Computer - Pagina 8
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 8/9 EersteEerste ... 789 LaatsteLaatste
    Resultaten 71 tot 80 van de 81

Onderwerp: Computer

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349531

Standaard Re: Computer

congratz olive!
      open terminal en doe deze plakken:
      sudo add-apt-repository ppa:ubuntuhandbook1/audacity

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Is leuk man, dit!

Veelal hetzelfde idee als " windows" maar andere namen en iets andere vormgeving waar ik aan moet wennen.
      Veel plezier! Ik vind de opzet en layout veel duidelijker dan die van Windows.

Maar Cinnamon is wel de zwaarste versie, waar jouw pc van gaat kreunen. Mate is ook nog zwaar, XFCE is het lichtste.
      viejo pendejo se extravia

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Moet nog leren hoe ik software download in Linux. Bij windows download je zo'n .exe-bestand en dat voer je uit. Bij Linux werkt dat .exe-bestand dan niet, tenminste nu niet.

Wil Audacity installeren. Er staat:

" For Linux, the appropriate version of Audacity for your operating system is usually included in your distribution’s repository."

Moet dus dat repository opzoeken.
      In Linux kan je op 4 manieren software installeren:

1) Het snelst: met de terminal. Open een terminal (Menuknop - Beheer - Terminalvenster) en type: sudo apt install [naam van programma]. Doe Enter en vul je wachtwoord in, dan weer enter, en wachten terwijl er geïnstalleerd wordt. Dus in dit geval: sudo apt install audacity

2) In de softwarewinkel van de distro, in dit geval Mint. Dat heet Softwarebeheer. Dat is het makkelijkst.

3) Met Synaptic, een downloadbeheerprogramma. Dat is het nauwkeurigst; het is een programma dat methode 1) gebruikt, maar met een grafische = visuele omgeving, dus wat makkelijker.

4) door een programma te downloaden van een website. Het minst aan te raden. Als je het doet, moet je een .deb bestand downloaden en uitpakken.

De gebruiksaanwijzing van Mint Cinnamon: https://linuxmint.com/documentation/...dutch_17.3.pdf. Misschien is er een nieuwere versie, maar dat doet er in dit verband niet zo toe.

Hier vind je ontzettend veel begrijpelijke informatie, vooral ook over wat je vlak na installatie moet doen: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      congratz olive!
      open terminal en doe deze plakken:
      sudo add-apt-repository ppa:ubuntuhandbook1/audacity
      Das niet nodig joh, audacity zit al in de repo.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745195

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      In Linux kan je op 4 manieren software installeren:

1) Het snelst: met de terminal. Open een terminal (Menuknop - Beheer - Terminalvenster) en type: sudo apt install [naam van programma]. Doe Enter en vul je wachtwoord in, dan weer enter, en wachten terwijl er geïnstalleerd wordt. Dus in dit geval: sudo apt install audacity

2) In de softwarewinkel van de distro, in dit geval Mint. Dat heet Softwarebeheer. Dat is het makkelijkst.

3) Met Synaptic, een downloadbeheerprogramma. Dat is het nauwkeurigst; het is een programma dat methode 1) gebruikt, maar met een grafische = visuele omgeving, dus wat makkelijker.

4) door een programma te downloaden van een website. Het minst aan te raden. Als je het doet, moet je een .deb bestand downloaden en uitpakken.

De gebruiksaanwijzing van Mint Cinnamon: https://linuxmint.com/documentation/...dutch_17.3.pdf. Misschien is er een nieuwere versie, maar dat doet er in dit verband niet zo toe.

Hier vind je ontzettend veel begrijpelijke informatie, vooral ook over wat je vlak na installatie moet doen: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html.
      Gelukt met methode 2. Audacity gedownload en meteen streaming audio opgenomen en opgeslagen in .wav formaat.

Het bijzondere van methode 1, sudo apt install audacity, vind ik dat het systeem de naam audacity dus kent. Ga het eens proberen met nero. Nero staat niet onder softwarebeheer.

Toetsenbordfuncties moet ik ook nog leren, merk ik.

Categorie"en

Zie je? Hij zet die aanhalingstekens niet boven de e. Eerst ging dat automatisch.
      Taal ook niet goed ingesteld, onder alle woorden staan rode krinkeltjes.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Het bijzondere van methode 1, sudo apt install audacity, vind ik dat het systeem de naam audacity dus kent. Ga het eens proberen met nero. Nero staat niet onder softwarebeheer.

Toetsenbordfuncties moet ik ook nog leren, merk ik.

Categorie"en

Zie je? Hij zet die aanhalingstekens niet boven de e. Eerst ging dat automatisch.
      Taal ook niet goed ingesteld, onder alle woorden staan rode krinkeltjes.
      Dat komt omdat je computer zoekt in de repo, dat is kort voor repository, dat is de 'softwarebibliotheek' van Ubuntu, waar Mint van is afgeleid. Als dat programma erin zit, is de naam genoeg

Je hebt helemaal geen Nero nodig, want in Cinnamon zal wel een brander zitten. Zo niet, dan installeer je Xfburn, een prima simpel programmaatje voor Linux.

Je toetsenbordinstelling moet VS, internationaal met dode toetsen zijn. Dat zou bij installatie al de standaardkeuze moeten zijn geweest. Taal Nederlands. (Je hebt misschien als toetsenbord Nederlands gekozen, maar dat werkt niet; pc's in NL gebruiken de Amerikaanse indeling.) Het kan ook zijn dat je per ongeluk van toetsenbordinstelling bent veranderd. Zie je ergens onderin een ikoontje dat iets met toetsenbord te maken kan hebben?

Je moet maar een beetje rondkijken in Mint, op den duur vind je alles wel. En je kan googelen en op de diverse Mintfora kijken of vragen stellen.

Veel plezier!
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Overigens vind ik cd's / dvd's branden hopeloos ouderwets

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Het bijzondere van methode 1, sudo apt install audacity, vind ik dat het systeem de naam audacity dus kent.
      Overigens kan je tig programma's tegelijk installeren, bijv.: sudo apt install vlc xfburn firefox audacity etc. Wordt allemaal automatisch afgehandeld. Als die programma's in de standaardrepo zitten.

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349531

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark61 Bekijk Berichten
      Das niet nodig joh, audacity zit al in de repo.
      oh ik dacht dat ze zei dat ie er niet in zat. met 'opzoeken' dacht ik dat ze die eerst moet instellen. maar het is gewoon dus sudo apt install audacity ja.
      apt-mark auto is ook leuk om te zien wat er allemaal al is geïnstalleerd automatisch. als de repo al is ingesteld is het ook veel makkelijker om makkelijk een update te installeren. apt-get dist-upgrade zo uit men heufd.

fnuikend mark61's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3072959

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      oh ik dacht dat ze zei dat ie er niet in zat. met 'opzoeken' dacht ik dat ze die eerst moet instellen. maar het is gewoon dus sudo apt install audacity ja.
      apt-mark auto is ook leuk om te zien wat er allemaal al is geïnstalleerd automatisch. als de repo al is ingesteld is het ook veel makkelijker om makkelijk een update te installeren. apt-get dist-upgrade zo uit men heufd.
      sudo apt update && sudo apt upgrade && sudo apt dist-upgrade voor de compleetheid

Dan is je pc weer helemaal bij. Nog even achtergebleven zooi opruimen met sudo apt autoremove && sudo apt autoclean.

Dat -get is al een tijdje niet meer nodig.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten