Russen zijn kwaad op het westen - Pagina 54
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 54/78 EersteEerste ... 44453545564 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 531 tot 540 van de 772

Onderwerp: Russen zijn kwaad op het westen

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

Standaard Re: Russen zijn kwaad op het westen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      20:54

Hoekstra kritisch over oproepen wapenstilstand Oekraïne

Het is aan Oekraïne zelf wanneer het land toe is aan onderhandelingen over een staakt-het-vuren, vindt minister van buitenlandse zaken Wopke Hoekstra. Daarop aandringen is onverstandig, want wie onder tijdsdruk staat heeft een zwakkere onderhandelingspositie.

Onder anderen de Amerikaanse defensieminister Lloyd Austin en de Duitse bondskanselier Olaf Scholz riepen de afgelopen dagen op tot een wapenstilstand in Oekraïne. Dat kwam hun op kritiek te staan, onder meer omdat dat nu niet in het voordeel van Oekraïne zou zijn.

Hoekstra denkt dat de strijd nog wel even voortduurt. Als Oekraïne wil onderhandelen over een bestand verdient het land de steun van het Westen, "maar dat is aan hen", zei hij voor aanvang van overleg met zijn collega's van de andere Navo-landen in Berlijn. Tot die tijd moeten zij ervoor zorgen dat Oekraïne zich Rusland van het lijf kan houden. "Want de harde werkelijkheid is dat zij die sterk staan op het slagveld en die niet onder tijdsdruk staan een betere positie aan de onderhandelingstafel hebben." (ANP)

https://www.trouw.nl/nieuws/hoekstra...aine~be22cd14/

Hoekstra maakt duidelijk hoeveel Nederland geeft om de Oekrainsche burgers.
      US trains Ukrainians to “blend into the local populace” waging warfare in civilian-heavy areas

One of the more immoral US actions in Ukraine has been the training of armed forces to fight in civilian areas, goading Russia to fight in densely-populated locations with the effect of scoring anti-Russia propaganda points when Russians kill Ukrainian civilians.

bron
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Hugo mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48994

Tjsa. Amerika geeft natuurlijk fantastisch het goede voorbeeld met al die geweldsverheerlijking gewelds"familie"films! (...)

Over de duivel gesproken! Iedereen hersenspoelen en dan gaan piepen als zoiets in Oekraine gebeurd dat is echt toppunt van hypocrisie!!!!

Wat wel heel lief is is dat Jean Luc Picard me beter begrijpt dan de psychiatrie....! !!!!

Ben nog steeds aan minderen met medicijnen. Thnx A.J. for helping with that!

Muziekje:

https://soundcloud.com/hugo32/hugo-p...304-15-05-2022
      Laatst gewijzigd door mrz; 15-05-22 om 14:47.
      Yes, you can eat less meat and FISH AND save the world!!! Yes you can!!!!

http://www.soundcloud.com/hugo32

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trouw

Hoekstra kritisch over oproepen wapenstilstand Oekraïne

Bron : trouw.nl

Het is aan Oekraïne zelf wanneer het land toe is aan onderhandelingen over een staakt-het-vuren, vindt minister van buitenlandse zaken Wopke Hoekstra. Daarop aandringen is onverstandig, want wie onder tijdsdruk staat heeft een zwakkere onderhandelingspositie.

Onder anderen de Amerikaanse defensieminister Lloyd Austin en de Duitse bondskanselier Olaf Scholz riepen de afgelopen dagen op tot een wapenstilstand in Oekraïne. Dat kwam hun op kritiek te staan, onder meer omdat dat nu niet in het voordeel van Oekraïne zou zijn.

Hoekstra denkt dat de strijd nog wel even voortduurt. Als Oekraïne wil onderhandelen over een bestand verdient het land de steun van het Westen, "maar dat is aan hen", zei hij voor aanvang van overleg met zijn collega's van de andere Navo-landen in Berlijn. Tot die tijd moeten zij ervoor zorgen dat Oekraïne zich Rusland van het lijf kan houden. "Want de harde werkelijkheid is dat zij die sterk staan op het slagveld en die niet onder tijdsdruk staan een betere positie aan de onderhandelingstafel hebben." (ANP)

Zoals gewoonlijk weer erg kort door de bocht. Wie stelt dat "Nederland niets geeft om Oekraiensche burgers" gaat voorbij aan het feit dat Nederland Oekraïense vluchtelingen opvangt. Nederland vangt wél vluchtelingen uit de Oekraine op, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Marokko, wat bovendien een neutrale positie inneemt in dit conflict. Nederland spreekt zich in heldere taal uit tégen Rusland, daar waar Marokko geen mening heeft. Die neutrale positie wordt door een aantal prikkers hier gewaardeerd. Nederland levert in ieder geval wapens aan Oekraine. Marokko niet.

Niet Nederland als geheel, maar de Nederlandse regering. Nederland is namelijk meer dan de regering vooral ook het volk.

Netals deze oorlog tegen Oekraine geen oorlog is van de Russen, maar van Poetin en zijn leger tegen het leger en volk van Oekraine.

De Nederlandse regering heeft geen mandaat van het volk over de kwestie Oekraine. Immers het volk sprak zich in een referendum overtuigend uit tégen het associatieverdrag met Oekraine, wat door de regering werd genegeerd. Als het aan het volk ligt, dan hoort Oekraine dus niet bij de EU en niet bij de NAVO. Als de Nederlandse regering beter naar het volk had geluisterd, dan was er géén associatieverdrag met Oekraïne en was deze oorlog zeer waarschijnlijk voorkomen. Want een van de ergenissen van Poetin was ook dat associatieverdrag wat een bewezen opmaat was voor een EU-lidmaatschap.

Als ik de positie van de Nederlandse regering goed begrijp dan vindt men een wapenstilstand iets wat door de regering van Oekraine moet worden bepaald en niet door de VS en Duitsland. Revisor noemt Nederland altijd het "schoothondje" van de VS (wat op zich wel klopt). Maar nu Nederland voor de verandering het standpunt van de VS bekritiseert is het weer niet goed. De VS en Duitsland sturen aan op een wapenstilstand, wat voor Rusland kan en zal worden opgevat als capituleren. Nederland meent dat dit de positie van Oekraine verzwakt. Dat is niet hetzelfde als "niets om Oekraïense burgers te geven.

.

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

Standaard "toppunt van hypocrisie!!!!"

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      Tjsa. Amerika geeft natuurlijk fantastisch het goede voorbeeld met al die geweldsverheerlijking gewelds"familie"films! (...)

Over de duivel gesproken! Iedereen hersenspoelen en dan gaan piepen als zoiets in Oekraine gebeurd dat is echt toppunt van hypocrisie!!!!

Amerika is zeker hyocriet en een slecht voorbeeld. Echter Mohammed leek in alles op wat de NAVO nu is. Hij was in de eerste plaats een militair opperbevelhebber. Een oorlog beginnen, deze winnen, een nieuwe religie vestigen en vervolgens jezelf uitroepen als afgezand van god. Vrede alleen na volledige overgave. Dat soort vrede heeft niet veel waarde. Niet anders dan Bush, Poetin, en noem ze maar op. Over hypocriet gesproken....

.

Hugo mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48994

Ik vestig geen nieuwe reliegie hoor.

Ik zeg alleen dat vogels mensentaal spreken.

Ben misschien prediker voor boeddhisme, boeddha kon ook met vogels praten. Maar dat kan dus gewoon lekker iedereen. Vogels lezen gedachten. Je hoeft maar te denken en ze geven al antwoord.

Zo

Ps: Ik vond de eurovisie songfestival heeel inclusief. Bruin/Groen/Blauw/Paars werd over gezongen... Heel anders dan de doodlopende weg blauwpaarse zelfhater predikers weleens willen doen!!!
      Yes, you can eat less meat and FISH AND save the world!!! Yes you can!!!!

http://www.soundcloud.com/hugo32

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

Standaard

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrz Bekijk Berichten
      Ik vestig geen nieuwe reliegie hoor.

Ik zeg alleen dat vogels mensentaal spreken.

Ben misschien prediker voor boeddhisme, boeddha kon ook met vogels praten. Maar dat kan dus gewoon lekker iedereen. Vogels lezen gedachten. Je hoeft maar te denken en ze geven al antwoord.

Zo

"Ik vestig geen nieuwe reliegie hoor." Dat weet ik.

"Ben misschien prediker voor boeddhisme"

.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Even dit tussendoor, daarna je overige commentaar...

Dat is een heel goede vraag. Het klopt dat ik mij wel in die richting had begeven, maar dat kwam eigenlijk omdat ik zag dat er in NL en de EU niet zorgvuldig met gemeenschapsgeld wordt omgegaan. De overheid eist van burgers absolute en totale transparantie als het gaat over inkomsten daar waar de overheid zelf uitermate troebel en fraudulent is met het besteden en uitgeven van gemeenschapsgeld. Het geld komt vaak niet terecht daar waarvoor het geheven wordt, zoals milieu en infrastruktuur. Met graaien is de overheid als monopolist zeer bedreven. De overheid kent al sinds jaren geen verzorgingsstaat meer, maar als compensatie zijn de lasten niet verlaagd. Met andere woorden de overheid neemt meer dan ze geeft. De NL overheid is niet vriendelijk meer voor burgers, zie o.a. de toeslagenaffaire. Het gebrek aan democratie, de EU, allemaal redenen voor mij om liberatarisme te omarmen.
      Daar ben ik echter geheel van teruggekomen. Ik ben niet tegen heffen van belasting, maar er moeten wel hervormingen komen. De overheid is een organisatie van en voor burgers en moet weer dienstbaar worden. De belastingsdienst en banken bedienen zich wat mij betreft van criminele praktijken. Ze hebben een monopolie en ongekende macht. Zo worden burgers financieel platgewalst. Nu zou ik stemmen op de SP. Dat is een partij die nog het dichtst bij mijn ideeën staat. Ze hebben in tegenstelling tot de VVD en PvdA goede ideeën over het klimaat, milieu, sociale voorzieningen, gezondheidszorg, onderwijs, LHBTI etc. Met de rechtse stroming als VVD, PVV en FVD heb ik niets meer. Met Wilders ben ik het wat betreft de EU wel eens, maar dat is ook wel in lijn met de SP. Wilders echter is geen loyale en betrouwbare steun gebleken voor LHBTI rechten. Ze stemden bij PVV én FVD tégen de wijziging van de grondwet ten gunste van LHBTI. Dat was een enorme teleurstelling. Immers Wilders en Baudet stellen altijd kamervragen bij geweld tegen homo's. Maar dat gebeurde altijd wanneer daar allochtonen bij betrokken waren. De PVV én FVD gebruiken het geweld tegen homo's slechts om de macht te behouden. Beiden partijen stemden tegen de grondwet die discriminatie van LHBTI verbiedt. Daarom is wat mij betreft de rechtse stroming helemaal out. Ook al omdat de FVD én de PVV het klimaat als een fabeltje beschouwen. Als ik nog in Nederland zou wonen zou ik nu op de SP stemmen.

In Chili lijkt het allemaal tegenovergesteld aan Nederland. De staat geeft enorm veel en vraagt te weinig. Hier betaal ik als kleine ondernemer zonder probleem belasting. Al mijn transacties zijn gekoppeld via een app van de belastingsdienst. Dus niks fraude. Je krijgt hier zo enorm veel steun van de overheid, terwijl er zoveel gefraudeerd wordt. Jammer is dat. Mensen frauderen door geen btw te heffen, geen belasting te betalen, fraude met subsidie etc. Ik heb hier niets dan lof voor de overheid en de belastingsdienst, die heel klantvriendelijk is. De nieuwe regering die sinds twee maanden benoemd is, vind ik wel uitermate slap. Dat is voor het eerst in de 18 jaar dat ik hier woon dat ik mij erger aan de regering. Met Piñera ging het hier prima. Maar de nieuwe regering Boric heeft zich openlijk afgezet tegen de politie en staat mij zeer tegen. Ook beschemren ze criminelen en terroristen. Dat zal niet lang goed kunnen gaan zo. Het doet mij wel genoegen dat hij in de media flink bekritiseerd wordt. En ook onderwerp van satire.
      Ik vind de Partij voor de Dieren en de SP de enige goede partijen. Beide zeer principieel. Ook als ze eens zouden uitglijden, dat kan gebeuren, iedereen heeft momenten van zwakte; zij menen het wel.

Intermezzo als dichter:

De voorvrouwe van trippel b lijkt me wel recht door zee.

Vaag ontwaar ik een stemming in de wereld, onder mensen in alle werelddelen, dat wij schoon genoeg hebben, sick and tired zijn van wat politici in hun rol van 'wereldleiders' of machthebbers van de wereld maken. Mensen uit verschillende delen van de wereld spreken onderling eendracht uit. Rechtse en linkse mensen zeggen op overbruggende toon dingen tegen elkaar. En we spreken ons tegen machthebbende politici uit. Het zou mooi zijn als een dergelijke stroming de overhand zou krijgen.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

"To prove that allegation, the US Secretary of State held up a vial with white powder, publicly, for the whole world to see, assuring the international community that it was a chemical warfare agent created in Iraq."
      – Vladimir Putin, 24 februari 2022

"Kiev has long proclaimed a strategic course on joining NATO. Indeed, each country is entitled to pick its own security system and enter into military alliances. There would be no problem with that, if it were not for one “but.” International documents expressly stipulate the principle of equal and indivisible security, which includes obligations not to strengthen one's own security at the expense of the security of other states. This is stated in the 1999 OSCE Charter for European Security adopted in Istanbul and the 2010 OSCE Astana Declaration."
      – Vladimir Putin, 21 februari 2022

3. The security of each participating State is inseparably linked to that of all others. Each participating State has an equal right to security. We reaffirm the inherent right of each and every participating State to be free to choose or change its security arrangements, including treaties of alliance, as they evolve. Each State also has the right to neutrality. Each participating State will respect the rights of all others in these regards. They will not strengthen their security at the expense of the security of other States. Within the OSCE no State, group of States or organization can have any pre-eminent responsibility for maintaining peace and stability in the OSCE area or can consider any part of the OSCE area as its sphere of influence. We will maintain only those military capabilities that are commensurate with our legitimate individual or collective security needs, taking into account obligations under international law, as well as the legitimate security concerns of other States. We further reaffirm that all OSCE principles and commitments, without exception, apply equally to each participating State, and we emphasize that we are accountable to our citizens and responsible to each other for their full implementation. We regard these commitments as our common achievement, and therefore consider them to be matters of immediate and legitimate concern to all participating States.

Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa – Astana Commemorative Declaration towards a security community Summit Meeting, 3 december 2010

Rusland is lid van OVSE.

Vergelijk Putins standpunt en deze Verklaring nu eens met wat we lezen in

‘Gods of War’: How the US weaponized Ukraine against Russia

T. J. Coles | The Grayzone 1 april 2022

Merkwaardig detail ... VS is lid van OVSE ...

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      ‘Gods of War’: How the US weaponized Ukraine against Russia

T. J. Coles | The Grayzone 1 april 2022

enkele passages

Since the US-engineered 2013-14 coup in Ukraine, American forces have taught Ukrainians, including neo-Nazi units, how to fight in urban and other civilian areas.
      (...)
      The training has taken place at the absurdly named International Peacekeeping and Security Center, which sits close to the border with Poland near the Ukrainian town of Yavoriv. Western media reported Russia’s recent cruise missile attack on the base, but chose not to mention what has taken place inside.

The relationship described above is a snapshot of a decades-long US-NATO effort to not only pull Ukraine from Russia’s orbit, but to actively weaponize the country against Moscow.

(...)
      In their internal documents, the Pentagon and other arms of the US national security state reiterate the same arguments the anti-war left does when it explains how Ukraine has been used to provoke Russia into a military escalation.

(...)

In June 2000, the US Marines reported that the Navy’s amphibious warship, the USS Trenton, had sailed from the Aegean to the Black Sea and had docked in Odessa (Ukraine).
      (...)
      In addition to Ukraine’s participation in the US-led NATO training and exercises, Ukrainian soldiers fought in American-led wars. After 9/11, they participated in the occupation of Afghanistan via NATO’s so-called International Security Assistance Force. Ukrainian troops also aided the US-British-occupation of Iraq. In 2008, the Army lauded their comrades: “More than 5,000 Ukrainian troops have served in Iraq during Ukraine’s five years of service in support of Operation Iraqi Freedom.”

(...)

After backing 2014 coup, US provides “lethal security assistance”

Established in 2014 during the US-backed coup, the Ukraine component of the US State Department and Pentagon’s Global Security Contingency Fund (GSCF) provides tens of millions of dollars-worth of training and equipment to “develop the tactical, operational, and institutional training capacities of its Ministry of Defense and National Guard.”

(...)

US trains Ukrainians to “blend into the local populace” waging warfare in civilian-heavy areas

One of the more immoral US actions in Ukraine has been the training of armed forces to fight in civilian areas, goading Russia to fight in densely-populated locations with the effect of scoring anti-Russia propaganda points when Russians kill Ukrainian civilians.

(...)

The SOCE paper goes on to note that the Army Special Operation Forces “are trained to thrive in these environments.” The document explicitly advocates for the US to train irregular forces to provoke Russia: “The United States should form an interagency working group with the Department of State, members of the intelligence community and SOCOM,” the Special Operations Command, which would “serv[e] as the DoD lead/representative.” It suggests that such a working group “understand that SOCOM actions will need to be unconventional and irregular in order to compete with Russian modern warfare tactics.”

By bolstering Ukraine’s armed forces and goading Russia, US elites have openly used Ukrainian civilians as pawns. For many years, Ukrainian forces were trained in urban combat by US personnel: i.e., to fight Russians in densely-populated civilian areas. (...)

In September 2020, the US Army reported that Armed Forces Ukraine soldiers “honed their urban operations skills as Task Force Illini advisors lent their expertise at Combat Training Center in Yavoriv” – the Western Ukrainian de facto NATO base near Poland’s border.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      54
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286227

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Vaag ontwaar ik een stemming in de wereld, onder mensen in alle werelddelen, dat wij schoon genoeg hebben, sick and tired zijn van wat politici in hun rol van 'wereldleiders' of machthebbers van de wereld maken. Mensen uit verschillende delen van de wereld spreken onderling eendracht uit. Rechtse en linkse mensen zeggen op overbruggende toon dingen tegen elkaar. En we spreken ons tegen machthebbende politici uit. Het zou mooi zijn als een dergelijke stroming de overhand zou krijgen.
      Een revolutie leidt vaak tot een nieuwe dictatuur. En als het wereldbeeld van de revolutionairen voor een groot deel uit onwaarheden bestaat, dan kun je de revolutie alleen maar vrezen. Er is wel degelijk een verschil tussen fout en nog veel fouter.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Gelijkaardige Onderwerpen

1. wie kwaad spreekt die kwaad ontmoet
      Door HaasHaas in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 16
      Laatste Bericht: 20-08-13, 04:20
    2. Wij zijn het Rijke Westen
      Door III in forum Wie schrijft die blijft
      Reacties: 0
      Laatste Bericht: 11-12-07, 20:57
    3. Het Westen moet zijn plaats weten
      Door Qaiys in forum Het nieuws van de dag