Vuile tering homo is weer bezig om Islam door het slijk te halen ..ik heb het over Gerard Joling - Pagina 9
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 9/11 EersteEerste ... 8910 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 81 tot 90 van de 106

Onderwerp: Vuile tering homo is weer bezig om Islam door het slijk te halen ..ik heb het over Gerard Joling

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Standaard Re: Vuile tering homo is weer bezig om Islam door het slijk te halen ..ik heb het over Gerard Joling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Wiens probleem is dat eigenlijk, om Joling te laten bijdraaien? Waarom moet hij daarvoor met ‘buitenlanders’ naar een land waar ze niet zijn opgegroeid? En had Joling zichzelf in zijn lange leven en internationale carrière niet al lang kunnen genezen van zijn ‘pittige vooroordelen’, als hij oprecht op zoek is naar persoonlijke groei?
      Precies.

Maar ze willen hem mss als identificatie-figuur aanbieden aan kijkers ? Lekker samen afrekenen met een deeltje van je vooroordelen ?

Het lijkt me superrot op je eind van je carriere jezelf te moeten verven en upliften om de goegemeente te pleasen. Je ' image ' te moeten leven...Mensen die joelen van plezier om je als je zakkerig bezig bent. Kijkcijfers. Brood op de plank.

En op commando te moeten ontroeren. Kijk, hij heeft toch een blanke pit en geen zwarte ziel. Let op mijn taalgebruik.Ook al eeuwenoud. duhh.
      Ooit een ziel gezien ?

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Re: Vuile tering homo is weer bezig om Islam door het slijk te halen ..ik heb het over Gerard Joling

Doe vooral geen moeite mij te overtuigen dat het wel meevalt. Homofoben zijn laf. Ook hier.

Zijlijner The_Grand_Wazoo's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2007
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      556379

Maar Rob, heb je het berichtje war Revisor plaatste gelezen?

Het kijkcijfercynisme ten top. Dat is hier mi een hinderlijker probleem dan homofobie.

Overigens, de meeste foben hebben iets lafs, daarom zijn ze ook bang, toch?

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Doe vooral geen moeite mij te overtuigen dat het wel meevalt. Homofoben zijn laf. Ook hier.
      Revisor plaatst een tv-recensie uit de Volkskrant, dd 17 september 2020, door EMMA CURVERS .
      Daar reageer ik op.

Jouw priksel volgt een eigen koers. Gevolg : ik begrijp je niet.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      1) Dat is hier mi een hinderlijker probleem dan homofobie.

2)Overigens, de meeste foben hebben iets lafs, daarom zijn ze ook bang, toch?

1) Er zijn hier prikkers, RG hoort hierbij, die soms zelfs in ruzies verzeilen doordat ze om welke reden dan ook, zwak zijn in begrijpend lezen. Daar hebben ze zelf geen flauw idee van, heb ik het vermoeden. Daar valt overigens vaak wat aan te doen.

2)uh....Omdat mensen/kinderen met een fobie iets lafs hebben zijn ze bang, TGW ?

Fobie = irrationele angst hebben voor iets.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Revisor plaatst een tv-recensie uit de Volkskrant, dd 17 september 2020, door EMMA CURVERS .
      Daar reageer ik op.

Jouw priksel volgt een eigen koers. Gevolg : ik begrijp je niet.
      Ik reageerde ook niet op jou, maar op deze topic. Dat mijn commentaar onder die van jou staat is gewoon toeval. Er zijn naar aanleiding van incidenten weer wat discussies in de media over homohaat.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Grand_Wazoo Bekijk Berichten
      Maar Rob, heb je het berichtje war Revisor plaatste gelezen?

Het kijkcijfercynisme ten top. Dat is hier mi een hinderlijker probleem dan homofobie.

Overigens, de meeste foben hebben iets lafs, daarom zijn ze ook bang, toch?
      Ja, ik had het stukje gelezen, netals de vele andere plaksels van Revisor over het onderwerp homofobie. Teveel aandacht voor de persoon Joling en te weinig voor het fenomeen homofobie (homohaat). Toevallig is er de laatste dagen weer het één en ander in de media verschenen over homohaat in oost. En dat betrof niet een buurt als Vaals-oost om maar wat te noemen. Als iemand het over "Oost" heeft in combinatie met "homohaat" dan heb je meteen wel een idee over welke plaats het moet gaan. Homohaat dus. Nu wil de gemeente eindelijk eens een goed onderzoek doen naar homohaat. En daar heb ik bij voorbaat weinig vertrouwen in. Er zal wel veel niet benoemd worden. Dat er ineens aandacht is voor Joling zie ik dan ook niet als toeval. De aandacht moet kennelijk gaan naar de vooroordelen die mensen hebben over homofobie.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Pittige vooroordelen van Gerard Joling

Oost is anti-homogeweld zat en hijst permanent regenboogvlag

Bron : AD.nl - 17 september 2020

© ANP

De maat is vol voor Amsterdam-Oost. Het stadsdeel werd dit jaar meermaals opgeschrikt door homogerelateerd geweld. Om solidariteit te betuigen hijst het stadsdeel vanaf donderdag permanent de regenboogvlag.

Rotte eieren door het raam en vuurwerkbommen op het dak: woningen in Amsterdam-Oost hadden er dit jaar meermaals mee te maken. De reden? De regenboogvlaggen die van de balkons hingen.

Stadsdeel Oost is het anti-homogeweld zat en hijst vanaf donderdag permanent de regenboogvlag op het stadsdeelkantoor op het Oranje-Vrijstaatplein. “Stop met schelden, vuisten, vuile blikken en rotte eieren gooien,” zegt stadsdeelvoorzitter Maarten Poorter. “De maat is vol, iedereen moet zich zelf kunnen zijn zonder enige belemmeringen. Dat zijn waarden die ontzettend belangrijk zijn in een samenleving waarin verschillende mensen en culturen naast elkaar leven. Respecteer, leer en zoek binnen de verscheidenheid juist de verbinding met elkaar op. We zijn samen Oost.”

Actieprogramma

Een woordvoerder van stadsdeel Oost geeft aan dat het stadsdeel druk bezig is met een actieprogramma om de problematiek aan te pakken. Zo gaat Maarten Poorter op 7 oktober in gesprek met de directeuren van de middelbare scholen in Oost. “Hij gaat ze voorlichten en neemt regenboogvlaggen voor ze mee.” Ook worden er cursussen georganiseerd voor slachtoffers en zal de lokale krant De Brug op 30 september posters verspreiden die bewoners achter hun ramen kunnen plakken.

“Het hijsen van de regenboogvlag is natuurlijk symbolisch, een gebaar, maar we zijn ons bewust van de problematiek en doen er alles aan om dit concreet aan te pakken,” aldus de woordvoerder.

Recent anti-homogeweld

Amsterdam-Oost werd dit jaar vaak opgeschrikt door homogerelateerd geweld. Afgelopen week werd een woning twee keer binnen 24 uur bekogeld met vuurwerkbommen vanwege de regenboogvlag die van het balkon hing. Eind juli werd de woning van een homostel in Oostpoort twee keer bekogeld met eieren, toen de bewoners in de aanloop naar Pride een regenboogvlag hesen. Poorter riep daarop in juli alle bewoners van Amsterdam op de regenboogvlag uit te hangen om het homogerelateerde geweld tegen te gaan.

Ook werd een homostel in mei tot tweemaal toe belaagd in een maand tijd. Een homoseksuele man op het Cruquiuseiland werd in mei gestoken met glas. De gemeente is daarom een onderzoek gestart naar intolerantie tegenover lhbtq’s: het laatste onderzoek daarover dateert uit 2010.

.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik reageerde ook niet op jou, maar op deze topic. Dat mijn commentaar onder die van jou staat is gewoon toeval. Er zijn naar aanleiding van incidenten weer wat discussies in de media over homohaat.
      Helder.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Vuile tering homo ... Gerard Joling

Halsema en Jetten kijken weg bij Marokkaanse rel-jongeren

Bron : rtlnieuws.nl - 14 mei 2020

De eerste keer ging hij nog achter zijn belagers aan en filmde de jongens die hem en zijn vriend uitgescholden voor ‘kanker homo’s.’ Toen er de tweede keer ook geschopt en gespuugd werd, durfde hij niet meer voor de camera van de Amsterdamse tv-zender AT5. Intimidatie werkt.

Het gaat slecht met het homostel, dat afgelopen week in Amsterdam-Oost voor de tweede keer in korte tijd is aangevallen. Een van hen lijdt aan posttraumatische stress. Ze willen weg uit Amsterdam: “Het is hier een hel”, zegt een van hen.

Een gesprek over die hel, op de landelijke televisie met hun advocaat, fractievoorzitter Rob Jetten (D66) en burgemeester Halsema, draaide 25 minuten lang om de oorzaak van het probleem heen. Gastvrouw Margriet van der Linden probeerde het welgeteld één keer: ‘Mevrouw Halsema, weet u om welke groep het gaat?’

De burgemeester hield haar antwoord vaag en probeerde weg te komen door de open deur, dat ‘het een illusie is om te denken dat homohaat onder één groep voorkomt’. Rob Jetten knikte de burgemeester toe. En zo kon iedereen verontwaardigd blijven en bleven de aanstichters onbesproken.

Er gaat iets goed en er gaat iets niet goed in het debat dat schrijver Arnon Grunberg sinds 4 mei nieuw leven heeft ingeblazen. Het is het debat over het veroordelen van mensen vanwege hun afkomst en de overlast van jongeren met een Marokkaanse achtergrond.

Wat goed gaat is dat eerste. Grunberg heeft de afgelopen dagen op radio en televisie uitgelegd om welke waarschuwing het hem gaat en waarom ‘Marokkanen’ daarbij horen. Mensen die ongevraagd worden ingedeeld bij een groep op basis van afkomst, geaardheid of geslacht, is een schending van het individu. En dat kan gruwelijk mis gaan.

Daarmee bewijst Grunberg iedereen een dienst. Niemand komt er goed vanaf als anderen hem veroordelen op basis van een groep waar hij toevallig toe behoort. Kijk maar naar de gevechten over kleur en ras die voortkomen uit het gif van de identiteitspolitiek.

Waar het debat misloopt is als achtergrond taboe wordt verklaard. Dat is aan de hand bij groepen Marokkaans-Nederlandse jongeren die door heel Nederland een buitenproportionele rol spelen in overlast op straat en de serieuze criminaliteit. Intimidaties van buurtbewoners, berovingen, rellen in zwembaden, geweld tegen homo’s.

Uit angst om te discrimineren en een bevolkingsgroep te demoniseren hebben veel politici, bestuurders en journalisten besloten het fenomeen ‘Marokkaanse probleemjongeren’ niet meer als zodanig te benoemen. In plaats daarvan lezen we termen als ‘jongeren’, ‘tieners’ of ‘scooterjeugd’. En we zien Halsema en Jetten op televisie geroutineerd de daders mijden.

De goede verstaander en de mensen die zich de intimidaties op straat moeten laten welgevallen weten precies om wie het gaan. Zij raken gefrustreerd omdat dit fenomeen al 20 jaar niet wordt opgelost en ze de wind van voren krijgen als ze het over Marokkanen hebben.

Voor hen mag het dan duidelijk zijn dat de term ‘Marokkanenprobleem’ gaat over de rel-jongeren. Maar het ligt voor de hand dat alle andere Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond zich ook aangesproken voelen. En wel in de onaangename hoedanigheid als probleem voor de samenleving. En daarom deugt die term niet.

Tegelijkertijd is niet vol te houden dat je met ‘Marokkaanse rel-jongeren’ álle jongeren met een Marokkaanse achtergrond zou bedoelen. Toch is dat een rede voor het taboe.

Zo mocht Joost Eerdmans (in een uitzending met Arnon Grunberg) van presentatrice Sophie Hilbrand alleen van Marokkaanse probleemjongeren spreken als hij ook iets positiefs te melden had over Marokkaanse jongeren. Hilbrand suggereerde Marokkaanse meisjes die het zo goed doen in het voortgezet onderwijs.

Een ander argument voor het taboe is, dat afkomst er niet toe doet. De langjarige oververtegenwoordiging in de ‘verkeerde lijstjes’ verdraagt geen geheimzinnigheid. Waarom gaat het met deze jongeren thuis en op straat al zo lang mis?

De Marokkaans-Nederlandse auteur Abdelkader Benali (ook in het programma met Eerdmans) schreef eerder over de rampzalige relatie van deze jongeren met hun vader en moeder en over de schaamte die als een klamme deken over de Marokkaanse gemeenschap ligt. Een zwijgcultuur waarin lastige jongeren niet worden gecorrigeerd en gemakkelijk kunnen ontsporen.

Als we dat die jongeren (en alle komende generaties) echt willen besparen en de samenleving willen bevrijden van een aanzienlijk deel van de straatintimidaties, de berovingen en de serieuze criminaliteit, dan dienen politici, bestuurders en journalisten die zwijgcultuur in geen geval over te nemen.

Want het kan ook gruwelijk mis gaan door stilte, schaamte en angst om te discrimineren. De afgelopen jaren zijn in Engeland naar schatting 19 duizend meisjes en jonge vrouwen misbruikt. De daders opereerden in groepen en waren vrijwel allemaal mannen uit de Pakistaanse gemeenschap.

Familieleden van de daders hielden hun mond uit schaamte. Politiefunctionarissen en lokale bestuurders wisten van het misbruik, maar grepen niet in uit angst om van racisme beschuldigd te worden.

Als er van Grunbergs’ speech mag blijven hangen dat het onverdraaglijk is dat een individu veroordeeld wordt als afgezant van een hele groep, dan mogen we uit de speech van de koning herinneren, dat we niet zullen wegkijken. En dat we nooit normaal mogen maken wat niet normaal is.

.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten