Racisten R'dam en Baudet: Halal Marokkaanse slagerijen leven zuur maken voor Hollandse groenteboer - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/6 EersteEerste ... 56
    Resultaten 51 tot 58 van de 58

Onderwerp: Racisten R'dam en Baudet: Halal Marokkaanse slagerijen leven zuur maken voor Hollandse groenteboer

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

Standaard Re: Racisten R'dam en Baudet: Halal Marokkaanse slagerijen leven zuur maken voor Hollandse groentebo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soldim Bekijk Berichten

Als scheefwonen niet bestaat, waarom dan het te kort aan woningen?

Door de lage rente zijn investeerders meer dan bereidt om geld in ook marginaal lucratieve investerings vormen te stoppen. Als iedereen een reeele waarde zou betalen, zou het tekort veel sneller weggewerkt worden. Het grotendeels uitblijven van private investeringen impliceert dat er bepaalde verstorende factoren zijn.

maar sociale huur prijzen wel? Op welke argumenten is dat gebaseerd?

Volkomen markten bestaan niet, vandaar dat prijzen fluctueren en variëren.

Zelfde argument kan je ook gebruiken m voor hogere prijzen te pleiten -- 't is niet erg norm vrij.

Loss of opportunity, dat zijn ook kosten.

Wiens argumenten?

Volgens mij is het niet meer dan normaal dat de maatschappij mensen die het zich echt niet kunnen veroorloven stetnt in de woonkosten. Waar die woningen dan staan is een tweede. Persoonlijk zie ik niet in waarom bijstand-trekkers in het dure Amsterdam moeten wonen in plaats van in Den Helder en Delfzijl waar men met leegstand kampt. maar das een andere discussie
      Als scheefwonen niet bestaat, waarom dan het te kort aan woningen?
      'Scheef wonen' bestaat wel, maar is geen reden voor hogere prijzen.
      Waarom leidt 'scheef wonen' tot huizentekort?

Om iets (en niet meer dan iets) te noemen, in 2000-2011 zijn er in Nederland 220.000 huizen gesloopt.
      Terwijl er volgens prof. Thomson van de TU Delft in 2004 al nauwelijks sloopwaardige huizen waren ('Sloop en sloopmotieven', 2004).

Door de lage rente zijn investeerders meer dan bereidt om geld in ook marginaal lucratieve investerings vormen te stoppen. Als iedereen een reëele waarde zou betalen, zou het tekort veel sneller weggewerkt worden. Het grotendeels uitblijven van private investeringen impliceert dat er bepaalde verstorende factoren zijn.
      Wat is de reële waarde van huizen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Maar waarom zijn 'marktconforme huren' de norm? De markt van wonen en huizen is op allerlei manieren verstoord. Prijzen-conform-een-verstoorde-markt zijn niet norm.
      maar sociale huurprijzen wel? Op welke argumenten is dat gebaseerd?
      Onder 'sociale huurprijzen' versta ik prijzen die kosten niet dekken. Dat zijn geen economische normprijzen – natuurlijk niet.
      De hoogte van sociale huurprijzen is gebaseerd op wat beleidsbepalers een redelijke woonquote vinden.

Daarom is het niet te gewaagd om te verwachten dat die prijzen lager zijn dan actuele 'marktconforme' prijzen.
      Zelfde argumenten kan je ook gebruiken om voor hogere prijzen te pleiten -- 't is niet erg norm vrij.
      Normvrij is het niet nee. Je ontkomt er niet aan om een of meer normen aan te leggen.

Dan nog hou ik vol:

prijzen-zonder-prijsopdrijvende-factoren zijn lager dan prijzen-met-prijsopdrijvende factoren

Onwaarschijnlijk lijkt me:

prijzen-zonder-prijsopdrijvende-factoren zijn hoger dan prijzen-met-prijsopdrijvende factoren.

Volkomen markten bestaan niet, vandaar dat prijzen fluctueren en varieren.
      Op een volkomen markt fluctueren prijzen ook. Maar wat aanvaarden we als economische normprijs – als zoiets bestaat?

Loss of opportunity, dat zijn ook kosten.
      Opportunity costs ja. Op welke opportunity costs doel je?

Wiens argumenten?
      Bijvoorbeeld Marlies Pernot van de Vereniging Eigen Huis in mn vorige post. Ze voegde erbij dat dit 'omwille van de politieke realiteit met fluwelen handschoenen wordt aangepakt'.

Volgens mij is het niet meer dan normaal dat de maatschappij mensen die het zich echt niet kunnen veroorloven steunt in de woonkosten. Waar die woningen dan staan is een tweede. Persoonlijk zie ik niet in waarom bijstand-trekkers in het dure Amsterdam moeten wonen in plaats van in Den Helder en Delfzijl waar men met leegstand kampt. Maar das een andere discussie.
      Ja, andere discussie.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 2 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Standaard Re: Racisten R'dam en Baudet: Halal Marokkaanse slagerijen leven zuur maken voor Hollandse groentebo

'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745203

.
      Bedankt weer Revisor. Goede stukken. (Al hou ik me hier al jaren niet meer mee bezig).

Typisch maroc dit. Topic gaat alle kanten op. Een van de dingen die de fora leuk maakt.
      De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.

Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

.
      Bedankt weer Revisor. Goede stukken. (Al hou ik me hier al jaren niet meer mee bezig).

Typisch maroc dit. Topic gaat alle kanten op. Een van de dingen die de fora leuk maakt.
      Ik heb over dat huursubsidiesysteem meer te vertellen maar aangezien ik geen zin heb om daar over te discussieren heb ik maar wat links naar artikelen voor jou geplaatst.

Conclusie die ik uit eigen ervaring heb opgedaan is: Huursubsidie wordt geplunderd door trucjes van woningbouwverenigingen.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten

Joost Eerdmans, wethouder namens Leefbaar Rotterdam, tijdens de bijeenkomst met Forum voor Democratie. © ANP

D66 woest op Eerdmans over uitspraak halal-slagerijen

Joost Eerdmans, wethouder en lijsstrekker van Leefbaar Rotterdam, heeft zich de woede van D66 op de hals gehaald, coalitiegenoot van Leefbaar. Eerdmans twitterde 'Rotterdammers in oude wijken willen geen halal-slagerijen, maar een Nederlandse groenteboer. Tijd voor een nieuwe vestigingswet!'

Monica Beek 30-09-17, 22:58 Laatste update: 23:04
      Hij deed dezelfde uitspraak tijdens de bijeenkomst met Forum voor Democratie waar hij te gast was om de samenwerking tussen de partij van Thierry Baudet en Leefbaar te beklinken.

D66-lijsttrekker Said Kasmi zegt op deze manier uit te sluiten opnieuw in een college met Leefbaar te stappen na de verkiezingen in maart. Kasmi: ,,D66 gaat niet meewerken aan een stadsbestuur dat ervoor zorgt dat Rotterdammers met een Turkse, Marokkaanse, Antilliaanse achtergrond, of wat voor achtergrond dan ook, geen bedrijf of winkel mogen beginnen. Ondernemerschap is juist erg nodig in Rotterdam en dat moet uit alle Rotterdammers voortkomen. Ik snap dat Eerdmans zenuwachtig wordt nu Wilders mee gaat doen in Rotterdam, maar dit soort uitspraken gaan alle perken te buiten”, aldus Kasmi.

Sleutelrol

D66 zou nog wel eens een sleutelrol kunnen gaan spelen in een versnipperd politiek landschap nu ook de PVV en eventueel Denk en 50-plus hun opwachting maken in Rotterdam. De partij - nu 6 zetels - zou nodig kunnen zijn om een links blok aan een meerderheid te helpen of om een rechtse coalitie mogelijk te maken.

Kasmi maakt geen deel uit van de D66-fractie die nog steeds samenwerkt in het stadsbestuur met Leefbaar. Hij is als relatieve outsider gekozen als lijsttrekker. De vraag was of Kasmi, zelf van Marokkaanse afkomst, door één deur zou kunnen met Leefbaar. Nu Eerdmans de campagne is begonnen en de eerste steen in de vijver heeft gegooid, lijkt het antwoord daarop nee te zijn. Kasmi: ,,D66 ziet dit soort voorstellen als een aansporing om alles op alles te zetten om een stadsbestuur van PVV en Leefbaar te voorkomen. Rotterdam heeft geen behoefte aan meer verdeeldheid en discriminatie, maar wel aan verbinding en ondernemerschap van alle Rotterdammers”.
      Bespottelijk. Álle Rotterdammers mogen een winkel beginnen. Waarom deze imitatie van de PVV @Eerdmans? @D66Rotterdam #Rotterdam #D66 https://t.co/u4riXdLhmw
      — Said Kasmi D66 (@SaidKasmiD66) 30 september 2017

https://www.ad.nl/rotterdam/d66-woest-op-eerdmans-over-uitspraak-halal-slagerijen~ab132b86/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Said Kasmi is ongeloofwaardig. Hij ziet kans om zich te profileren zo vlak voor de verkiezingen. Jullie van D66 wisten allang met wat jullie in zee waren gegaan. Dankzij jullie konden ze regeren in Rotterdam. En nu speel je ze3ma dat je geschockeerd bent. Die slangvoorzitter Salima zat vanaf dag één op de schoot van Leefbaar Racisten. Toen Salima met de racisten van Rotterdam in zee ging hoorde ik je niet.

Jos Verveen is vandaag uit de fractie gezet. © Sanne Donders

D66 zet Verveen uit fractie na kritiek op eigen partij

D66 heeft Jos Verveen vandaag uit de fractie gezet. Aanleiding is een interview afgelopen woensdag in het AD Rotterdams Dagblad waarin hij zijn partij 'te volgzaam' noemt.

Antti Liukku 24-11-17, 12:31 Laatste update: 13:56

Fractievoorzitter Samuel Schampers laat weten dat Verveen het vertrouwen al meerdere malen heeft geschonden. ,,En nu zijn we er klaar mee.'' De coalitiefracties zijn nu hun meerderheid kwijt in de raad. Met een minimale meerderheid van één zetel was zijn stem onmisbaar voor de coalitie.

Afspraken tussen de fractieleden werden meermaals door Jos Verveen gebroken, schrijft D66 in een persverklaring. ‘In verschillende dossiers is het niet mogelijk gebleken om met Jos Verveen samen te werken op basis van een vertrouwensrelatie. Diverse pogingen van fractie en bestuur om het vertrouwen te herstellen, hebben niet geleid tot een werkbare samenwerking. Hierdoor is het vertrouwen van de fractie onherstelbaar beschadigd.’

https://www.ad.nl/rotterdam/jos-verv...rast~af79764d/

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

Jos Verveen op het Centraal Station in Rotterdam: ,,Met Leefbaar hebben we goede zaken kunnen doen.’’ Maar de coalitie bevalt D66-leden steeds minder goed. Zeker nu Leefbaar de aanval opent op halalslagerijen en ‘haatmoskeeën’. © Sanne Donders

‘Fractie van D66 is te volgzaam’

D66-raadslid Jos Verveen was de man die in toom gehouden moest worden om het Rotterdamse stadsbestuur overeind te houden. Hij geeft na vier jaar een kijkje achter de schermen.

Monica Beek en Antti Liukku 22-11-17, 09:14 Laatste update: 09:17

Natuurlijk kan D66 ook zijn zegeningen tellen, vindt Verveen (49). De samenwerking met Leefbaar Rotterdam heeft veel opgeleverd. Geen bezuinigingen op cultuur bijvoorbeeld. Investeringen van honderden miljoenen euro’s om het binnenklimaat van Rotterdamse scholen te verbeteren. En de soepelere regels voor de horeca niet te vergeten. ,,Dat zijn toch onderwerpen die we bij D66 belangrijk vinden, en met Leefbaar hebben we goede zaken kunnen doen.’’

Maar de coalitie bevalt D66-leden steeds minder goed. Zeker nu de campagne op gang komt en Leefbaar-leider en wethouder Joost Eerdmans de aanval opent op halalslagerijen en ‘haatmoskeeën’. Dat steekt de sociaal-liberalen.

Raadslid Jos Verveen begrijpt de onvrede wel. Het irriteert hem dat de D66-fractie niet feller van zich afbijt. ,,Wat Leefbaar roept, kan natuurlijk niet. Daar moeten wij als fractie afstand van nemen. Wij kunnen een motie indienen dat we van dit college verwachten dat het alle ondernemers steunt. Maar dat gebeurt dus niet. Leefbaar profileert zich en D66 betaalt de rekening.’’

Het zit diep. Verveen geldt als een van de meest zichtbare raadsleden van Rotterdam; bekend vanwege zijn strijd voor initiatieven uit de stad - met als bekendste de Luchtsingel - en als onvervalste dossiertijger in de discussie over de nieuwe Kuip. Maar hij is ook de man die in toom gehouden moest worden door zijn eigen fractie. Met een minimale meerderheid van één zetel was zijn stem onmisbaar voor de coalitie. Hij heeft vaak moeten werken in een hem ‘minder gezinde omgeving’, zoals hij zelf zegt. Zijn analyse: de zeskoppige D66-fractie is te volgzaam, durft te weinig een eigen geluid te laten horen binnen de coalitie van Leefbaar, D66 en CDA.

Kunt u een voorbeeld geven?

,,Neem de tenenkrommende integratienota van dit college. De beeldspraak is dat allochtonen moeten ‘invoegen op de snelweg’. Zo praat je niet over andere Rotterdammers. Wij als fractie hebben hoogstens wat punten en komma’s mogen veranderen.’’

Hoe is binnen de partij op uw openlijke kritiek gereageerd?

,,Ik stond letterlijk tegenover een soort tribunaal: mijn hele fractie, onze wethouders en de lokale voorzitter, in een zaaltje voorafgaand aan een ledenvergadering. Ik had die kritiek nooit mogen uiten, was de boodschap. Maar ik denk dat ze diep van binnen hetzelfde dachten hoor.’’

U vindt de D66-fractie gedwee, waar zou dat door komen?

,,Tja, D66 is natuurlijk een licht elitaire en bedachtzame partij. Vier jaar geleden heeft fractievoorzitter Salima Belhaj vertrouwelingen om zich heen verzameld. Er is voor een bepaald profiel gekozen: volgzaam. Daar kunnen de huidige fractieleden niets aan doen, zo zijn ze gewoon. Verveen past daar niet bij. Maar ik ben dankzij de leden toch in de fractie gekomen. Dat kan dus botsen.’’

Waar had u meer lef verwacht bij uw fractieleden?

,,Bij Feyenoord City. Ik heb ontzettend veel tijd gestopt in het plan om de markt een garantie te laten afgeven van 30 miljoen per jaar voor de spelersbegroting. Leefbaar stond er ook achter. Maar mijn eigen fractiegenoten Nils Berndsen en Stefan Kroon wilden niet mee. Behoorlijk heftig dat ze tegen de woordvoerder ingingen. Toen ben ik naar Samuel Schampers gegaan, de nieuwe fractievoorzitter. Ben je het met me eens? Ja, zei hij. Mag ik voor een meerderheid gaan lopen? Ja. Zorg jij dat de fractie loyaal is? Ja. Op de dag van de stemming heeft Samuel toch zijn steun ingetrokken.’’

Waarom wilden ze niet?

,,Daar kan ik alleen naar gissen. Zijn het lobbyisten? Begrepen ze het plan niet? Ik heb er nooit de vinger achter gekregen. Het was bijna onmogelijk het financiële risico niet te zien. Een stad als Rotterdam verdient politici die niet bang zijn en als het er op aankomt hun nek uitsteken.’’

Dan de stadsinitiatieven. Een belangrijk punt voor u. Daar stond 35 miljoen voor in het coalitieakkoord, daar is slechts 4 miljoen van over.

,,In het coalitieakkoord bleek uiteindelijk 35 miljoen ‘indien mogelijk’ te staan. Daar was ik al niet zo blij mee. Begin 2015 dreigde het geld helemaal te verdwijnen. Dat was het moment waarop ik me afvroeg: kan ik hiermee leven? Maar ik stond alleen, voor de rest was het geen prioriteit. Ik heb in de fractievergadering gezegd: dit gaat de coalitie niet meemaken. Als er geen geld bijkomt, trek ik de stekker eruit. Toen is het voorstel ingetrokken.’’

Zo makkelijk?

,,Ik heb eerst nog een gesprek gehad met een aantal wethouders. Ze wisten hoe Verveen in de wedstrijd zat.’’

Wat bedoelt u?

,,Ik wist dat ze voor een paar miljoen hun coalitie niet zouden laten vallen. Ik heb vastgebeten en ze aan hun afspraak gehouden. Zo simpel is het.’’

En de fractievergadering, hoe verliep die dan?

,,We probeerden elkaar eerst te overtuigen met argumenten. Daarna werd ik boos en hadden we een patstelling. Salima wilde stemmen. Ik dacht, je stemt maar raak, dit ga ik gewoon niet doen. Iedereen dacht, hij trekt wel bij. Maar Verveen graaft zich in. Ik zocht contact met verschillende mensen. Krachten uit Den Haag bemoeiden zich ermee. Toen realiseerde iedereen dat het menens was. In dat overleg met de wethouders kreeg ik meteen te horen: we trekken het voorstel terug en leggen 4 miljoen per jaar op tafel. Daar ben ik mee akkoord gegaan.’’

Hoe is de sfeer nu in de fractie?

,,Hetzelfde. Maar de pieken en dalen zijn eraf, want de grote zaken zijn gedaan. Het zijn verder aardige mensen, echt.’’

Vinden ze dat ook van u?

,,Ze zullen zeker zeggen dat ik op een aantal momenten heel lastig ben geweest. Maar ik ben zakelijk. Ik hoef niet aardig gevonden te worden of op iemands verjaardag te komen. Ik ben gekozen door de kiezer. En ik ga dat weer proberen, ook al sta ik op nummer 12. Als dat niet lukt na acht jaar in de raad, verdient Verveen het ook niet om terug te komen.’’

https://www.ad.nl/rotterdam/fractie-...zaam~a8d7824a/

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011804

In feite heeft D'66 onder leiding van Salima Belhaj de waardigheid van moslims en allochtone burgers verkocht in ruil voor subsidies tbv de kunst voor de elite.

Wetenswaardigheden:

1) Salima Belhaj heeft het eerste islamdebat, dat door OnLeefbaar Rotterdam in 2006 was georganiseerd, gewonnen met de uitspraak dat moslimvrouwen een k4 man moeten nemen in plaats van een moslimman.

2) Salima Belhaj was werkzaam in de kunstsector.

3) Salima heeft zich ondertussen omhoog gelikt tot parlementarier.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten