Heeft Aboutaleb ook een mening over dit gebeuren of zit ie daar voor de katze kut? De detailhandel in de stad herinrichten op grond van etniciteit lijkt me toch ook een zaak van de burgemeester.
Heeft Aboutaleb ook een mening over dit gebeuren of zit ie daar voor de katze kut? De detailhandel in de stad herinrichten op grond van etniciteit lijkt me toch ook een zaak van de burgemeester.
Dat betwijfel ik. Het is een trend geworden, multi inruilen voor mono (lees: dwingelandij eenheidsworst georkestreerd door de mainstream media). Wat tot de aanhangers echter niet schijnt door te dringen, omdat ze verblindt zijn door onderbuik gevoelens, is dat ze hun eigen vrijheid weggooien.
Als het normaal wordt dat de gemeente bepaald via de vestigingswet wie zich wel of niet mag vestigen, dan betekent dit, geheel tegen het westerse gedachtegoed in, restrictie i.p.v. vrijheid.
Overigens kunnen we mogelijk ook restricties in Amsterdam centrum verwachten qua vestigingswet. Ze willen o.a. de nutella shops weren, die wafels en ijs verkopen, door ze geen vergunning te verlenen. Dit omdat ze vinden dat het centrum wordt overspoeld door toeristen.
Wekenlang stonden er artikelen over overlast van toeristen in de media. Ik heb ze nu wel in de smiezen die linkmiegels van de mainstream media. Eerst een opinie opdringen aan de bevolking, in dit geval, jullie hebben last van de toeristen, ook al weten jullie dat zelf nog niet, om vervolgens met de zoveelste 'maatregel' (lees: inperken van de vrijheid) te komen.
Niets is toeval (net als de benoeming van Noura Koussour dat niet is).
Wat is het probleem als er een markt voor 'snelle hap' winkels is omdat er veel toeristen komen? Ook al wordt hier niet schaamteloos gezegd dat de Hollandse groenteboer hiervoor in de plaats moet komen.
-------Worship the Creator not the creation-------
Er komen wel woningen voor terug. Alleen dan minder in vorm van hoogbouw en megabuurten van sociale woning. Men gaat voor een mix van sociale huur en koop in alle categorieën. Ijburg in Amsterdam is daar een voorbeeld van.
Betaalbaar is het nog altijd zolang er huurtoeslag bestaat. Itt landen om ons heen was Nederland relatief goedkoop huren.
Die woning die afgebroken worden zijn er vaak aan toe. Dat mensen voor 300 euro in een flatje willen blijven wonen en niet naar 'beter' voor 750 euro (eventueel) in een ander buurt zijn er ook in overvloed. Sociale woning komt er wel voor terug alleen niet meer wat men gewend is. Dat is mijn indruk. Cijfers van een toenemende wachtlijst of bouw van sociale woning ken ik niet. Zal vast ergens bekend zijn.
Gemiddeld wacht je twee keer zo lang als 10-20 jaar terug. Als die oude sociale woningen zo slecht zijn, waarom staan ze dan in de verkoop? Ze zijn wel goed genoeg voor hypotheek betalers? Van dat vrijgekomen geld gaan ze echt geen woning bouwen met een huur van 400 euro, m.a.w. de huren worden alleen maar hoger en hoger. Op die manier proberen ze inderdaad 'te schuiven met bewoners' o.a. yuppen aantrekken.
In feite is #24 in lijn met #22. Die dislike is dus een onbegrijpelijke. Wraak dus. Okay prima, als je zo graag ruzie wil. Kinderachtig jong.
Bladwijzers