75 % banen in westen zijn bullshit jobs, meer bezigheidstherapie voor volk om zich koest te houden - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: 75 % banen in westen zijn bullshit jobs, meer bezigheidstherapie voor volk om zich koest te houden

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614780

Standaard Re: 75 % banen in westen zijn bullshit jobs, meer bezigheidstherapie voor volk om zich koest te houd

Wanneer al die bullshit banen zouden verdwijnen krijgen we de slavernij weer terug.
      Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Standaard Re: 75 % banen in westen zijn bullshit jobs, meer bezigheidstherapie voor volk om zich koest te houd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark Bekijk Berichten
      wat een heerlijk naief wereld beeld

- financiele dienstverlening is geen echte baan: succes met je hypotheek, lening en bankrekeningen
      - management is geen echte baan: bedrijven zetten zichzelf immers op en productie medewerkers in een fabriek snappen vanzelf wat ze wanneer moeten produceren voor wie
      - administratie is onzin : immers jouw loon gaat je vanzelf automatisch bereiken

geloof me dat als ik in de bedrijven die wij kopen non functies vindt dat we ze er allemaal uitschoppen, zo werkt kapitalisme

Meen me te herinneren dat je wel eens geageerd hebt tegen pretpakketstudies.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      54
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286228

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Het is zaak die paradox te doorgronden. We zeggen ongeveer hetzelfde, of komen op hetzelfde uit, als ik me niet vergis.
      Dus jij vindt die hamsters met kuslippen ook zo geweldig?

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402416

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Meen me te herinneren dat je wel eens geageerd hebt tegen pretpakketstudies.
      dat is inderdaad waar... met name studies als antropologie, sociologie, vrijetijdskunde etc
      Ik denk dat indien er een select groepje mensen is die dat als wetenschap uitzoekt dan is dat prima.. maar als de helft van je bevolking dat studeert zit er iets fout

Ik snap het sentiment van de schrijver maar om te stellen dat alleen iemand die een fysiek product maakt echt werkt is veel te kort door de bocht, en dan begrijp je echt niet hoe de wereld echt werkt.
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

Very Important Prikker Mark's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      402416

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Alleen voor veel van de producten die deze bedrijven maken geldt, overbodigheid is hun kwaliteit, behalve natuurlijk die hamsters bij Albert Heijn met zoenlippen en de tekst 'Kus me' erop.
      Dus je wilt zeggen dat de noeste arbeider die hard werkt om die zoenlippen te produceren geen nuttige baan heeft? Dat gaat een beetje in tegen de auteur van dit artikel
      Gaarne langzaam typen wanneer u mij aanspreekt, ik ben blond en heb een IQ van 89.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      54
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286228

Dus je wilt zeggen dat de noeste arbeider die hard werkt om die zoenlippen te produceren geen nuttige baan heeft? Dat gaat een beetje in tegen de auteur van dit artikel.
      Wel als hij met het geld dat hij verdient tuinkabouters gaat kopen. Dan werkt hij kennelijk te hard.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      54
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286228

Dat gaat een beetje in tegen de auteur van dit artikel.
      Wat ik zojuist bedacht, is dat de auteur tegen een symptoom aankijkt. Het onderliggende 'probleem' is beschreven in het boek The Collapse of Complex Societies van Joseph Tainter.

De basis gedachte is dat toenemende economische en maatschappelijke complexiteit een afnemende meerwaarde heeft totdat de kosten groter zijn dan de opbrengsten.

Normaal gesproken, en dat gebeurde in de geschiedenis vaak, stortte de maatschappij in. Dat gebeurt nu niet zo snel in omdat rentes negatief kunnen zijn (dat laatste is mijn eigen gedachte).

Probeer je eens een wereld voor te stellen zonder advocaten en adviesbureaus. Alles zou goedkoper kunnen zijn, en dan hoeven we minder hard te werken. In een complexe maatschappij gaat dat niet lukken.
      Laatst gewijzigd door Bart.NL; 07-02-23 om 12:30.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      Ik snap het sentiment van de schrijver maar om te stellen dat alleen iemand die een fysiek product maakt echt werkt is veel te kort door de bocht, en dan begrijp je echt niet hoe de wereld echt werkt.
      Hier ben ik het beslist mee eens.

* * *

Ik ben fundamentalist – een linkse vrije marktfundamentalist.
      Hier een stukje fundamentalistisch denken:

Het criterium voor nut in een vrije markteconomie is vrije ruil.
      (Dit is een liberaal criterium, steunend op verlichtingsdenken).

In een ruileconomie heb je wat je hebt door te ruilen.
      Niets hebben is geen optie.
      Dus is ruil niet vrij maar nodig.

Dus functioneert het criterium voor nut niet goed.

Dit moeten we oplossen, anders hebben we geen goed economisch verhaal, en geen goed functionerende, duurzame economie.

(Een goed economisch verhaal is niet in het belang van kapitalisten – vrije ruil en een goed functionerend criterium voor nut is dat niet. Met kapitalisten doel ik nu op de echt rijke kapitalisten, miljardairs, niet ondernemers met een kleine toko).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Dus jij vindt die hamsters met kuslippen ook zo geweldig?
      Heb ze nog niet gezien, maar wanneer ik weer in AH ben zal ik een vakkevuller ernaar vragen.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614780

Bullshit-banen zijn broodnodig omdat wij zitten met miljarden zielen en minder groot oorlogen... Anders wat zouden wij doen?

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      54
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286228

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Bullshit-banen zijn broodnodig omdat wij zitten met miljarden zielen en minder groot oorlogen... Anders wat zouden wij doen?
      Misschien wel maar als je daarmee schaarse energie en grondstoffen verbruikt, is het misschien geen goed idee. Je kunt ook een potje gaan voetballen of schaken.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten