Beheersing van macht is conditio sine qua non. Zowel macht om kwaad te doen als macht om goed te doen. Dit zie ik als het belangrijkste politieke beginsel.
Natuurlijk geldt dat ook voor Rusland en China.
Maar dan volgen er twee punten.
1. Prioriteiten stellen.
Het VS regime is op afstand het grootste kwaad in de wereld. Daarom moet eerst de macht van het VS regime onderworpen worden.
2. Ruslands en China’s macht moet beheerst worden.
Maar met die premisse is nog niets gezegd over hoe mensen in de wereld dat moeten doen.
In geen geval moeten mensen dat aan het VS regime overlaten. Want:
a. Het VS regime kan alleen maar bombarderen en dood en vernieting zaaien.
Het VS regime bestaat niet zomaar uit oorlogsmisdadigers, massamoordenaars en terroristen, maar uit psychopatische oorlogsmisdadigers, massamoordenaars en terroristen.
b. Het VS regime doet dat om zelf de hegemonie te hebben en te houden. Het VS regime schendt het objectieve beginsel van beheersing van macht, want het wil niet dat zn macht wordt beheerst.
1. Ik stel het VS regime niet gelijk aan het Westen. Op het forum wordt daar vaak te generaliserend over gepraat.(..) in welke wereld wil je leven. (…) of het Westen?
2. In het Westen leven heeft grote voordelen. Het gaat erom wat het Westen in de rest van de wereld aanricht. En ook dat moeten we nuanceren, want dat is niet alleen maar slecht. Maar toppunten van kwaad, oceanen van kwaad, komen uit het Westen.
Daar moeten mensen een einde aan maken, en daarom moet volgens mij allereerst de macht van het VS regime onderworpen worden.
In de VS is regime change nodig.
Bladwijzers