Ik draag de laatste tijd alleen maar zwart - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/13 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 127

Onderwerp: Ik draag de laatste tijd alleen maar zwart

Prikker Nancy Fantoom's Avatar
      Ingeschreven
      Aug 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10

Standaard Re: Ik draag de laatste tijd alleen maar zwart

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Hij is meer een kruising tussen een anarchist / kraker / alternatieveling, die dragen meestal de kleur zwart.
      Ik had Nacht ergens horen zeggen dat hij alleen maar zwart draagt, maar ik weet even niet meer in welke topic dat was. De vraag is waarom.

Ik draag trouwens meestal de kleur blauw met als afwisseling wat bruin, grijs en groen. Mijn T-shirts zijn 80 % zwart. Ik draag nooit geel rood, oranje, paars.
      Geen geel? Ik moet even lachen en denken aan Gordon, die in een uitzending zei, GEEL STAAT NIEMAND.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 8 Thanks, 8 Likes, 1 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011798

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nancy Fantoom Bekijk Berichten
      Ik had Nacht ergens horen zeggen dat hij alleen maar zwart draagt, maar ik weet even niet meer in welke topic dat was. De vraag is waarom.

Geen geel? Ik moet even lachen en denken aan Gordon, die in een uitzending zei, GEEL STAAT NIEMAND.
      De vraag waarom heb ik al beantwoord: De groepen die ik noemde dragen meeestal zwart. Hoort bij hun stijl/ideologie. Is ook een makkelijke kleur om vuil te verbergen. Hoeft hij minder vaak zijn kleding te wassen.

Ik heb nooit geel gedragen. Van alle kleuren vind ik geel het lelijkst voor kleding. Bij anderen kan het wel leuk staan.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Kolchi win Rabbi Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Dat beeld van Moslima's in zwarte kleding heb ik niet meegekregen ( In Iran en in Landen waar ze invloed hebben ) ..

Wat een indruk op mij heeft gemaakt als kind is dit :

Een man met helder witte kleren

Umar ibn al-Khattab levert over:
      Op een dag zaten we neer naast de Boodschapper van Allah (sws). Er verscheen een man in helder witte kleren, met intens zwarte haren en hij droeg geen zichtbaar spoor van het reizen. Niemand onder ons kende hem. Hij kwam recht tegenover de Profeet zitten, plaatste zijn knieën tegen de zijne en terwijl hij zijn handen op zijn dijen plaatste, zei hij hem: “O Muhammad, vertel mij meer over de Islam.” De Boodschapper van Allah antwoordde hem: “De Islam houdt in dat je getuigt dat er geen godheid is behalve Allah en dat Muhammad de Boodschapper van Allah is, dat je het gebed verricht, dat je de zakat betaalt, dat je de maand Ramadan vast en dat je de bedevaart naar het heilige Huis verricht als je daartoe in staat bent.” – “Je spreekt de waarheid”, zei de man.
      We waren verbaasd hem te zien, terwijl hij de Profeet (sws) ondervroeg en zijn antwoord bevestigde. De man hernam: “Vertel mij meer over het geloof (al-iman).” De Profeet antwoordde: “Het geloof houdt in dat je gelooft in Allah, in Zijn engelen, in Zijn Boeken, in Zijn boodschappers, in de Laatste Dag en in de voorbestemming, goed of slecht.”
      “Je spreekt de waarheid”, zei de man opnieuw. Toen vroeg hij: “Vertel mij meer over de uitmuntendheid (al-ihsan).” De Profeet (sws) antwoordde: “ Dat houdt in dat je Allah aanbidt alsof je Hem ziet, want misschien zie jij Hem niet, maar Hij ziet jou wel.”
      De man zei: “Vertel mij over het Uur.” De Profeet antwoordde: “De ondervraagde weet er niet meer over dat degene die ondervraagt”. Toen vroeg de man: “Wat zijn de tekenen van het Uur? – “Dat de slavin haar meesteres ter wereld zal brengen en dat de behoeftige herders, op blote voeten en slecht gekleed, met elkaar wedijveren in het optrekken van hoge gebouwen”, antwoordde de Profeet (sws).
      Daarop vertrok de man. Ikzelf bleef een moment. Toen vroeg de Profeet (sws) mij: “O ‘Umar, weet je wie deze vragen stelde?” Ik antwoordde: “Allah en Zijn Profeet weten het beter!” – “Het is de aartsengel Jibril, die gekomen is om jullie je geloof te onderwijzen”, antwoordde de Profeet (sws).
      (Muslim)

Commentaar:

• De Islam is niet enkel een geloof, maar ook een praktijk. De mens moet waakzaam zijn en zich herinneren dat Allah hem ziet, waar hij ook is en wat hij ook doet. Er bestaat een nauwe band tussen de Islam en het geloof (iman): Islam zonder geloof wordt verworpen, net zoals het geloof zonder Islam niet geldig kan zijn.
      • De dialoog tussen de engel Jibril en de Profeet (sws) onder de vorm van vraag en antwoord is werkelijk een vorm van onderwijs en opvoeding.
      • Allah heeft niet aangetoond wanneer het Uur komt om het einde der tijden aan te kondigen, maar Hij heeft er wel de tekenen van gegeven, zoals deze die vermeld werden. Er zijn nog andere tekenen die we in andere overleveringen van de Profeet terugvinden, zoals de verschijning van ‘Isa, de Antichrist en de zon die opkomt in het westen. Deze hadith voorspelt ook dat er verantwoordelijkheid zal gegeven worden aan onbekwame mensen en dat de familierelaties niet onderhouden zullen worden.
      • De moslim moet zijn godsdienst beschermen. Hij is zich bewust van zijn verantwoordelijkheid tegenover Allah, hij verricht vrome daden dankzij zijn diepgeworteld geloof dat hem stimuleert, wetende dat zijn Heer hem voortdurend waarneemt.
      • Al-ihsan is een graad van vervolmaking van waakzaamheid.

Prikker Eddie's Avatar
      Ingeschreven
      May 2015
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      39792

Persoon A: Ik ga zo even een glaasje melk drinken.
      Gosseling: Melk de drank van de islam omdat ze koeien onderdrukken. Past precies bij jou.
      Ben ik te min voor jou, omdat jouw moeder een mooiere verzilverde taartschep heeft dan de mijne?

-Eddepet

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Kolchi win Rabbi Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614775

Eric heeft zijn ziel aan Chaytan verkocht (hij is ook nergens vies van in zijn manier van leven, zogenaamd losbandig )

Prikker Barania's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nancy Fantoom Bekijk Berichten
      Ik had Nacht ergens horen zeggen dat hij alleen maar zwart draagt, maar ik weet even niet meer in welke topic dat was.
      Hier is ie dan:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nacht Bekijk Berichten
      in nederland is er geen klimaat nee om met een nikaab rond te lopen. ik geloof alleen niet dat dit met islam te maken heeft maar met een onbewuste angst voor de kleur zwart en een wantrouwen voor een bedekt gezicht.
      ook dat zogenaamde 'zwarte blok' van anarchisten wekt steeds weer agressie, negativiteit en wantrouwen op.

ik draag al sinds mn pubertijd alleen maar zwarte kleding en weet uit ervaring hoe negatief mensen reageren als je van top tot reen in het zwart gaat. op schiphol word ik steevast er uit gepikt voor xtra fouilleringen en in winkels word ik in de gaten gehouden door het personeel. in het openbaar vervoer gaat er alleen iemand naast me zitten als er verder echt geen plek meer is.
      http://www.maroc.nl/forums/wie-schri...ml#post5598359
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 9 Thanks, 9 Likes, 4 Dislikes

Prikker Barania's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      De vraag waarom heb ik al beantwoord: De groepen die ik noemde dragen meestal zwart. Hoort bij hun stijl/ideologie.
      Dat is te makkelijk, die groepen dragen zwart dus Nacht ook........

Prikker Barania's Avatar
      Ingeschreven
      Sep 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

ik draag al sinds mn pubertijd alleen maar zwarte kleding en weet uit ervaring hoe negatief mensen reageren als je van top tot reen in het zwart gaat.
      Ik draag sowieso bijna nooit meer een zwarte hoofddoek ook al draag ik zwarte kleding en laarzen. Mensen reageerden daar in het verleden vrij agressief op. Honden die gaan blaffen en nog wel meer incidenten, die in een reeks voor mij geen toevalligheden meer konden zijn. Ook mijn familie slaakte een zucht van verlichting toen ik met een lichtere kleur hoofddoek aankwam. Ik kan het in zoverre wel beamen.
      Ik ben niet het type dat snel voor groepsdruk capituleert, maar in dit geval was die agressie makkelijk te vermijden, door gewoon iets te dragen wat me toch al beter staat.

Could B Prikker Rayhana777's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      9

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Iran, Pakistan, Saoedi Arabie. Kijk een foto van de straat. Zwart domineert. En de vlag van fundamentalisten is ook zwart. Zwarte jurken, hoofddoeken. Alleen omdat ze niet mogen opvallen.
      Ik zie wit, wit en nog eens wit in Algerije

Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 11 Thanks, 11 Likes, 4 Dislikes

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      13

Zwart is de kleur van anonymus, anarchisten, nazi's, piraten en jihadisten.

bron : wikipedia

De vlag van de Jihad bestaat uit een zwart veld met in witte letters de shahada: de islamitische geloofsbelijdenis. Dezelfde vlag, maar met zwarte letters op een wit veld, vormt de vlag van het Kalifaat. Tijdens het regime van de Taliban, was de vlag van het Kalifaat ook de vlag van Afghanistan.

Feitelijk bestaat er geen 'vlag van de Jihad', maar is de uitdrukking afkomstig van de verschillende jihadistische bewegingen die allemaal varianten van zwarte vlaggen met de shahada erop voerden: de Unie van Islamitische Rechtbanken, het Kaukasus-Emiraat, Al-Shabaab, Abu Sayaf, Jabat al-Nusra en de Islamitische Staat. In sommige varianten zoals de vlag van de Islamitische Staat, is het zegel van Mohammed toegevoegd. Andere varianten tonen wapens zoals zwaarden, waardoor de vlag enigszins lijkt op de Jolly Roger.

De kleur grijpt terug op de oorlogsvlag van Mohammed, de 'raya', die eveneens zwart was. Verder is het zwart een verwijzing naar de eindstrijd, waarin het eindgevecht tussen gelovigen en ongelovigen plaats zal vinden en waarin de gelovigen eveneens de zwarte vlag zullen voeren. De zwaarden die op sommige varianten worden getoond, staan voor de voorspelling dat deze eindstrijd met zwaarden zal worden uitgevochten en dat alle andere (meer geavanceerde) wapens waardeloos zullen zijn. Daarbij staat de zwarte vlag voor de opstand en werd deze gevoerd door de Abbasiden toen zij in opstand kwamen tegen de Omayaden, en door de Rashidun toen ze oorlog voerden tegen Byzantium en Iran. De vlag grijpt derhalve terug op Mohammed en twee roemrijke kalifaten, en door de shahada toe te voegen versterkt deze symboliek, daar de tekst in de ogen van veel moslims heilig is ongeacht aan welke organisatie de vlag toebehoort.

Verwante vlaggen worden onder andere gevoerd door:

Het Rashidun-kalifaat
      Het Abbasidenkalifaat
      Afghanistan van 1880 tot 1926
      De Taliban en het Emiraat Afghanistan (feitelijk dezelfde vlag maar dan zwart-op-wit in plaats van wit-op-zwart)
      De Islamitische Staat
      Jabhaat al-Nusra
      Al-Shabaab
      Boko Haram
      Abu Sayyaf
      Al Qaida
      Het Kaukasusemiraat
      Jemaah Islamiyah
      en verscheidene andere jihadistische groeperingen

Veel jihadistische groeperingen zijn na het succes van de Islamitische Staat overgegaan tot het voeren van soortgelijke vlaggen als IS, ook als ze voorheen een eigen vlag hadden, waarschijnlijk in de hoop mee te liften op de aantrekkingskracht die IS op nieuwe rekruten heeft. Verschillende Europese landen hebben de vlag echter verboden. In Nederland werd de vlag verboden bij een demonstratie, en in Duitsland en Oostenrijk is de jihadvlag tot een anticonstitutioneel symbool verklaard waarmee het voeren van de vlag strafbaar wordt op soortgelijke wijze als nazipropaganda in deze landen al strafbaar was.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten