Computer - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/10 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 92

Onderwerp: Computer

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Standaard Re: Computer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamirPlus Bekijk Berichten

Goed bezig!
      Ik gebruik ook allang geen Google meer.
      Ik vind dat als je het eenmaal hebt gemaakt, je een ander ook moet gunnen groot te worden of in ieder geval hun beurt gunnen.
      Die rotzooi bedrijven worden veel te groot, over de rug van de "gewone gebruikers", zoals jij en ik.
      Op een gegeven moment is het niet meer wat het geweest is en totaal een tegenpool is geworden van zijn vroegere ik. (Google begint Microsoft allures te krijgen en Microsoft is de definitie van "kwaad")
      Jij bent ook goed bezig, sympathieke posts.

Dat Ecosia is niet wat ik zoek. Het is geen zoekmachine. Het is alleen een interface voor de zoekmachine 'bing' van ... microsoft.
      En ik wil nou juist van die toko's af.

Waarom is zoveel van computers en internet amerikaans? Waarom zijn europeanen zulke slapjanussen dat ze dat alles niet zelf opzetten?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Jij bent ook goed bezig, sympathieke posts.

Dat Ecosia is niet wat ik zoek. Het is geen zoekmachine. Het is alleen een interface voor de zoekmachine 'bing' van ... microsoft.
      En ik wil nou juist van die toko's af.

Waarom is zoveel van computers en internet amerikaans? Waarom zijn europeanen zulke slapjanussen dat ze dat alles niet zelf opzetten?
      DuckDuckGo is een zoekmachine die je privacy respecteert. Wel Amerikaans. Maar je wordt dus niet gevolgd. Maar het maakt o.a. ook gebruik van Bing. Yandex is Russisch. Ixquick was Amerikaans, nu Nederlands, en respecteert ook je privacy.

BTO is een Nederlandse laptop-bouwer (de onderdelen zullen wel Chinees zijn).

De browser Opera is Noors.

Linux is internationaal, ooit zo'n beetje bedacht door een Fin. Ubuntu is bijvoorbeeld Engels, gestart door een Zuid-Afrikaan, en Mint is van een Fransman die in Ierland woont. In heel veel landen zijn en worden Linux-versies ontwikkeld, er is ook een Nederlandse.

Tsja, internet is uitgevonden in de VS, en daar zitten ook procentueel de meeste gebruikers. Verder is daar het meeste geld beschikbaar om dingen te ontwikkelen. Verdomde kapitalisme

Maar in het algemeen vind ik dat je gelijk hebt. Europa moet veel meer moeite doen dingen zelf te ontwikkelen. In plaats van alleen maar Microsoft en Google te bestrijden zouden er Europese giganten moeten zijn. Maja, dat vereist meer EU / Europa, en dat is momenteel niet populair.

Eigenlijk lukt die concurrentie alleen met auto's en vliegtuigen.

De EU zou morgen Linux tot de standaard kunnen uitroepen, en open standaarden voor kantoortoepassingen verplicht kunnen stellen, dus MS Office eruit en LibreOffice / OpenOffice erin.

Je kan trouwens nu al LibreOffice gebruiken, het is er ook voor Windows en is grotendeels compatibel met MS Office, ondersteunt dus .docx en .xlsx. Het is internationaal, gevestigd in Duitsland, gratis en niet-commercieel.

Voor het afspelen van geluid en beeld kan je VLC gebruiken, oorspronkelijk Frans, nu internationaal, gratis en niet-commercieel.

Dus er gebeurt wel wat, alleen qua zoekmachines ben je wat beperkt.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Inderdaad, zoals Mark61 al zegt is het makkelijker om met de vinger te wijzen, dan zelf een alternatief op te bouwen.
      Zij worden er rijk door en de computer-giganten kunnen lekker blijven doorgaan met miljarden binnen harken.
      Geld is een goede middel om mensen te laten zwijgen en principes opzij te laten zetten.
      Dat zeggen ze toch ook weleens dat iemand door al dat geld het verstand is verloren.
      Kijk maar naar die Loterij-winnaars, die krijgen de raarste emoties, van nog maar een klein bedrag, laat staan als je miljarden kan ontvangen uit schadeclaims en strafmaten, dan denk je zeker dat je goed bezig bent.
      Gewoon niet gebruiken is het beste, dus gewoon naar de website zelf gaan, zoals intikken in het adresbalk www.maroc.nl.
      Ik heb die zoekmachines eigenlijk nooit gemogen en ik was alleen op internet om te gamen of te socializen of schoolwerk te doen, of ik was in Paint aan het gek doen.
      Nu gaat alles via de computer en hebben we ineens last van Cybercrime...? Ra-ra hoe kan dat?!

Nu zit ik ook alleen achter de computer voor werk of om Youtube-filmpjes te kijken.
      Muziek en entertainment in de gaten houden.
      Ik ben graag op de hoogte van de gemiddelde gast en nieuwe ontwikkelingen.
      Je moet gewoon een soort Startpagina hebben, waar je dan via de Links naar andere sites kunt gaan, in de trant van wat je al zocht of al bezoekt.
      Ik heb zo een website waar ik dagelijks kom, die een beetje alle bekende en populaire(trending en hoog verwacht) video's en onderwerpen hebben, per dag ingedeeld, dus als ik een dag of twee niet ben gaan kijken, dan kan ik zo terugscrollen naar die dagen en zien wat ik allemaal gemist heb, alhoewel de meest populaire en belangrijkste video's en onderwerpen wel gewoon dagen blijven doorgaan, dus ook al heb je het begin gemist, dan kom je er wel tegen het einde aan bij.

Plus ik ging veel surfen op Wikipedia en Encyclopedia toen, dus ik was soms wel dagen achter elkaar over een onderwerp aan het zoeken en soms bracht het mij op andere ideeën en onderwerpen. (Je kon dan "back" doen of je geschiedenis checken en die zag er soms niet uit, hahaha)
      Ik heb echt heel veel tijd besteed aan het begin van de wereldwijde web, om te onderzoeken, als het ware, maar nu is het gewoon allemaal zo uitgekauwd en afgetrokken van de echte ideeën en voorbeelden.
      Als iets nieuws is, dan is het meestal "magisch" leuk, maar na een tijd begin je er gewoon een afkeer van te krijgen, als het zo voor je ogen vernaggelt wordt.

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Heel lang altavista gebruikt omdat ik google te dominant vond. Yahoo nooit wat gevonden, bing zoekt alleen bij sponsors van Microsoft. De dominantie waar je bijna niet onderuit komt.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349537

al die zooi is niet te vertrouwen. er bestaat niet zoiets als yes dit is het. uiteindelijk vallen ze allemaal voor het grote geld. zolang ze maar populair genoeg zijn of zijn geworden. iedereen wil een bill gates worden. nou ja, niet iedereen, maar lui die groot genoeg worden, worden het gevraagd of ongevraagd.

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Mijn fijnste werkinstrument is een MacBook Pro. Beestje is nu 8 jaar oud en nog steeds perfect. Enige upgrade die ik gemaakt heb is het inbouwen van een ssd. MacOS is nog steeds perfect.

Very Important Prikker Umarvlie's Avatar
      Ingeschreven
      Mar 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      490013

Apple ... summum in marketing.
      'Als je het begrijpt, hoef je het niet te vragen, als je het moet vragen zul je het nooit begrijpen.'

Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Nou nee niet echt, ok toch wel een beetje. M'n appeltjes van 7 en 8 jaar oud werken nog allemaal als een dolle. OSX is ook perfect. iPhone van 6 jaar doet het ook nog prima.
      Denk niet dat Samsung zijn laptopjes weggeeft omdat ze zo van hun klanten houden. Marges zijn bijna universeel. Naaien doen ze je allemaal.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Soms moet je niet moeilijk doen.

In mijn geval en ik denk ook in jullie gevallen moet je niet moeilijk doen door stokoude pc's te proberen in leven te houden. Het is leuk als experimenteer project maar maak je leven makkelijker door een up to date computer te kopen. Zeker als een computer een belangrijke instrument voor je is in het dagelijkse leven.

Ik adviseer de navolgende tweede hands laptop.

HP Elitebook 840 G1

Processor : i5-4300U
      Werkgeheugen: 8 GB
      Harde schijf: 180 GB SSD
      Scherm: 14,4 led Touchscreen, 1600 x 900 breedbeeld.
      4 usb 3.0 etc...

Mooi ding, niet te klein en niet te groot. Heel degelijk gebouwd. Weegt maar 1,5 kg, batterij gaat bij constante gebruik minstens 3 uur mee en de prijs is op dit moment € 309,--

Gebruikt heel weinig stroom. TDP is 15 W. Je hoort hem niet en komt zelden boven de 45 graden celcius, warmteprobleem heb je dus geen last van.

https://www.marktplaats.nl/a/compute...8gb-1-5kg.html
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Ow ja en een verlicht toetsenbord.

De HP elitebook G1 is denk ik wel één van de beste laptops die ik ooit gekocht heb.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten