Daarna een beetje schoonmaken. Later meer.
Daarna een beetje schoonmaken. Later meer.
-------Worship the Creator not the creation-------
Hier ook iedere dag.
♡
Ik sorteer niet op hitte, maar op kleur. Ik heb 3 kleuren, of wit, of donker (blauw/zwart) of roodkleurig (roze/rood/paars). Gemiddeld denk ik 1 rood, 3 wit en 4 tot 5 donker per week. Nu draait er een witte, die doe ik wel op 60 graden, de gekleurde doe ik standaard op 40 graden.
2e ditmaal donkere was zit erin, afwas gedaan, figuurnaden in een nieuw gekochte stretch broek gezet. Ondertussen dit forum gecheckt, de was van gisteren naar binnen gehaald. Ik ga nu een andere broek korter maken.
Deze topic is niet goed voor het milieu.
Ik gooi alles bij elkaar op 40 graden.
( sommige overhemden en polo´s was ik met de hand )
Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.
Natuurlijk sorteer je op kleur, dat weet een kind dat de was doet. Binnen die sortering kun je op temperatuur sorteren, bijvoorbeeld witte was 40° en witte was 60°; maar dat doe je niet zoals je schrijft. Ik ook niet. Ik was standaard op 40°. Soms overweeg ik witte was op 60°, maar ik heb ook het idee dat de stof daardoor meer slijt.
Fijne stofjes was ik natuurlijk niet zo. Wol zou ik het liefst op de hand wassen, maar dat is teveel werk. Het wolwasprogramma van mn wasmachine bevalt me niet. Heb een eigen wolwasprogramma, door de wasmachine steeds aan en uit te zetten op 'wolwas', 'spoelen' en 'afpompen'. Ik weet precies hoeveel minuten hij op elk daarvan moet staan. 20 minuten wolwas, 4 x 6 minuten spoelen, steeds 2 minuten afpompen. Heel kort en heel zacht centriguren, of helemaal niet.
Zijde was ik op de hand.
...
Oiseau, was jij op de hand van zijde?![]()
De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.
Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.
Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
Dit is meesterlijk Olive. Ik denk dat dit ontstaan is uit ervaring, als in een soort Olive Wol onderzoek, met grafiek en al. Nu je het zegt ik heb die apart staande opties ook allemaal op mijn wasmachine, zoals spoelen en afpompen.
Ik was wol (en al helemaal zijde) vaak wel op de hand en jurken met pailletten en kraaltjes. Als ze goedkoop zijn of aftands doe ik ze gewoon omgekeerd in een waszak, hup de machine in.
Shoppen is tijd voor mezelf, dat doe ik meestal tussendoor, of voor mijn werk, of na of in de lunchpauze. Maandag en donderdag heb ik daar geen tijd voor. Soms ga ik op zaterdag nog even extra uit, zoals gisteren. Daar heb ik dan ergens wel weer spijt van, want weinig tot niets gekocht en ik heb het weekend eigenlijk hard nodig.
Bladwijzers