Computer - Pagina 7
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 7/9 EersteEerste ... 678 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 61 tot 70 van de 81

Onderwerp: Computer

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011791

Standaard Re: Computer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Hmm, kracht leek me niet het probleem van deze computer, eerder behendigheid - kan bijvoorbeeld geen HTML5 video's afspelen op youtube. Als linux software die kan afspelen, is de processor er krachtig genoeg voor, toch?

Grote bestanden gaan wel traag. Onlangs wilde ik met WeTransfer muziek uploaden voor mn kennissen in Edo stad, maar het uploaden van 1 cd duurt ongeveer twee keer zo lang als de cd duurt. (Spotify e. d. is voor hen geen optie en heb ik ook niet).
      Hangt ervan af wat voor software je gebruikt. Ik gebruik af en toe zwaardere software. Dan zijn de pc's van voor 2008 gewoon te traag voor.

Dat langzame uploaden ligt niet aan de pc. De oude netwerkkaarten kunnen de huidige snelheden makkelijk bijbenen. Ligt eerder aan de trage uploadverbinding. Tip je kunt de cd omzetten in mp3 dan is de bestandsgrootte een factor 10 kleiner en gaat het uploaden ook sneller. Kunnen je vriendjes en vriendinnetjes ze ook afspelen op hun telefoon.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39791

Ik heb zes maanden geleden 60 euro betaald voor een huis-tuin-en-keukenpc (marktplaats). Doet gewoon alles wat ik nodig heb. Stil, snel genoeg, genoeg opslag. Ik zou marktplaats proberen. Zit ook veel te duur tussen, mensen die goud geld willen voor instapmodel van 6+ jaar oud. Dus wel even goed scouten of laten scouten door iemand die wat meer van weet.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

.
      Jungs, heb nu Linux Mint, desktop model Cinnamon, en dit is de eerste post die ik post met dat besturingssysteem!
      Zelfs het eerste dat ik ermee doe.

Ander lettertype op maroc. Moet alles nog ontdekken ...
      Benieuwd of LibreOffice werkt als OpenOffice, of youtube het goed doet enz, enz.
      Uitvinden wat "verkenner" is, waar ik " mijn documenten" ga neerzetten &c.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

.
      Heb nu inderdaad een ISO-image gedownload, dat is niet moeilijk.

Ze raden je met klem aan om die file te verifiëren, zie How to verify ISO-images. Dat doe je met SHA256sum. Ik kom dan inderdaad in een commando-schermpje, maar dat reageert niet op het commando.
      Oh vergeet die checksum, niet nodig. En de MATE versie is te zwaar voor jouw pc heur.
      viejo pendejo se extravia

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten

Oh vergeet die checksum, niet nodig. En de MATE versie is te zwaar voor jouw pc heur.
      Heb ook de Cinnamon versie genomen.
      Ze raadden Mate aan omdat die met meer hardware compatibel zou zijn, maar Cinnamon wordt het meest gebruikt.

Zojuist een .odt textbestand van OpenOffice geopend in LibreOffice. Dat werkt, LibreOffice ziet er op het eerste gezicht wel ingewikkelder uit.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

.
      Jungs, heb nu Linux Mint, desktop model Cinnamon, en dit is de eerste post die ik post met dat besturingssysteem!
      Zelfs het eerste dat ik ermee doe.

Ander lettertype op maroc. Moet alles nog ontdekken ...
      Benieuwd of LibreOffice werkt als OpenOffice, of youtube het goed doet enz, enz.
      Uitvinden wat "verkenner" is, waar ik " mijn documenten" ga neerzetten &c.
      Tis een wonder dat Cinnamon het überhaupt doet op dat ding. Gefeliciteerd

'Verkenner' is Bestandsbeheer, en dan zie je vanzelf de voorgeïnstalleerde ondermappen als Documenten, Afbeeldingen etc.
      viejo pendejo se extravia

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten

Tis een wonder dat Cinnamon het überhaupt doet op dat ding. Gefeliciteerd

'Verkenner' is Bestandsbeheer, en dan zie je vanzelf de voorgeïnstalleerde ondermappen als Documenten, Afbeeldingen etc.
      Is leuk man, dit!

Veelal hetzelfde idee als " windows" maar andere namen en iets andere vormgeving waar ik aan moet wennen.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011791

Heb ook de Cinnamon versie genomen.
      Ze raadden Mate aan omdat die met meer hardware compatibel zou zijn, maar Cinnamon wordt het meest gebruikt.

Zojuist een .odt textbestand van OpenOffice geopend in LibreOffice. Dat werkt, LibreOffice ziet er op het eerste gezicht wel ingewikkelder uit.
      Gooi je toch die libreOffice eraf en installeer je Openoffice op je pc.

Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Gooi je toch die libreOffice eraf en installeer je Openoffice op je pc.
      Moet nog leren hoe ik software download in Linux. Bij windows download je zo'n .exe-bestand en dat voer je uit. Bij Linux werkt dat .exe-bestand dan niet, tenminste nu niet.

Wil Audacity installeren. Er staat:

" For Linux, the appropriate version of Audacity for your operating system is usually included in your distribution’s repository."

Moet dus dat repository opzoeken.

Kapitalismus macht frei

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011791

Moet nog leren hoe ik software download in Linux. Bij windows download je zo'n .exe-bestand en dat voer je uit. Bij Linux werkt dat .exe-bestand dan niet, tenminste nu niet.

Wil Audacity installeren. Er staat:

" For Linux, the appropriate version of Audacity for your operating system is usually included in your distribution’s repository."

Moet dus dat repository opzoeken.
      Software installeren is dus de volgende noodzakelijke stap die je moet leren.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten