Computer - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/10 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 92

Onderwerp: Computer

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Re: Computer

Als iets het niet doet schroef ik het open en ga ik aan de slag. Van de laptops zijn de Dells en de HP-s het beste en makkelijkste te repareren.

Ik kijk ook hoe stevig zoemen ding is, bij torderen zo min mogelijk gekraak. Zwaarder is vaak beter.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joesoef Bekijk Berichten
      Als iets het niet doet schroef ik het open en ga ik aan de slag. Van de laptops zijn de Dells en de HP-s het beste en makkelijkste te repareren.

Ik kijk ook hoe stevig zoemen ding is, bij torderen zo min mogelijk gekraak. Zwaarder is vaak beter.
      Ik heb al een paar HPs/compaqs open moeten schroeven, die ik opengeschroefd heb ervoer ik als lastig. Van eentje heb ik het gewoon opgegeven. Om alleen de fan te kunnen bereiken om schoon te kunnen maken moest ik de hele laptop uit elkaar halen. Check foto. De Sony's vond ik een stuk makkelijker.

De HP Elitebook G1 is anders. De fan kun je door één klep te verwijderen direct benaderen en schoonmaken.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Kon je topic over je oude XP bak niet meer vinden. Is dat al opgelost? Anders heb ik dit gevonden:

https://q4os.org/

Linux die eruit kan zien als XP, heel vertrouwd. In het Nederlands. Ik heb hem geprobeerd, werkt heel eenvoudig. Linuxbetrouwbaarheid.
      viejo pendejo se extravia
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Voor het eerst zelf computer opengemaakt en 'gerepareerd'.

Eerst zat de muispijl vast. Uitgezet en opnieuw gestart. Toen zat het beeld vast. Uitgezet. Toen startte hij helemaal niet meer. Geen signaal naar beeldscherm.

Behuizing opengemaakt en zag dat hij erg stoffig was. Mn broers vertelden me hoe bepaalde onderdelen eruit zien en hoe ik die eruit kan halen. Harde schijf eruit gehaald, daar zat aan de open kant een dikke laag stof op.

Alles goed afgestoft met een tandeborstel en een penseel en blazen. In elkaar gezet en hij doet het weer.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten

Kon je topic over je oude XP bak niet meer vinden. Is dat al opgelost? Anders heb ik dit gevonden:

https://q4os.org/

Linux die eruit kan zien als XP, heel vertrouwd. In het Nederlands. Ik heb hem geprobeerd, werkt heel eenvoudig. Linuxbetrouwbaarheid.
      Dat is deze topic:

Windows trucs: Upgrade naar windows 10 mogelijk en hoe stop je een update van Windows 10?

Door mn nieuwe ervaring van gisteren vind ik het nu leuk om te doen!
      Ga gauw met linux aan de slag. De linux mint die je aanraadde ziet er leuk uit.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072960

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Dat is deze topic:

Windows trucs: Upgrade naar windows 10 mogelijk en hoe stop je een update van Windows 10?

Door mn nieuwe ervaring van gisteren vind ik het nu leuk om te doen!
      Ga gauw met linux aan de slag. De linux mint die je aanraadde ziet er leuk uit.
      Oh leuk!

Overigens is dat Q4OS wel exotisch hoor, het is een heel 'kleine' distributie (ook wel 'distro' = versie van Linux), dus je kan niet rekenen op veel ondersteuning of regelmatige updates.

Dus als Mint lukt, dan zou ik dat doen. Uitstekende en zeer gangbare distro. Neem dan de Xfce-versie, want die is 'lichter'.

Hier wordt alles uitgelegd in normale taal: https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

Het is alleen nog de vraag of jouw computer de 64-bit versie aankan. Maar dat merk je vanzelf. Anders moet je de 32-bit versie nemen, maar 64 heeft de voorkeur.

Je kan altijd wat dingetjes tegenkomen, zoals ondersteuning voor je video-kaart (beeld dus), maar roep maar als er iets niet gaat.

Alternatief: Xubuntu. Verschilt nauwelijks van Mint Xfce, alleen uiterlijk een beetje. Het enige verschil is misschien dat de Nederlandstalige ondersteuning (het forum) wat 'groter' is, er zijn denk ik meer gebruikers. Informatie: https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu

Als ze allebei te traag zijn (bijvoorbeeld met youtube-video afspelen in Firefox), dan praten we hier weer verder
      viejo pendejo se extravia

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

.
      Voor het eerst zelf computer opengemaakt en 'gerepareerd'.

Eerst zat de muispijl vast. Uitgezet en opnieuw gestart. Toen zat het beeld vast. Uitgezet. Toen startte hij helemaal niet meer. Geen signaal naar beeldscherm.

Behuizing opengemaakt en zag dat hij erg stoffig was. Mn broers vertelden me hoe bepaalde onderdelen eruit zien en hoe ik die eruit kan halen. Harde schijf eruit gehaald, daar zat aan de open kant een dikke laag stof op.

Alles goed afgestoft met een tandeborstel en een penseel en blazen. In elkaar gezet en hij doet het weer.
      Stof bij harde schijf zou niet zo problematisch moeten zijn. Vaak is het stof dat bij de ventilatieschacht bij de processor zit.

Het is niet zo moeilijk of ingewikkeld. Desktop computers zijn helemaal makkelijk. Het moeilijkste is dat je moet onthouden wat je hebt losgemaakt, de juiste schroef en in welke volgorde iets losgemaakt en dus ook vastgemaakt moet worden.

Bij problemen met laptops gebruik ik filmpjes op Youtube. Ik zoek dan op merk en model en dan kijk eerst een paar filmpjes en zpoek dan de beste uit. Aan de hand daarvan leer je de handigste wijze om ze uit elkaar te halen en weer terug te zetten.

Laptops zijn het moeilijkst. Vooral de volgorde en de preciesie waarmee het uit elkaar moet worden gehaald.

Bij een desktop kun je heel makkelijk bij alle onderdelen zoals de ventilator. Bij de laptops is de ventilator bij sommige merken zo diep verstopt dat je de hele laptop uit elkaar halen om die te kunnen bereiken.

Tegenwoordig is het moeilijker om nieuwe laptops uit elkaar te halen. Ze gebruiken meer lijm als hechttechniek. ALs je die uit elkaar haalt is het moeilijker om alles weer vast op zijn plaats te kunnen houden.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Stof bij harde schijf zou niet zo problematisch moeten zijn. Vaak is het stof dat bij de ventilatieschacht bij de processor zit.
      Er zat overal stof op, met name ook op aansluitingen, waar bijvoorbeeld een draad aankwam en (al of niet met pennetjes) aan een contact vastzat. Daar lag dan een plukje stof op.

Hoe ziet een processor eruit? Misschien herken ik hem.

Er zitten drie ventilatoren in. De vinnen daarvan heb ik niet zo goed afgestoft, omdat ik er niet goed bij kon. Kon er net bij met een penseel, vin voor vin.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Er zat overal stof op, met name ook op aansluitingen, waar bijvoorbeeld een draad aankwam en (al of niet met pennetjes) aan een contact vastzat. Daar lag dan een plukje stof op.

Hoe ziet een processor eruit? Misschien herken ik hem.
      Desktop heeft meestal minimaal 3 ventilators. 1 ventilator zuigt lucht van de buitenkand naar binnen. Is vaak het grootst.

De transformator, een vierkante kastje heeft ook een vertilator.

Als je een grafische kaart ingeplugged hebt, dan heeft ie ook een eigen ventilator.

En dan heeft de processor ook een ventilator. Dat is een vierkante bouwerk van lagen metaal waar boven de ventilator zit. Dat is het koelingssysteem. Die stof bij die ventilator en de lagen metaal bouwwerk is het meest verantwoordelijk voor te hoge temperatuur en geluidsproblemen, bij laptops de hoofdoorzaak.

ALs je dat bouwwerkje boven op de processor weghaalt moet je eraan denken om koelpasta er tussen te smeren als je het weer boven op de processor vast gaat maken. Bij een desktop hoef je die niet vaak los te schroeven om de stof et verwijderen, bij laptops helaas wel

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011797

Simpele uitleg computer hardware:

Voeding / transformaor = deze zorgt ervoor dat 220 volt wordt omgezet naar lagere stroom waarmee de computer werkt.

Moederboord = dat onderdeel waaraan alle andere onderdelen aan worden bevestigd. Is een boord waar communciatiewegen zijn aangelegd die er voor zorgen dat alle onderdelen met elkaar kunnen communiceren.

Processor = het hart van de computer, deze rekent alles uit.

Werkgeheugen = is het vervangbare geheugen die de processor gebruikt om tijdelijk iets op te slaan (processor heeft intern ook eigen geheugen waar hij ook tijdelijk info opslaat, deze kun je niet vervangen). Belangrijk om te weten is dat je het beste een zelfde soort geheugen moet hebben als je die wilt vergroten. Stel je koopt een duurdere snellere geheugen en klikt die in. Die geheugen gaat niet sneller werken dan de langzaamst ingeplugde geheugen.

Harde schijf : Spreekt voor zich. Dit is de lange termijn geheugen. Werkt met schijven met magneetdeeltjes. Net een cassettebandje maar nu zonder band maar op schijf. Magneten uit de buurt houden van dit onderdeel.

CD/DVD writer lezer spreekt voor zich. Enige wat belangrijk is om te weten is dat er een data kabel en stroomkabel is die verbonden wordt met moederboord. Sommige hebben maar 1 kabel.

Het moederboord heeft vaak standaard ingebouwd een geluidskaart, grafische kaart, netwerkkaart en allerlei extra aansluitingen.

Als je bijvoorbeeld veel met geluid werkt kun je een externe geluidskaart kopen. Werk je veel met beeld of wil je beter en mooier gamen dan neem je een grafische kaart.

Deze kaarten moet je vastmaken aan het moederboord. Het moederboord heeft allerlei aansluitpunten waar je dat in kunt pluggen. Dat noemen ze sloten.

Als je deze onderdelen kunt aanwijzen dan heb je al het grootste gedeelte onder de knie.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten