet tegen de politie en staat mij zeer tegen. Ook beschemren ze criminelen en terroristen. Dat zal niet lang goed kunnen gaan zo. Het doet mij wel genoegen dat hij in de media flink bekritiseerd wordt. En ook onderwerp van satire.

.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

20:54

Hoekstra kritisch over oproepen wapenstilstand Oekraïne

Het is aan Oekraïne zelf wanneer het land toe is aan onderhandelingen over een staakt-het-vuren, vindt minister van buitenlandse zaken Wopke Hoekstra. Daarop aandringen is onverstandig, want wie onder tijdsdruk staat heeft een zwakkere onderhandelingspositie.

Onder anderen de Amerikaanse defensieminister Lloyd Austin en de Duitse bondskanselier Olaf Scholz riepen de afgelopen dagen op tot een wapenstilstand in Oekraïne. Dat kwam hun op kritiek te staan, onder meer omdat dat nu niet in het voordeel van Oekraïne zou zijn.

Hoekstra denkt dat de strijd nog wel even voortduurt. Als Oekraïne wil onderhandelen over een bestand verdient het land de steun van het Westen, "maar dat is aan hen", zei hij voor aanvang van overleg met zijn collega's van de andere Navo-landen in Berlijn. Tot die tijd moeten zij ervoor zorgen dat Oekraïne zich Rusland van het lijf kan houden. "Want de harde werkelijkheid is dat zij die sterk staan op het slagveld en die niet onder tijdsdruk staan een betere positie aan de onderhandelingstafel hebben." (ANP)

https://www.trouw.nl/nieuws/hoekstra...aine~be22cd14/

Hoekstra maakt duidelijk hoeveel Nederland geeft om de Oekrainsche burgers.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Hugo mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48994

En heel jeugdig Amerika en Europa speelt rustig fortnite of andere first person shooters door. Of kijkt naar van die gezellige hollywood familiefilms (...)

Ik moet zeggen, zag laatst film van Woody Allen, A Rainy day in New York.

Die was best leuk!
      Yes, you can eat less meat and FISH AND save the world!!! Yes you can!!!!

http://www.soundcloud.com/hugo32

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. wie kwaad spreekt die kwaad ontmoet
      Door HaasHaas in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 16
      Laatste Bericht: 20-08-13, 04:20
    2. Wij zijn het Rijke Westen
      Door III in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 11-12-07, 20:57
    3. Het Westen moet zijn plaats weten