Wat is de kern van mijn verhaal? - Pagina 43
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 43/46 EersteEerste ... 33424344 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 421 tot 430 van de 454

Onderwerp: Wat is de kern van mijn verhaal?

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

Standaard Re: Wat is de kern van mijn verhaal?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Je plakt twee verschillende uitspraken uit twee verschillende topics die niet met elkaar in verband staan en maakt daar je eigen wensdenken verhaaltje van.

Volgens mij wil Oiseau gewoon geintegreerd zijn/doen en noemt hij de ziekte Kanker niet bij naam zoals veel Nederlanders dat ook niet doen.

Oow ja, de witte blanke westerling is wel degelijk verantwoordelijk voor de slechte gang van zaken wat betreft de vervuiling en vernietiging van onze aarde. Dat is gewoon zo, daar kunnen we niet omheen. Als we de zaken niet eerlijk kunnen benoemen dan kunnen we het ook niet oplossen.
      Ja, daar ben ik het volledig mee eens, dat : "de witte blanke westerling is wel degelijk verantwoordelijk voor de slechte gang van zaken wat betreft de vervuiling en vernietiging van onze aarde. Dat is gewoon zo, daar kunnen we niet omheen. Als we de zaken niet eerlijk kunnen benoemen dan kunnen we het ook niet oplossen."

Voor honderd procent mee eens. Het is precies zo als je stelt. De witte mens is met zijn leefstijl verantwoordelijk voor de enorme vervuiling van het milieu en vernietiging van ecosystemen.

.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Het gaat om het economisch systeem, wie hebben de touwtjes in handen? Dat zijn de westerse landen. Als zij niet vrijwillig maatregelen nemen, zal dat op handhardige wijze gebeuren, dat gebeurt al, en wie zijn de slachtoffers daarvan, yep de arme landen! dat zien we al om ons heen gebeuren.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

.
      Het gaat om het economisch systeem, wie hebben de touwtjes in handen? Dat zijn de westerse landen. Als zij niet vrijwillig maatregelen nemen, zal dat op handhardige wijze gebeuren, dat gebeurt al, en wie zijn de slachtoffers daarvan, yep de arme landen! dat zien we al om ons heen gebeuren.
      Ik denk dat, nee ik ben er honderd procent zeker van dat, de schade aan het milieu, aan ecosystemen, het klimaat, het grootste probleem op de wereld is. Groter en ernstiger dan oorlogen en misdaad. Het hele verwoesten van het mileu is sowieso misdadig. Het is naar mijn idee ook al te laat, maar dat is geen reden om niet te handelen. We moeten proberen het roer om te gooien en daar waar het kan de schade herstellen.

.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .

Ik denk dat, nee ik ben er honderd procent zeker van dat, de schade aan het milieu, aan ecosystemen, het klimaat, het grootste probleem op de wereld is. Groter en ernstiger dan oorlogen en misdaad. Het hele verwoesten van het mileu is sowieso misdadig. Het is naar mijn idee ook al te laat, maar dat is geen reden om niet te handelen. We moeten proberen het roer om te gooien en daar waar het kan de schade herstellen.

.

Zo sta ik er ook in!
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

VPRO Tegenlicht

Vandaag 20:34 - Seizoen 21 Afl. 7 - Welkom in het Symbioceen

Het is de hoogste tijd voor een transformatie naar het Symbioceen, een tijdperk waarin mens, natuur en technologie samen een nieuwe balans creëren. Grondlegger van dat idee is de Australische milieufilosoof Glenn Albrecht. Op zoek naar een nieuw bio-evenwicht met Glenn Albrecht, Jalila Essaïdi en Lucas De Man.

Hier te zien:

https://www.npostart.nl/vpro-tegenli.../VPWON_1335246

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

Zo sta ik er ook in!
      We zijn het eens over het belang van het milieu en wie dat aan het vernietigen zijn. Nu naar een oplossing werken. Een werkbare oplossing. Hoe gaan we dat doen? Egypte is een gemiste kans en toont de onwelwillendheid van de geïndustrialiseerde landen, de welvarende landen, tot het nemen van actie. Zelfs loze beloften zijn niet gemaakt, zoals destijds in Parijs. Men wil gewoon doorgaan op dezelfde voet, wat uiteraard tot een enorme catastrofe zal leiden, een catastrofe die eigenlijk al in volle gang is, maar steeds extremere vormen zal aannemen. Het is nu tijd voor daden.

Het is trouwens niet alleen het klimaat, maar ook de onvolstelbare omvang van plastic-vervuiling in het milieu, de lucht, het water en de bodem. Dat moet echt stoppen en de schade zoveel mogelijk worden beperkt en daar waar mogelijk herstelt.

.

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

VPRO Tegenlicht

Vandaag 20:34 - Seizoen 21 Afl. 7 - Welkom in het Symbioceen

Het is de hoogste tijd voor een transformatie naar het Symbioceen, een tijdperk waarin mens, natuur en technologie samen een nieuwe balans creëren. Grondlegger van dat idee is de Australische milieufilosoof Glenn Albrecht. Op zoek naar een nieuw bio-evenwicht met Glenn Albrecht, Jalila Essaïdi en Lucas De Man.

Hier te zien:

https://www.npostart.nl/vpro-tegenli.../VPWON_1335246
      Daar ga ik eens rustig naar kijken.

.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Column Irene van Staveren

Olie-, gas- en agro-lobby’s saboteren klimaatbeleid: dat maakt mij echt kwaad

29 november 2022

Als de koning een staatsbezoek aflegt, gaan er tientallen grote bedrijven mee in de hoop op lucratieve contracten. Ik heb daar geen probleem mee, want het gebeurt openlijk en het ontvangende land wil net zo graag verdienen aan investeringen en handel. Lastig wordt het als er mensenrechten in het geding zijn en de koopman (of de Fifa) het van de dominee wint.

Waar ik echt boos om word, is de enorme bedrijvenlobby tegen milieu- en klimaatbeleid. Dat gebeurt veelal achter de schermen en gaat gepaard met diverse vormen van misleiding (greenwashing), chantage (dreigen naar het buitenland te verhuizen) en omkoping (sponsoring van de jaarlijkse VN-klimaatconferenties).

De net afgesloten klimaatconferentie in Egypte heeft helemaal geen enkele stap vooruit gezet. Dat komt echt niet doordat de landen die daar bijeen waren allemaal zo kortzichtig zijn. Maar wel doordat er 600 lobbyisten van de olie- en gassector aanwezig waren. Die hebben handig gebruikgemaakt van het feit dat landen verdeeld zijn over een aantal zaken. Zoals het tempo van het klimaatbeleid en het feit dat de rijke landen bijna alle uitstoot die de aarde aankan al hebben veroorzaakt, zodat er bijna geen ruimte meer over is voor de ontwikkeling van de arme landen. Wie gaat dat compenseren? De bedrijvenlobby is erin geslaagd om heel wat zand in de raderen van het wereldwijde klimaatbeleid te strooien.

Geen plafond maar een open dak

Helaas is dat hier bij ons niet anders. Tata Steel in IJmuiden heeft succesvol gelobbyd bij de provincie Noord-Holland. Hoe kan het anders dat het nieuwe stikstofplafond voor het bedrijf weliswaar 8 procent lager ligt dan het vorige, maar nog steeds zo ruim is dat het bedrijf geen enkele moeite hoeft te doen om zich eraan te houden? Dat is geen plafond, maar een open dak.

En nu ik het toch over stikstof heb, LTO, de lobbyorganisatie van agrarisch Nederland, is misschien wel de kampioen van de lobby voor het *behoud van de status quo. Al decennia heeft de lobbyclub heel effectief de omslag naar duurzame landbouw tegengehouden. Zodat we nu met een opeenstapeling van urgente problemen zitten. Stikstof, CO2, biodiversiteit en drinkwaterschaarste om er een paar te noemen. De LTO reageert verbaasd en vraagt om verder uitstel.

Slootwater

Die jarenlange lobby is eigenlijk helemaal niet in het belang geweest van de boeren die LTO zegt te vertegenwoordigen. Boeren gaan juist voor de lange termijn. Die hebben vruchtbare grond nodig, slootwater dat niet vervuild is met fosfaat en nitraat, bijen die hun gewassen bevruchten en normale weerpatronen voor de groei van hun gewassen en voor het gras voor hun koeien. Het zou zomaar kunnen dat LTO zelf onderwerp is van de lobby door de agro-industrie, met de kortetermijnbelangen van hun slachterijketens en veevoergiganten.

Wat te doen tegen de lobbykracht van grote bedrijven die tegen het gemeenschappelijke belang ingaan? Transparantie van lobbyclubs zoals de LTO, juist ook voor de eigen boerenachterban, lijkt me een gezond principe. En voor de VN stel ik een verdeling voor van het aantal lobbyorganisaties: maximaal 10 procent voor commerciële bedrijven, zodat 90 procent overblijft voor ngo’s die het algemeen belang dienen.

Irene van Staveren is hoogleraar ontwikkelingseconomie aan de Erasmus Universiteit.

https://www.trouw.nl/opinie/olie-gas...waad~b086cd8d/

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      17

.
      Het zijn vooral die kut-consumenten. Zonder hen kunnen grote bedrijven niet bestaan.

.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .
      Het zijn vooral die kut-consumenten. Zonder hen kunnen grote bedrijven niet bestaan.

Consumenten zijn net schapen wiens dierlijke lusten, verlangens en ego via reclame en marketing succesvol worden aangespoord om te consumeren.

Net als dat je een pedofiel continu overspoeld met naakte en halfnaakte kinderplaatjes, filmpjes etc...

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten