Wat is de kern van mijn verhaal? - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/26 EersteEerste ... 23413 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 255

Onderwerp: Wat is de kern van mijn verhaal?

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Standaard Re: Wat is de kern van mijn verhaal?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Wil je oprecht naar een ander luisteren en eventueel van hem leren of wil je gewoon je standaardverhaaltje doorheen brullen?

Wees geduldig en geef mij de tijd om mijn verhaal af te maken. Hopelijk kun je wat van mijn frame leren en kun je gebeurtenissen in de wereld om jou heen beter plaatsen zodat je je emoties beter kunt beheersen en inzetten voor waar het werkelijk om draait.

Niet dat ik de waarheid in pacht heb maar op zijn minst kun je het geduld opbrengen om naar mijn hele verhaal te luisteren.

Mijn verhaal is niet af maar ik heb nu even geen zin om verder te schrijven.
      De verwoesting van het milieu is inderdaad de grootste bedreiging. Maar dat is kwantitatief niet de kern van jouw verhaal hier. Het kan goed zijn dat dit in je gedachten een rol speelt, maar dat komt dan niet tot uiting in het aantal topics wat je hier plaatst.

Natuurlijk wil ik naar dat verhaal van het milieu wel luisteren, want dat houdt mij ook bezig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      De kern van jouw verhaal is: "Het net sluit zich rondom moslims"

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402414

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Hoe goed kennen jullie mij?

Wat is de kern van mijn verhaal? Binnen welk frame plaats ik de gebeurtenissen in de wereld?
      Slachtoffer zijn
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Jan 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      260545

chicks scoren.

Tuigoloog super ick's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1360620

Alles is de schuld van een ander, het systeem, de overheid.
      Wij zijn altijd slachtoffer en zielig.
      Een volk dat voor tirannen zwicht ...
      zal meer dan lijf en goed verliezen:
      dan dooft het licht...
      Hendrik Mattheus van Randwijk

Kindness Appreciated... mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48989

Revisor is de gewetensstemmetje bij o.a. Mark Rutte die zegt: "Ik vertrouw mensen met geld juist omdat ze alleen maar filantropisch kunnen denken door de zekerheid die ze hebben" Ipv stemmetje dat zegt: "geld is belangrijk"...

Het is een issue met mensen praten waar je onderbewuste het mee eens is maar de hersenspoelwereld je iets anders wijs probeert te maken.

Ik ga weer zwijgen, voor ik doe boel weer verpest. I'd say: "Keep going Revisor"..

En slachtoffer ach, we zijn allemaal slachtoffer van de economische illusiore vervanging van god.

God zit in iedereen, en geld is bedacht om daar uiting aan te geven. En de overheid ach, het moest eens over zijn met de overheid, om maar Brussilaans te eindigen met mijn berichtje..
      My Daily Peace of Music:
      http://www.soundcloud.com/hugo32

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      Slachtoffer zijn
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door super ick Bekijk Berichten
      Alles is de schuld van een ander, het systeem, de overheid.
      Wij zijn altijd slachtoffer en zielig.

Onze plastic soep wordt op de Noordpool geserveerd

groen

Joop Bouma– 20:08, 19 april 2017

Delen microplastics die zijn aangetroffen in de Noordelijke Ijszee. © RV

In de Noordelijke IJszee bij Nova Zembla drijft een deken van plastic afval. De miljarden stukjes plastic komen vrijwel zeker rechtstreeks uit de dichtbevolkte gebieden van Europa en de Verenigde Staten.
      Het afval is op golfstromen uit de Noord-Atlantische Oceaan naar het arctische gebied gedreven.

Vermoedens waren er al lang, aanwijzingen ook; Duitse onderzoekers vonden al plastic in noordpoolijs. Rond Nova Zembla dobberen naar schatting 300 miljard flintertjes plastic in zee.

Onderzoek van wetenschappers uit acht landen levert nu het bewijs. Ze gingen vijf maanden op expeditie in de Noordelijke IJszee en deden een poging de wereldwijde kaart van drijvend plastic afval compleet te maken. De resultaten zijn vandaag gepubliceerd op de wetenschappelijke website Science Advances.

Plastic welvaartsafval

Hoe lang doet een hamburgerbakje van een McDonald’s in Boston, Massachusetts over de lange reis naar Nova Zembla in de Noordelijke IJszee? Hoe lang is het dekseltje van een Starbucks-koffiebekertje onderweg van de kust bij IJmuiden naar de Barentszee? Het antwoord luidt: ongeveer twee jaar.

De Nederlandse natuurkundige Erik van Sebille heeft het onderzocht en uitgerekend. Hij weet alles van oceaanstromingen, hoe de zee over grote afstand objecten transporteert. In de oceanen liggen meer dan 17.000 boeien die gps-gegevens leveren. De data van de boeien leveren een berg gegevens op waarmee modellen kunnen worden gemaakt van de route en de snelheid waarmee ‘dingen’ in zee worden getransporteerd.

Bijzondere verantwoordelijkheid

De etiketten zitten er niet meer op, de oorspronkelijke vorm is niet meer herkenbaar, maar vast staat dat de plastic troep die in de Noordelijke IJszee drijft, uit Europa en de Verenigde Staten komt. En door die vaststelling rust op de overheden en bewoners van die continenten wel een bijzondere verantwoordelijkheid, vindt de wetenschapper van de Universiteit Utrecht.

Van Sebille: “Er zijn mensen die zeggen dat de plastic soep die in oceanen drijft, vooral afkomstig is uit landen als India, China, de Filippijnen. Daar zijn ook wel aanwijzingen voor. Maar het pleit ons in het Westen niet vrij van onze bijdrage aan het afvalprobleem op zee. Want het staat vast dat van het plastic dat wij hebben gevonden in de Noordelijke IJszee, er niets uit Zuidoost-Azië komt. Dit is echt afval dat in de VS en Europa in zee terecht is gekomen.”

Wetenschappers uit acht landen hebben op een expeditie van vijf maanden in de Noordelijke IJszee het drijvend plasticafval geanalyseerd. Ze vonden grote hoeveelheden plasticafval, vooral bij de eilandenarchipel Nova Zembla. Vandaag publiceren de wetenschappers hun bevindingen op de wetenschappelijke website Science Advances.

© RV

Van Sebille, een van de auteurs, was zelf niet mee op expeditie. Zijn bijdrage aan het onderzoek beperkt zich tot de berekening van de manier waarop al dat plasticafval uit Europa en Noord-Amerika in het Noordpoolgebied is gekomen.

De onderzoekers vonden weinig tot geen plastic in de uitgestrekte gebieden boven Canada en Oost-Siberië. Maar toen ze noordelijk in de Groenlandzee en de Barentszee voeren, ontdekten ze grote hoeveelheden plastic fragmenten. De meeste troep dreef bij Nova Zembla. “De studie laat zien dat er meer is dan de plastic soep, waar iedereen het over heeft. De plastic soep drijft in oceanen met weinig zeeleven, maar in de Noordelijke IJszee is er veel leven, er zijn volop beren, vogels, zeezoogdieren. Dit richt veel meer schade aan.”

Kleine fragmenten

Het afval is versnipperd tot stukjes ter grootte van rijstkorrels. Van Sebille: “De theorie is dat het plastic op de lange reis door de kracht van golven en door de inwerking van zon en zout water, uit elkaar valt in fragmenten. Dat is wat we denken. Er zijn ook wetenschappers die vermoeden dat dieren in drijvend plastic bijten en stukjes opeten en dat ze die fragmenten vervolgens uitpoepen. De plastic soep in de oceanen bestaat ook uit kleine fragmenten.”

© RV

En precies dat maakt het zo moeilijk om de troep op te ruimen. “De stukjes zijn niet veel groter dan plankton en algen. Je kunt ze eigenlijk niet verwijderen.” De enige oplossing is ervoor zorgen dat er minder plastic in zee kan komen, zegt de Utrechtse natuurkundige.

Het is de warme golfstroom uit de Golf van Mexico die het plastic van de Amerikaanse en Europese kusten meevoert naar de Noordpool. Wie de golfstroom met zijn vertakkingen op de wereldbol ziet, begrijpt in één oogopslag waarom het Amerikaanse en Europese afval met de stroom mee richting Noordpool wordt gevoerd. Alleen, de troep blijft daar achter. Het warmere Golfstroom-water zakt in de Noordelijke IJszee naar grotere diepten en vloeit uiteindelijk terug richting evenaar. Maar het plastic blijft in de Noordelijke IJszee.

Meest bedreigde ecosysteem

Het is een ecologisch drama, zegt Van Sebille: “Het plastic dat wij hier in Europa produceren, gaat uiteindelijk naar een van de meest ongerepte en meest bedreigde ecosystemen van de wereld. Het arctische gebied wordt al sterk bedreigd door klimaatverandering en het smelten van zee-ijs. Elke extra druk op de arctische fauna, van plasticafval of andere vervuiling, kan rampzalig zijn.”

Volgens Van Sebille bewijst de nieuwe studie dat er moet worden ingegrepen. “We krijgen dat plastic daar nu niet meer weg. Maar we moeten zorgen dat er niet nóg meer in de oceanen terechtkomt. We moeten minder plastic gebruiken en de stranden schoonhouden. Dat helpt echt. Plastic is een groot probleem voor dieren, die het opeten of erin verstrikt raken, met mogelijk dodelijke gevolgen.”

© RV

https://www.trouw.nl/groen/onze-plas...eerd~a392f668/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

DOOD
      Ingeschreven
      Dec 2013
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      304296

Kern van jouw verhaal is. Je maakt je leven moeilijker dan het is.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerstandigeSelma Bekijk Berichten
      Kern van jouw verhaal is. Je maakt je leven moeilijker dan het is.
      Dat is deels waar. Ik kan me helemaal afkeren van de globale, nationale en lokale wereld en me niets ervan aantrekken maar zo zit ik in nu eenmaal niet in elkaar.

Ik wil de wereld en gebeurtenissen om mij heen duiden en begrijpen en mijn handelingen daar op afstemmen.

Ik ervaar het niet als dat ik mijn leven moeilijker maak. Het is iets wat ik leuk vind. Dit is mijn hobby.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Zelfs honing uit de zwitserse bergen bevat plastic deeltjes.

Plastic valt uiteen in miniscule plastic deeltjes. Die komen dus in de nectar terecht. De bij zuigt die nectar met plastic op, die uiteindelijk in de honing terechtkomt.

Plastic schijnt een pseudo vrouwelijke hormonale werking te hebben op mens en dier. Het verstoort de hormoonwerking van levende organismen waardoor er allerlei afwijkingen ontstaan. Voortplantingsorganen etc.. worden bijvoorbeeld aangetast.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Ik zat net in de homotopic en kwam hier even terug. Schoot ineens de volgende gedachte door mijn hoofd:

als plastic een hormonale invloed heeft op levende organismes, welke invloed zou het hebben op de mens? Een moeder die voedsel eet die vol zit met plastic en/of verpakt is in plastic en/of verwerkt is met plastic, zou dat invloed hebben op het ongeboren kind? Zou het kunnen dat pseudo hormonale werking van plastic invloed heeft bij de conceptie en/of groei van een foetus dat er meer mensen met geslachts- en/of seksualiteitsafwijkingen worden geboren?

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten