Wat is de kern van mijn verhaal? - Pagina 30
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 30/32 EersteEerste ... 20293031 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 291 tot 300 van de 312

Onderwerp: Wat is de kern van mijn verhaal?

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Standaard Re: Wat is de kern van mijn verhaal?

.
      Ha Revisor!

Bedankt voor het posten van al die goede artikelen in deze en andere topics!

Er staat veel waardevolle informatie in, gegevens en denkbeelden. Ik voor mij heb er veel aan.

De forumleden die er kritiek op leveren dat je deze artikelen post zijn blijkbaar niet geïnteresseerd in die informatie.
      Dat verbaast mij.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawa Bekijk Berichten
      JAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

EN WAT DOE JE ER ZELF AAN......

Ik weet het allemaal dus wel....maar zo bereik je de mensen niet.

Je bent net zoals Wizdom....en niemand reageert meer.

Doe dit niet...en zeg met je eigen woorden wat je denkt en voelt...dan kom je binnen....

fijne dag en stop hiermee.
      Dát !!!!

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Ha Revisor!

Bedankt voor het posten van al die goede artikelen in deze en andere topics!

Er staat veel waardevolle informatie in, gegevens en denkbeelden. Ik voor mij heb er veel aan.

De forumleden die er kritiek op leveren dat je deze artikelen post zijn blijkbaar niet geïnteresseerd in die informatie.
      Dat verbaast mij.
      Graag gedaan Olive!

Ja dat kinderachtige gezeur over mijn persoon en zo ga ik niet op in en wil ik geen tijd aan besteden.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Dat verbaast mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Graag gedaan Olive!

Ja dat kinderachtige gezeur over mijn persoon en zo ga ik niet op in en wil ik geen tijd aan besteden.

Ja wat een gezeur... Ook de onderstaande uitspraak komt van jou. Hoe haal ik het in mijn hoofd jou persoonlijk aan te vallen!

"Westerse landen zijn hardcore brute kindermoordenaars"

Revisor
      .

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Rapport: twintig bedrijven verantwoordelijk voor meer dan helft plastic afval wereldwijd

Twintig bedrijven zijn verantwoordelijk voor de productie van 55 procent van al het wegwerpplastic-afval in de wereld. Dat blijkt uit de Plastic Waste Makers index, dat plasticproducenten in kaart brengt. Zowel staatsbedrijven als multinationals zijn verantwoordelijk.

Birk Heijkants
      18 mei 2021, 12:21

19 procent van het wegwerpplastic belandt als zwerfafval in de natuur of in de zee.Beeld EPA

Samen is de top twintig verantwoordelijk voor zo’n 72 miljoen ton van het plastic dat in 2019 werd weggegooid. De top honderd producenten van wegwerpplastic is verantwoordelijk voor 90 procent van de 130 miljoen ton plastic afval.

ExxonMobil is de grootste vervuiler: de olieproducent produceerde 5,9 miljoen ton plastic-afval. Het Amerikaanse chemiebedrijf Dow volgt ExxonMobil op de voet, met 5,5 miljoen ton. Op de derde plek staat de Chinese olie- en gasonderneming Sinopec, dat 5,3 miljoen ton creëerde. Shell staat op de 51ste plek, met 0,4 miljoen ton plastic-afval.

‘Oliebedrijven zoals Shell en Exxon investeren enorm veel in plastic’, zegt Jeroen Dagevos, Hoofd Programma’s van de Plastic Soup Foundation. ‘Doordat de auto-industrie minder op fossiele brandstof gefocust is, moeten die bedrijven iets anders met de olie.’ Toch is niet alleen de industrie schuldig, zegt hij. ‘Overheden moeten duidelijkere normen gaan stellen. Plastic dat in een rivier belandt wordt bijvoorbeeld niet als een officieel probleem gezien.’

Klimaatcrisis

Het wegwerpplastic wordt onder meer verbrand of komt op de vuilnisbelt terecht. 19 procent belandt als zwerfafval in de natuur of in de zee. Plastic voor eenmalig gebruik wordt bijna uitsluitend gemaakt van fossiele brandstoffen, waardoor de productie bijdraagt aan de klimaatcrisis. Bovendien is het slecht te recyclen; elk jaar wordt wereldwijd slechts 10 tot 15 procent van het wegwerpplastic gerecycled. ‘Een milieuramp dreigt’, schrijven de auteurs van het rapport. ‘Een groot deel van het plastic-afval zal als vervuiling eindigen in ontwikkelingslanden met slechte afvalsystemen.’

Elf van de twintig bedrijven zijn gevestigd in Azië, vier in Europa, drie in Noord-Amerika, één in Latijns-Amerika en één in het Midden-Oosten. Hun plasticproductie wordt gefinancierd door grote banken, waaronder Barclays, HSBC en JPMorgan Chase. Samen financieren twintig grote banken voor zo’n 24,5 miljard euro aan plasticproductie. Waaronder ook ING, voor zo’n 800 miljoen.

De Plastic Waste Makers index is een initiatief van de Australische Minderoo Foundation, een stichting van zakenman Andrew Forrest. Het rapport is gemaakt in samenwerking met onder meer onderzoeks- en adviesgroep Wood Mackenzie, de London School of Economics en het Stockholm Environment Institute.

Uit het rapport blijkt ook dat per hoofd van de bevolking Singapore, met 76 kilo per persoon, het meeste plastic-afval produceert. Singapore wordt gevolgd door Australië (59 kilo) en Oman (56 kilo). Nederland staat op plek vier met 55 kilo plastic afval per persoon.

Nederland is gewend aan veel luxe, stelt Dagevos van de Plastic Soup Foundation. ‘Appeltjes worden in stukjes gesneden en dan verpakt. Dat zorgt voor veel plastic troep.’ Is dat de schuld van de supermarkt of van de consument? ‘Dat is de vraag. De supermarkt biedt het aan, en de klant koopt het.’

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...wijd~ba45d825/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Hehe eindelijk een redelijke titel:
      "Bedrijven verantwoordelijk"...

...En natuurlijk ook de klanten van die bedrijven. Zonder klanten geen inkomsten, geen productie en dus geen afval.

.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Chili staat op de 11e plaats met 51 kg. (per capita)... valt ook zeer tegen...

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

Chili staat op de 11e plaats met 51 kg. (per capita)... valt ook zeer tegen...
      Ken je oorzaken? Zou het eenvoudig kunnen zijn dat de economie in Chili harder draait dan in andere landen in Zuid-Amerika?

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Ken je oorzaken? Zou het eenvoudig kunnen zijn dat de economie in Chili harder draait dan in andere landen in Zuid-Amerika?
      Nee nog niet. Ik heb het rapport wel gedownload en gegevens aan het bekijken. Zondermeer schokkend. Uiteraard moeten we (ik ook) hier wat mee doen.

Een van de oorzaken is zeker dat Chili van Amerika dacht ik de grootste consument van frisdrank is. Die troep zit helaas in plastic flessen die op grote schaal gedumpd worden. In drink nooit frisdrank en koop ook nooit plastic flessen. Wij hebben veel fruitbomen en drinken zo vers vruchtensap. Voor de rest drinken we ook verse melk dus geen plastic afval daarvoor.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten

Nee nog niet. Ik heb het rapport wel gedownload en gegevens aan het bekijken. Zondermeer schokkend. Uiteraard moeten we (ik ook) hier wat mee doen.
      Zeker. En geleidelijk aan begint maatschappelijke druk (waaronder van mensen als jij en ik) steeds groter te worden, zodat dwarsliggende politici verandering steeds moeilijker tegen kunnen houden. Veel politici doen pas wat wanneer ze ertoe gewongen worden.

Kapitalismus macht frei

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten