Tunesische moslimvrouwen mogen voortaan met niet-moslims trouwen - Pagina 19
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 19/19 EersteEerste ... 91819
    Resultaten 181 tot 188 van de 188

Onderwerp: Tunesische moslimvrouwen mogen voortaan met niet-moslims trouwen

mij lezen = uitvogelen Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Standaard Re: Tunesische moslimvrouwen mogen voortaan met niet-moslims trouwen

tja, je hebt een na3ja of ma3za en de slager!
      ma3za geeft zich over en zegt : dit is jouw rizk!
      de Slager denkt: koel ma3za t3alle9 men razjli8a ( t3alle9 = ophangen )

....

Betissem ( Ibtissam gewoon) zegt "ndir mabghit"= ik doe wat ik wil en ben bemoeinis en roddel zat!
      Wie ben ik om volwassenen niet van hun fouten te laten leren ( of juist is de weg naar geluk krom?en naar ongeluk makkelijk en kort wa Allah A3lam!)

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      tja, je hebt een na3ja of ma3za en de slager!
      ma3za geeft zich over en zegt : dit is jouw rizk!
      de Slager denkt: koel ma3za t3alle9 men razjli8a ( t3alle9 = ophangen )

....

Betissem ( Ibtissam gewoon) zegt "ndir mabghit"= ik doe wat ik wil en ben bemoeinis en roddel zat!
      Wie ben ik om volwassenen niet van hun fouten te laten leren ( of juist is de weg naar geluk krom?en naar ongeluk makkelijk en kort wa Allah A3lam!)

Broer, dat willen ze niet eens, dat je voor hun een strijd gaat voeren, vandaar dat ik alleen voor mezelf strijd, maar ik heb gelukkig "(gezamelijke) doelen" als de meeste mensen, dus strijd ik meestal met anderen voor mijn "doelen", omdat het ook andermans doelen zijn.
      Dat is waar het gevaar in het spel komt, de meesten willen niet strijden voor elkaar, omdat de "gezamelijke doelen" hun niet genoeg aan het hart staan en ze blijven hangen in de "individuele verschillen", dat ze dat niet kunnen ontstijgen.
      Je kunt niet leiden en dan andermans dingen gaan eigen maken, je bent een leider omdat je andermans dingen wil doorbreken en een nieuwe wijze introduceert.
      Een "betere" wijze, dan de voorgaande.
      Jaloezie ook en nijd en afgunst, allemaal dingen die een "weldenkend" mens kunnen laten afglijden naar iets heel "laags"(schelden, roddelen en liegen, etc.).

Vandaar dat ik voor mezelf leef en daarom voor de hele wereld.
      Een beter milieu begint bij jezelf en de wereld is wat je er zelf van maakt!
      Als je zelf al gekke dingen doet, onverantwoorde dingen, dan kun je ervan uit gaan dat de rest van de wereld jou ook zo gaat benaderen of je moet een "goede" roversbende hebben, maar zoals we allemaal weten, zijn dingen gedoemd om te mislukken, als ze in eerste instantie niet op een goede basis zijn gecreëerd.

Nogmaals, deze wereld is naar de knoppen, man. Er moet een nieuwe generatie opstaan, die alles is vergeten, wat die gekke oudjes de wereld in hebben geholpen.
      Gewoon liefde en we zijn er voor elkaar! Allemaal en iedereen voor iedereen!
      Zo hoort het te zijn en je zult zien hoe mooi deze wereld kan zijn.
      We beginnen ermee en we zullen ermee eindigen. Deze wereld en elkaar is alles wat we hebben!
      Daarom snap ik die ruimte-reizen niet, als het hier nog zo gek als een deur is, zoeken ze buitenaardse vrouwen/mannen om mee te "klonen"/"kweken"?

P.s.: "De weg naar de Hel is geplaveid met goede voornemens". We weten zelf wel dat alles wat makkelijk te verkrijgen is, niet het beste is. Ach ja, er zijn heel veel spreekwoorden en gezegdes daarover, maar we weten allemaal de verhalen van weleer, over "reuzen" en "Godenzonen" en wat ze allemaal hebben moeten doorstaan, om de testen van de wereld en de tijd te halen. "De Goden" zijn ons mensen niet zo goedgezind, want die zogenaamde "Goden" worden snel jaloers op hun "verwekking" en hebben al snel zoiets van, "spijt van hun daden".

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Weet je wat het ook is, dat een moeder haar eigen ondergang heeft gebaard, omdat een kind onschuldig en onpartijdig is. Hij kent alleen de Ene God, die hem doet opstaan elke dag, als hij zijn ogen heeft gesloten, voor, wat hij denkt, "slaap", maar wie zegt dat hij de volgende dag zijn ogen open doet? Hoe dankbaar moet hij elke dag zijn, als hij zijn ogen geopend heeft? Kan hij iemand uitstaan die tegen zijn Ene God indruist? Die zijn Ene God beschimpt en beschaamt en zelf hem probeert "op te voeden" als "van God los"? Tuurlijk gaat hij alles haten wat tegen zijn Ene God indruist.
      Dat is degene die hem doet eten, hem doet lopen, hem doet spreken, hem laat lachen, hem Zijn Engelen stuurt om hem op te voeden en op hem te passen, hem het "Onderscheid" leert, etc, etc.
      Hij leeft met de Ene God van dag tot dag, sinds zijn geboorte, dus hoe kan je hem tegen zichzelf laten keren?
      Vandaar, als je zelf niet doordrongen bent van de Ene God, dan kun je anderen er ook niet mee overtuigen en zullen ze hun eigen ondergang baren.
      Liefde kan Haat zijn en Haat kan Liefde zijn, zo simpel is het.
      Ik haat wat mijn broeder verkeerd doet, omdat ik liefde voor hem voel, zoiets...
      En een ander kan je liefhebben, omdat je net als hij/zij slechte dingen doet, dus eigenlijk is het Haat. Jullie haten allebei het Goede doen.
      Nou, veel succes dan en ook weer niet teveel succes!

mij lezen = uitvogelen Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

SamirDeGroot, denkt maar menselijk in het klein maar niet voor de hele mensheid.
      Blijf dichterbij jezelf maar vul het niet voor een ander in?

Bij niemand persoonlijk zijn de zorgen en lasten zo zorgelijker en ondraagbaar dan bij een wereldverbeteraar die dat ziet en wil het ergste voorkomen maar vergeet dat zelfs zijn eigen kinderen niet hemzelf kunnen zijn.

De mens mag wetenschappelijk groot denken om meer tot besef te komen dat de Schepper geen fouten maakt en hoeft niets te leren terwijl de mens experimenterend leert kruipen .. het universum voor de mens is een uitdaging !
      Op aarde zal de mens alleen plunderen en uitmoorden. Dit is wat de mens beter kan met korte pauzes om even te consumeren en zich te vermaken.
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 24-09-17 om 16:10.

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      SamirDeGroot, denkt maar menselijk in het klein maar niet voor de hele menselijkheid.
      Blijf dichterbij jezelf maar vul het niet voor een ander in?

Bij niemand persoonlijk zijn de zorgen en lasten zo zorgelijker en ondraagbaar dan bij een wereldverbeteraar die dat ziet en wil het ergste voorkomen maar vergeet dat zelfs zijn eigen kinderen niet hemzelf kunnen zijn.

De mens mag wetenschappelijk groot denken om meer tot besef te komen dat de Schepper geen fouten maakt en hoeft niets te leren terwijl de mens experimenterend leert kruipen .. het universum voor de mens is een uitdaging !
      Op aarde zal de mens alleen plunderen en uitmoorden. Dit is wat de mens beter kan met korte pauzes om even te consumeren en zich te vermaken.
      Sowieso, er is geen Vrede, zonder Strijd.
      Om tot Vrede te komen, moet men strijden met degene die hun van hun Vrede afhouden.
      De Anti-Salaamisten, zij haten Vrede, niet omdat het zo goed is, maar omdat het ook bij hun vijanden te zien is en ze willen helemaal "NIKS" met hun vijanden te maken hebben, ook niet als het niks uitmaakt.
      We hebben alleen deze Aarde, dus maak je geen illusies, want zodra je het hier niet kan maken, waarom zou je het ergens anders wel kunnen maken? Dat, terwijl de Aarde perfect geschapen is voor ons "mensen en levende wezens", dus andere planeten zullen nog wel meer "natuurrampen" en dergelijke teweegbrengen, waar we nu nog niks van afweten, omdat we er nog niet miljoenen jaren hebben geleefd...
      Dat is toch gek, dat mensen zo denken? Dat zijn de grootste wetenschappers en mensen met het meeste vermogen, die zo denken, gelukkig niet allemaal, want sommige mensen zijn gewoon rijk geworden als Moslim en niet door vieze spelletjes, zoals ik al eerder zei.
      Die Moslims hebben niks met "buitenaards leven", want ze zijn gewoon net als wij, behalve rijk, die kun je daarop aanspreken, als ze geen Zakaat geven, maar voor de rest is dat rijkdom geen probleem, het is eerder een zegen voor een Moslim, door de Zakaat en Hassanaat.

Ik houd van het leven en mensen en de Ene God, want het is gewoon "perfect".
      En ik houd van perfectionisme. Ik ben een perfectionist. Soenniet, zeg maar.
      Ik probeer zoveel mogelijk de weg van de Ene God te bewandelen, op weg naar "Perfectie".

Beslama, bro en hele goede dag verder, voor iedereen!

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473539

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Ik snap niet dat jouw hulp voor de vorm bekeerd is. Er zijn denk ik wel imams te vinden die een christelijke vrouw met een moslimman trouwen. Weet je zeker dat ze het hele geloof heeft afgezworen, of praktiseert ze gewoon niet meer? Ik ken namelijk wel een aantal Nederlandse dames die aan het begin heel erg serieus waren, sommigen droegen zelfs een tijdje een niqab, maar nu zonder hoofddoek over straat gaan. Dat ze niet alles meer praktiseren wil niet zeggen dat ze geen moslima meer zijn.

Hoe werkt dat praktisch gezien? Is hij naar een imam geweest om de shahada uit te spreken? Hoe ziet hij dat voor zich als er bijvoorbeeld een gebed is in de moskee met het suikerfeest? Ramadan?

Ik ken inderdaad niemand die voor de vorm bekeerd is en ik praat echt over honderden bekeerlingen die ik gesproken heb virtueel en in het echt. Vooral aan het begin ging ik erg veel met bekeerlingen om, nu niet meer, deels door gebrek aan tijd en deels omdat het mij niet kan schelen of iemand bekeerd is of geboren moslim. Het is vooral de steun en herkenning die je aan het begin nodig hebt, je hoeft maar een half woord te zeggen en je begrijpt elkaar. Ik moet wel zeggen dat ik hier huiver van alle vooroordelen over bekeerlingen en schrik van het gebrek aan inleving en compassie door Marokkanen die hier vertoeven, maar dat terzijde.

De meeste van deze bekeerlingen heb ik ontmoet op lezingen of lessen via internet. Misschien dat een voor de vorm bekeerde man geen behoefte heeft om serieus lessen te volgen. Ik ken ze in ieder geval niet.

Ik zie niet in waarom iemand tegen mij niet kan vertellen dat hij of zij voor de vorm bekeerd is. Het lijkt mij sterk dat iemand dat bij mij niet durft gezien mijn persoonlijkheid (in reallife zie wat StevieK elders heeft geschreven), tenzij degene nog steeds het spelletje wil blijven spelen tegenover zijn schoonouders en echt niemand maar dan ook niemand het mag weten. Ik kan me niets voorstellen bij het leven in een constante leugen, zeker gezien moslims over het algemeen behoorlijk familieziek zijn en het niet bij een verjaardagspartijtje blijft. Ik snap zo'n vrouw ook niet, je moet wel helemaal hotel de botel zijn op iemand om dit allemaal te kunnen ensceneren voor je eigen vlees en bloed.
      Even een paar vraagjes: ben heel druk mn site loopt als een tierelier (gelukkig heb ik weer een doel )

De hulp die wij hier hebben heeft echt het hele geloof afgezworen, ze is er klaar mee.

Wat de neef betreft: zij komt uit Iranië, haar ouders wonen daar, hij is in Iran bekeerd en geen idee hoe dat in zijn werking is gegaan. Zij is als moslima geboren, maar heeft helemaal niets met het geloof (volgens mij ook niet met neefje, maar da's een ander verhaal).

Later reageer ik op de rest, ga nu weer aan de slag
      Laatst gewijzigd door Karin.N; 24-09-17 om 22:24.

Shopping queen Juffrouw_Saartje's Avatar
      Ingeschreven
      Feb 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      8146354

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karin.N Bekijk Berichten
      Zij is als moslima geboren, maar heeft helemaal niets met het geloof (volgens mij ook niet met neefje, maar da's een ander verhaal).
      Wat een gedoe!
      -------Worship the Creator not the creation-------
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 3 Dislikes

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juffrouw_Saartje Bekijk Berichten
      Wat een gedoe!
      Dat heet trouwen voor het "papiertje", tjsah, doe nou niet alsof je dom bent...

Jij bent ook een vrouw, dus jij hoort dat wel te begrijpen, met je slinkse wijze.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 0 Likes, 1 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten