Uit verschillende cijfers blijkt dat het christendom (nog) het grootste geloof ter wereld en van nederland is.
Weet iemand waar ze dat uit op maken?
ik zou denken dat de islam het grootste geloof van nederland is, vooral met de vele bekeerlingen.
Uit verschillende cijfers blijkt dat het christendom (nog) het grootste geloof ter wereld en van nederland is.
Weet iemand waar ze dat uit op maken?
ik zou denken dat de islam het grootste geloof van nederland is, vooral met de vele bekeerlingen.
Ik denk dat veel christenen zich voornamelijk zo noemen omdat ze zo zijn opgevoed, niet omdat ze belijdend zijn en elke zondag naar de kerk gaan etc. Zal bij moslims ongeveer wel hetzelfde zijn, verwacht ik.
Life is what happens while you make other plans
Ze kijken vooral naar mensen die gedoopt zijn en geregistreerd staan bij kerken ook aan de hand van kerkelijke huwelijken. Grootste geloof is het Atheisme.
wij hebben hier 5 kerken in een straal van, wat zal het zijn, natte vingerwerk, ongeveer 7 vierkante meter ongeveer. gereformeerden, katholiek, protestants en nog 2 kerken die daar tussenin zitten. nou ja, 1tje weet ik niet zeker. een klein kerkje, nou ja, echt klein is die niet, maar in vergelijking met die andere mega-kerken is dit een kleintje. wel bijzonder gebouw om te zien. als je er langsloopt weet je niet echt dat het een kerk is. ik ben er ook maar bij toeval achtergekomen. had met een paard te maken. wellicht zelfs een wonder te noemen. paard kwam los. was zijn grasveld zat geworden. eigenaar keek maar kon niets doen. hek ging open en floeps, weg paard. ik kwam toevalligerwijs aan in mijn pikzwarte morbide verlaagde mobiliteit en zag dat paard op me afkomen. ik denk ow jeej, wat mot je nou, paard. dus ik remmen natuurlijk en tot stilstand gekomen. paard bleef op me afkomen. was aan het hollen geslagen en vlak voor mijn motorkap sloeg ie af. het terrein van die kerk dus op galopperen en draafde zo dat gebouw binnen. had ook geen andere keus. het was of die kerk in of verzuipen in de sloot. sloot had ie geen zin in. kon je makkelijk zien. 5 minuten later naar buitenkomend met de pastoor aan de hand. of nee, andersom. je kon wel zien dat de pastoor wist wat ie deed. ik vraag me wel af of het wel 5 minuten was. denk korter. ja het was korter. veel paarden in die omgeving. maar ik was wel benieuwd. nou ben ik nou ook niet echt het type die wacht op dingen. gebeurd is die gebeurd, boenend.
nou weet ik eigenlijk niet meer wat ik wou zeggen. of tenminste, waar ik precies was.
oh ja, die kerk dus. kerkje meer. of nee, die heb ik dus gehad. zo ben ik erachter gekomen dat het dus een gebedshuis was/is. maar goed, dus zo. en de volgende keer dat ik daar weer langs kwam, my holy pope from zimbabwe, het was druk. druk. echt niet normaal. nou ja, wat is normaal. het was dus druk. veel mensen. uit dat kerkje gekomen. echt veel. nou weet ik dat die andere kerken ook veel mensen huisvesten. op zondag en op zaterdag en op woensdag. maar dit was echt belachelijk veel. heel dat terrein zat vol met mensen. mensen die afscheid van mekaar aan het nemen waren. of dingen te bespreken hebben. zaken doen. zag ook een man met klompen aan op het terrein staan. mensen om zich heen staan. het zag eruit als een zakendeal. handjeklap doen. nou weet ik niet of ze aan het geinen waren. dat kon natuurlijk ook. maar het zag er best serieus uit. ik neem aan dat je niet voor de lol handjes met mekaar gaat klappen. maar goed, niet belangrijk.
maar er kwamen dus belachelijk veel mensen uit dat kerkje.
om te zien welke stroming het is, moet je het terrein op en aangezien er een strenge bord voor het hek staat met de tekst 'eigen terrein, heb je hier niks te zoeken, dan moet je oprotten', heb ik dat maar niet gedaan. en die mensen zagen er ook niet echt vrolijk uit. ingetogen serieuze mensen. echt mensen met zo'n houding als, ik ken jou niet, jij kent mij niet, bek houwe tegen mij, ja loop lekker door. als je spontaan tegen ze wilt praten verklaren ze je voor gek. of ze denken eigenlijk daaro dat iedereen hooi verkoopt. dat ben ik een keer voor uitgemaakt. nee, ik koop geen hooi aan de deur. ik had men weurdje niet eens gedaan.
maar goed. dat dus. dus veel mensen.
mooi hebben we dat ook weer gehad. onbekend gebouw, paard, kerkje, herbergt veel mensen.
oké, en toen. hmm.
waar gaat deze topic eigenlijk over.
oh ja, geloven. christendom. grootste van de wereld. yep. staat genoteerd.
oh ja, dus die kerken, allemaal vol met mensen. ik vraag me af of ze wel gelovig zijn. want dat zijn de meesten niet. in ieder geval degene die ik ken zijn niet gelovig. maar gaan wel altijd braaf op zondagmorgen naar de kerk. doe je dat niet, leup je een hoop mis. van sociale contacten tot scheve koppen. nou ja, die scheve blikken loop je niet mis. die krijg je als je dus niet komt opdraven. en tja, mocht je dus zonder baantje komen te zitten. tja, dan bekijk je het maar. ga dan maar naar de overheid. of ga maar naar die havenmeester toe die je ontslagen heeft. misschien dat ie nog wel een andere haven voor je kent. bergen op zoom ofzo.
oké, nou weet ik niet meer of dit het was wat ik kwijt wilde. ik denk het wel denk ik. nog niet helemaal zeker. maar denk dat ik het grootste deel zo wel bedekt heb.
Volgens mij is het compleet. Het ultieme verhaal en antwoord op alle vragen.
Bladwijzers