Vraag over besnijdenis
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/3 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Vraag over besnijdenis

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Standaard Vraag over besnijdenis

Salaam, misschien niet de juiste plek om deze vraag te stellen...

Bijna een week geleden is mijn zoontje besneden. Alhamdoelilah is alles goed gegaan tijdens de ingreep. Hij is niet met klem besneden, maar traditioneel, dus met lijm en hechtingen. Maar nu bijna een week later vind ik het er nog erg rot uitzien. De zwelling is afgenomen, maar aan de onderkant komt er gelig slijmerig spul uit. De arts zegt dat het bij het genezingsproces (aanmaken van nieuwe huid) hoort, maar op de site van het ziekenhuis staat dat er geen pus of bloed uit de wond mag komen.

Ik maak me toch zorgen uiteraard. Hoe verliep de genezing bij jullie zoontjes?

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      40
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846412

Standaard Re: Vraag over besnijdenis

Ik weet dat het bij jullie geloof hoort maar vind het nog steeds een verkeerd idee. De voorhuid heeft namelijk de functie om eventuele bacteriën buiten te houden. Net zoals de schaamlippen dat bij een vrouw doen.

Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490012

Op "latere" leeftijd gedaan dus ik had geen last van vogels. Maar geen pus, moest elke dag een paar keer het hele zaakje 'spoelen in de soda" en dat was het. Als je het niet vertrouwd kun je ook even bij de huistarts langs om ernaar te laten kijken.
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490012

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandertje Bekijk Berichten
      Ik weet dat het bij jullie geloof hoort maar vind het nog steeds een verkeerd idee. De voorhuid heeft namelijk de functie om eventuele bacteriën buiten te houden. Net zoals de schaamlippen dat bij een vrouw doen.
      Nee, de voorhuid heeft voor sommigen de functie om het af te binden en zodoende voortplanting te voorkomen.
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Niet om bacteriën buiten te houden, maar om ze op te sluiten, zodat ze heerlijk kunnen gaan broeien. Het is heel hygiënisch en het hoort inderdaad bij het geloof en bij de cultuur.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      266727

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manar86 Bekijk Berichten
      Salaam, misschien niet de juiste plek om deze vraag te stellen...

Bijna een week geleden is mijn zoontje besneden. Alhamdoelilah is alles goed gegaan tijdens de ingreep. Hij is niet met klem besneden, maar traditioneel, dus met lijm en hechtingen. Maar nu bijna een week later vind ik het er nog erg rot uitzien. De zwelling is afgenomen, maar aan de onderkant komt er gelig slijmerig spul uit. De arts zegt dat het bij het genezingsproces (aanmaken van nieuwe huid) hoort, maar op de site van het ziekenhuis staat dat er geen pus of bloed uit de wond mag komen.

Ik maak me toch zorgen uiteraard. Hoe verliep de genezing bij jullie zoontjes?
      Nee er moet geen pus uitkomen!!! Ga naar de arts en vraag een antibiotica kuurtje!

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      403160

Ik zou morgen even naar de dokter gaan.. Bloed en pus klinkt niet goed, maar klinkt meer als een ontsteking, Allahi 7fad.

In sha allah zal je zoontje snel genezen van zijn wond..

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Bedankt voor de reacties. Bij de kliniek zeggen ze dat het normaal is en dat er pas sprake is van een ontsteking als het kind koorts krijgt. Dat is niet het geval. Hij is levendig en heeft een normale temperatuur.

Morgen voor de zekerheid naar de huisarts.

Genezingsproces van een kindje is natuurlijk wel anders dan bij een volwassene o.a. omdat een kind een luier draagt en de wond daardoor moeilijker schoon en droog blijft.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      403160

Dat is waar.. Maar wachten totdat je babietje koorts heeft, lijkt me ook niet de oplossing. Bij twijfel gewoon lekker naar je huisarts gaan.. En Gair In sha Allah!

Would B Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Shokran, ja ik heb het lang genoeg afgewacht. Morgen huisarts. Bij de kliniek zeggen ze dat het wondvocht is, maar wondvocht is doorzichtig en niet gelig en kleverig.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten