Deportatie van Joden uit Nederland
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Deportatie van Joden uit Nederland

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      6

Standaard .....

......
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 02-04-19 om 01:10.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

Standaard Re: Deportatie van Joden uit Nederland

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Ik heb dit bericht uit Trouw over de deportatie van Joden uit Nederland hier geplaatst omdat ik benieuwd ben naar de reactie hierop van Revisor.
      Ik heb daar geen speciale reactie over. Het was mij al bekend dat Nederland één van de toplanden was, ik dacht de 3de plaats, waar het hoogste percentage joden gedeporteerd zijn. Als je Nederland nog gaat indelen in het katholieke en protestantse gedeelte, dan blijkt dat beneden de rivieren er veel minder joden zijn gedeporteerd dan in het protestantse gedeelte (boven de rivieren).

Er is dacht ik een boek daarover geschreven dat uitlegt waarom in het protestantse gedeelte er meer zijn gedeporteerd. Ik probeer dat te begrijpen binnen het kader waarom in het protestantse gebied waar de meeste zijn gedeporteerd, nu juist ''jodenlovers'' zijn geworden en israel in haar oorlogsmisdaden door dik en dun steunen (SGP en CU).

Als ik Nederlanders voor het blok wil zetten dan gebruik ik het gegeven dat in Nederland één van de hoogste percentages joden zijn gedeporteerd.

Ik denk niet dat het komt omdat Nederlanders lafaards zijn. Je kunt en mag een volk niet over één kam scheren en hen een specifieke karakterkenmerk toedichten.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

Trouwens ik vertrouw de hele geschiedenisbeschrijving van de 2de wereld oorlog niet. Het is de overwinnaar die de geschiedenis opschrijft.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011792

Enkele verklaringen waarom in bepaalde gedeeltes van Nederland juist veel joden of juist minder joden op transport werden gezet:

Waarom het ene dorp veel Joden redde en het andere niet - Trouw

Waarom in Limburg opvallend veel Joden konden onderduiken - Blik op de Wereld

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Hey broeder Rob, alles goed?... Doet Chili mee met het WK of zijn ze niet gekwalificeerd?... Volg je voetbal?... Het beste, beste broeder Rob.

Important Prikker
      Ingeschreven
      Feb 2017
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      0

Dit artikel bewijst maar wel weer eens dat niemand te vertrouwen is, zelfs jouw buurman kan jouw ergste vijand blijken... Verzetsstrijders zijn altijd de overwinnaars, uiteindelijk.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten