Strontwijf wil ik niet zeggen, maar wat een domme doos, die Hanina Ajarai
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 49

Onderwerp: Strontwijf wil ik niet zeggen, maar wat een domme doos, die Hanina Ajarai

Very Important Prikker ikweetniks's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2009
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1192653

Standaard Strontwijf wil ik niet zeggen, maar wat een domme doos, die Hanina Ajarai

Deze column raakt kant noch wal. Media springen er natuurlijk meteen weer boven op. Zij was gisteren, naar aanleiding van dit geblèr, te gast bij Late Night, waar ze er nogal van langs schijnt te hebben gekregen. Ik heb het nog niet gezien. Nu heeft ze haar excuses aangeboden. Houd dan in eerste gewoon je bek als je niks zinnigs te melden hebt.

Nouri vs. MH17
      COLUMNHanina Ajarai schrijft wekelijks over wat haar bezighoudt.

Hanina Ajarai 20-07-17, 06:00

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheld*ka*non*na*des die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen
      Deze week was het drie jaar geleden dat Nederland werd getroffen door een ramp: vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd boven Oekraïne geraakt door een raket waarna het vliegtuig neerstortte. Geen van de inzittenden overleefde. Het was een zwarte dag voor de families en naasten van de 298 slachtoffers maar omdat het vooral om Nederlanders ging, was het ook een nationaal trauma. Wekenlang domineerde het de voorpagina’s.

Drie jaar na dato is er nog steeds nieuws te melden. Over het onderzoek naar de daders natuurlijk maar ook, zoals een paar dagen geleden, over de onthulling van het MH17-monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.

De ineenstorting van Abdelhak Nouri wel. Ik geef geen snars om voetbal, ik had voor die fatale dag in Oostenrijk nog nooit van hem gehoord. Toch heb ik sindsdien intens meegeleefd, ik heb gehuild bij het zien van filmpjes waarin zijn familie treurt en bij de beelden van de massale en hartverwarmende steunbetuigingen. In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder. Normaal gesproken is dat een moment waarop ik alleen voor mijzelf en mijn naasten bid.

Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheldkanonnades die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen. Ik werd gisteren gewoon plots getroffen door het verschil in hoe deze twee gebeurtenissen binnenkomen bij mij en ben oprecht benieuwd naar de oorzaken hiervan. Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen. Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Very Important Prikker ikweetniks's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2009
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1192653

Standaard Re: Strontwijf wil ik niet zeggen, maar wat een domme doos, die Hanina Ajarai

Dit is dat fragment van gisteren. "In de avond schoof ze aan bij Beau van Erven Dorens om het een en ander uit te leggen. Ze kwam daarbij tegenover verslaggever Olaf Koens te zitten, die zelf toentertijd op de rampplek aanwezig was. Dat zorgde voor een pijnlijke confrontatie."

just another user
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      58

Standaard Re: Strontwijf wil ik niet zeggen, maar wat een domme doos, die Hanina Ajarai

Ik had gisteren ook echt plaatsvervangende schaamte. Ze had gewoon nergens antwoord op. En stelde de vraag aan anderen hoe het toch komt dat ze zich zo voelt. Mens het zijn jouw gevoelens. Zoek het even zelf uit. Vond het echt een dwaas. Wil je je gevoelens kwijt. Koop dan een dagboek.

losbandige extremist Joesoef's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2001
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Much ado about nothing. Ik begrijp haar wel. Ik heb wel bizardere opvattingen. Heb ook niets met de inzittenden van de mh17, wel met dat het is gebeurd. Alleen, ik schrijf dit niet in een column omdat ik geen echt onderwerp kan bedenken.

Wat dat betreft, dom blondje.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011796

Schijnt in te zijn een Marokkaanse columniste te hebben. Net als in de politiek. Kwaliteit is vaak ver te zoeken maar goed dat moeten maar lief nemen. Zal wel iets met rolmodel te maken hebben.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

.
      Ingeschreven
      Feb 2008
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      1038347

Niets schokkends aan. Het is alleen confronterend als het via (bekende) krant of tv binnenkomt. Incognito via Twitter of FB had het niemand bewogen.

Mensen zijn onbewust selectief. Zo gemaakt misschien
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Deels geef ik haar wel gelijk. Die massale rouw om gebeurtenissen met vele doden is altijd wat overdreven. Alleen om het getal schijnt het erg te zijn. Ik vond het overlijden van mijn vader veel erger dan de aanslagen van 11 september. Elf september roept andere emoties op als woede en wens tot vergelding. Echt verdriet vanwege ellende en dood komt als het je persoonlijk treft. Dagelijks sterven er mensen in de anonimiteit. Alsof dat minder erg is dan massaal sterven...

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745198

.
      Eens met Joesoef en gadjo dilo en Rob Gosseling.

Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen.
      In ethische filosofie is er een leer 'ethics of care'. Mensen geven om elkaar en dat is een grond van ethiek. (Rust op ethische leef van David Hume waarin sympathie grond van ethiek is).

'To care' is concreet, niet abstract. Je geeft niet om een abstracte entiteit, maar om mensen met wie je een relatie hebt.
      Misschien heeft ze zich wel ingeleefd in het ene ongeluk en niet in het andere.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776492

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Misschien heeft ze zich wel ingeleefd in het ene ongeluk en niet in het andere.
      Dat is ook wat Olaf Koens zei in dat filmpje. En ik vind dat een herkenbare verklaring.

Hanina is een moeder met kleine kinderen. Ik vraag me af of ze drie jaar geleden niet zwanger was of een baby had die haar volledig opeiste.In ieder geval heeft zij zich op dat moment niet opengesteld voor die----> hart-brekende (!)
      ramp. Dat kan door drukte komen. Kan zelfbescherming zijn geweest. Kan heel gezond zijn in sommige periodes in je leven.

Het enige verrassende in deze zaak is dat dit meisje voor de camera's wordt gehaald. En dat de volwassener (?)hoofdredacteur haar column plaatst. Geef haar een dagboek (zie reaktie van Kalima). Beterrrr !!!!!
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      11

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Dat is ook wat Olaf Koens zei in dat filmpje. En ik vind dat een herkenbare verklaring.

Hanina is een moeder met kleine kinderen. Ik vraag me af of ze drie jaar geleden niet zwanger was of een baby had die haar volledig opeiste.In ieder geval heeft zij zich op dat moment niet opengesteld voor die----> hart-brekende (!)
      ramp. Dat kan door drukte komen. Kan zelfbescherming zijn geweest. Kan heel gezond zijn in sommige periodes in je leven.

Het enige verrassende in deze zaak is dat dit meisje voor de camera's wordt gehaald. En dat de volwassener (?)hoofdredacteur haar column plaatst. Geef haar een dagboek (zie reaktie van Kalima). Beterrrr !!!!!
      Je commentaren beginnen te lijken op die van Oiseau. Verwarrend, vaag en incoherent.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten