de kolonisten van maroc.nl hebben een gemeenschappelijk vijand..lol
vanuit Zwitserland en chili prikken op maroc.nl is meer een slappe revanchisme.
Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.
Dit verwoord precies het verhaal van Revisor...
Een van de weinige keren dat ie de moeite neemt zijn frustratie helder onder woorden te brengen. De rest is dagelijks plakwerk van andere auteurs.
Dit dus:
Grootste probleem voor de mens is de achteruitgang van onze natuur en milieu.
Door wat wordt dit bedreigt?
Dit wordt bedreigd door het heersende economisch systeem.
Dit economisch systeem beter bekend als kapitalisme en cosumptiemaatschappij. De politieke ideologie die hierbij gebruikt wordt is het (neo)Liberalisme.
Wat voor gevolgen heeft dit voor de wereld, Nederland en ons?
'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
Gevolgen voor de wereld:
Voor de wereld heeft het als gevolg gehad dat de meerderheid van de wereld uitgebuit wordt. Heet kolonialisme is nooit opgehouden. De kolonisatie is gewoon van masker verandert.
Eerst waren het westerlingen zelf met hun legers die de landen onderdrukten en leegroofden, nu hebben ze er hun mannetjes en elites voor in de plaats gezet. Zo valt de kolonisatie niet op en komt er minder massaal verzet. Als het de buitenlander is die je landt bezet dan is dat heel zichtbaar en zullen de gekoliniseerden zich eerder verzetten.
Het westen heeft er dus nooit baat bij dat er een werkelijke democratie komt in al die landen. Immers als de democratie wordt ingevoerd dan kiezen de burgers voor hun eigen landsbelang en zullen ze het niet toelaten dat hun land wordt leeggeroofd.
Landen die ze niet goed kunnen controleren komen op de zwarte westerse lijst en worden gecriminaliseerd.
Het westen geeft miljarden uit aan informatievergaring, spionage en oorlogen uit in hun wingebieden. Indien nodig worden er regimechanges bewerkstelligd. Dat gaat via steunen van rebellengroepen, terroristen, massamanipulatie, mediacampagnes van de dictators etc...
Waar ergens een oorlog wordt gevoerd in de wereld, zit er 9 van de 10 keer het westen achter. Onderzoek voor het gemak even alle oorlogen na de tweede wereld oorlog. Je schrikt je rot wat het westen voor schade de derde wereld landen heeft toegebracht.
Het politieke westen denkt alleen aan haar belang, al doen ze zich voor dat ze werkelijk betrokken zijn. Westerse mensen kunnen wel oprecht en betrokken zijn, dat zijn er heel veel, maar de politiek die gevoerd wordt is het tegenovergestelde.
Gevolgen voor Nederland:
De westerse wereld heeft tijd genoeg gehad om zoveel te roven dat voor het gewone westerse volk genoeg overblijft dat ze tevreden gehouden kunnen worden.
Ze krijgen een beetje inspraak door een zigenaamd democratisch systeem om de extra kruimels te verdelen. Ook door een vermeende inspraak hou je mensen koest. De werkelijke machthebbers zijn grote bedrijven en een bepaalde elite.
Om hun belang te behartigen denken ze aan de lange termijn. Deze belangen worden door de politiek middels wetgeving voor gecreeerd. Langzaam aan krijgen ze steeds gunstigere wetgeving. denk hierbij aan belastingwetgeving en zo.
Ook hebben ze tijd gehad om hun bedrijven zo concurentiesterk te maken door schaalvergroting en technologie dat bedrijven uit andere landen moeilijk iets van betekenis kunnen voorstellen.
De internationale wetgeving en organisaties zijn grotendeels in hun handen waardoor ze op de achtegrond werken aan hun greep op de wereld.
Dit is aan het veranderen. Het westen dreigt haar greep over de wereld kwijt te raken.
Hoe reageert het westen daar op?
Allereerst wordt er op de kruimels bezuinigd. Niet dat er een tekort aan kruimels is, want de bedrijven maken nog steeds maximaal winst. Maar toch bereiden de machthebbers zich al voor. Wetgeving wordt meer op controle en beheersing van het volk gericht.
Om dit te doen zonder dat het westerse gepeupel dit door heeft en gaat morren en demonstreren, moet er een pispaaltje en vijand gecreerd worden om te dienen als bliksemafleider.
Wat een gotspe. Dat mag dan helemaal waar zijn, maar is niet de kern van jouw verhaal hier. Het gaat bij jou elke dag over vermeende achterstelling, discriminatie en racisme gericht op moslims en marokkanen. Daar ligt de kern van jouw frustratie. Wat jou het meeste bezighoudt kun je gewoon dagelijks zien aan de titels van je topics.
De quote hieronder geeft ongeveer weer wat jou dagelijks bezighoudt hier.
.
Wil je oprecht naar een ander luisteren en eventueel van hem leren of wil je gewoon je standaardverhaaltje doorheen brullen?
Wees geduldig en geef mij de tijd om mijn verhaal af te maken. Hopelijk kun je wat van mijn frame leren en kun je gebeurtenissen in de wereld om jou heen beter plaatsen zodat je je emoties beter kunt beheersen en inzetten voor waar het werkelijk om draait.
Niet dat ik de waarheid in pacht heb maar op zijn minst kun je het geduld opbrengen om naar mijn hele verhaal te luisteren.
Mijn verhaal is niet af maar ik heb nu even geen zin om verder te schrijven.
Bladwijzers