Vieze Turken & Marokkanen met spraakgebrek (Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar)
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Vieze Turken & Marokkanen met spraakgebrek (Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar)

MonirH MonirH's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1009084

Standaard Vieze Turken & Marokkanen met spraakgebrek (Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar)

Je zult dit voorleesboek maar hebben, over vieze Turken en Marokkanen met spraakgebrek

Tsjah, dat er wereldvreemde schrijvers bestaan is één ding, maar dat er ook nog eens uitgevers zijn die bereid zijn om het onderstaande te publiceren is best, tsjah, uhhh, bizar.
      Wij kregen foto’s van een kinderverhaal binnen die de wenkbrauwen deden fronsen. In een notendop: het verhaal gaat over een racistische papa, diens zoon Richard en een soort van vriendschap tussen autochtone kindjes en vieze Turken. Later worden ze ‘gelukkig’ kurken, en daarna Marokkanen met een spraakgebrek.

‘Wij spreek in Marokko andere taal’.

Je waant je werkelijk in de jaren ’70.

Het lijkt erop dat de schrijver een poging doet om racistische denkbeelden te bestrijden door te laten zien dat kinderen onbevooroordeeld (kunnen) zijn, en uiteindelijk openstaan voor kurken en moeders van Marokkanen met spraakgebrek.

Of dit kinderverhaal tot heel veel interculturele vriendschappen zal leiden betwijfelen we echter.

Lees en oordeel zelluf…

De plaatjes en de teksten uit het boek staan hier: Je zult dit voorleesboek maar hebben, over vieze Turken en Marokkanen met spraakgebrek - Wijblijvenhier.nl

☆ Nsa Li Nsak ☆ M@riska's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1223545

Standaard Re: Vieze Turken & Marokkanen met spraakgebrek (Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar)

Heb je de tekst überhaupt wel gelezen? Wat is hier nou weer mis mee? Wordt er nu constant gegraven naar dingen om over te zeiken?

MonirH MonirH's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1009084

Standaard Re: Vieze Turken & Marokkanen met spraakgebrek (Het grote voorleesboek voor rond de 5 jaar)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [email protected] Bekijk Berichten
      Heb je de tekst überhaupt wel gelezen? Wat is hier nou weer mis mee? Wordt er nu constant gegraven naar dingen om over te zeiken?
      Ja. Het boek is in 2014, gepubliceerd. Hoe goed dit ook bedoelt is, het is niet kenmerkend voor de nieuwe generaties. Het is dus slecht om kinderen met zulke verwrongen ideeën op te laten groeien. Verder wordt de typische retoriek van de 'blanke redder' er bij kinderen ingeprent en wordt zo onbewust en met goede bedoelingen de ongelijkheid in stand gehouden.

Nee, er hoeft niet gegraven te worden. Marokkaanse en Turkse ouders van deze tijd kunnen lezen en goed NLs spreken en komen dit soort onzin dagelijks dus tegen. De generatie hiervoor niet. Ik denk dat als we zouden graven er van alles ontdekt zal worden wat het daglicht niet kan verdragen. Dit is verder geen gezeik, het is kritiek leveren, iets wat Marokkanen en Turken ook in staat zijn te doen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Oct 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      403162

Gek boek.

Was toepasselijk in de jaren 70, niet nu. Zijn er nog gastarbeiders dan? Ik snap het even niet.

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072961

Zeker een cheapo bloemlezing die met weinig kosten kon worden samengesteld. Wie weet hoe oud al die verhalen ieder afzonderlijk zijn.
      viejo pendejo se extravia

Modus operandi
      Ingeschreven
      Mar 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      394978

Ik bepaal zelf wel of ik hier blijf of niet. Stomme site ook. Aanstellerij
      Deze ruimte is te koop

☆ Nsa Li Nsak ☆ M@riska's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1223545

Als ik hier naar de andere kant van de stad rijd kom ik héél veel mensen met jonger kinderen tegen die de taal niet machtig zijn.

Het boek mag misschien oudbollig zijn, wat er met dit artikel mee wordt gesuggereerd, daar ben ik het niet mee eens.

MonirH MonirH's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1009084

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitsboef Bekijk Berichten
      Ik bepaal zelf wel of ik hier blijf of niet. Stomme site ook. Aanstellerij
      Ik denk dat de naam vd website wel passend is, uiteraard moet je zelf bepalen of je in NL wenst te wonen of niet. Echter dient de autochtone bevolking te accepteren, niet te tolereren, dat geboren en getogen Nederlandse allochtonen gewoon in NL blijven. Ik vind dat juist een enorm positief standpunt.

@ [email protected], wat suggereert het artikel volgens jou?

Modus operandi
      Ingeschreven
      Mar 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      394978

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MonirH Bekijk Berichten
      Ik denk dat de naam vd website wel passend is, uiteraard moet je zelf bepalen of je in NL wenst te wonen of niet. Echter dient de autochtone bevolking te accepteren, niet te tolereren, dat geboren en getogen Nederlandse allochtonen gewoon in NL blijven. Ik vind dat juist een enorm positief standpunt.

@ [email protected], wat suggereert het artikel volgens jou?
      Ik erger me mateloos aan het woord 'allochtoon'... En ik vind WijBlijvenHier.NL een stomme blog.
      Nogmaals, ik bepaal zelf waar ik blijf of ik hier blijf of elmohiem, ik heb koffie nodig! Even een 'allochtoon' vragen om mij en kopje te halen... Of die andere stomme, de alle domste voorbeeldallochtoon.rotOp joh! Hoe bedoel je, ik scheld mezelf uit en plak zelf een label op m'n ass en dan huilie huilie doen.
      Geef ze subsidie en dan dansen ze naar je pijpen. A hou toch op man!

Ze zijn uit op aandacht, ze suggereren niets. Zoals allle media geil is op aandacht, zij dus ook. Wat kan het hen schelen hoe jouw kind wordt onderwezen. Cut the crap
      Deze ruimte is te koop

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten