Wanneer al die bullshit banen zouden verdwijnen krijgen we de slavernij weer terug.
Wanneer al die bullshit banen zouden verdwijnen krijgen we de slavernij weer terug.
Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.
dat is inderdaad waar... met name studies als antropologie, sociologie, vrijetijdskunde etc
Ik denk dat indien er een select groepje mensen is die dat als wetenschap uitzoekt dan is dat prima.. maar als de helft van je bevolking dat studeert zit er iets fout
Ik snap het sentiment van de schrijver maar om te stellen dat alleen iemand die een fysiek product maakt echt werkt is veel te kort door de bocht, en dan begrijp je echt niet hoe de wereld echt werkt.
Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.
Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.
Wat ik zojuist bedacht, is dat de auteur tegen een symptoom aankijkt. Het onderliggende 'probleem' is beschreven in het boek The Collapse of Complex Societies van Joseph Tainter.
De basis gedachte is dat toenemende economische en maatschappelijke complexiteit een afnemende meerwaarde heeft totdat de kosten groter zijn dan de opbrengsten.
Normaal gesproken, en dat gebeurde in de geschiedenis vaak, stortte de maatschappij in. Dat gebeurt nu niet zo snel in omdat rentes negatief kunnen zijn (dat laatste is mijn eigen gedachte).
Probeer je eens een wereld voor te stellen zonder advocaten en adviesbureaus. Alles zou goedkoper kunnen zijn, en dan hoeven we minder hard te werken. In een complexe maatschappij gaat dat niet lukken.
Laatst gewijzigd door Bart.NL; 07-02-23 om 12:30.
.
Hier ben ik het beslist mee eens.
* * *
Ik ben fundamentalist – een linkse vrije marktfundamentalist.
Hier een stukje fundamentalistisch denken:
Het criterium voor nut in een vrije markteconomie is vrije ruil.
(Dit is een liberaal criterium, steunend op verlichtingsdenken).
In een ruileconomie heb je wat je hebt door te ruilen.
Niets hebben is geen optie.
Dus is ruil niet vrij maar nodig.
Dus functioneert het criterium voor nut niet goed.
Dit moeten we oplossen, anders hebben we geen goed economisch verhaal, en geen goed functionerende, duurzame economie.
(Een goed economisch verhaal is niet in het belang van kapitalisten – vrije ruil en een goed functionerend criterium voor nut is dat niet. Met kapitalisten doel ik nu op de echt rijke kapitalisten, miljardairs, niet ondernemers met een kleine toko).
Heb ze nog niet gezien, maar wanneer ik weer in AH ben zal ik een vakkevuller ernaar vragen.![]()
De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.
Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
Bullshit-banen zijn broodnodig omdat wij zitten met miljarden zielen en minder groot oorlogen... Anders wat zouden wij doen?
Bladwijzers